Honeymoon november

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Honeymoon november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 16:30

Begin november gaan mijn vriend en ik trouwen. Oorspronkelijk zou dat afgelopen mei zijn, maar het lijkt me logisch waarom we dat hebben moeten uitstellen ;).

Ook onze huwelijksreis naar Mauritius is verzet naar november. De kans dat we over minder dan drie maanden weer intercontinentaal mogen vliegen lijkt me echter gering. Daarnaast is er op 35km van ons geboekte resort ook nog een olieramp gaande -O-. Kortom: we moeten realistisch blijven en een plan B op tafel gaan leggen. Plan C is uiteraard dat we de reis opnieuw annuleren.

Onze enige voorwaarde is: het moet een knettergave bestemming in Europa zijn. Dat we later de foto's terugzien en denken: jemig, wat was dat bijzonder mooi. Dat mag een zonzeker eiland zijn, maar ik heb er ook geen moeite mee om m'n warmste jas op te snorren om het noorderlicht te kunnen zien ofzo.

Ik ben heel benieuwd wat jullie suggesties zijn. We gaan binnenkort ook weer naar het reisbureau maar het is fijn om dan al wat vooronderzoek gedaan te hebben.

Dank alvast!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:32

IJsland? Finland? Lapland?

Misschien een activiteit die je ooit zou willen doen? Slede hond rijden of iets leren zoals paragliden oid?

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Honeymoon november

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:22

Ik lees even mee!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Honeymoon november

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:35

IJsland vond ik erg tof! Of de Azoren zijn ook bijzonder maar ik weet niet wat het klimaat in november is, maar is in elk geval wat minder standaard

Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:23

Op dit moment zijn reizen naar Curaçao en Bonaire wel mogelijk. Blijft natuurlijk de vraag hoe dat in november is en of je zelf zo ver weg wilt. Maar wilde hem even in overweging meegeven.

Lapland is echt geweldig. Mooie honeymoon bestemming! Ik weet alleen niet of in november alle winterse activiteiten al mogelijk zijn. Dat zou ik wel navragen. En op dit moment is het reisadvies voor Zweden en Finland al oranje en wordt dat bij Noorwegen ook zo.

Met mijn voorgangers eens dat IJsland ook echt een mooie, bijzondere bestemming is. Wel ook daar even goed uitzoeken hoe het in november is om er rond te reizen. Meeste mensen doen dat volgens mij in de zomer.

Succes met de zoektocht!

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:25

Het noorderlicht is zeker wel een van de meest bijzondere dingen die ik gezien heb. Maar dat was in september in mid Zweden dus verder geen bruikbare tips, sorry :P

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:58

De Azoren zijn erg mooi, als je van natuur houdt. Hoe het weer er in november is weet ik niet. Wij hadden een slechte week in de zomer, waardoor er constant een dikke mist hing. Het was alsnog prachtig, maar met zon is het eiland (wij waren op Terceira) wel op zijn mooist.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Honeymoon november

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:07

Ik ben in November in IJsland geweest. Lag een dik pak sneeuw. Was geweldig.

Heb nog een hotel idee voor je dan. Wel 200 euro per nacht maar wel een privé heetwaterbron waar je in kan dobberen terwijl je naar het Noorderlicht kijkt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Honeymoon november

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:09

Ik was vorig jaar eind november op Tenerife en heb 'n week lang schitterend weer gehad. Er is veel mooie natuur op het eiland, vooral het gebied ronddom vulkaan de Teide is prachtig. Op sommige stukken waan je je in Arizona.

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:16

Wij hadden onze honeymoon in januari ‘19 in Fins Lapland. In één woord prachtig, echt een dikke dikke aanrader <3
We zijn bij een rendierfarm geweest, huskyslee gereden, een hele gave sneeuwscootertocht gedaan, langlaufen, een nachtelijke excursie opzoek naar het noorderlicht. Daarnaast heerlijk genoten van de sauna in onze eigen huisje, vanuit bed uitzicht op de nachtelijke hemel (laatste nacht een hele heftige Aurora storm gehad, dus ieder kwartier de mooiste kleuren en noorderlicht boven je bed!) en echt optimaal kunnen genieten van de rust, de natuur en de omgeving. Kan het echt iedereen aanraden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:33

In je eigen glazen iglo naar het noorderlicht kijken in Finland? Geen ervaring mee maar wel plaatjes van opgeslagen voor “ooit”
https://www.kakslauttanen.fi/


Afbeelding

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:36

Ik zou ook denken aan IJsland of Lapland, maar dat komt ook omdat ik van de goed-weer-bestemmingen minder weet hoe toegankelijk het is in november.

Wat betreft Lapland:
Twee jaar geleden in november in Noord-Zweden geweest, was een hele gave reis, maar uiteindelijk bleek het te vroeg voor het dikke pak sneeuw en ijs dat we nodig hadden voor de geplande sledetocht (doel van de reis). De jaren daarvoor was er echter nooit een probleem mee, hoe het afgelopen jaar was weet ik niet. Als alternatief hebben we met de sledehonden gereden met karren (er lag een dun laagje sneeuw/ijs maar niet genoeg voor een slee) en hebben we overnacht op de locatie onder een enorme stapel rendierhuiden en naast een kampvuur om nog een beetje warm te blijven, want het was 's nachts toch wel onder het vriespunt - wel een hele gave ervaring alsnog. Omdat de sneeuw nog niet echt gevallen was, schenen ook de rendieren die je normaal makkelijk kan zien nog niet echt van de bergen afgedaald te zijn. Wel het Noorderlicht gezien in Abisko (prachtig, je schijnt er een extra hoge kans te hebben doordat er minder wolkvorming is dan gemiddeld ivm de vallei waar het zich in bevindt als ik het goed zeg) en leuke wandelingen gedaan. Er gaat ook een (slaap)trein vanuit Stockholm naar Kiruna/Abisko en zelfs door tot Narvik in Noorwegen, waar de bergen veel puntiger zijn dan in het stuk rond Abisko. Zou je ook nog een stuk Lofoten kunnen meepakken. Prachtige uitzichten en genoeg te beleven alsnog! Maar dus wel afhankelijk van sneeuwval, al is het zonder of met erg weinig sneeuw alsnog een hele gave beleving.

Hopelijk kun je daar iets mee. Verder is het denk ik belangrijk wat een bestemming bijzonder maakt voor jullie. Is dat natuur? Cultuur? Eten?

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Honeymoon november

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:49

Azoren zijn zeer mooi, en dan eiland hoppen. Zelf gedaan paar jaar terug in mei. Ik weet niet hoe het weer in november is.
Ijsland staat op mijn wensenlijstje, lukt mij ook heel mooi.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Honeymoon november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 10:07

Wat een leuke suggesties komen er voorbij. Lapland en IJsland zetten we hoog op de lijst :j.

Iris82 schreef:
Ik ben in November in IJsland geweest. Lag een dik pak sneeuw. Was geweldig.

Heb nog een hotel idee voor je dan. Wel 200 euro per nacht maar wel een privé heetwaterbron waar je in kan dobberen terwijl je naar het Noorderlicht kijkt.

Kom maar door :D.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Honeymoon november

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:38

Durf je het aan om nu plannen te maken voor november met het stijgende aantal besmettingen :=
Finland en Noorwegen kom je alvast niet zomaar in, dan moet je eerst in quarantaine.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 14:48

Fitzroy schreef:
Durf je het aan om nu plannen te maken voor november met het stijgende aantal besmettingen :=
Finland en Noorwegen kom je alvast niet zomaar in, dan moet je eerst in quarantaine.

Ja hoor, we leggen ten aanzien van de bruiloft en honeymoon 'gewoon' meerdere scenario's op tafel. Wat moeten we anders op dit moment? Zoals ik in de openingspost al aangaf, houden we ook rekening met plan C: de reis annuleren.

Anoniem

Re: Honeymoon november

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:10

Vorig jaar Mauritius geweest, bloedmooi eiland en vriendelijke mensen. Alleen zou ik het lang niet zo mooi vinden met olie overal.. het is ook echt enorm, ik volg het mauritius account op Insta en is echt drama.. :(

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:21

Het reisadvies voor Ijsland is helaas niet goed op dit moment (oranje). Persoonlijk zou ik in jouw geval kiezen voor Bonaire. Staat ook hoog bij de tips voor een zonvakantie in november [url]Persoonlijk zou ik in jouw geval kiezen voor Bonaire. Staat ook hoog bij de tips voor een zonvakantie in november https://www.waarschijntdezonwel.nl/zonvakantie-november[/url] met circa 32 graden :) maar verder ook echt een heel leuk eiland en geweldig duiken / snorkelen. Mocht je uiteindelijk niet te ver willen reizen dan kan je ook kiezen voor het zwarte woud in Duitsland. Onwerkelijk mooi in de herfst en het stikt er van de romantische hotelletjes!

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:26

Die Kakslauttanen Igloo van hierboven is heel populair, maar wel erg massaal. Daar staan rij na rij na rij aan die igloos. Ik zou liever kiezen voor een wat kleiner en persoonlijker hotel.

Zelf vind ik de Wilderness hotels erg leuk. Een aantal daarvan (Inari bijvoorbeeld) hebben ook aurora accomodatie: Wilderness hotels

In Zweeds Lapland raad ik Lapland guesthouse aan. Ik ben hier zelf in oktober 2018 geweest en heb daar het noorderlicht gezien. De eigenaren zijn ontzettend vriendelijk en hartelijk.

Je mag op dit moment Finland niet in, maar Zweden wel. Er kan natuurlijk een heleboel veranderen dus het is een beetje een gokje...

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:05

Thokkadisje schreef:
Die Kakslauttanen Igloo van hierboven is heel populair, maar wel erg massaal. Daar staan rij na rij na rij aan die igloos. Ik zou liever kiezen voor een wat kleiner en persoonlijker hotel.

Zelf vind ik de Wilderness hotels erg leuk. Een aantal daarvan (Inari bijvoorbeeld) hebben ook aurora accomodatie: Wilderness hotels

In Zweeds Lapland raad ik Lapland guesthouse aan. Ik ben hier zelf in oktober 2018 geweest en heb daar het noorderlicht gezien. De eigenaren zijn ontzettend vriendelijk en hartelijk.

Je mag op dit moment Finland niet in, maar Zweden wel. Er kan natuurlijk een heleboel veranderen dus het is een beetje een gokje...


Jaaaa dat is waar wij zaten met onze huwelijksreis (Inari). Zo mooi en zulke lieve mensen! Echt een top vakantie gehad <3

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Honeymoon november

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:01

IJsland of Fins Lapland beide moet je gewoon een keer gedaan hebben!

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Honeymoon november

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:15

LAstig he. Mij lijkt ook Ijsland of Lapland heel tof.
Bonaire bijv zou ik dan weer niet doen, lijkt me een leuke bestemming voor een doorsnee zonvakantie maar niet voor een huwelijksreis.
Azoren lijkt me schitterend, al moet je dan wel 2 weken denk ik uittrekken daarvoor, want je doet er al 4 dagen over reizen :P Nadeel is dus dat Azoren in November nat en max 18 graden is. En je hebt kans op orkanen of tropische stormen in die periode :=

Dus puntje bij paaltje zou ik kiezen voor een winterse bestemming. Of een alternatief, is niet direct op vakantie gaan maar dat in de zomer doen ofzo.

Ik kijk trouwens altijd even op https://klimaatinfo.nl/ voor het klimaat van je mogelijke bestemming in die periode.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:42

bobje26 schreef:
Vorig jaar Mauritius geweest, bloedmooi eiland en vriendelijke mensen. Alleen zou ik het lang niet zo mooi vinden met olie overal.. het is ook echt enorm, ik volg het mauritius account op Insta en is echt drama.. :(



Ik ben er in oktober geweest maar ik vind het minder dan bijv. Thailand ofzo. Stranden zijn echt niet bijzonder. En daar betaal je 3 x meer voor dan bij andere bestemmingen.

Ondanks dat we prachtige vakantie hebben gehad vind ik niet voor herhaling vatbaar

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:46

Ik heb een rondreis gemaakt door de Peloponnesos, dat is echt mooi met betoverende stranden en veel afwisseling. Je kunt ook ook op 1 bestemming blijven. Ook is Monte negro echt tof, alleen voor beiden geld,strandweer is het te koud.
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 06-09-20 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:49

TS, wij zijn voor onze huwelijksreis naar IJsland geweest. Was eind oktober, begin november. Prima tijd en we hadden zelfs nog vrij goed weer. Wel goed inpakken met laagjes ;).
We hebben het er nog regelmatig over hoe gaaf het was, en er zijn plannen om terug te gaan want we hebben nog lang niet alles gezien.
Extra voordeel, het is er nooit echt druk. Dus zeker fijn in de huidige pandemie.

Iris82 schreef:
Ik ben in November in IJsland geweest. Lag een dik pak sneeuw. Was geweldig.

Heb nog een hotel idee voor je dan. Wel 200 euro per nacht maar wel een privé heetwaterbron waar je in kan dobberen terwijl je naar het Noorderlicht kijkt.

Die wil ik ook wel voor als we teruggaan :D