paarden beeld / buste met paardenhaar gemaakt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

paarden beeld / buste met paardenhaar gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 14:59

wie weet of je hier in nederland ook paardenbeelden met haar van je eigen paard erop verwerkt kunt laten maken?

helaas net mijn kleine tinkertje verloren en het lijkt me een mooi aandenken.....

Amparo

Berichten: 136
Geregistreerd: 28-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:05


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: paarden beeld / buste met paardenhaar gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:21

Ik heb ook een creatie van haar van mijn overleden merrie met een eerder overleden veulen. Ik heb deze 1,5 jaar geleden laten maken, toen had ze nog geen goede methode om echt haar erin te verwerken. Maar ook zonder echt haar zijn het prachtige aandenkens.
Ah, ik zie nu ook dat hierboven een link staat naar een eerdere post van mij met een foto van de wolliewatjes die ik heb. :)

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Re: paarden beeld / buste met paardenhaar gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 15:24

wolliewatjes zijn ook erg leuk , maar in eerste instantie zoek ik een aardewerk beeld / buste ...

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 15:27

Afbeelding

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 15:27

dus meer dit idee..

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: paarden beeld / buste met paardenhaar gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:30

Ik weet wel iemand die je paard helemaal namaakt, maar die zal geen haar erin verwerken omdat dit afgebakken wordt , ze maakt wel het even beeld van het dier wat je wil laten maken.

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Re: paarden beeld / buste met paardenhaar gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 15:32

is op zich ook een mooi idee , maar wil graag een aandenken waar haar haar , dus echt iets van haarzelf in is verwerkt , zodat ik haar toch nog een stukje bij me heb...

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:33

Als je potten bakt kun je paardenhaar in de glazuurlaag verwerken. Dat verbrandt tijdens het bakken van de glazuur en geeft hele mooie effecten.
Het volstaat dus om te zoeken op iemand die een gelijkend portret van je paard in klei kan maken. Het gebruik van paardenhaar in de glazuur vereist bij mijn weten geen speciale kennis of kunde.

Het haar verbrandt dus. Klei bakken en het haar intact laten gaat niet samen.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: paarden beeld / buste met paardenhaar gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:37

Misschien doet ze het wel hoor, maar misschien doet ze het wel als je het vraagt, geen idee...

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:03

Ik volg even. Lijkt me een heel mooi idee. Mijn paard is 2 weken geleden ingeslapen... ;(

Ik heb ook gekeken naar die Wolliewat naar aanleiding van een ander topic, maar de wachtlijst is geloof ik inmiddels 1-1,5 jaar... Dat duurt me dan toch te lang -O- :o

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: paarden beeld / buste met paardenhaar gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:37

Zoek Resinart eens op. Zij maakt geen buste, maar werkt met epoxy. Een mooie foto Van je paard uitvergroot, laag epoxy en dan verwerkt ze ook manen erin.

Echt heel gaaf!
Ze heeft pas Torricelli van Lotje Schoots ook gedaan en eerder al de hengst Vivaldi.

Op Instagram ook bekend onder astrid_thomas_art en of Facebook als ResinArt

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:52

Kaitlyn schreef:
Zoek Resinart eens op. Zij maakt geen buste, maar werkt met epoxy. Een mooie foto Van je paard uitvergroot, laag epoxy en dan verwerkt ze ook manen erin.

Echt heel gaaf!
Ze heeft pas Torricelli van Lotje Schoots ook gedaan en eerder al de hengst Vivaldi.

Op Instagram ook bekend onder astrid_thomas_art en of Facebook als ResinArt


Wauw echt heel gaaf!! <3 Heb jij ervaring ermee? Enig idee wat het kost (vanaf prijs dan uiteraard, het kan vast zo gek als je zelf wilt :o )?

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Re: paarden beeld / buste met paardenhaar gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:54

Ik heb ook een werk van Astrid van Resinart, een foto van mijn merrie met haar manen (en de manen van onze inmiddels helaas overleden ruin) erin verwerkt, en gedroogde bloempjes. Het is echt prachtig en zo waardevol <3 Voor de prijzen kun je gewoon haarzelf even een berichtje sturen.