Autovakantie eind september

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esmee_RS

Berichten: 4878
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Autovakantie eind september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 12:21

Omdat Bokt altijd van die leuke tips heeft, ben ik op zoek naar tips voor een autovakantie eind september. We zouden gaan cruisen maar dit is helaas geannuleerd, dus nu zijn we op zoek naar alternatieven.
Ik wil niet met het vliegtuig weg omwille van het virus. Ik geloof namelijk niet dat een virus zich niet kan verspreiden in een vliegtuig aangezien ik al meerdere keren verkouden of ziek ben geworden na een vliegreis en ik wil toch mijn steentje bijdragen in het beperken van de verspreiding :+
We willen dus een weekje met de auto op pad en het liefst gewoon een huisje/appartement via AirBnb huren (in ieder geval niet iets waar je hutje mutje met heel veel mensen zit).
Verder hebben we niet echt veel eisen qua activiteiten of weer. Het is misschien een beetje breed op deze manier, maar het is meer om wat leuke tips op te doen voor aanraders in die tijd van het jaar. We houden van mooie natuur en vinden het ook leuk om rond te trekken met de auto.

Ik ben benieuwd *\o/*


Supervixen

Berichten: 12815
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:37

Wij zijn net terug uit Denemarken, midden Jutland. We hebben twee weken in een bed and breakfast gezeten in the middle of nowhere zo ongeveer. Alles erop en eraan zodat we zelf konden koken en kleding wassen. Lekker in/aan het bos. Superrustig en mooie natuur. Hazelwormen gezien, reeën, een vos, hazen, een bunzing. Fietsen meegenomen en 245km gefietst en 70km gewandeld in twee weken. Echt genoten van de rust en ruimte!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:40

Voor een weekje zou ik richting Oostenrijk/Zwitserland gaan. Wij zijn zelf nog niet eerder in Zwitserland geweest maar de natuur is daar prachtig. Ook in Oostenrijk genoeg te zien. Wij zijn zelf op Großglockner geweest. Hier kun je met de auto rijden en zijn ook wandelroutes.

<3 Milan 12-10-2017 <3
<3 Elise 25-08-2020 <3

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Autovakantie eind september

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:51

Ik zou voor 1 week niet al te ver weg gaan iig. Zonde als er 2 dagen reistijd vanaf gaan en je maar 5 vakantiedagen overhoudt. Ik zou lekker Noord Frankrijk pakken bijvoorbeeld, de Franse Ardennen, of een stuk Duitsland inrijden.

rabbeltje

Berichten: 274
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Autovakantie eind september

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:55

Wij zitten te denken om een aantal dagen naar Sankt Goar in Duitsland te gaan. Hotel aan de Rijn. Mooie plaatsen, genoeg natuur en in die periode ook niet al te gek druk meer

onderschrift?? Nu even niet.....

Esmee_RS

Berichten: 4878
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 12:59

Goof schreef:
Ik zou voor 1 week niet al te ver weg gaan iig. Zonde als er 2 dagen reistijd vanaf gaan en je maar 5 vakantiedagen overhoudt. Ik zou lekker Noord Frankrijk pakken bijvoorbeeld, de Franse Ardennen, of een stuk Duitsland inrijden.

Nee, vinden wij geen probleem. Rondtrekken met de auto vinden we juist leuk dus overnachten op verschillende plaatsen en daarbij ook nog wat dingen zien vinden we echt niet erg :)

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:02

Ah, nee als je wil rondtrekken is dat prima. Ik begreep dat je gewoon 1 huisje wilde huren voor een week.
Tja, dan kan je alle kanten op die je wil.

In dat geval zou ik naar oost Duitsland en Polen rijden, prachtig daar en vooral Polen is weinig toeristisch en spotgoedkoop.

Esmee_RS

Berichten: 4878
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Autovakantie eind september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 13:13

Ja, alles staat open :D Op 1 plek blijven kan maar rondtrekken kan ook.
Bedankt voor de tips! Sommige dingen had ik zelf al aan gedacht maar Polen en Denemarken waren bijvoorbeeld nog niet in mij opgekomen.

Tips voor specifieke adresjes om te slapen zijn ook zeker welkom :)

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Autovakantie eind september

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:23

ik volg even, we hebben plannen voor denemarken vanaf 23/8

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:24

Ik heb net een rondje Duitsland (zwarte woud), Oostenrijk (Montafon) Duitsland (Hunsruck) gedaan omdat mijn vakantie naar Mongolië niet door ging. Morgen weer naar huis. Vooral veel gewandeld, genoten van Welness en erg goed eten in 2 goede hotels en nu nog even relaxed in een vakantiehuisje.

Was top, ik houd van wandelen en goed eten en dat is beide prima gelukt :j

Life begins at the end of your comfortzone.

sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Autovakantie eind september

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:56

Wij zijn 2 weken naar Polen geweest met de auto op verschillende plekken waarvan 5 dagen in Zuid Polen. In Zuid-Polen kun je naar Krakow (prachtige stad), Zakopane (wandelen in de bergen, met lift omhoog en lopend naar beneden) en leuk plaatsje, Energylandia (pretpark met heel veel achtbanen), Auschwitz, dagje Slowakije, Wraclow (leuke stad). Verder zijn we naar Bialowietza geweest (oerbos met bizons en wolven, hier kun je heel mooi fietsen of een wandeltour doen met een gids) daarna nog naar de Baltische kust in het Noorden. Wij hebben in prachtige huisjes gezeten. Het is vrij goedkoop (wij aten bijv 's avonds met z'n drieën tussen de 25 en 28 euro).

Esmee_RS

Berichten: 4878
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 17:11

sas66 schreef:
Wij zijn 2 weken naar Polen geweest met de auto op verschillende plekken waarvan 5 dagen in Zuid Polen. In Zuid-Polen kun je naar Krakow (prachtige stad), Zakopane (wandelen in de bergen, met lift omhoog en lopend naar beneden) en leuk plaatsje, Energylandia (pretpark met heel veel achtbanen), Auschwitz, dagje Slowakije, Wraclow (leuke stad). Verder zijn we naar Bialowietza geweest (oerbos met bizons en wolven, hier kun je heel mooi fietsen of een wandeltour doen met een gids) daarna nog naar de Baltische kust in het Noorden. Wij hebben in prachtige huisjes gezeten. Het is vrij goedkoop (wij aten bijv 's avonds met z'n drieën tussen de 25 en 28 euro).

Dat klinkt leuk zeg! :)

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Autovakantie eind september

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:27

Oostenrijk is aan te raden!
Wij hebben een appartement in Kirchberg (zijn er nu ook as we sprak) en weinig gedoe met drukte etc. Wandelen, fietsen, zwemmen, alles kan. Grote steden (o.a. Innsbruck) zijn er met een uurtje rijden.
Wij rijden zelf door naar Slovenië, dat is 3 uurtjes vanaf hier.
Overigens is ons huisje nog vrij in september, mocht je interesse hebben laat maar weten :)

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:48

Beetje afhankelijk van de omstandigheden tegen die tijd maar DFDS heeft vaak leuke aanbiedingen voor een weekje Schotland.
Dit voorjaar een leuk hotel in Peebles. Dat was een grappige plek omdat het enerzijds duidelijk vergane glorie was maar men wel weer bezig was om het helemaal te restaureren.

Maar dat brengt me ook op het idee om te overwegen dat adresje in Kopenhagen op te diepen waar ik vorig jaar voor m'n werk was http://www.copenhagenvisit.dk/
Rustige buitenwijk van Kopenhagen; was vlakbij m'n werk maar ook in 15 min hartje centrum.
Waar mijn collega's vanuit het hotel in de stad een half uur bezig waren om op kantoor te komen, stond ik fluitend in 5 min op kantoor :')

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Esmee_RS

Berichten: 4878
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Autovakantie eind september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 17:53

Schotland staat ook zeker op mijn lijstje! Alleen weet ik niet helemaal of ik dat aandurf met de huidige situatie en het VK enzo. Gezien dat toch geen Europese Unie meer is?
Ik moet me hier echt beter over inlezen. :')


ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:07

Balenciaga schreef:
Schotland staat ook zeker op mijn lijstje! Alleen weet ik niet helemaal of ik dat aandurf met de huidige situatie en het VK enzo. Gezien dat toch geen Europese Unie meer is?
Ik moet me hier echt beter over inlezen. :')

Je moet hun corona-situatie in de gaten houden maar voor de rest zou ik me niet druk maken.

Ik zal wel iets beter op moeten letten met spullen vanaf de beurs en invoer en zo; die onderhandelingen zijn nog niet rond....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Pellelilly en 109 bezoekers