tampons eruit doet pijn....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Pebbles12
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-09-19
Woonplaats: Boven in nederland

tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-20 15:52

Hoii, ik zit hier echt heel erg mee, zeker omdat ik vaak zwem en het me echt dwars zit.

Ik ben 14 en draag tampons mini van OB. De eerste paar keren ging het eruit halen prima, maar nu gaat het steeds meer pijn doen... Dit is de 6de x dat ik dit doe, en ik haal hem net eruit en het deed echt pijn.... Het leek ook alsof het een soort van ergens vast zat, en toen hij er half uit was popte hij ook los. Kan mijn maagdenvlies hier iets mee te maken hebben? Ik geef niet snel toe dat ik pijn heb ergens, maar dit vond ik echt niet fijn, kan iemand helpen?

Ik draag ze nu ongeveer 4-5 uurtjes per tampon. Of soms 2 uurtjes.

En ze zijn echt helemaal vol!


Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:59

Span je je niet onbewust aan? Even ontspannen en meedrukken, helpt dat? Misschien is een menstruatiecup fijner dan een tampon?

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:01

Ik heb dit ook wel vaker met het merk OB en ik ben toch al heel wat jaartjes geen maagd meer :+ Probeer eens een ander merk. Ik gebruik tampax compak en dit werkt voor mij fijner. Ow en idd meeduwen/persen met je bekkenbodem spieren helpt ook
Laatst bijgewerkt door nieky1993 op 08-08-20 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Brandon :+:

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:01

Met een been op de wc bril staan dan krijg je iets meer ruimte waardoor je makkelijker ontspant.

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:03

het ligt ws aan de manier waarop (richting/wijze van 'trekken'), want het hoort geen pijn te doen, ook niet als je zoals jij nog jong bent/maagd. en als het een keer wat zeer deed, dan knijp je nu waarschijnlijk ook onbewust je bekkenbodemspieren samen, waardoor het nog moeilijker gaat. Kijk nog eens goed in de gebruiksaanwijzing over hoe je op de juiste manier de tampon aanbrengt en eruit haalt. er wordt bij beginnende tampongebruikers ook vaak aangeraden om op bed te gaan liggen, en dan een been omhoog houden; je kunt je dan ook wat makkelijker ontspannen (naar je buik toe ademen en zuchten terwijl je trekt).

Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:04

Haal je ze er niet te vroeg uit? Tampons zijn echt gruwelijke rotdingen om eruit te halen als ze nog niet goed volgezogen zijn, dan komen ze er moeilijk uit en voelt het echt als schuurpapier vind ik :o

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:05

Bovenstaande bevatten al goed advies! Je kan inderdaad zeker eens een andere tampon proberen, maar als dat niet beter is, kan je ook eens een menstrual cup proberen. Ik heb er zelf geen, maar hoor er enorm goede dingen over en ze zijn geschikt om mee te zwemmen.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:09

Oh herkenbaar! Probeer een ze vanuit een andere hoek eruit te trekken, bijv meer richting je billen. Een goed volle tampon glijdt er een beetje vanzelf uit als je je spieren wat aanspant, als het ware perst, probeer dat eens. Als niks werkt kan het ook simpelweg zo zijn dat jouw huid er te gevoelig voor is, te snel schaaft. Misschien dan een cup proberen? Of het zwemmen overslaan..

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:11

Zijn de tampons volledig 'vol' wanneer je ze eruit haalt? Na hoeveel uur haal je ze eruit?

Maar als je echt het gevoel hebt dat het ergens achter blijft hangen; probeer eens met een spiegeltje te kijken hoe het er vanbinnen uitziet. Ik heb hetzelfde probleem gehad met tampons, uiteindelijk bleek dat ik 'septate hymen' had. In het kort; waar mensen vaak naar verwijzen als 'maagdenvlies', is bij de embryonale ontwikkeling niet goed gesplitst. Hierdoor blijft er een verdikt maagdenvlies over wat de vagina (vanbinnen dus) 'in twee' verdeeld.

Op deze pagina (wel in het Engels, ik vind helaas niet veel informatie in het Nederlands) kan je er meer over lezen. https://www.bbc.co.uk/bbcthree/article/ ... 43f794eb7f
In principe valt het te verwijderen met een simpele operatie.

Kwal
Berichten: 4438
Geregistreerd: 02-08-07

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:44

Ik gebruik nu (oké nu niks want in verwachting ;) ) maar daar voor al maanden een menstruatiecup, dit heeft mij heel wat pijn gescheeld! Sowieso vond ik de tampons van OB pijnlijk om te verwijderen.
Een menstruatiecup kun je tegenwoordig gewoon bij het Kruidvat halen :)

Wil je mijn schilderijen bekijken? Kijk dan op mijn Instagram

JorineV
Berichten: 1084
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:48

Toen ik je topictitel las, dacht ik meteen aan een menstruatiecup en meerdere met mij zo te zien :j

Ik heb ook wel last gehad van dat schuurpapiergevoel of dat de tampon eigenlijk niet langs het schaambeen "wil" en het een enkele keer zelfs pijnlijk was om hem eruit te halen.

De cup bevalt me zóveel beter! In heel veel opzichten: minder vaak wisselen/legen, je voelt het nog minder zitten, minder kramp (ja echt), geen stank meer bij het verschonen - ik merk nauwelijks nog dat ik ongesteld ben. Menstruatie was altijd al vrij licht, maar ik voelde me altijd wel een week lang vies en ongemakkelijk - dat is niet meer. Wou dat ik dit als pubermeisje al had geprobeerd.

Er mee zwemmen is eigenlijk het enige wat mij persoonlijk niet zo bevalt, maar dat deed ik met tampons ook niet graag. Anderen hebben daar wel heel goede ervaringen dus lijkt me toch het proberen waard voor jou! Andere optie is nog een soft tampon of sponsje.

De tips die al gegeven zijn over houding en meepersen, gaan ook op voor een cup.

Mocht je geïnteresserd zijn, een menstruatiecup is tegenwoordig gewoon in de supermarkt of drogist te vinden, maar er zijn nog veel meer merken, maten, kleuren en modellen op de markt - online.

Precious Stars op youtube is een aanrader voor tips en reviews, juist ook gericht op jonge meiden.

Foaly

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:50

Tampons zuigen ook alle 'normale' slijm op, dus je vagina is na een paar tampons waarschijnlijk superdroog. Hierdoor gaat het eruithalen steeds moeilijker, en als je je idd ook nog onbewust aanspant omdat het pijn doet, snap ik dat het niet fijn meer voelt. Dit heeft btw niets met je maagdenvlies te maken. Maar je zou idd wat langer kunnen wachten tot je tampon goed vol zit, of kijken naar een menstruatiecup. Die laatste werkt minder als een zuigende spons dan een tampon, waardoor je vagina veel vochtiger (en gezonder) blijft. Ook hoef je een cup minder vaak te verwisselen als een tampon, en het is nog beter voor het milieu en je portemonnee ook :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:04

JorineV schreef:
Toen ik je topictitel las, dacht ik meteen aan een menstruatiecup en meerdere met mij zo te zien :j
<knip>

En daar loopt een informatief topic over: [MWS] Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:12

Maagdenvlies heeft er niets mee te maken, want dit bestaat gewoon weg niet.

Wss span jejezelf onbewust aan wat pijn kan doen. Dat is ook zo met seks. Vind een houding waardoor het niet bij doet, dus 1 voet op de wc bril en wat wijd staan bijv.

Of nog simpeler, gebruik gewoon maandverband. Ik gebruik ook geen tampons meer omdat ik het onhandig vind.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:19

Marije_1997 schreef:
Maagdenvlies heeft er niets mee te maken, want dit bestaat gewoon weg niet.

Wss span jejezelf onbewust aan wat pijn kan doen. Dat is ook zo met seks. Vind een houding waardoor het niet bij doet, dus 1 voet op de wc bril en wat wijd staan bijv.

Of nog simpeler, gebruik gewoon maandverband. Ik gebruik ook geen tampons meer omdat ik het onhandig vind.

Misschien moet je eerst de link eens doorlezen voordat je conclusies trekt. Maagdenvlies bestaat wél. Alleen niet volgens de definitie waar veel mensen blijkbaar aan denken. Of anders mag je deze Wikipedia pagina eens aanpassen. :')
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hymen_(anatomie)

In de Engelstalige versie staan de verschillende variaties er ook tussen. https://en.wikipedia.org/wiki/Hymen

Bij septate hymen ('maagdenvlies') zie je duidelijk een splitsing in de hymen. Even twee seconden Googlen en je vindt je antwoord. Een normaal hymen is dun en dus inderdaad praktisch onzichtbaar. Bij andere soorten hymen kan het dus verdikt zijn en kan je er last van hebben.


Veraaaaah

Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:26

Ik heb hier ook last van, meestal zijn ze dan niet vol genoeg. Heb er zelf last van, probeer dan een maatje kleiner of als t bloeden maar een beetje is een maandverband. Of tampon wat langer laten zitten (maar uiteraard niet te lang!!)

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:33

Let je er wel op met inbrengen dat de tampon niet kantelt als het ware? Wellicht zit hij niet helemaal recht.

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:41

Ik vond tampons over het algemeen altijd wel oké, maar sinds ik een menstruatiecup heb, heb ik nooit meer een tampon gebruikt :D

Wel had ik vaak op de laatste dag pijn met het inbrengen van een tampon, omdat natuurlijk droge dingen zijn. Dan wilde de tampon nog wel eens buigen of de verkeerde kant ol gaan, wat pijn deed. Een menstruatiecup is wel groter dan een tampon, maar daarentegen wel een stuk gladder.

Qua tips voor tampons heb je hier denk ik al veel goede tips :) Je kan eens een ander merk proberen, proberen de tampon er in een andere richting uit te halen, of inderdaad een beetje persen (doe ik met cup ook).

*pum*

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:49

Ik heb dit ook gehad en heb toen een tijd alleen maar maandverband gebruikt. Ben toen overgestapt naar en menstruatie cup (loopt ook een topic over op bokt), bevalt ontzettend goed dus misschien kan je dat proberen.

Pebbles12
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-09-19
Woonplaats: Boven in nederland

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-20 18:13

Volgensmij ontspannde ik wel gewoon, en hij zta al echt vol, het bloed zat ongeveer 1/4 van het touwtje....

Ik ga het morgen weer proberen, hoe kan ik hem het beste eruit trekken dan? Ik zit op de wc trouwens met benen uit elkaar, dankjullie wle voor al jullie antwoorden!

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:14

Ik deed het altijd op mijn hurken of een been op de wc

Pebbles12
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-09-19
Woonplaats: Boven in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-20 18:14

Ik haal ze na 4 uur ongeveer eruit.

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:25

Ik doe het altijd staand (en dan een beetje door de hurken).

Pebbles12
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-09-19
Woonplaats: Boven in nederland

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-20 18:33

Ik moet er wel bij zeggen vandaag was mijn 1e dag weer ongesteld dus bloed was nog bruin. Kan het daar aan liggen? En waarneer weet je dat je tampon vol zit?

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:03

Heb je van de OB wel die comfort??
Daar zit een heel glad laagje omheen wat het er in en uit halen veel makkelijker maakt.
En schuin naar voren eruit trekken want zo loopt het van binnen ook een beetje.
Wat ik vroeger altijd deed was met een wc papiertje het touwtje volgen tot een klein stukje naar binnen. Als je dan nog geen bloed ziet is hij vaak nog niet vol.
Na een paar menstruaties zal je vanzelf leren hoe lang het duurt wanneer hij vol is. Dat zal per dag ook weer verschillen gedurende de menstruatie periode.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelaa2, DenieesB, Frummel01, karlli, MarjanB, SemrushBot en 51 bezoekers