Zal ik nog geld terug krijgen?Kramer ruitersport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SARINO

Berichten: 468
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Zal ik nog geld terug krijgen?Kramer ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 14:18

Ik heb vorige week een zadel besteld en via Ideal betaald.Deze was toch niet leverbaar en nu zegt Kramer dat ze 4 augustus het geld hebben teruggestort.Helaas staat er nog niks bijgeschreven op mijn rekening.Kramer houdt vol dat het overgemaakt is ,maar stuurt alleen een interne mail als bevestiging van het geld terug storten.Geen bewijsje van de bankoverschrijving of iets in die richting .Ing geeft aan dat het niet zo lang kan duren ,ook niet als het een overboeking uit het buitenland betreft.
Ik dacht dat Kramer wel betrouwbaar was maar heb mij misschien vergist.

hagelslag
Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Zal ik nog geld terug krijgen?Kramer ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:22

Voor zover ik weet is kramer betrouwbaar.
Gewoon even op een fatsoenlijke manier weet contact zoeken

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:23

Wat hoop je met dit topic? Want wij kunnen het helaas ook niet voor je oplossen.
Vind hun service altijd heel fijn juist, toen een halstertouw na 1 dag al kapot ging, hebben ze dat netjes opgelost. Heb je ook telefonisch contact gehad?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zal ik nog geld terug krijgen?Kramer ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:24

Gewoon even Kramer uitleggen dat het geld er niet is, en vragen om een bewijs van overschrijving. Ga er toch vanuit dat ze het netjes oplossen, als je ze de kans geeft en communiceert.

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Zal ik nog geld terug krijgen?Kramer ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:25

Kramer is een Duitse partij, jij hebt net voor het weekend betaald... ik denk nog even een paar dagen geduld (bijv. tot woensdag afwachten), en als het er dan nog niet opstaat bellen met de klantenservice.

KittyDylan

Berichten: 8882
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:27

Kramer is wel betrouwbaar. Er kan natuurlijk altijd wel iets mis gaan.

Het enige puntje wat ik altijd heb is dat retouneren lang duurt en er enkele weken over heen kunnen gaan met terugboeken. Omdat het buitenland is natuurlijk.
Maar jij hebt niets geretouneerd begrijp ik?

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:28

Kramer is ook betrouwbaar dus vind het vreemd dat je het geld nog niet terug hebt.
Ik weet niet wat je wilt bereiken maar wacht nog ff en bel dan het hoofdkantoor.. dien een klacht in.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:29

Als Kramer aangeeft het al terug betaald te hebben, ongeacht of hier nou een weekend tussen heeft gezeten of niet, had je het al op je rekening moeten hebben staan.

Denk dat wachten daarom ook geen zin heeft. Ook de ING geeft aan dat overboekingen uit het buitenland niet zo lang horen te duren. Even bellen, wellicht?

SARINO

Berichten: 468
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 14:30

Iriscope schreef:
Gewoon even Kramer uitleggen dat het geld er niet is, en vragen om een bewijs van overschrijving. Ga er toch vanuit dat ze het netjes oplossen, als je ze de kans geeft en communiceert.

Er is gebeld ,gemaild en gevraagd om het bewijs.Ik krijg alleen te horen dat het 4 aug is overgemaakt.Bij mij staat het er niet bij,ik krijg geen bewijs van overboeking.
Als ze het netjes willen oplossen hadden ze nu actie moeten gaan ondernemen.Die kans heb ik gegeven.Mijn bank zegt ook dat het niet zo lang kan en mag duren.Die 4 aug overboeking naar mijn rekening klopt zeker niet.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:31

vladimir1979 schreef:
Kramer is een Duitse partij, jij hebt net voor het weekend betaald... ik denk nog even een paar dagen geduld (bijv. tot woensdag afwachten), en als het er dan nog niet opstaat bellen met de klantenservice.


Dit inderdaad.
Geld over maken kan (zelfs in deze tijden) soms nog best lang duren. Zou het even afwachten en dan weer contact zoeken. Sommige webshops hanteren ook zo’n 14 dagen voor het retourneren van het geld..

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zal ik nog geld terug krijgen?Kramer ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:32

Zo lang is 6 dagen niet voor een overboeking vanuit het buitenland. Ik maak regelmatig over, ene keer duurt het 1 dag, andere keer wel eens 8-10 dagen. Ik zou het nog even afwachten, er zat ook een weekend tussen.

SARINO

Berichten: 468
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 14:33

Benthhh schreef:
vladimir1979 schreef:
Kramer is een Duitse partij, jij hebt net voor het weekend betaald... ik denk nog even een paar dagen geduld (bijv. tot woensdag afwachten), en als het er dan nog niet opstaat bellen met de klantenservice.


Dit inderdaad.
Geld over maken kan (zelfs in deze tijden) soms nog best lang duren. Zou het even afwachten en dan weer contact zoeken. Sommige webshops hanteren ook zo’n 14 dagen voor het retourneren van het geld..

Volgens Kramer is het 4 augustus terug gestort

SARINO

Berichten: 468
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 14:36

AaronYve schreef:
Kramer is ook betrouwbaar dus vind het vreemd dat je het geld nog niet terug hebt.
Ik weet niet wat je wilt bereiken maar wacht nog ff en bel dan het hoofdkantoor.. dien een klacht in.

Ik wil graag bereiken om mijn geld terug te krijgen( of het product wat ik had besteld ,maar dat was toch niet op voorraad)

hagelslag
Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:37

We hebben vandaag 10 augustus.
4 augustus hebben zij het overgeboekt, dat was een dinsdag. Oftewel dan zijn het 3 werkdagen dat het geld onderweg is.
En vandaag dag 4.... Doe rustig 't komt wel goed

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Zal ik nog geld terug krijgen?Kramer ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:37

Je bent echt te snel

Tieneke

Berichten: 21678
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:39

Internationaal kan idd langer duren, maar zes dagen zou ik ook aan de lange kant vinden, ook al zit er een weekend tussen, eerlijk gezegd.

Ik zou tot morgen wachten (een week zou echt voldoende moeten zijn), dan nogmaals bellen, vriendelijk uitleggen dat je niet aan hun intenties twijfelt, maar dat er mogelijk iets niet helemaal goed gegaan is.

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:40

De terugbetaling is geaccordeerd, Kramer heeft bevestigd intern de opdracht tot terugbetaling te hebben goedgekeurd en ingezet... zij zijn echt heel betrouwbaar, ga er gewoon vanuit dat omdat het via een buitenlandse rekening komt, en vlak voor het weekend is gedaan, dat het er deze week nog opstaat. Even geduld, het gaat niet om een paar tientjes, dat realiseer ik me heus, maar het komt er echt aan. geld terug bij retour duurt echt nog veel langer.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:41

KittyDylan schreef:
Kramer is wel betrouwbaar. Er kan natuurlijk altijd wel iets mis gaan.

Het enige puntje wat ik altijd heb is dat retouneren lang duurt en er enkele weken over heen kunnen gaan met terugboeken. Omdat het buitenland is natuurlijk.
Maar jij hebt niets geretouneerd begrijp ik?


Volgens mij zit er een distributiecentrum van hun in Moerdijk op de Distriboulevard

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:42

Als het niet komt bel dan later in de week nog even naar welk banknummer het is gestort.
Ik heb meegemaakt dat ik geld overmaakte naar een hotel in Duitsland en het landnummer was foutgegaan.
Ing had het naar hetzelfde Nederlandse nummer gestort.
Het was ook nog gegaan naar een meneer die de Klos heette.Nou ik was ook de Klos want hij wilde het niet terug geven.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: Zal ik nog geld terug krijgen?Kramer ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:45

Vergeet niet dat grote bedrijven vaak werken met batches. Dat zij een betaling hebben ingevoerd betekent niet dat deze direct overgemaakt is, daarvoor lezen zij een batch in en dat gaat dan 1 keer of meerdere keren per week. Zitten vaak met meerdere autorisaties. En dan komt het pas in het betalingsproces en ontvang jij het met enkele dagen.
Zakelijke betalingen duren vaak ook langer (helemaal vanuit het buitenland), dus heb geduld of bel kramer gewoon nog een keer.

Sky_As

Berichten: 4713
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:46

Kramer is gewoon een betrouwbare partij. Zij kunnen het ook druk hebben (vakantieperiode dus wellicht collega's met vakantie, dan nog corona, misschien werken er wel mensen thuis)....
Vervelend voor de klant, dat wel, maar er zitten ook maar een X aantal uur in een dag en je bent vast niet de enige klant :-). Ik zou gewoon nog even geduld hebben.

En tip voor de toekomst: als je dit soort dingen zeker wilt hebben, dan zou ik er altijd voor kiezen om gewoon naar een winkel toe te rijden (of te bellen, dan weet je zeker of dat ze het hebben).

Wij hebben ook wel eens klanten die er van uit gaan dat ze de enige klant zijn (en natuurlijk ook de beste klant die we hebben).....wij proberen altijd alles zo snel mogelijk af te werken, maar soms lukt het gewoon niet binnen de tijd. Soms zou ik willen dat klanten eens een dagje mee kwamen lopen zodat ze eens konden zien hoe druk het soms kan zijn en hoe hard het dan werken is, wellicht dat er dan wat meer begrip zou zijn waarom sommige dingen wat langer kunnen duren in een wat groter bedrijf.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:47

Mdrf schreef:
Vergeet niet dat grote bedrijven vaak werken met batches. Dat zij een betaling hebben ingevoerd betekent niet dat deze direct overgemaakt is, daarvoor lezen zij een batch in en dat gaat dan 1 keer of meerdere keren per week. Zitten vaak met meerdere autorisaties. En dan komt het pas in het betalingsproces en ontvang jij het met enkele dagen.
Zakelijke betalingen duren vaak ook langer (helemaal vanuit het buitenland), dus heb geduld of bel kramer gewoon nog een keer.



Dus dit.

Er staat trouwens ook gewoon een tijd op de website.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:48

Ik heb eens een overschrijving gedaan en dat duurde 10 dagen, schaamde me dood, want de persoon had ondertussen al twee keer ernaar gevraagd. Ik snap nog altijd niet hoe dat kon.

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:19

Kramer is zeer betrouwbaar ik bestel er best vaak.

Laatst had ik ook dat een artikel niet leverbaar meer was en ik zou ook meteen geld terug krijgen.

Het duurde alleen wel uiteindelijk 7 dagen voor dat ik het op mijn rekening had staan. Onder tussen ook gebeld en gemaild ze zeiden dat het dezelfde dag nog was terug geboekt naar mijn rekening, maar het was er dus pas een week laten. Blijkbaar duurt het dus wel redelijk lang om het van het buitenland naar Nederland te boeken.

Voor nu maak je geen zorgen/paniek, het zal iets langer duren maar je krijgt gewoon netjes je geld terug :o

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:32

Gini schreef:
Ik heb eens een overschrijving gedaan en dat duurde 10 dagen, schaamde me dood, want de persoon had ondertussen al twee keer ernaar gevraagd. Ik snap nog altijd niet hoe dat kon.



dit heb ik dus ook gehad 2 jaar terug. Moest hoefsmid betalen en had het bedrag overgemaakt op donderdagochtend, notabene naar dezelfde bank als waar ik mijn eigen bankrekening heb.
Ik hem appen; geld is overgemaakt, moet er vanmiddag opstaan.

Nou niet dus; woensdag de week erop stond het er pas op. Hoefsmid me al 3 keer ge-appt, die geloofde ondertussen ook al niet meer dat ik het geld over had gemaakt. Wat ik hem niet kwalijk kon nemen; binnen Nederland overmaken van rabobank naar rabobank; dat staat er normaal binnen 2 uur erop. Dus ik schaamde me dood, want had het echt op die donderdag overgemaakt, maar was dus doodleuk 6 dagen onderweg.


Wat betreft Kramer; daarvan heb ik ook de ervaring dat ze betrouwbaar zijn. Heb je al het bankrekeningnummer gecontroleerd; misschien dat daar de fout zit en nu iemand anders je geld ontvangen heeft?