Gerechtigheid voor slachtoffer schietpartij

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Gerechtigheid voor slachtoffer schietpartij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 13:45

Moderatoropmerking:
In de oorspronkelijke openingspost stonden enkele feitelijke onjuistheden over het slachtoffer: de verkeerde leeftijd en sterfdag. Deze hebben wij aangepast omdat wij het ongepast vinden om het topic op slot te laten met foutieve informatie in de OP. Daarnaast zullen we de naam van het slachtoffer uit dit topic halen om de vindbaarheid te beperken.



Bizar. In Amsterdam is zaterdag een 24-jarige jongen doodgeschoten. Een groep dieven wilden het horloge van een vriend stelen, daar zei hij wat van. Die dieven hebben een ouder iemand opgehaald die hem met 5 kogels in koele bloeden heeft doodgeschoten.

Alle nieuwsberichten zijn premium die ik kan vinden, ofwel verscholen achter een pay-wall. Op Facebook lees ik er zeer weinig over. Op Twitter is een hashtag inmiddels trending maar meer niet.

De dood van een arrestant in de VS zorgt hier voor een golf van verontwaardiging vanuit politiek en BN'ers. Waar is die verontwaardiging nu? Waarom wordt dit niet net zo breed uitgemeten?

Een bizarre dubbele standaard als je het mij vraagt.
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:06, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foutieve gegevens aangepast; naam uit titel/bericht gehaald


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:47

Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:49

Ik heb juist het idee dat dit (terecht!!) veel in het nieuws is.
Ik heb er ook op sociale media veel over voorbij zien komen.

Het is diep en dieptriest wat er is gebeurd, dat staat boven alles uit.
Laatst bijgewerkt door Leo op 10-08-20 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 13:49

Anoniem schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/bas-24-wer ... ~ad149247/

Slechte research, van notabene nieuwsredactie. Jammer.

Het was op zaterdag, niet gisteren. En het slachtoffer was 24, niet 23.


Aangezien het een premium bericht betreft kan ik het niet allemaal goed doen. Wel jammer dat je valt over die kleine details, maar verder geen inhoudelijke reactie geeft.

23 of 24, zaterdag of zondag lijkt mij weinig verschil of wel?

Zelfs nog erger als je het mij vraagt, dat het zaterdag gebeurd is en er gewoon geen media aandacht voor is.

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 13:50

Leo schreef:
Ik heb juist het idee dat dit veel (terecht!!) in het nieuws is.
Ik heb er ook op sociale media veel over voorbij zien komen.

Het is diep en dieptriest wat er is gebeurd, dat staat boven alles uit.


Misschien volg ik de verkeerde kanalen, maar op Facebook zie ik er niets over. Ik volg toch de meeste nieuwssites wel.
Twitter wel, maar daar zit ik weinig op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:52

Denk jij dat het voor nabestaanden kleine details zijn of hun geliefde 23 of 24 was?
Denk jij dat het voor nabestaanden kleine details zijn op welke dag hun geliefde vermoord is?

Ik kan je vertellen, dat is het NIET.
Wat is dit een walgelijke, misselijkmakende poedersuiker van jou Marjo, werkelijk, gatverdamme.

En géén inhoudelijke reactie?
Ik geef je verdomme links.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-20 20:50, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:52

Ik las het inderdaad. Verschrikkelijk. Maar ik zie het vrij veel voorbij komen

Maar dit is natuurlijk appels met peren vergelijking, als we kijken naar George Floyd. Ten eerste is [naam] doodgeschoten door een paar straatcriminelen, wat natuurlijk heel erg is, verschrikkelijk.

Maar George Floyd is door een racistische politieman vermoord, en dat na een reeks van geweldsincidenten tegen donkere mensen in USA, in een best wel heftig racistisch land.

Waar het bij de een om een straatroof door straatschoffies met verkeerde afloop gaat, gaat het bij het ander om een racistisch geweldsincident door iemand die de politiemacht vertegenwoordigd. appels en peren.

Vind het ook een bijzonder ophitsend bericht door iemand de nieuwsredactie, maar dat zal aan mij liggen.
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:54

En het erge is dat hij niet de laatste zal zijn.

Het dragen van messen en vuurwapens bij jonge personen is in sommige subculturen gemeengoed geworden en dat dit soort mensen nergens voor terugdeinsen blijkt wel.

Een verschrikkelijk drama, vreselijk om voor zoiets een geliefde te moeten missen.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:56

Vreselijk dat dit gebeurt is inderdaad, echt verschrikkelijk..
Ik heb me ook echt zitten verbazen dat iemand in zijn zwembroek op een strandje met een wapen rondloopt, dan spoor je toch echt niet..

Op Facebook lees ik er juist veel over, maar helaas vooral aan de ene kant een hoop racistische reacties bij de Wilders en FvD mensen omdat de dader schijnbaar buitenlands was, en aan de andere kant maken de BLM mensen zich weer druk over de FvD mensen en gaat het ook daar vooral over racisme ipv de vreselijke gebeurtenis zelf.. 8)7
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 10-08-20 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:57

Dit willen vergelijken met een racistische moord is ook echt bizar.

Ga liever wat boktwaardig paardennieuws opsnorren in plaats van dit soort kansloze, foutieve oliebol de wereld in gooien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-20 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:58

Celiien schreef:
Ik las het inderdaad. Verschrikkelijk. Maar ik zie het vrij veel voorbij komen

Maar dit is natuurlijk appels met peren vergelijking, als we kijken naar George Floyd. Ten eerste is [naam] doodgeschoten door een paar straatcriminelen, wat natuurlijk heel erg is, verschrikkelijk.

Maar George Floyd is door een racistische politieman vermoord, en dat na een reeks van geweldsincidenten tegen donkere mensen in USA, in een best wel heftig racistisch land.

Waar het bij de een om een straatroof door straatschoffies met verkeerde afloop gaat, gaat het bij het ander om een racistisch geweldsincident door iemand die de politiemacht vertegenwoordigd. appels en peren.

Vind het ook een bijzonder ophitsend bericht door iemand de nieuwsredactie, maar dat zal aan mij liggen.

Iemand doodschieten gebeurd door straatschoffies?
Straatschoffies zijn die jongens dje rondhangen in parken, meisjes nafluiten en wiet roken.. oh en misschien stoken ze elkaar op om even een winkeldiefstalletje te plegen of vechten ze met het andere groepje in de buurt.

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 13:58

Ik vind het jammer dat jullie linken naar mijn functie als NR lid, ik heb natuurlijk zelf ook gewoon een mening.

En ik vind het gewoon bizar dat er zo bizar weinig over gesproken wordt in de media. Dat de situatie in de VS wellicht niet helemaal te vergelijken is, kan zo zijn. Het verschil in media aandacht is hetgeen wat ik vooral zo bijzonder vindt.

Die jongen is in koele bloeden doodgeschoten, waarom is dat nog geen item in het 8 uur journaal waard? Er is ontzettend veel verontwaardiging op Twitter, hoe kan het dat de media dit niet meer oppakken dan enkel een bericht achter een betaalmuur? Ik begrijp dat niet..

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:59

Celiien schreef:
Ik las het inderdaad. Verschrikkelijk. Maar ik zie het vrij veel voorbij komen

Maar dit is natuurlijk appels met peren vergelijking, als we kijken naar George Floyd. Ten eerste is [naam] doodgeschoten door een paar straatcriminelen, wat natuurlijk heel erg is, verschrikkelijk.

Maar George Floyd is door een racistische politieman vermoord, en dat na een reeks van geweldsincidenten tegen donkere mensen in USA, in een best wel heftig racistisch land.

Waar het bij de een om een straatroof door straatschoffies met verkeerde afloop gaat, gaat het bij het ander om een racistisch geweldsincident door iemand die de politiemacht vertegenwoordigd. appels en peren.

Vind het ook een bijzonder ophitsend bericht door iemand de nieuwsredactie, maar dat zal aan mij liggen.


Spijker op z'n kop, de twee situaties zijn echt niet met elkaar te vergelijken. Beide zijn verschrikkelijk tragisch en hadden nooit mogen gebeuren.
Maar de situatie en daarmee "nieuwswaarde" op wereldwijde schaal is niet vergelijk. Een uit de hand gelopen straatroof in New York bereikt de Nederlandse kanalen ook amper of niet....

Dat maakt het niet minder verschrikkelijk wat er is gebeurd. Op geen enkele manier.

Maar ik begrijp het doel van het topic en de openingspost niet zo goed.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:59

Sinds wanneer is media aandacht synoniem voor gerechtigheid?

Janneke2

Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:00

Het is afschuwelijk wat [naam] is aangedaan.

Dit gezegd hebbende: het is 'gewoon' strafbaar en ik neem aan dat de politie op zoek is naar de daders en dat die hun gerechte straf gaan krijgen.

Mbt George Floyd en al die anderen die voor en na hem zijn vermoord : de 'apartheid' in de US of A bestaat helaas nog steeds.
En de politie blijkt daar onbetrouwbaar te zijn. (Vooral voor hen die behoren tot de 'verkeerde' groepen.)
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:01

Misschien willen de nabestaanden wel helemaal géén media aandacht hé. Wel eens aan gedacht? Die stille tocht is ook alleen voor familie en vrienden.

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:02

Sunnda schreef:
Celiien schreef:
Ik las het inderdaad. Verschrikkelijk. Maar ik zie het vrij veel voorbij komen

Maar dit is natuurlijk appels met peren vergelijking, als we kijken naar George Floyd. Ten eerste is [naam] doodgeschoten door een paar straatcriminelen, wat natuurlijk heel erg is, verschrikkelijk.

Maar George Floyd is door een racistische politieman vermoord, en dat na een reeks van geweldsincidenten tegen donkere mensen in USA, in een best wel heftig racistisch land.

Waar het bij de een om een straatroof door straatschoffies met verkeerde afloop gaat, gaat het bij het ander om een racistisch geweldsincident door iemand die de politiemacht vertegenwoordigd. appels en peren.

Vind het ook een bijzonder ophitsend bericht door iemand de nieuwsredactie, maar dat zal aan mij liggen.

Iemand doodschieten gebeurd door straatschoffies?
Straatschoffies zijn die jongens dje rondhangen in parken, meisjes nafluiten en wiet roken.. oh en misschien stoken ze elkaar op om even een winkeldiefstalletje te plegen of vechten ze met het andere groepje in de buurt.


Straatschoffies, Straatbendes, gangs, noem het zoals je wilt. Feit blijft dat het niet door een overheidsorgaan is gebeurd. Je snapt heus wat ik bedoel :roll:

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:04

Anoniem schreef:
Denk jij dat het voor nabestaanden kleine details zijn of hun geliefde 23 of 24 was?
Denk jij dat het voor nabestaanden kleine details zijn op welke dag hun geliefde vermoord is?

Ik kan je vertellen, dat is het NIET.
Wat is dit een walgelijke, misselijkmakende poedersuiker van jou Marjo, werkelijk, gatverdamme.

En géén inhoudelijke reactie?
Ik geef je verdomme links.



Nounou ga es even gauw afkoelen, dat gescheld en gevloek is niet nodig. Ze zal het vast niet zo bedoelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-20 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:06

Marjo schreef:
Ik vind het jammer dat jullie linken naar mijn functie als NR lid, ik heb natuurlijk zelf ook gewoon een mening.

En ik vind het gewoon bizar dat er zo bizar weinig over gesproken wordt in de media. Dat de situatie in de VS wellicht niet helemaal te vergelijken is, kan zo zijn. Het verschil in media aandacht is hetgeen wat ik vooral zo bijzonder vindt.

Die jongen is in koele bloeden doodgeschoten, waarom is dat nog geen item in het 8 uur journaal waard? Er is ontzettend veel verontwaardiging op Twitter, hoe kan het dat de media dit niet meer oppakken dan enkel een bericht achter een betaalmuur? Ik begrijp dat niet..


Omdat het gebeuren met [naam] door mensen is gebeurd, in een oogwenk, tijdens 'ruzie' is gebeurd, en het niet uitgemaakt had of [naam] zwart of wit of halfbloed was geweest..

en omdat het gebeuren met George Floyd door politiemannen is gebeurd, die niet willen luisteren naar omstanders, voor 20 minuten lang, die een overheidsorgaan vertegenwoordigen. En als GF blank was geweest, dit waarschijnlijk niet was gebeurd.

De verontwaardiging gaat over de nog steeds-bestaande apartheid, niet over de moord ansich.
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:07

SweetVanille schreef:
Nounou ga es even gauw afkoelen, dat gescheld en gevloek is niet nodig. Ze zal het vast niet zo bedoelen.

Hou je schooljuffenpreek maar mooi voor je.
Ze zou veel en veel beter moeten weten dan dit.
Het is ronduit walgelijk.
Wat maakt zijn leeftijd en sterfdag uit? Zal ik het zijn ouders straks even vragen misschien? Of de rest van de familie?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-20 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gerechtigheid voor Bas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:08

Gaat alles goed met je tica?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:09

purny schreef:
Gaat alles goed met je tica?

Jij moet helemaal je mond houden nu. Jij ruikt alleen maar sensatie.
Dit topic is niet uit medeleven omdat er iemand vermoord is, want zijn leeftijd of sterfdag boeit niet, dit topic is pure sensatiezucht. Om te kotsen werkelijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-20 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Gerechtigheid voor Bas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:11

Begrijp ik dat je hem persoonlijk kent Tica, komt daar je boosheid vandaan?

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 14:13

Celiien schreef:
Marjo schreef:
Ik vind het jammer dat jullie linken naar mijn functie als NR lid, ik heb natuurlijk zelf ook gewoon een mening.

En ik vind het gewoon bizar dat er zo bizar weinig over gesproken wordt in de media. Dat de situatie in de VS wellicht niet helemaal te vergelijken is, kan zo zijn. Het verschil in media aandacht is hetgeen wat ik vooral zo bijzonder vindt.

Die jongen is in koele bloeden doodgeschoten, waarom is dat nog geen item in het 8 uur journaal waard? Er is ontzettend veel verontwaardiging op Twitter, hoe kan het dat de media dit niet meer oppakken dan enkel een bericht achter een betaalmuur? Ik begrijp dat niet..


Omdat het gebeuren met [naam] door mensen is gebeurd, in een oogwenk, tijdens 'ruzie' is gebeurd, en het niet uitgemaakt had of [naam] zwart of wit of halfbloed was geweest..

en omdat het gebeuren met George Floyd door politiemannen is gebeurd, die niet willen luisteren naar omstanders, voor 20 minuten lang, die een overheidsorgaan vertegenwoordigen. En als GF blank was geweest, dit waarschijnlijk niet was gebeurd.

De verontwaardiging gaat over de nog steeds-bestaande apartheid, niet over de moord ansich.


Ik begrijp het verschil heel goed. En ik zeg nergens dat ik de verontwaardiging over Floyd afkeur, zeker niet.

Ik begrijp alleen oprecht niet waarom de media niet over [naam] bericht, of nauwelijks. Dat begrijp ik niet.
Het is blijkbaar een groter probleem als ik lees dat een horlogebende in die buurt is vrijgesproken. Het is niet duidelijk of de beide met elkaar gelinkt zijn.

Ik ben gewoon enorm geschrokken door het bericht. En enorm verontwaardigd dat ik dit niet op Facebook voorbij heb zien komen. Nu ik er zelf op gezocht heb, kwam er ineens een artikel voorbij maar alsnog een premium die ik dus niet kan lezen.

Dat is het punt wat ik dus niet begrijp. Wellicht dat ik de vergelijking niet moet trekken hoor, ik vind gewoon dat dit ook aandacht moet krijgen en dat we dit ook te weten moeten komen zonder dat we hier zelf naar gaan zoeken.
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

Anke_Amigo

Berichten: 829
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:15

Anoniem schreef:
purny schreef:
Gaat alles goed met je tica?

Jij moet helemaal je mond houden nu. Jij ruikt alleen maar sensatie.
Dit topic is niet uit medeleven omdat er iemand vermoord is, want zijn leeftijd of sterfdag boeit niet, dit topic is pure sensatiezucht. Om te kotsen werkelijk.


Wauw, ik denk echt niet dat iemand het verkeerd bedoeld Tica. Wellicht is het de hitte, en het is een verschrikkelijk onderwerp, maar dit zijn wel vrij heftige reacties :(:)

Ik zie het overigens ook veel voorbij komen en vind het daarnaast niet te vergelijken met de situatie in Amerika. Appels en peren inderdaad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xdesix en 6 bezoekers