verzekering trailer/ cataloguswaarde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veraatje79
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-08-20

verzekering trailer/ cataloguswaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 22:40

Hoi

Ik heb een trailer gekocht en wil hem graag verzekeren, maar er wordt dan gevraagd naar de cataloguswaarde en die heb ik niet. Iemand een idee hoe ik daar aan kom?

Het is een Henra PH tweepaardstrailer uit 2000.

Bedankt voor de reacties!

Anne_vD

Berichten: 230
Geregistreerd: 27-01-14

Re: verzekering trailer/ cataloguswaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:42

Wij geven vaak het advies even contact op te nemen met een dealer. Die kunnen vaak wel een schatting geven. Anders kijken of je contact op kunt nemen met Henra zelf? :)

Veraatje79
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-08-20

Re: verzekering trailer/ cataloguswaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 23:18

Dat is een goed idee. Niet aan gedacht. Dank je wel!

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Re: verzekering trailer/ cataloguswaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:28

Wil je hem verzekeren tegen schade aan de trailer zelf? Of voor schade die je mogelijk aan anderen toebrengt? Dat laatste is NL al geregeld via de aansprakelijkheidsverzekering van de trekkende auto...

Mocht je voor de eerste optie gaan, dan is het de vraag of dat nodig cq verstandig is. Voor een trailer uit 2000 krijg je alleen dagwaarde uitgekeerd terwijl je wel betaalt aan de hand van de cataloguswaarde.... is dat het waard?

Veraatje79
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-08-20

Re: verzekering trailer/ cataloguswaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 00:24

Idd voor schade aan de trailer zelf. Wist al dat hij verzekerd is WA als hij aan de auto hangt. Maar heb ook het volgende gevonden: Als er schade door uw trailer ontstaat aan derden, terwijl deze in ontkoppelde toestand veilig buiten het verkeer tot stilstand is gekomen valt het ook niet meer onder de WA verzekering van uw auto.

Dus ik wil iig navragen hoeveel het kost in de maand en wat er vergoed wordt. Kan ik altijd nog besluiten of ik hem wel of niet wil verzekeren.

Anne_vD

Berichten: 230
Geregistreerd: 27-01-14

Re: verzekering trailer/ cataloguswaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:45

Soms valt een ontkoppelde trailer die schade toebrengt aan derden ook onder je normale aansprakelijkheidsverzekering. Ik zou daar dus ook nog even informeren