[VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:45

Oh serieus? Nice, maar eens gaan kijken als het minder warm is want ik heb nu letterlijk puf voor niets. :+


Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 12:53

Niet alleen update van de app, maar dus ook van de firmware. Denk alleen niet dat ADS-B ook al is geactiveerd.

Vliegen nog best wat kleine vliegtuigjes en helicopters over stal/wei heen.

Het is idd ook veel te warm. Vanmorgen paardlief al gedaan.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:13

Wij hebbrn een ladybird maar die adviseer ik niet. Camera is niet zo goed als ze adverteren.

Ging overigens wel goed met de paarden. De jongste doet de oudste na en die liep er alleen naar te knorren.

JeaDH

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:16

Mijn pony is laatst gefilmd met een drone, voor een promotie filmpje van een Osteopaat. Ze was echt super braaf en helemaal niet bang voor het ding. We moesten een zandvlakte oplopen en daar hing hij boven ze bleef een paar keer stil staan om te kijken en dat was het. De drone is helemaal om (laag) haar heen gevlogen en ook boven haar! Ik heb er een paar mooie foto’s aan over gehouden <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 13:19

Hutcherson schreef:
Wij hebbrn een ladybird maar die adviseer ik niet. Camera is niet zo goed als ze adverteren.

Ging overigens wel goed met de paarden. De jongste doet de oudste na en die liep er alleen naar te knorren.


De Ladybird ken ik niet. := Wel met GPS en besturen met telefoonscherm enzo?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 13:19

JeaDH schreef:
Mijn pony is laatst gefilmd met een drone, voor een promotie filmpje van een Osteopaat. Ze was echt super braaf en helemaal niet bang voor het ding. We moesten een zandvlakte oplopen en daar hing hij boven ze bleef een paar keer stil staan om te kijken en dat was het. De drone is helemaal om (laag) haar heen gevlogen en ook boven haar! Ik heb er een paar mooie foto’s aan over gehouden <3

[ [url=m/f5MvrV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8WuzOD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qHeCaF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/T1Jv0x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi! Goed dat ze zo braaf was. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Sodeletuut

Berichten: 21300
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:45

Bagheera_206 schreef:
Jij zit te twijfelen om er ook eentje te halen of het bij jouw bomproef paard kan?

Ja klopt! Ik zou dat zo gaaf vinden, en ik denk dat onze kudde er wel heel geschikt voor is. Maar we hebben sowieso 2 paarden waarvan ik denk dat ook dichterbij onder het zadel geen probleem is. :D

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 13:52

Sodeletuut schreef:
Bagheera_206 schreef:
Jij zit te twijfelen om er ook eentje te halen of het bij jouw bomproef paard kan?

Ja klopt! Ik zou dat zo gaaf vinden, en ik denk dat onze kudde er wel heel geschikt voor is. Maar we hebben sowieso 2 paarden waarvan ik denk dat ook dichterbij onder het zadel geen probleem is. :D


Anders gewoon keertje aan iemand in de omgeving vragen om langs te komen om uit te proberen voordat je er zelf eentje koopt? Ook handig om te weten of je bij je wei mag vliegen etc. Er zijn in Nederland helaas een hele hoop no fly zones.

It's not how good you are, but how good you want to be!

JeaDH

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:07

Bagheera_206 schreef:
JeaDH schreef:
Mijn pony is laatst gefilmd met een drone, voor een promotie filmpje van een Osteopaat. Ze was echt super braaf en helemaal niet bang voor het ding. We moesten een zandvlakte oplopen en daar hing hij boven ze bleef een paar keer stil staan om te kijken en dat was het. De drone is helemaal om (laag) haar heen gevlogen en ook boven haar! Ik heb er een paar mooie foto’s aan over gehouden <3

[ [url=m/f5MvrV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8WuzOD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qHeCaF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/T1Jv0x.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mooi! Goed dat ze zo braaf was. :)



Ik zal kijken of ik nog wat technische informatie over de drone boven water kan krijgen :P

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 16:01

Captain schreef:
Oh serieus? Nice, maar eens gaan kijken als het minder warm is want ik heb nu letterlijk puf voor niets. :+



It's not how good you are, but how good you want to be!

Sodeletuut

Berichten: 21300
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:24

Bagheera_206 schreef:
Anders gewoon keertje aan iemand in de omgeving vragen om langs te komen om uit te proberen voordat je er zelf eentje koopt? Ook handig om te weten of je bij je wei mag vliegen etc. Er zijn in Nederland helaas een hele hoop no fly zones.

Jaa dat ga ik zeker doen. Ja dat heb ik nagekeken (nav dit topic). We stonden eerst een paar jaar naast het vliegveld, dus dat werd hem niet, maar nu niet meer, dus dat 'probleem' is opgelost! :)

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:41

Waaw wat een braaf paard heb je, JeaDH!

Digitaal zoomen doe ik normaal liever in post. Dat zou dezelfde kwaliteit moeten geven. Of is dit een digitale zoom waarbij de camera meer pixels in het midden van de sensor gebruikt? Dan zou de kwaliteit wel beter moeten zijn dan in post, maar ik ken dat alleen onder de naam 'clear image zoom' in plaats van digitale zoom.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 16:49

Dat weet ik zo 1-2-3 niet. Het is geloof ik wel een quad bayer sensor. Iedere pixel heeft dus 4 sub-pixels en die worden ook gebruikt als je hem op 48MP foto zet ipv de standaard 12MP foto. Mss heeft dat ook nog wel impact op die digitale zoom. Ik weet het niet. :=

Ik heb geloof ik nog geen tools waar ik in post kan croppen/zoomen. Heb alleen Adobe Premiere Elements. Heb die DaVinci nog niet uitgeprobeerd. Zou het daar wel mee kunnen?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:57

Hier vandaag voor het eerst gevlogen met mijn PRE Faro.
Hij vond het wel een vreemd ding, en recht boven zijn hoofd was spannend, maar ging helemaal top. Zo leuk!
Trots op mijn knappe rooie, het doet het toch maar wel mooi allemaal!

Hier een screenshot en de link naar het hele filmpje


Afbeelding

https://www.instagram.com/p/CDtVeSeH5Oz ... hare_sheet

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 22:02

Gaaf! Klopt het dat het maar een heel kort shot was? Met welke drone vlieg jij?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:24

Ja klopt! Of nou ja, het shot was langer, maar ik maak er voor instagram vooral korte clipjes van. (1 minuut mij volgen is vast leuk voor mensen die gek zijn op drones, maar ik geloof dat de gemiddelde persoon niet zo lang de aandacht heeft :o )

wij hebben een mavic mini.

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 09:25

Hahaha. Gewoon korte clips van 10 seconden aan elkaar plakken. Hahaha. Heb je toch 6 shots in 1 minuut. :D

Gaaf! Ja, denk dat de meeste Bokkers die ook hebben. Echt ideaal ding. <3

Ik moet Litchi nog even proberen met de mini. Dan kan hij ook panorama's en onderwerp volgen. {:}

It's not how good you are, but how good you want to be!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:27

Ha ja! Zeker! Kan ook makkelijk technisch gezien, maar aangezien ik vooral op insta post vind ik het wel prima zo :D Komt gewoon binnenkort weer een korte clip als post op.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:44

Castellon schreef:
Hier vandaag voor het eerst gevlogen met mijn PRE Faro.
Hij vond het wel een vreemd ding, en recht boven zijn hoofd was spannend, maar ging helemaal top. Zo leuk!
Trots op mijn knappe rooie, het doet het toch maar wel mooi allemaal!

Hier een screenshot en de link naar het hele filmpje


[ [url=m/QiQX1A.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.instagram.com/p/CDtVeSeH5Oz ... hare_sheet


Tof clipje, ook zo'n mooie omgeving zo! Wel jammer dat ie wel heul kort is haha!


Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 12:13

Castellon schreef:
Ha ja! Zeker! Kan ook makkelijk technisch gezien, maar aangezien ik vooral op insta post vind ik het wel prima zo :D Komt gewoon binnenkort weer een korte clip als post op.


Ja, voor insta mss idd wel anders. :j

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 07:16

8nnemiek schreef:
Waaw wat een braaf paard heb je, JeaDH!

Digitaal zoomen doe ik normaal liever in post. Dat zou dezelfde kwaliteit moeten geven. Of is dit een digitale zoom waarbij de camera meer pixels in het midden van de sensor gebruikt? Dan zou de kwaliteit wel beter moeten zijn dan in post, maar ik ken dat alleen onder de naam 'clear image zoom' in plaats van digitale zoom.


Nu er langzaam steeds meer filmpjes online komen... Het lijkt er op dat 2x zoom prima bruikbaar is. Zeker als je gewoon op 4K filmt en wellicht nog rendert naar 1080p. Je lijkt wel wat degradatie te zien met 3x en 4x zoom in 1080p. Maar ik zie zeker de voordelen bij de paarden bij het gebruik van 2x zoom. In theorie kun je dan op een 2x grotere afstand blijven en dus minder storend voor het paard. :D Binnenkort maar eens uitproberen als het weer fatsoenlijk vliegweer is met fatsoenlijke temperaturen.

Natuurlijk zijn er wel verschillen als je filmt en op 10m of op 20m hangt. Met 10m heb je een iets andere dof dan op 20m met de 24mm equivalent op f/2.8 die in de MA2 zit.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-20 14:49

Had ze strookje bij gegeven en toen wilde ik even een timelapse maken. Mijn paard gaf ze te veel ruimte dus na het filmen maar nog een strookje bij gegeven en mijn paard heeft even buiten de wei mogen grazen voordat ik mijn drone ging uitlaten.



En als ik dan toch met de drone boven de wei hing even richting de bak en longeerkraal gekeken waar paar stalgenootjes bezig waren. Ben er maar niet heen gevlogen en braaf boven onze weitjes gebleven. De bak en longeerkraal zijn zo ver weg dat je de drone daar niet eens hoort. Ze hadden niet eens door dat ik mijn drone aan het uitlaten was. Hahaha.


It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-20 20:32

Ook een panoramaatje van stal. {:} Ik had onze kudde net een strookje gras bij gegeven en ik sta er zelf ook nog op. _O- Helaas kan ik op Bokt geen 360 graden foto's posten dus even een linkje. :=

https://kuula.co/share/7MNYH?fs=1&vr=0& ... s=0&logo=0

Welke website gebruiken jullie voor het uploaden van jullie 360 graden foto's? Ik kan ze iig uploaden naar feestboek en naar Google Maps, maar ik denk dat Kuula ook nog wel een alternatief is om even een link naar een panorama te posten.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:18

Nou vandaag eindelijk de [***] meegenomen. Was heel benieuwd.. :') Ze vonden eigenlijk alleen het opstijgen en landen een beetje gek maar ze bleven gewoon staan en heel nieuwsgierig kijken. _O- Mijn vriend heeft gefilmd, zal eens kijken of er wat uitgekomen is. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Grainey en 15 bezoekers