Foto’s van dode paarden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 21:02

Net kom ik het weer tegen in een topic, de reden om heel voorzichtig om te gaan met IM topics, maar deze stond niet op IM....
Foto’s van een dood paard...
Ik weet niet waarom, maar ik vind het naar, ook al is het dier vredig ingeslapen. Ik heb er een hekel aan. Ik zie ook de meerwaarde niet van een foto van een dood paard op een forum zetten. Dat het voor jezelf waarde heeft, uiteraard helemaal prima, maar moet het nou op een forum?

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, ik wil alleen de andere kant ook belichten

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:04

ik denk dat ik wel weet welk topic je bedoeld..
was geen nare foto toch? alleen maar omdat je weet dat paard ingeslapen is.
bij een topic met die titel zou je dat opzich wel kunnen verwachten
niet meer op klikken dus :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:06

Ik kan me voorstellen dat iemand ze wel wil delen. Het zijn foto's die iets weergeven van het afscheid, van een speciaal moment, van het laten gaan en het verdriet.

Maar misschien helpt het als ze in een spoiler staan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 21:08

Ik weet niet of we het over het zelfde topic hebben, en dat doet er eigenlijk ook niet toe, want het gaat me niet om dat specifieke topic. Het gaat om foto’s van dode paarden.
Dat je er tegenwoordig er dus kennelijk vanuit moet gaan als een topic over een dood paard gaat, er foto’s bij staan van het dode paard, vind ik storend. Maar het kan natuurlijk zijn dat ik de enige ben die er zo over denkt...
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 12-08-20 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:08

Ik vind dat net zo bij een paardenforum horen dan dezelfde pony met dezelfde koter erop, topic na topic.
Hoort bij het leven vind ik.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 21:15

Dood hoort bij het leven, absoluut. Ik heb er echter moeite mee en vind het absoluut niet hetzelfde als dezelfde pony met een koter erop...

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:16

Ik sta er neutraal in. Heb er geen moeite mee maar zou het zelf niet doen. (denk ik).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:19

Misschien dan voortaan dat soort foto's in spoilers laten zetten zodat mensen kunnen kiezen of ze het willen zien?

Ik heb er zelf geen moeite mee. De foto's zijn respectvol genomen :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-08-20 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:19

Nee vind het niet storend. Heb zelf ook wel foto's van m'n overleden pony, die ga ik niet delen. Maar ik vind het ook niet storend als anderen het wel doen.

Als het bloederig etc is snap ik het wel, maar ik begrijp gewoon niet zo goed wat er storend aan is. Moeten foto's van wonden dan ook maar verboden worden?
Als ik iets zie wat ik niet fijn vind scroll ik gewoon verder, probleem opgelost.

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:20

Ik vond het prachtige foto's in dat topic. Ik vind dat wat anders dan foto's van een paard wat al op de hoek van het erf ligt te wachten op Rendac. Ik heb mijn eigen paarden niet gefotografeerd toen ze dood waren. Maar als iemand anders daar wel behoefte aan heeft en dat ook wil delen vind ik dat ook prima. Van mij hoeft het ook niet in een link ofzo. Het paard is gewoon vredig ingeslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:20

weet je...op een dag stond een vriendin bij me op de stoep. Met een filmpje van hoe haar paard werd ingeslapen. Ik vond het naar om te zien. Maar zij wilde het met me delen. Het was voor haar een moment dat veel met haar deed, ze had verdriet, vond het heftig en dat wilde ze kwijt. Op die momenten staat mijn eigen gevoel bij het filmpje even op de tweede plaats. Want dat ik het even niet zo leuk vind om te zien staat dan niet in verhouding tot het verdriet dat diegene met mij wil delen.

Zo zie ik dat met die foto's ook. Ze zijn ook vaak heel integer gemaakt. Een hand op een neus of in de manen, iemand die nog een keer aait...ze beelden niet zozeer een dood paard uit maar het verdriet van het verdwijnen van het leven en het moeten loslaten. Ik zou er moeite mee hebben als mensen niet de ruimte voelen hun verdriet op die manier te delen.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:23

Ik vind het ook absoluut niet storend en ook niet gepast om dit topic op dit moment te openen. Had er even een paar dagen of een weekje mee gewacht... Als het nou ook nog een foto was waar de ingewanden eruit gereten lagen of iets dergelijks maar het zijn super nette foto's. Paard ligt 'gewoon'.

Zelf stoor ik me meer aan iedere week een geopend topic met eigenlijk hetzelfde onderwerp en inhoud maar ook daar heb ik een oplossing voor gevonden, er niet op klikken!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:28

Ik vind het zelf ook niet storend. Ik weet denk ik welk topic je bedoeld. Ik denk wel dat het eraan ligt wat voor (dood) paardfoto het is. Ligt het paard er vredig bij vind ik het wel kunnen. Maar ligt het paard en niet natuurlijk bij, of er zijn wonden, dan zou ik het niet doen. Maar wat Cayenne zegt vind ik wel een goed idee. Gewoon in een spoiler. Mensen kunnen er dan zelf voor kiezen of ze de foto wel of niet willen zien :)

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:32

Ik vind een spoiler echt overdreven, sorry. Die fluwelen handschoentjes van tegenwoordig. Wat doen jullie dan als er een dood dier onder een zeiltje aan de weg ligt, rijden jullie dan ook om?

Precies wat KimD zegt, vaak zijn het hele emotionele foto's voor die mensen. Als het delen hun helpt in hun verdriet, waarom niet?

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:34

Ik vindt het niet storend. Ik heb ooit een paard op stal ingeslapen zien worden (eigenlijk per toeval als ik het wist was ik zeker niet naar stal gekomen). En ik vond het juist heel rustig en op een prettige manier gebeuren. En het leek echt net alsof het paard gewoon lag te slapen. Nu stuurt de stal altijd heel netjes een bericht als er paarden worden opgehaald door rendac omdat dat niet zo leuk is om te zien.

Nu zie ik wel eens foto's van nikki de kerf met het laten inslapen van een paard. Ik vindt die foto zo ontzettend mooi om te zien ook al kan ik er zeker wel om huilen als ik het verhaal erbij lees. Maar gewoon de manier waarop zij dat doet zo respectvol en zo mooi sta ik er al zeker meer voor open. Zelfs zo voor open dat ik dat met mijn eigen paard ook wel wil als het zover is.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:34

Amy223 schreef:
Ik vind een spoiler echt overdreven, sorry. Die fluwelen handschoentjes van tegenwoordig. Wat doen jullie dan als er een dood dier onder een zeiltje aan de weg ligt, rijden jullie dan ook om?

Precies wat KimD zegt, vaak zijn het hele emotionele foto's voor die mensen. Als het delen hun helpt in hun verdriet, waarom niet?


Ja, die vertrutting vind ik ook wat van.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:43

Bij dit soort topics kun je zoiets toch verwachten
De topics zijn aangemaakt door de mensen die afscheid nemen. Ik zie het als een topic voor hun. Ze hebben iets te verwerken en vind het dan ook prima als ze dit soort foto's willen plaatsen.

Als het een bloedig, of onnatujijk foto is, dan is een spoiler misschien een goed idee. Maar is het gewoon een mooi fotovan een dood paard waar afscheid van wordt genomen. Prima. Als ik het niet wil zien dan scroll ik verder of maak het niet open.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:45

Ik vind de foto's heel respectvol, en het is ook niet erg om geraakt te zijn toch? Ik had tranen in mijn ogen maar dat maakt het niet per se verkeerd.

En van de andere kant vind ik het dan weer jammer dat dit nu een topic wordt, en daarmee dus ook gelinkt aan een bepaalde eigenaar en op een bepaald moment, terwijl die nu veel verdriet hebben en niet ook nog eens Bokt-gedoe erbij hoeven te hebben. Ik hoop dat ze dit niet lezen, maar als het wel zo is denk ik dat het hen pijn doet dat ze met zoiets liefdevols toch nog iemand voor het hoofd hebben gestoten.

Soms is terughoudendheid dan ook de andere kant op waardevol: wat als je dit topic een maand later had geopend als het over niemand specifiek zou gaan en niemand er heel concreet mee te maken heeft? Het is immers niet iets wat heel veel voorkomt en meteen opgelost moet worden.

En soms zie je dingen op internet die je raken en die je liever niet gezien had. Dat is vervelend maar ook een deel van de internet experience... momenten om een ommetje te maken, adem te halen maar het soms ook maar gewoon zo te laten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 21:46

KimD schreef:
Ik vind het ook absoluut niet storend en ook niet gepast om dit topic op dit moment te openen. Had er even een paar dagen of een weekje mee gewacht... Als het nou ook nog een foto was waar de ingewanden eruit gereten lagen of iets dergelijks maar het zijn super nette foto's. Paard ligt 'gewoon'.

Zelf stoor ik me meer aan iedere week een geopend topic met eigenlijk hetzelfde onderwerp en inhoud maar ook daar heb ik een oplossing voor gevonden, er niet op klikken!

Kim, zoals ik zeg, het gaat me niet om een specifiek paard, of een specifiek topic.
Er staan zeer regelmatig foto’s van dode paarden op bokt.

Maar goed, kennelijk ben ik de enige die er moeite mee heeft, dus ik zal afscheids topics voortaan uit voorzorg overslaan.

Dat je foto’s van een dood paard kan verwachten in een afscheids topic... kennelijk....

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:50

LadyMadonna schreef:
KimD schreef:
Ik vind het ook absoluut niet storend en ook niet gepast om dit topic op dit moment te openen. Had er even een paar dagen of een weekje mee gewacht... Als het nou ook nog een foto was waar de ingewanden eruit gereten lagen of iets dergelijks maar het zijn super nette foto's. Paard ligt 'gewoon'.

Zelf stoor ik me meer aan iedere week een geopend topic met eigenlijk hetzelfde onderwerp en inhoud maar ook daar heb ik een oplossing voor gevonden, er niet op klikken!

Kim, zoals ik zeg, het gaat me niet om een specifiek paard, of een specifiek topic.
Er staan zeer regelmatig foto’s van dode paarden op bokt.

Maar goed, kennelijk ben ik de enige die er moeite mee heeft, dus ik zal afscheids topics voortaan uit voorzorg overslaan.

Dat je foto’s van een dood paard kan verwachten in een afscheids topic... kennelijk....


LadyMadonna schreef:
Net kom ik het weer tegen in een topic


De timing van je topic icm deze zin is wel heel makkelijk 1+1..

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:52

LadyMadonna schreef:
KimD schreef:
Ik vind het ook absoluut niet storend en ook niet gepast om dit topic op dit moment te openen. Had er even een paar dagen of een weekje mee gewacht... Als het nou ook nog een foto was waar de ingewanden eruit gereten lagen of iets dergelijks maar het zijn super nette foto's. Paard ligt 'gewoon'.

Zelf stoor ik me meer aan iedere week een geopend topic met eigenlijk hetzelfde onderwerp en inhoud maar ook daar heb ik een oplossing voor gevonden, er niet op klikken!



Dat je foto’s van een dood paard kan verwachten in een afscheids topic... kennelijk....



Logisch toch? In een HAW topic zie je ook rij foto's. En bij kraamstal topics zie je veulens.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:56

Dus even gezocht en heel eerlijk, prachtig, respectvol en ontzettend ontroerend hoe dit in beeld word gebracht.
Het hoort erbij en in dit geval ontzettend eerlijk het leven en einde van een zeer geliefd maatje in beeld gebracht.
Wanneer je je hier al aan ergert wanneer we het over dezelfde hebben tja , geen topics meer aanklikken die over afscheid en verlies gaan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 21:57

Kennelijk valt mijn vraag helemaal verkeerd en durven mensen zich zelfs niet te uiten aangezien ik pbs krijg van mensen die zich wel in mijn gevoel kunnen vinden, maar zich niet durven uiten.

Ik vind het erg jammer dat dit niet besproken kan worden, maar omdat het kennelijk tegen het zere been is heb ik een verzoek gestuurd het topic te verwijderen...

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:57

Shadow0 schreef:
Ik vind de foto's heel respectvol, en het is ook niet erg om geraakt te zijn toch? Ik had tranen in mijn ogen maar dat maakt het niet per se verkeerd.

En van de andere kant vind ik het dan weer jammer dat dit nu een topic wordt, en daarmee dus ook gelinkt aan een bepaalde eigenaar en op een bepaald moment, terwijl die nu veel verdriet hebben en niet ook nog eens Bokt-gedoe erbij hoeven te hebben. Ik hoop dat ze dit niet lezen, maar als het wel zo is denk ik dat het hen pijn doet dat ze met zoiets liefdevols toch nog iemand voor het hoofd hebben gestoten.

Soms is terughoudendheid dan ook de andere kant op waardevol: wat als je dit topic een maand later had geopend als het over niemand specifiek zou gaan en niemand er heel concreet mee te maken heeft? Het is immers niet iets wat heel veel voorkomt en meteen opgelost moet worden.

En soms zie je dingen op internet die je raken en die je liever niet gezien had. Dat is vervelend maar ook een deel van de internet experience... momenten om een ommetje te maken, adem te halen maar het soms ook maar gewoon zo te laten.


Hier sluit ik me bij aan. Op IM weet je dat je trieste dingen kunt tegenkomen. Het is een plek waar mensen hun verdriet op hun manier uiten. Soms is het beter om even voorrang te geven aan het gevoel van anderen dan aan je eigen gevoel.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:58

@ LM Nee hoor. Je mag toch je mening hebben?