[TEK]Go for Gold

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

[TEK]Go for Gold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 13:45

Een nieuw kleurpotloodwerkje waarmee ik wat met de achtergrond geexperimenteerd heb. Ik had al ervaring met bladmetaal in koper en zilver, maar goud nog niet. Daar heb ik verandering in gebracht :D.


Afbeelding

Go for Gold - Derwent coloursoft en bladgoud op wit zuurvrij papier, A3 formaat.

In het echt is het goud wat geler, het is zó moeilijk goed te fotograferen zonder dat de zwarte achtergrond vaal wordt of het paard er gek op staat :'). Struggles.

Ik ben blij met het resultaat.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [TEK]Go for Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:47

Wow! Ontzettend knap werk! Heb je er lang aangezeten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 21:19

The_Cat schreef:
Wow! Ontzettend knap werk! Heb je er lang aangezeten?

Dank je wel :D. Ik denk ca 15 uur.

Anoniem

Re: [TEK]Go for Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:08

Prachtig getekend, zoals altijd. <3 Ik vind het goud wat overheersend, maar dat zal wel aan de foto liggen. Het zit er wel strak op! :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 16:43

culaccino schreef:
Prachtig getekend, zoals altijd. <3 Ik vind het goud wat overheersend, maar dat zal wel aan de foto liggen. Het zit er wel strak op! :))

Dank je wel :D. In het echt is het goud meer effen, door t licht van buiten zit er op de foto heel veel kleurverschil in. Ik ben niet zo goed in foto's maken :').

Anoniem

Re: [TEK]Go for Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:47

Het lijkt me ook nogal moeilijk met twee verschillende materialen, haha. Ik zie de gouden gloed wel terug in de vacht, dat is wel tof! En dat mooie contrast tussen een harig paard en die strakke lijnen <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 07:39

culaccino schreef:
Het lijkt me ook nogal moeilijk met twee verschillende materialen, haha. Ik zie de gouden gloed wel terug in de vacht, dat is wel tof! En dat mooie contrast tussen een harig paard en die strakke lijnen <3

Ik heb inderdaad geprobeerd een gouden gloed in de vacht te zetten :j. En de meer abstracte lijnen en realistische paard werken goed samen, idd :D.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [TEK]Go for Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:36

Oooh wat ben ik jaloers op jouw vaardigheid in het gebruik van kleurpotloden! Dit is ook weer zo'n prachtig werk <3 . Mooi hoe je de structuur van de vacht zo duidelijk en toch subtiel weet weer te geven en vind je kleurgebruik in het algemeen en het licht in deze tekening ook zo goed. Het goud komt je wel echt enorm tegemoet schitteren op deze foto :)) blingblingbling. Kan me voorstellen dat dat in het echt wat rustiger is en dan oogt het ook net wat meer in balans gok ik. Meermeermeerrrr :D

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:44

Ik ben erg gecharmeerd van je tekeningen/kunstwerkjes, laat ik dat voorop stellen. Toch vind ik deze net iets minder. Dat zit 'm voor mij in de afwerking van het lijf. Omdat je alleen de boeg ziet, lijkt het paard zo smal (wat vreemd 'uitgesneden') en dat wordt versterkt door de zwarte achtergrond. De strook goud vind ik in dit werk minder passend verwerkt in/bij de tekening. Dat vond ik wel het geval in je silver heart serie. De tekening zelf is wel weer heel knap uitgevoerd. En ik had dit commentaar natuurlijk niet geleverd als ik niet zo 'verwend' was door de kwaliteit en creativiteit rondom je werken en de presentatie ervan. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 17:52

Nevony schreef:
Oooh wat ben ik jaloers op jouw vaardigheid in het gebruik van kleurpotloden! Dit is ook weer zo'n prachtig werk <3 . Mooi hoe je de structuur van de vacht zo duidelijk en toch subtiel weet weer te geven en vind je kleurgebruik in het algemeen en het licht in deze tekening ook zo goed. Het goud komt je wel echt enorm tegemoet schitteren op deze foto :)) blingblingbling. Kan me voorstellen dat dat in het echt wat rustiger is en dan oogt het ook net wat meer in balans gok ik. Meermeermeerrrr :D

Dank je wel :D. Het kost tijd, maar dan heb je ook wat, haha.

Het goud. Dat is een dingetje ja, dat vind je mooi, of niet. Zoiets :)). In het echt is het subtieler. Bladgoud fotograferen vind ik heel lastig.


_Lorette_ schreef:
Ik ben erg gecharmeerd van je tekeningen/kunstwerkjes, laat ik dat voorop stellen. Toch vind ik deze net iets minder. Dat zit 'm voor mij in de afwerking van het lijf. Omdat je alleen de boeg ziet, lijkt het paard zo smal (wat vreemd 'uitgesneden') en dat wordt versterkt door de zwarte achtergrond. De strook goud vind ik in dit werk minder passend verwerkt in/bij de tekening. Dat vond ik wel het geval in je silver heart serie. De tekening zelf is wel weer heel knap uitgevoerd. En ik had dit commentaar natuurlijk niet geleverd als ik niet zo 'verwend' was door de kwaliteit en creativiteit rondom je werken en de presentatie ervan. ;)

Dat snap ik, ik heb nog even over het lijf getwijfeld en heb m voornamelijk wat door laten lopen om balans te krijgen. Het is heel licht aangezet, dus ik zou het nog weg kunnen gummen en het lichaam ter hoogte van de zwarte streep kunnen laten stoppen :D.

Over het goud, ja wat zal ik zeggen. Het leuke aan kunst maken vind ik dat je echt eens kunt proberen. Ik kan best alleen maar portretten maken zoals de Tennessee Walker, dat vind ik leuk, maar wordt snel saai voor mij. Dit is weer eens afwisseling en zo houd ik mezelf ook aan het denken/experimenteren, doe ik het zus, doe ik het zo, en dan kan het goed uitpakken, of minder/slechg. Zelf vind ik het heel gaaf, jij wat minder, dat is prima :j.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [TEK]Go for Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:56

Dat laatste wat je zegt, herken ik wel! Experimenteren is het allerleukste dat er is, met vormen, materialen, kleuren... heerlijk om te ‘zoeken’.

Wat ik persoonlijk merk is dat echt realistische werken het grootste publiek aanspreken. Maar ieder z’n ding en de variatie in kunst en stijlen maakt het bekijken juist zo leuk.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: [TEK]Go for Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:31

De onderkant die in een fade doorloopt stoort me juist niet, het zit in het ontbreken van buik/achterhand. Die hoeft ook helemaal niet zichtbaar te zijn als het paard geen royale conditie heeft, maar om een of andere reden lijkt het paard erg smal en dat wordt versterkt door het zwart met daarnaast de relatief brede 'tralie' van goud. Ik hield er daarom nooit van om een vooraanzicht te tekenen. :+
Verder is uitproberen altijd goed om niet in een vast patroon te blijven hangen. En vaak zijn de meest experimentele projecten het leukst om te maken. Je maakt ze niet voor mij. :P Toch ben ik stiekem wel benieuwd naar werken waarin je het bladgoud net anders hebt verwerkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 21:48

_Lorette_ schreef:
De onderkant die in een fade doorloopt stoort me juist niet, het zit in het ontbreken van buik/achterhand. Die hoeft ook helemaal niet zichtbaar te zijn als het paard geen royale conditie heeft, maar om een of andere reden lijkt het paard erg smal en dat wordt versterkt door het zwart met daarnaast de relatief brede 'tralie' van goud. Ik hield er daarom nooit van om een vooraanzicht te tekenen. :+
Verder is uitproberen altijd goed om niet in een vast patroon te blijven hangen. En vaak zijn de meest experimentele projecten het leukst om te maken. Je maakt ze niet voor mij. :P Toch ben ik stiekem wel benieuwd naar werken waarin je het bladgoud net anders hebt verwerkt.

Ah op die manier :)).

Ik vind tot nu toe alles leuk, maar dat zit hem dus ook vooral in de afwisseling :j. Ik heb nog niks anders in de planning met goud, eerst m'n andere paard afmaken en dan een olifant :D.