Heerlijk gereden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Heerlijk gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 21:22

Gister was ze knettergek, en had ik alleen gelongeerd.
Vandaag wilde ik gaan rijden, en meestal longeer ik altijd vrij uitgebreid voor het rijden, zodat de 'frissigheid'eruit is.

Vandaag had ik zoiets van, 'ik blíjf longeren zeg, ik ga er gewoon meteen op'
Dus ik er gelijk op. ( voor mij een grote stap )
Lekker lange teugel gestapt, daarna iets opgepakt en lekker losgestapt.
Uiteraaaáard was alles eng, de keer hiervoor ergerde ik me er rot aan, en gaf haar op d'r kop, maar aangezien ze daar opgefokter van werd, ben ik vandaag gewoon gaan 'negeren'.
Ikzelf keek gewoon de 'andere'kant op Tong uitsteken , en ging lekker op mijn zit/ houding letten. Pompidou zocht 't maar ff lekker uit. *LOL*

Toen vond ze 't toch maar niet zo boeiend meer. Koe
Moest ik wel om lachen hoor.

Heel uitgebreid losgestapt, lekker de tijd genomen, haar vooral goed recht laten lopen, voorwaarts op 2 teugels (ze was nl erg krom, gaat al stuk-ken beter).
Toen lekker aangedraaft, madammetje was superfris, wilde alleen maar vooral snel. Lips are sealed
Op mijn zit en stem terug kunnen nemen, na verloop van tijd ging het erg goed, draafde ze braaf op een tempo.
Ik rijdt verder totaal niet gericht op het 'aan de teugel rijden' maar echt dat ze ontspant, want ze is in het begin zo gespannen! En dat ze lekker los en braaf onder me loopt.
Het is zo fijn om te merken dat je een paard dan echt nageeflijk RIJDT, heerlijk. Vroeger was ik me daar totaal niet bewust van, friemelde veel met mn handjes etc. En wilde altijd per sé dat ie 'mooi'liep.

Wat dat betreft leer ik ontzettend veel van dit bijdehandte dier. Ik moet bij haar meer denken om mijn eigen zit/ houding, want anders laat ze me wel merken dat het haar stoort, heel leuk eigenlijk.
Dat gevoelige, fijne en hete gaat me eigenlijk ontzettend bevallen, ik leer er echt mee omgaan, en heb vandaag zoooo ontzettend fijn gereden!
Echt naar de nageeflijkheid gereden, ze was braaf, deed hard haar best, en brieste flink. Party!!

Zo heerlijk om haar dit bijgebracht te hebben, want hiervoor is ze duidelijk ontzettend op de hand gereden, haar hals zat ( zit nog steeds, dat is niet zomaar weg) gigantisch vast, en ze had een mond als een blok beton. Onder het zadel kon ze absoluut niet ontspannen, laat staan nageven.
En nu, wauw, het is dan zo'n fijn paard om te rijden!

Ook een paar keer middendraf meegepakt, dat moet je echt een komen voelen, want dat zit fantastisch.


Kortom, het ging geweldig vandaag!

(ik lees het nu eens over, pfff jullie zullen wel denken 'ja ja ze is geweldig Slapen )

Knipoog



HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:34

Leuk joh, dat het zo lekker gaat. Een paard is toch een beetje de spiegel van je ziel he ? Op het moment dat je haar gedrag negeert en lekker met jezelf bezig bent, gaat zij dus ook meer haar koppie naar jou richten.

Ik merk dit bij Duncan ook. Heerlijk he, als je resultaten krijgt op je inspanningen .

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 05:32

Nee dat denken we (ik althans) niet Lachen Fijn om dit soort enthousiaste reacties te lezen

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 09:45

keuk om te lezen dat het zo lekker ging
ik herken heel veel van jou merrie in de mijne..de laatste tijd is ze ook zo ontzettend fris en drammerig en bovenal chagerijnig in omgang
succes verder!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 00:09

Dank je wel allemaal! Lachen

Tuurlijk komen de 'downs'vanzelf weer, maar die 'ups'zijn zo ontzettend lekker! En het versterkt de band enorm.

Party!!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:03

Iedereen rijdt met ups en downs hoor. Mijn paard loopt ook niet iedere dag de sterren van de hemel Haha! Het gaat erom dat je gevoeld hebt hoe het is als Pompidou zich wel fijn laat werken!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 17:49

Vandaag was dus een enorme down. Verdrietig
Op zo'n moment ben ik echt radeloos, nu nog vraag ik me af of ik dit allemaal wel ga redden.
*pff*

Morgen komt m'n instructrise, die wilt haar even aan de longe zien, daarna onder het zadel, en als het goed is klimt ze er zelf ook nog even op.
Ik ben ontzettend benieuwd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, JeRekers, Laurora en 32 bezoekers