Dag lieve Pablo, bedankt voor alles.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Dag lieve Pablo, bedankt voor alles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 09:48

Dik 16 jaar geleden stond er een oproep op marktplaats. Voor een manege in Oldenzaal werden vrijwilligers gezocht.
Met behulp van alle vrijwilligers konden ook hulpbehoevende mensen genieten van het paardrijden!
Dankbaar en mooi werk. Dat leek me dan ook heel leuk om te doen, dus nam ik contact op om me aan te melden als vrijwilligster.
Op dat moment waren er o.a. 3 Fjorden op de manege, waaronder Pablo!

Pablo werd voor 16 jaar lang mijn vaste paardje om mee te werken. Mijn viervoetige collega!
Lekker eigenwijs, super sterk, trouw en heel lief. Een echt allemansvriend.

Afbeelding

Het jaren lang hard werken begon op te spelen, hij kreeg artrose.
Voor Pablo was het tijd om te stoppen met manege werk, hij kon het niet meer.
Intussen was er contact opgenomen met een zorgboerderij waar Pablo wel van zijn oude dag mocht genieten.
Maar toen kwam de lockdown... Dat gooide het hele plan om. Zowel de manege als de zorgboerderij moesten noodgedwongen dicht, met alle gevolgen van dien. Maar wat te doen met Pablo? Het zag er niet goed voor hem uit.

Omdat Pablo altijd al een speciaal plekje in mijn hart veroverd had, boden Daan ik aan om hem alsnog nog een mooi pensioen te bieden bij ons thuis.
Zo gezegd zo gedaan, we haalden Pablo op en hij kon lekker met Nick en Bliksem de wei op. Gras eten, geknuffeld worden en af en toe nog een stapritje met David of Marloes.
En zo had de manege ook een zorg en last minder in moeilijke tijden.
Het was een mooie, dankbare oplossing!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pablo heeft bij ons nog een prachtige tijd gehad, hij mocht zelfs nog mee verhuizen naar onze nieuwe plek.
Waar we gewoon verder gingen met knuffelen, veel grasjes eten en ook een paar rustige stapritjes hebben gemaakt. Prachtig vond hij het. Hij genoot van de aandacht. Ook van de korte stapritjes waarbij hij mee mocht.

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week vrijdag stond ik naast de stallen te werken toen ik wat gestommel achter me hoorde. Ik dacht eerst dat Nick en Bliksem weer eens met elkaar aan het klooien waren. Maar het was Pablo, strompelend op weg naar de waterbak. En op dat moment wist ik genoeg. Het is klaar.
In overleg met de manege besloten we de knoop door te hakken. Het was tijd om afscheid te nemen.

Maandag avond zette ik met tranen op de FB van de manege:
Vandaag was een emotionele dag.
Lieve Pablo is aan het einde van de middag rustig ingeslapen.
Afgelopen weken begon Pablo, ondanks zijn pijnstilling, slechter te lopen.
Hij ging helaas snel achteruit. In overleg hebben we samen besloten dat het tijd was om afscheid te nemen.
Pablo heeft nog een prachtig pensioen bij ons gehad.
Op de manege was hij geliefd door velen. Pablo was een harde werker, lekker ondeugend en gewoon een top Fjord! Een Fjord om nooit te vergeten. Vooral gewoon lief!
Afgelopen weekend en vandaag is Pablo extra in de watten gelegd.
Vanmiddag nog gezellig met David en Marloes peren en appels plukken. Lekker veel appels en peren snoepen en vooral veel geknuffeld en gepoetst worden.
Aan het einde van de middag was het tijd om afscheid te nemen. Een emotioneel moment.
Pablo heeft er niets van gemerkt. Hij stond tot het einde heerlijk van grasjes en de salade te smullen die David en Marloes voor hem gemaakt hadden. Omringt met liefde is hij rustig ingeslapen.
We zullen Pablo ontzettend missen, maar voor Pablo is het goed zo.
Bedankt voor alles Pablo!
<3 |(

Appels en peren plukken vanaf Pablo zijn rug. Lekker veel eten, nog even samen genieten. Wetend dat het bijna zover is.
Afbeelding

Tijd om naar het grasveldje voor het huis te lopen.
Terwijl we met een lach en een traan op de dierenarts wachten, geniet Pablo van zijn laatste maaltijd. Heerlijke salade van David en Marloes.
Afbeelding

En dan is het tijd...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt Pablo, namens iedereen die jou lief had! Je hebt ontzettend veel mensen het plezier van het paardrijden gegeven. Jong en oud waren dol op jou! We gaan je missen, maar kijken terug op prachtige jaren met jou. Je was een top fjord, een fjord om nooit te vergeten!

Afbeelding
Pablo is 24 geworden.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 12-08-20 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dag lieve Pablo, bedankt voor alles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:52

Wat ontzettend lief opgeschreven, ik lees het met tranen in mijn ogen. Heel veel sterkte, wat fijn dat hij nog zo'n mooie tijd heeft gehad bij jullie.

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

Elisa2

Berichten: 36693
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dag lieve Pablo, bedankt voor alles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:56

Pfft tranen in m'n ogen..wat fijn dat hij inderdaad nog zo'n fijne tijd bij jullie heeft gehad. Heel veel sterkte met dit verlies. Hoe oud heeft hij mogen worden?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Dag lieve Pablo, bedankt voor alles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 10:00

Dankje allebei. Pablo is 24 geworden. Heb het ook even onder de laatste foto erbij gezet.

Elisa2

Berichten: 36693
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dag lieve Pablo, bedankt voor alles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:03

Mooie leeftijd :-)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Dag lieve Pablo, bedankt voor alles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:05

Wat een onwijs mooie, lieve en stoere Fjord was het. Sterkte met het verlies. Y;(

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Dag lieve Pablo, bedankt voor alles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:16

Oooh |( . Wat moet hij ongelooflijk veel mensen gelukkig gemaakt hebben. En respect voor jou dat jij hem nog zo’n mooie laatste dagen gegeven hebt. Veel sterkte!

Don't take anything for granted

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:19

Nog een mooi eerbetoon aan Pablo. Dat het een lieverd was, is duidelijk. Dat hij het goed heeft gehad al die jaren is ook duidelijk. Dat hij een geliefd lid van jullie gezin was de laatste maanden is ook duidelijk. Tot het einde en daarna zorgen jullie goed voor hem.

Als hij James tegenkomt kunnen ze allebei zeggen wat een geluk ze hebben gehad dat ze jullie hebben leren kennen en deel mochten uitmaken van jullie gezin.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

jeetje77

Berichten: 3436
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:21

Wat een prachtig topic voor Pablo. En wat heeft hij nog een mooie tijd bij jullie kunnen hebben.

agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:25

Prachtig geschreven. Wat een mooi paard is dat.
Ik heb enorme bewondering voor je dat je hem zo'n mooie laatste tijd hebt gegund, maar ook dat je zo eerlijk bent geweest om hem nu te laten gaan. Chapeau!
Heel veel sterkte voor nu. Blijft toch altijd zo moeilijk hè. :knuffel:

Zoolgangster

Berichten: 9541
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:32

Wat een geweldig paardje was Pablo en super dat hij bij zo'n lief baasje zijn pensioen mocht krijgen, dat tot en met het einde hem met liefde omringde.
Heel veel sterkte met het verlies!

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:32

Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Neon

Berichten: 4908
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:33

Sterkte... ik had eigenlijk gehoopt dat die lieve Pablo en jouw prachtige gezin nog zeker 5 jaar van elkaar hadden mogen genieten... helaas heeft dat niet zo mogen zijn... maar al die liefde die dit paard in die 5 jaren had moeten krijgen heeft hij in een paar maanden van jullie gekregen. Je kunt trots zijn op je pracht gezin... veel sterkte met dit grote verlies

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Dag lieve Pablo, bedankt voor alles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 10:38

poeh, jullie laten me wel weer huilen hoor met al die lieve woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:40

Prachtig eerbetoon. :knuffel:

Doubtless

Berichten: 8452
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:48

Altijd verdrietig. Maar het klinkt inderdaad alsof hij het nog heel fijn heeft gehad bij jullie! Sterkte met het verlies Y;(

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Mando

Berichten: 15639
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:51

Met tranen in mijn ogen gelezen.

Jullie hebben hem met liefde een mooie tijd nog gegeven.

Sterkte met dit verlies

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:52

Wat een mooi eerbetoon en met veel liefde geschreven. Ik zit met tranen in mijn ogen te lezen. Heel fijn dat Pablo nog zo lekker mocht genieten bij jullie en wat jammer dat het niet wat langer mocht duren. Hij zal vast door iedereen erg gemist worden. Veel sterkte allemaal met dit verlies.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:57

wat prachtig van jullie dat hij nog zo'n fijne tijd heeft gehad! woorden schieten altijd tekort, sterkte en weet dat je altijd het beste hebt gedaan voor Pablo :(:) Y;(

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:00

Hier ook tranen, sterkte. :(:) Y;(

Indra vd Kapel 6yo (Armstrong vd Kapel x Lucifer)

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Dag lieve Pablo, bedankt voor alles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:06

Sterkte voor jullie en iedereen die Pablo lief had. Hij heeft bij jullie nog heerlijk genoten van zijn pensioen.

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:11

Wat een liefdevol topic en wat een prachtig afscheid heeft hij gehad!
Omringt door liefde, en met lekker eten.

Mooi om te zien dat je kinderen ook zo bij het afscheid betrokken waren. Belangrijk voor de toekomst want leven en dood zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Sterkte! :(:)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:12

Lieve lieve Pablo, rust in vrede.

Bedankt dat ik op je heb mogen leren rijden <3
Je nam me altijd zo lekker in de maling, dan stond je weer stil in het midden naast de instructrice.

Je gaat gemist worden door heel veel mensen ;(

Jolliegirl

Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:14

Wat ben je toch een bijzonder mens <3
Zo goed voor alles en iedereen.

De foto's spreken boekdelen.. De emotie spat eraf en is voelbaar.

Heel veel sterkte!

Bootsiebob

Berichten: 5509
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:25

Wat een liefde en wat een mooie manier om te gaan voor Pablo. Tranen in mijn ogen bij het zien van de foto's en het lezen van je woorden.
Zo rustig en zo omringd door lieve mensen, Pablo heeft het best mogelijke afscheid gekregen dat er bestaat en dat hij verdiend heeft na zijn harde werk.

Heel veel sterkte aan allemaal die dit prachtige paard zullen missen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers