Nakomelingen Mc Jonnas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:52

Kimmm ik denk juist dat het karakter wel bij mc jonas vandaan komt. Ik heb Zazoe een tijdje gereden voor de verkoop en was zeker een plezierig paard om mee te werken en dat is ze bij de nieuwe/huidige eigenaar ook. Ik heb mac jonas zelf gezien bij meijer en die heeft echt niet zo'n fijn karakter. Ondertussen hoor ik het vaker dat een nakomeling van Mac Jonas niet makkelijk is onder t zadel wanneer ze aan het werk gaan.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4


kim_1990

Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:34

littleroosie schreef:
Kimmm ik denk juist dat het karakter wel bij mc jonas vandaan komt. Ik heb Zazoe een tijdje gereden voor de verkoop en was zeker een plezierig paard om mee te werken en dat is ze bij de nieuwe/huidige eigenaar ook. Ik heb mac jonas zelf gezien bij meijer en die heeft echt niet zo'n fijn karakter. Ondertussen hoor ik het vaker dat een nakomeling van Mac Jonas niet makkelijk is onder t zadel wanneer ze aan het werk gaan.


Ooeeh bah, niet fijn om te horen en bevestigd voor mij toch stiekem wel om echt voor krem te gaan bij mijn merrie...dit heb ik wel eens eerder gehoord namelijk maar dacht toen ook dat het bij de merrie weg kwam...maar niet dus...jammer zeg...denk dat mijn keuze inmiddels wel 90% zeker is dan om voor krem te gaan ipv mcjonnas

Overigens denken de hengstenhouder en ik allebij dat krem mijn merrie redelijk mooi kan aanvullen ook...mooie hals, vlak beenwerk (wat voor mij belangrijk is ivm rugklachten) breedte van mijn merrie hopelijk mee, ietswat luxer van krem mee en beide een goed/uitmuntend karakter...

Dit is overigens mijn merrie:
Afbeelding

Afbeelding

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Kimmm_

Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:11

littleroosie schreef:
Kimmm ik denk juist dat het karakter wel bij mc jonas vandaan komt. Ik heb Zazoe een tijdje gereden voor de verkoop en was zeker een plezierig paard om mee te werken en dat is ze bij de nieuwe/huidige eigenaar ook. Ik heb mac jonas zelf gezien bij meijer en die heeft echt niet zo'n fijn karakter. Ondertussen hoor ik het vaker dat een nakomeling van Mac Jonas niet makkelijk is onder t zadel wanneer ze aan het werk gaan.


Oke dat is wel typisch dan. Wat ik van Zazoe weet is dat ze wel andere paarden de wei uit probeerde te krijgen, dat ze ook echt niet met andere merries kon blijven staan. Dat was volgens mij ook een van de redenen dat ze weg moest. Dat heeft Zensi dan weer niet, ze is wel heel dominant en staat op nummer 2 in de wei. Toch vindt ze het wel heel fijn om onderdeel uit te maken van de kudde, ze is niet heel zelfstandig op dat gebied. Zeker de eerste paar keer toen we met haar gingen werken.. complete paniek dat ze bij de rest weg was. De eerste weken kreeg ik haar niet eens uit de wei, dan was het een wedstrijdje touwtrekken. Gelukkig is dat wel voorbij, ze probeert het af en toe nog wel eens een keer maar dan ben ik altijd blij dat ik mijn trainingshalster heb.

Ik zat laatst een beetje te googlen over sensibele paarden en toen vond ik een heel mooi artikel van Hester Bransen van Ruitergevoel, wat echt 100% Zensi beschrijft:
http://ruitergevoel.com/2014/01/01/de-o ... te-rijden/

En dan weet ik gewoon niet of dit is wat ik wil. Ze is zo anders geworden. Stel dat ze 30 wordt, dan ben ik nog 25 jaar zoet. Dan ben ik zelf ook oud en versleten :P Ik heb echt wel de bewuste keuze gemaakt om een jong onbeleerd paard te kopen, mede door ervaringen die ik heb gehad in het verleden. En ik heb geen paard gekocht met de intentie om haar 1,5 of 2 jaar later weer te verkopen. Ik zit zo in dubio, ik wil haar heel graag houden want ja.. je hecht je wel aan je paard. Het is een heel leuk dier, maar het is wel veel te kostbaar om er alleen maar naar te kijken. Ik voel me ook gewoon schuldig naar de vorige eigenaar en de fokker, omdat zij blij zijn dat ze een goed huisje heeft gevonden. En dan zou ik haar weer wegdoen. Ik weet ook wel dat het iets is waar ik eigenlijk niet over na moet denken, maar dat doe ik toch.

Kimmm_

Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:12

kim_1990 schreef:
littleroosie schreef:
Kimmm ik denk juist dat het karakter wel bij mc jonas vandaan komt. Ik heb Zazoe een tijdje gereden voor de verkoop en was zeker een plezierig paard om mee te werken en dat is ze bij de nieuwe/huidige eigenaar ook. Ik heb mac jonas zelf gezien bij meijer en die heeft echt niet zo'n fijn karakter. Ondertussen hoor ik het vaker dat een nakomeling van Mac Jonas niet makkelijk is onder t zadel wanneer ze aan het werk gaan.


Ooeeh bah, niet fijn om te horen en bevestigd voor mij toch stiekem wel om echt voor krem te gaan bij mijn merrie...dit heb ik wel eens eerder gehoord namelijk maar dacht toen ook dat het bij de merrie weg kwam...maar niet dus...jammer zeg...denk dat mijn keuze inmiddels wel 90% zeker is dan om voor krem te gaan ipv mcjonnas

Overigens denken de hengstenhouder en ik allebij dat krem mijn merrie redelijk mooi kan aanvullen ook...mooie hals, vlak beenwerk (wat voor mij belangrijk is ivm rugklachten) breedte van mijn merrie hopelijk mee, ietswat luxer van krem mee en beide een goed/uitmuntend karakter...

Dit is overigens mijn merrie:
[ [url=m/88mqsv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HrCTOP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nou dan is de keuze zo snel gemaakt toch.. :) Wil je fokken voor jezelf? Of kijken wat eruit komt en voor de verkoop?

Mooie merrie trouwens!

kim_1990

Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:33

Kimmm_ schreef:
kim_1990 schreef:
Kimmm ik denk juist dat het karakter wel bij mc jonas vandaan komt. Ik heb Zazoe een tijdje gereden voor de verkoop en was zeker een plezierig paard om mee te werken en dat is ze bij de nieuwe/huidige eigenaar ook. Ik heb mac jonas zelf gezien bij meijer en die heeft echt niet zo'n fijn karakter. Ondertussen hoor ik het vaker dat een nakomeling van Mac Jonas niet makkelijk is onder t zadel wanneer ze aan het werk gaan.
——————————————————————
Ooeeh bah, niet fijn om te horen en bevestigd voor mij toch stiekem wel om echt voor krem te gaan bij mijn merrie...dit heb ik wel eens eerder gehoord namelijk maar dacht toen ook dat het bij de merrie weg kwam...maar niet dus...jammer zeg...denk dat mijn keuze inmiddels wel 90% zeker is dan om voor krem te gaan ipv mcjonnas

Overigens denken de hengstenhouder en ik allebij dat krem mijn merrie redelijk mooi kan aanvullen ook...mooie hals, vlak beenwerk (wat voor mij belangrijk is ivm rugklachten) breedte van mijn merrie hopelijk mee, ietswat luxer van krem mee en beide een goed/uitmuntend karakter...

Dit is overigens mijn merrie:
[ [url=m/88mqsv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HrCTOP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nou dan is de keuze zo snel gemaakt toch.. :) Wil je fokken voor jezelf? Of kijken wat eruit komt en voor de verkoop?

Mooie merrie trouwens!


In eerste instantie gewoon voor mezelf :j

En thnx! Ben ook erg blij met haar :D

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:54

Kimmm, Zazoe stond bij mij gewoon in de kudde buiten zonder probleem. Angelique heeft haar verkocht omdat Zazoe te klein voor haar was en meer sportpaard dan recreatie paard. Ik heb haar toen een tijdje op stal gehad om door te rijden maar ken Zazoe al vanaf veulen. Heb in oktober nog samen met Botticelli en Zazoe en haar eigenaar de desert trail gereden.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Kimmm_

Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:25

littleroosie schreef:
Kimmm, Zazoe stond bij mij gewoon in de kudde buiten zonder probleem. Angelique heeft haar verkocht omdat Zazoe te klein voor haar was en meer sportpaard dan recreatie paard. Ik heb haar toen een tijdje op stal gehad om door te rijden maar ken Zazoe al vanaf veulen. Heb in oktober nog samen met Botticelli en Zazoe en haar eigenaar de desert trail gereden.


Oh met Jolanda! Dan weet ik wel wie je bent inderdaad :o Tegen mij zei Angelique iets anders, maar goed.. dat maakt verder niet uit.

Zensi is ook echt sportpaard en absoluut geen recreatiepaard. Ik ben gewoon heel benieuwd of ze nog wat minder 'schieterig' wordt. Ze heeft iemand nodig die niet zo snel van slag is. Het meisje wat er nu op rijdt is dus zo, maar ik niet.

Romy0405

Berichten: 64
Geregistreerd: 06-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 19:19

Leuk om al die foto's te zien! Ik heb zelf een 7 jarige merrie van McJonnas *\o/*

Helaas lukt het toevoegen van een foto mij niet.

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:56

Hoi hoi allen, :D

Is er nog iemand die zijn ervaringen gaat delen, ik ben zo benieuwd!

Kimm, hoe gaat het met die van jou? Heb je Zensi nog?

Romy, wat jammer dat je geen foto kan uploaden, ik ben super benieuwd omdat die van jou al uitgegroeid is.

Hierbij nog een paar foto's van mijn knapperd van een toen hij twee werd in juni: <3



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:22

O dat is ook een apart kleurtje <3

Mijn merrie is nu net twee en echt flink aan de maat (de 165 redt ze makkelijk)
Ze heeft een periode gehad dat ze echt merrie was, piepen, oren plat in de stal, maar die periode is weer over, weer gewoon lief.

Afbeelding
Afbeelding

Ella Elle L'a (Oscar x Lauries Crusador xx) & Innuendo (Cadans M x Oscar)
G-Star (Brainpower x Concorde) L2+1 & Now I'm Here E&S (Mc Jonnas x Brainpower) & Play the Game E&S (Ceasar ter Linden x Brainpower) Nova of Gold (D’n hop x Bon Bravour)

Facebook Like *-:) *D

Kimmm_

Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:17

Ohh wat een mooie foto's allemaal! Ja zeker dat ik Zensi nog heb, ze is in mei 6 geworden en inmiddels over de 160cm heen. Ik heb zelfs het idee dat ze nog steeds groeit! Het heeft even geduurd, maar ze is nu wel zo ver dat ik gewoon lekker kan opstappen en kan rijden. Het was echt een taaie om door te rijden! Ze is zo veranderd en zo lief. Ze heeft echt nog weleens een gekke bui, maar daar blijft het bij. We hebben haar dit jaar ook geprobeerd drachtig te krijgen, maar dat is helaas niet gelukt. We stonden helemaal 'klaar om te gaan' in maart en toen kwam de Coronacrisis. Alles ging op slot, we konden niks meer. We konden daarom ook pas eind mei/begin juni starten, toen werd ze niet hengstig of ze had geen goed eitje. Na veel pijn en moeite één keer kunnen insemineren en dat heeft helaas niet gepakt. Nu is het jammer genoeg al te laat in het seizoen dus we schuiven het naar volgend jaar, echt balen. Dan maar gewoon lekker rijden en we zien het volgend jaar wel weer! Hopelijk komen we goed de winter door.


Afbeelding

Afbeelding

Kimmm_

Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:04

Bo_San schreef:
O dat is ook een apart kleurtje <3

Mijn merrie is nu net twee en echt flink aan de maat (de 165 redt ze makkelijk)
Ze heeft een periode gehad dat ze echt merrie was, piepen, oren plat in de stal, maar die periode is weer over, weer gewoon lief.

[ [url=m/P40dis.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2IC5vi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Glimt echt prachtig!!

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:44

Ohh zo leuk die merrie!! Dan zal zij wel echt groot gaan worden joh, als ze nu 1.65 al is.
Mack is nu ruim twee en ongeveer 1.52, dus verwacht dat hij ri 1.60 gaat. Heeft gelukkig ook wel een mooie bouw, dus dat zal denk ik niet zo'n probleem worden.

Maar als ik zo naar Zensi kijk, die is ook niet klein en oogt ook wat groter door haar bouw. Zo leuk om je zo blij op die foto te zien, ondanks alle struggles in het begin. Erg fijn om te horen dat ze nu een leuk rijpaard is. :D

Hopelijk kan Mack dit najaar / deze winter terecht bij een stal waar ik hem graag wil neerzetten. Ik heb zo'n zin om met hem aan de slag te gaan *\%/*


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:05

Ik volg! Vind Mc Jonnas een enorm mooie hengst, en dat geeft hij door aan zijn nakomelingen zo te zien! Wauw! <3

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:42

Sorry voor de Mack spam. Maar ben vandaag weer even geweest. Het kleintje van de kudde houdt zich goed hoor, tussen de reuzen. Hij is echt zo relaxed. (Zie eerste foto haha) :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Morgen wordt hij bekapt en geent en dan gaan ze hem even meten :+ Ben benieuwd.


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:37

Ik kom me ook melden :) Inmiddels ook eigenaresse van een jonge Mc Jonnas.

Ben wel benieuwd naar de stokmaten van de merries waar julie Mc Jonnas nakomelingen uit zijn gekomen en de stokmaten van nakomelingen zelf.

Ik ga duimen dat die van mij groot genoeg wordt voor mezelf.

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:45

Ilja_1997 schreef:
Ik kom me ook melden :) Inmiddels ook eigenaresse van een jonge Mc Jonnas.

Ben wel benieuwd naar de stokmaten van de merries waar julie Mc Jonnas nakomelingen uit zijn gekomen en de stokmaten van nakomelingen zelf.

Ik ga duimen dat die van mij groot genoeg wordt voor mezelf.



Hi Ilja, leuk!

Heb je foto's? :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je niet heel erg veel geruststellend nieuws kan geven denk ik. Maar er zijn anderen in dit topic wiens paarden wel nog de lucht in gaan en ook laatbloeiers zijn. Dus het heeft ook tijd nodig bij sommigen.

De moeder van Mack was ook erg klein; ik gok rond de 1.58 / 1.60 en Mack (zoals hierboven te zien, nu ruim 2 jaar oud) is nu 1.56 m (waar ik heel blij mee ben _/-\o_ ). Hij is echter wel echt het kleintje van de groep en ik verwacht ook niet dat hij 1.70 m wordt. Maar ik ben wel blij als hij paard haalt. Zoals het er nu naar uit ziet wel *\o/* , want ik heb me ook even zorgen gemaakt of ik er wel op zou passen. Ik gok dat hij de 1.60 / 1.62 net haalt.




Hoe groot is de merrie van jouw nakomeling?


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:48

In mijn profiel staat een foto van hem. Ga binnenkort meer maken.

Hij is van een 1.52m grote merrie die erg breed gebouwd is. Ik hoop dat hij de 1.55-1.60m gaat halen en de brede bouw geërfd heeft.

Zijn benen schelen maar 2 cm met de benen van mijn 8 jarige merrie van 1.65m. Lijkt mij dat dat wel een redelijk goed teken is?

Kimmm_

Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:57

Zensi is 2 jaar geleden op de keuring heel rommelig gemeten op 1.59 (ze wilde niet stilstaan en ging steeds schudden van die stok op haar schoft haha) dus ik was heel blij dat ze officieel paard was. Ze is wel nog gegroeid, ook echt een laatbloeier. Volgens mij groeit ze nog steeds! Ik gok dat ze ongeveer 1.62 is en haar moeder is dat ook. Ze is ook veel breder geworden (breder dan haar moeder) en daardoor oogt ze ook nog een stuk groter.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:10

Ook geen reus dus, scheelt al heel wat als ze wat breder zijn.

Ik heb Mc Jonnas ook in het echt gezien en hij heeft ook wel wat body. Dus als de merrie dat ook heeft, of zelfs meer dan maakt dat ook nog iets goed.

Zijn die van jullie valkjes/palomino's? Of ook nog mensen met smokey black?


Kimmm_

Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: Middelburg

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:17

Zensi is smokey black tobiano ☺️ Foto’s staan al ergens in dit topic! Verder zie ik veel valk en palomino, hele mooie kleurtjes!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:13

Ilja_1997 schreef:
Ik kom me ook melden :) Inmiddels ook eigenaresse van een jonge Mc Jonnas.

Ben wel benieuwd naar de stokmaten van de merries waar julie Mc Jonnas nakomelingen uit zijn gekomen en de stokmaten van nakomelingen zelf.

Ik ga duimen dat die van mij groot genoeg wordt voor mezelf.


Wat grappig om hier tegen te komen! Ik heb jouw paard zijn volle broer vandaag gekocht :)

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 06:56

Achaiah schreef:
Ilja_1997 schreef:
Ik kom me ook melden :) Inmiddels ook eigenaresse van een jonge Mc Jonnas.

Ben wel benieuwd naar de stokmaten van de merries waar julie Mc Jonnas nakomelingen uit zijn gekomen en de stokmaten van nakomelingen zelf.

Ik ga duimen dat die van mij groot genoeg wordt voor mezelf.


Wat grappig om hier tegen te komen! Ik heb jouw paard zijn volle broer vandaag gekocht :)


Wat leuk! De tweejarige valk toch? Lief beestje ook, vond hem alleen nog zo klein... Door hem ben ik heel erg gaan twijfelen of ik de gok wel moest nemen..

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:31

Ilja: ja het 2 jarige valk hengstje! Hij is inderdaad klein, nu 1.48 dus ik denk dat hij in de E maat gaat blijven steken maar dat is voor mij juist niet erg! Ik ben ook niet zo groot. Maar hun volle broer van 3 is nu 1.60 hè, die schoot wel ineens de lucht in. Ik heb foto’s van hem gezien en die toont ook groot doordat hij flink body heeft! Dus er kan nog van alles gebeuren!

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:28

Die heeft wel body inderdaad. Heb jij de merrie gezien? Krijg als het goed is een dezer dagen nog een foto.

Denk dat die van mij ook wel wat forser gaat worden. Ben zelf 1.72m dus een beetje maat, zowel in de breedte als hoogte is wel prettig. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 16 bezoekers