Topic op slot door mod, weer open met wijzigiging bericht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Topic op slot door mod, weer open met wijzigiging bericht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 14:09

Beetje vage titel, ik zal het proberen uit te leggen. Als een mod een topic op slot zet wordt dat begeleid met een bericht dat en waarom het topic op slot gaat (en vaak dat er nog overlegd gaat worden). Helemaal mooi.
Maar wat ik vervelend vind is dat als er overlegd is het besluit dan in hetzelfde bericht gezet wordt ('het topic gaat weer open' of 'het blijft dicht'), waardoor het topic dus niet weer omhoog komt (want geen nieuw bericht). Je moet dan dus echt na gaan zoeken of er al 'iets' met het topic gebeurd is. Soms gaat een topic weer open en wordt zelfs het hele bericht dat het op slot was verwijderd (vind ik niet transparant) en ook dan komt het topic dus niet weer naar boven.

Klein leed natuurlijk, maar ik zou het erg op prijs stellen dat mods gewoon een nieuw bericht aanmaken om te laten weten wat de uitkomst is zodat het vanzelf omhoog komt in je eigen berichten (of dat nou is dat het op slot blijft of weer open gaat). Ik hoop dat ik niet de enige ben en zowel, dat het verzoek alsnog gehonoreerd wordt :D .

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Topic op slot door mod, weer open met wijzigiging bericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:11

Je zou eventueel een stipje kunnen zetten? als je dan benieuwd bent naar de uitslag kun je het altijd opzoeken. Ik meende dat ik ooit wel melding kreeg als er topic dicht ging en weer open kwam bij wijze van.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 14:13

Nynkster schreef:
Je zou eventueel een stipje kunnen zetten? als je dan benieuwd bent naar de uitslag kun je het altijd opzoeken. Ik meende dat ik ooit wel melding kreeg als er topic dicht ging en weer open kwam bij wijze van.

Zijn meestal topic waar ik een stipje heb, je krijgt geen melding als het weer open gaat (ik niet in elk geval).

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:37

Dit wist ik niet eens, dat het topic dan niet omhoog komt terwijl je wel een stipje hebt. Ikben eens gaan kijken in mijn lijst, en verrek! Sommige gesloten topics zijn allang weer open en ik heb genoeg bij te lezen zie ik.

Ik deel dus je mening TS, erg irritant dat je niet weet dat het topic weer open is. En wellicht simpel op te lossen om na het bericht van gesloten ed er een bericht eronder plaatsen met dat het weer open is? Geen idee of dat kan hoor, dasr hrb ik ook geen verstand van.

Ibbel

Berichten: 49103
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Topic op slot door mod, weer open met wijzigiging bericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:54

Een mod kan uiteraard prima een nieuw berichtje plaatsen ipv het oorspronkelijke 'sluitbericht' gewijzigd weer te openen. Een mod kan ook nog in een gesloten topic een bericht plaatsen, dus ook bij definitief gesloten houden kan ervoor gezorgd worden dat een topic weer bovenin de lijst komt.
Dus als iedere mod in het vervolg het oude bericht niet wijzigt maar een nieuw bericht (al dan niet met op slot laten van het topic) plaatst is het issue opgelost.

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:54

Tuurlijk kunnen ze daar een bericht onder zetten, zo moeilijk is dat niet.
Begrijp ook eigenlijk niet waarom dat niet gedaan wordt.
Ik zou dat ook wel prettig vinden.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:58

Silly1972 schreef:
Tuurlijk kunnen ze daar een bericht onder zetten, zo moeilijk is dat niet.
Begrijp ook eigenlijk niet waarom dat niet gedaan wordt.
Ik zou dat ook wel prettig vinden.



Nouja, ik weet niet hoe dat werkt als een topic opslot is, of dat moeilijk is of niet.

Maar als ik het antwoord hierboven van Ibbel lees, is het idd zo simpel als ik dacht. :D

(Jij bent toch mod geweest, Ibbel?)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:05

Ik snap wel waarom het gedaan wordt. (Het was zelfs mijn idee. :+ ) Een topic dat op slot gaat voldoet kennelijk niet aan bepaalde regels. Soms wordt een topic gesloten uit privacy overwegingen en wordt het later verwijderd, soms omdat men elkaar in de haren blijft vliegen enz enz. Als je een nieuw bericht post dan bump je het topic juist weer naar boven.

En waarom is dat nodig? Het is kennelijk iets wat op slot hoort due onnodig om extra aandacht op te vestigen. Als mensen het topic missen dan kunnen ze zelf kijken of de status nog veranderd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:07

Klinkt inderdaad als een routine-kwestie die wij zeer eenvoudig kunnen aanpassen als we besluiten een topic weer open te maken. Ik ga hem in de groep gooien maar kan geen beloftes doen! +:)+
Bij het besluit om een topic op slot te laten plaatsen we inderdaad meestal geen nieuw bericht maar passen de slot-post aan, juist om hem sneller weg te laten zakken.

Alleen de kwestie zoals Fohadie het beschrijft vind ik dan wel een lastige..

fohadie schreef:
Dit wist ik niet eens, dat het topic dan niet omhoog komt terwijl je wel een stipje hebt. Ikben eens gaan kijken in mijn lijst, en verrek! Sommige gesloten topics zijn allang weer open en ik heb genoeg bij te lezen zie ik.

-knip-

Want wanneer je genoeg bij te lezen hebt dan is het topic dus al meermaals weer omhoog gebracht. Het zelfde als wat wij zouden bereiken met een nieuw bericht..

Ibbel

Berichten: 49103
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:12

Iris82 schreef:
En waarom is dat nodig? Het is kennelijk iets wat op slot hoort due onnodig om extra aandacht op te vestigen. Als mensen het topic missen dan kunnen ze zelf kijken of de status nog veranderd is.


Het is wel zo transparant om - als een topic gesloten blijft - te melden waaróm dat zo is. En als het idd een topic was waar de gemoederen hoog opliepen zullen er meerdere bokkers zijn die dat graag willen weten - of die het zouden móeten weten om herhaling te voorkomen.

En als een topic weer open mag, lijkt met me geen enkel probleem dat het ook weer omhoog komt. Waarom zou je het anders weer open gooien?

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:13

Iris82 schreef:
Ik snap wel waarom het gedaan wordt. (Het was zelfs mijn idee. :+ ) Een topic dat op slot gaat voldoet kennelijk niet aan bepaalde regels. Soms wordt een topic gesloten uit privacy overwegingen en wordt het later verwijderd, soms omdat men elkaar in de haren blijft vliegen enz enz. Als je een nieuw bericht post dan bump je het topic juist weer naar boven.

En waarom is dat nodig? Het is kennelijk iets wat op slot hoort due onnodig om extra aandacht op te vestigen. Als mensen het topic missen dan kunnen ze zelf kijken of de status nog veranderd is.



Het gaat hier om topics die weer heropend worden. Dus die geen slotje meer heeft.

Shanna, dat is dan wel vreemd,ook geen idee hoe dat zit? Nouja, dat is dan een andere kwestie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:19

Nee in het algemeen wanneer iemand een bericht in een topic plaatst waar jij op geabonneerd bent (een stipje hebt staan dus), dan zou het topic bij elke nieuwe reactie weer bovenaan je lijst met ''eigen berichten'' moeten komen te staan. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er andere topics ook nieuwe reactie's krijgen waardoor dat ene topic toch al snel weer weg zakt in je ''eigen berichten'' lijst en op die manier aan je aandacht ontsnapt. Maar bij een nieuwe reactie wordt het blaadje oranje, en komt het topic dus bovenaan in je eigen berichtenlijst wanneer iemand er op gereageerd heeft. B-)
Maar ik ben niet super technisch, dus als het daar echt fout gaat (en het blad dus ook niet oranje kleurt) dan horen we dat graag!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 15:25

Ibbel schreef:
Een mod kan uiteraard prima een nieuw berichtje plaatsen ipv het oorspronkelijke 'sluitbericht' gewijzigd weer te openen. Een mod kan ook nog in een gesloten topic een bericht plaatsen, dus ook bij definitief gesloten houden kan ervoor gezorgd worden dat een topic weer bovenin de lijst komt.
Dus als iedere mod in het vervolg het oude bericht niet wijzigt maar een nieuw bericht (al dan niet met op slot laten van het topic) plaatst is het issue opgelost.

Dat snap ik, het gaat mij erom dat het niet gebeurt.



Anoniem schreef:
Klinkt inderdaad als een routine-kwestie die wij zeer eenvoudig kunnen aanpassen als we besluiten een topic weer open te maken. Ik ga hem in de groep gooien maar kan geen beloftes doen! +:)+

Fijn, ben benieuwd!



Anoniem schreef:
Bij het besluit om een topic op slot te laten plaatsen we inderdaad meestal geen nieuw bericht maar passen de slot-post aan, juist om hem sneller weg te laten zakken.

En toch vind ik dat jammer/vervelend. Afhankelijk van hoezeer je het topic gevolgd hebt zit je soms toch te 'wachten' of er al nieuws is of het weer open gaat. Dus dan zoek je het maar weer op en na een paar keer blijkt het modbericht veranderd dat het op slot blijft. Niet echt gebruiksvriendelijk. Dus een nieuw bericht plaatsen dat en waarom het op slot blijft vind ik echt veel fijner. Het topic zakt daarna natuurlijk net zo goed weg, het is immers op slot.


Maar ook als het weer open gaat, zoals met dit topic: [FZ] Foto’s van dode paarden. Dit stond vannacht op slot, maar daar is nu niets meer van terug te vinden, hele modbericht is weg alsof het niet gebeurd is (of ik ben kippig?). Ik kan me voorstellen dat dat het minst gedoe oplevert (want geen vragen van nieuwe lezers over hoe en wat), maar ik vind dat dus heel ontransparant.

Mijn voorkeur: laat het bericht dat het op slot ging staan en voeg bij openen een bericht toe dat het weer open gaat.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 29-08-20 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote geanonimiseerd

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 15:27

Anoniem schreef:
Nee in het algemeen wanneer iemand een bericht in een topic plaatst waar jij op geabonneerd bent (een stipje hebt staan dus), dan zou het topic bij elke nieuwe reactie weer bovenaan je lijst met ''eigen berichten'' moeten komen te staan. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er andere topics ook nieuwe reactie's krijgen waardoor dat ene topic toch al snel weer weg zakt in je ''eigen berichten'' lijst en op die manier aan je aandacht ontsnapt. Maar bij een nieuwe reactie wordt het blaadje oranje, en komt het topic dus bovenaan in je eigen berichtenlijst wanneer iemand er op gereageerd heeft. B-)
Maar ik ben niet super technisch, dus als het daar echt fout gaat (en het blad dus ook niet oranje kleurt) dan horen we dat graag!

Nee hoor, dat gaat niet fout. Dit is precies gebeurd met het topic wat ik hierboven aanhaalde: het is door anderen omhoog gehaald nadat het weer open stond. Maar soms duren beslissingen langer dan een paar uur en dan is het topic zover weggezakt dat het soms niet meer gezien wordt nadat het weer opengezet is, er moet dus toevallig een bokker zijn die het dan omhoog haalt.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 29-08-20 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote geanonimiseerd

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:37

GDG schreef:
Maar ook als het weer open gaat, zoals met dit topic: [FZ] Foto’s van dode paarden. Dit stond vannacht op slot, maar daar is nu niets meer van terug te vinden, hele modbericht is weg alsof het niet gebeurd is (of ik ben kippig?). Ik kan me voorstellen dat dat het minst gedoe oplevert (want geen vragen van nieuwe lezers over hoe en wat), maar ik vind dat dus heel ontransparant.


Ik zit even in de moderatorlogs te kijken hoe dat gebeurd zou kunnen zijn, maar er is geen enkele modactie geweest in dit topic. Geen wijzigingen, geen slotjes, niks nakkes nada. Ik vermoed dat je in de war bent met een ander topic.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Topic op slot door mod, weer open met wijzigiging bericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:40

Als mod van dat tabblad die vannacht en vanochtend online was... ik heb er ook geen slotje op gezien ?

Ik heb toevallig een ander topic wat een tijdelijk slotje had een vast slotje in een nieuw onderwerp gezet om op die manier te laten weten hoe de zaken ervoor stonden.
Inderdaad om op die manier wat duidelijkheid te geven naar de gebruikers die zitten te wachten opnde uitkomst.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 16:46

Oscar schreef:
Ik zit even in de moderatorlogs te kijken hoe dat gebeurd zou kunnen zijn, maar er is geen enkele modactie geweest in dit topic. Geen wijzigingen, geen slotjes, niks nakkes nada. Ik vermoed dat je in de war bent met een ander topic.

Oh huh, ik zou toch zweren... :? . Het zal de hitte zijn dan, daar ben ik wel een beetje door van het padje :brr: :') , excuus voor de verwarring dan!




Mondy schreef:
Als mod van dat tabblad die vannacht en vanochtend online was... ik heb er ook geen slotje op gezien ?

Ik heb toevallig een ander topic wat een tijdelijk slotje had een vast slotje in een nieuw onderwerp gezet om op die manier te laten weten hoe de zaken ervoor stonden.
Inderdaad om op die manier wat duidelijkheid te geven naar de gebruikers die zitten te wachten op de uitkomst.

Nieuw bericht bedoel je denk ik? Fijn!

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Topic op slot door mod, weer open met wijzigiging bericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:48

Oeps... gelukkig let jij wel op... nieuw bericht inderdaad !

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:16

Ibbel schreef:
Een mod kan uiteraard prima een nieuw berichtje plaatsen ipv het oorspronkelijke 'sluitbericht' gewijzigd weer te openen. Een mod kan ook nog in een gesloten topic een bericht plaatsen, dus ook bij definitief gesloten houden kan ervoor gezorgd worden dat een topic weer bovenin de lijst komt.
Dus als iedere mod in het vervolg het oude bericht niet wijzigt maar een nieuw bericht (al dan niet met op slot laten van het topic) plaatst is het issue opgelost.

Dezez discussie is jaren terug al geweest en destijd -oma vertelt- was Ibbel haar voorstel ook de beoogde aanpak. Gaandeweg is er toch een keuze gemaakt om het anders aan te pakken cq. de boel is een beetje verslonst wat dit betreft.