Helemaal alleen wandelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Helemaal alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:28

Ik weet dat er bokkers zijn die wandelen, maar zijn er ook bokkers die helemaal alleen wandelen?
Ik bedoel dan ook zonder hond. Gewoon helemaal in je uppie.
Hoelang zijn jouw wandelingen? En wandel je in de buurt of ga je echt naar een bos/natuurgebied?

Ik wil graag weer gaan wandelen, heb dit altijd graag gedaan met de hond of de paarden.
De wandelingen met de hond stelden op het einde niet meer veel voor, maar het was toch een aantal keren per dag even een rondje buiten. Een paar dagen geleden heb ik onverwacht mijn hondje moeten laten inslapen ( ;( ) en nu weet ik het niet goed meer.

Ik wil dus het wandelen weer opbouwen, en alleen lijkt mij wel leuk omdat je zelf kan kiezen qua route, afstand en tempo. Maar tegelijk heb ik er ook wel wat schrik voor, zo in mijn eentje in het bos bv (woon vlakbij 2 bossen dus keuze genoeg). Terwijl dat eigenlijk gewoon hetzelfde is als met hond, want dat was nu niet het type om bang van te hebben :+ Maar toch voelt het op de 1 of andere manier raar en moeilijk.

Dus hoe doen jullie dit? En vinden jullie het niet raar of moeilijk om alleen op pad te gaan?

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Helemaal alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:30

Kan je niet iemand vinden om mee samen te gaan? Dan kan je er een beetje aan wennen zonder dier.

Veel mensen vinden dat wel leuk hoor, gewoon eens rondvragen in je omgeving wie zin heeft :)

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:33

Mijn moeder doet dit met veel plezier! De ene keer 5, dan weer 7 km. Ze zorgt dat altijd iemand weet dat ze weg is en wanneer ze verwacht terug te komen. Dat geeft haar een zeker gevoel.

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:33

Ja heerlijk juist. Deed dat vroeger regelmatig. Als ik moe was of hoofdpijn had. Lekker de polder in of het bos en gewoon lopen en gedachten laten gaan. Veel relaxter eigenlijk dan met honden want dan moet je toch steeds opletten.

Sterkte trouwens met het verlies van je hondje.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 07-08-20 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:33

Ik ben net begonnen met wandelen. Ik vind het de leukste manier van sporten naast het paardrijden. Ik loop nu 40 minuten stevig door, zo'n 6 km per uur. De bedoeling is dat op te bouwen. Ik loop overigens in mijn eentje. Zonder gezelschap van mens of dier en dat vind ik juist lekker. Niet altijd, vind het ook leuk om samen met iemand of met de hond te gaan maar alleen doe ik net zo graag. Ik ga dan overigens niet in de avond het bos in. Dat vind ik net spannend zat :+.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:35

Ooh, triest. Veel sterkte!

Zelf wandel ik niet alleen. Ik wandel graag, zelfs zonder andere mensen, maar dan wel met mijn honden.

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:40

Sterkte met je hondje!

Ik loop regelmatig, zowel met hond als alleen. Vaak rond de 5 km. Wel alleen door mijn woonplaats, geen bos dichtbij. Maar ik zou als je het lastig vind om alleen te gaan, een oproepje op social media doen of op bokt iemand zoeken die in dezelfde omgeving woont. Samen kan natuurlijk wel gezelliger zijn dan alleen :)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:40

Heel af en toe eens, ik wil het vaker doen. Heerlijk koppie leeg. Evt met muziek mee.

Eng alleen heb ik weinig last van, telefoon is mee. In donker/schemering mag sowieso al niet het bos in dus dan ga ik ook niet. En komt genoeg ander volk langslopen.

Het beginnen is moeilijk (inplannen te gaan en dan ook gaan zeg maar), maar als ik eenmaal loop dan loop ik wel.

Riviera87
Berichten: 413
Geregistreerd: 05-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:41

Ik wandel graag alleen zo tussen de 6 en 10 km. In het weekend rij ik graag naar een natuurgebied en door de weeks wandel ik elke ochtend voor 't werk een rondje in de buurt en soms in de avond een grote ronde in 't buitengebied. Heerlijk!

wyoming

Berichten: 2502
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:42

Ik ken je gevoel, ik wandelde ook altijd met de hond maar ze wordt te oud (13) voor langere wandelingen. Verder ga ik ook rustig met mijn kinderen (2 en 6) een rondje bos doen. Maar toch helemaal alleen vind ik op 1 of andere manier ook vreemd. In mijn woonplaats heb ik er dan weer minder moeite mee, bij mij is het alleen het bos.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:43

Ik loop wel eens alleen, in de buurt zo’n 1,5 uur, maar ook 20-30 km het bos in. Wel zorg ik dat bijv mijn vader of moeder weten hoe ik ga lopen.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:44

Ik kom heel veel in het bos, en ik kom daar heel veel mensen tegen die alleen wandelen. En ik heb er werkelijk nooit wat raars van gedacht. Alleen paardrijden doe je toch ook?

Voor mensen die moeten weten waar je bent kan je Endomondo gebruiken. Als je op die app aan hebt staan dat mensen je kunnen volgen, kunnen je vrienden je live tracken. Wij gebruiken die altijd bij bosritten. Dan kunnen ze thuis in geval van nood altijd zien waar we uithangen :))

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:46

Oh ja, ik snap het wel.
Ik vind wandelen in mijn eentje gewoon niet leuk.
Het liefst rijd ik of wandel ik met iemand of met hond. Maar alleen wandelen... het is er niet ingekomen bij me. Ik vond het niet perse raar of moeilijk maar ik miste de lol compleet.

Dat gezegd hebbende; nu ik op mijn eigen berg woon kan ik hier heerlijk rondwandelen en dingen doen. Dat is vast anders want het is 'mijn' berg, maar toch.

Misschien helpt. het je op met een doel op pad te gaan. Bijvoorbeeld met als doel een nature journal bijhouden, foto's maken, vogels spotten of iets anders waar je interesse ligt?

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:49

ik wandel ook alleen. :j
momenteel voornamelijk hier in de stad,en dan tussen de 3/5 kilometer.
maar anders ook wel in natuurgebieden.
alleen door Corona nu even niet omdat ik dan met openbaar vervoer moet.
ik heb altijd muziek mee, dus vermaak me wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:51

Dat klopt inderdaad prugelpiet. Ik ga gerust alleen met paard het bos in, erop of ernaast, nog nooit een probleem mee gehad. Maar helemaal alleen is precies toch anders :+

Heb vroeger mijn moeder wel laten meevolgen via google maps als ik met de pony het bos in ging, is inderdaad iets wat je achter de hand hebt.

Fijn al die reacties zo snel, ben benieuwd naar meer :)
Gezelschap zoeken lijkt me dan weer niet zo leuk, ben niet zo'n mensen-mens en dan doe je nog niet wat je wil, haha.

Ik vind landschap/bosfotografie wel altijd heel mooi om naar te kijken, misschien kan ik daar wat mee gaan doen :j Niet alleen kijken maar zelf op pad en mooie dingen vastleggen.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:52

Ik wandel regelmatig alleen.

Dan ga ik vanuit huis een rondje polder doen, zo'n kilometer of 5.
Of ik ga op de fiets of met de bus naar een andere locatie en loop daar een rondje, bijvoorbeeld in een natuurgebied of van de ene kustplaats naar de andere kustplaats. Dat varieert van 5 tot 15 kilometer.
Op vakantie, bijvoorbeeld op de Veluwe, loop ik ook graag een stuk. Mijn langste wandeling is 17 kilometer rond Kootwijk.
Of ik doe een rondje heide terwijl mijn echtgenoot bij de auto blijft en een boek leest.

Er is niets raar aan alleen wandelen: goede kleding en schoenen aan, klein rugzakje mee met daarin wat te eten en te drinken en een smeersel voor op je koppie, je portemonnee en je mobiel mee, en gaan.

Ik laat mijn echtgenoot meestal weten waar en wanneer ik mijn wandeling begin en waar en wanneer ik 'm eindig. Tijdens de wandeling heb ik meestal mijn mobiel uit, dan krijg ik mentaal ook rust.

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:52

Ik wandel vaak alleen, vroeger wel iets vaker als nu maar ik had toen nog mijn scooter en dan was ik met 15min in het Schoorlse duin :) Ik loop nu vaak een rondje door de wijk of richting het park. Achter mijn huis zit een wandelpad en ik zie vaak mensen alleen wandelen (incl. wandelschoenen en rugzak), dus raar is het sowieso niet! :D

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Helemaal alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:57

Gewoon doen, binnen een kwartier ben je vergeten dat je het een gek idee vond :)
Juist als je alleen bent hoef je om niets te denken, dan kom je echt tot rust.

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:59

Heb vroeger heel veel alleen gewandeld. Uiteindelijk de HRP alleen gelopen, 880km door de Pyreneeën. Heerlijk was dat!

Nu een hond als wandelmaatje. Ook geweldig maar op een hele andere manier. Vond alleen wandelen super meditatief. Duurt wel even voordat je in de modus komt maar daarna kan je uren doorgaan :)

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Helemaal alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:01

Misschien helpt het om niet te gaan wandelen maar om foto's te maken. Heel gek, maar als je met een ander doel loopt, voelt het meteen ook anders.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:04

En als je het lastig vindt alleen te gaan. Je kent vast wel mensen in de buurt die je tegen kwam met de hond uitlaten .
Misschien zit daar wel iemand bij die het heel fijn vindt als de hond extra wandeling krijgt.
Zit je niet aan hond vast maar heb je wel af toe gezelschap

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:04

Ik wandel ook wel alleen. Niet heel vaak. Meestal met de hond of met mijn vriend of met paard(en)
Maar ik woon vlakbij bos en hei.
In mijn eentje doe ik dan een rondje van 10 km ofzo. Met hond soms 20 en met pauze op en terrasje of op een mooi plekje.
Als mijn vriend mee gaat dan pakken we vaak wel de auto.
Maar alleen doe ik dat eigenlijk nooit.

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Helemaal alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:06

Ik wandel regelmatig alleen. Ik hoor op m’n werk genoeg getetter dus vind de stilte om me heen juist heerlijk :D

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Helemaal alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:23

Ik wandel ook alleen. En wel graag met camera in de hand. Tijd kan variëren van halfuur tot uren.

In mijn lunchpauze ga ik ook regelmatig alleen wandelen.
Collega's vonden dat soms wel vreemd. Heb ze uitgelegd dat het niets met hen te maken had, maar dat ik alleen wandelen nu eenmaal fijn vindt.

Ivm zonsopgang fotograferen liep ik ook nog wel eens in mn uppie in een half donker gebied. Dat vond ik dan wel een beetje spannend, maar niet spannend genoeg om het niet te doen. :D

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Helemaal alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:33

Jazeker! Wandelen is als een soort therapie voor mij, muziek op en lopen. Zowel hier als (alleen) op vakantie, ik zoek mooie gebieden uit en trek erop uit. Is zeker niet gek!