Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-20 13:13

Goedemiddag,

Ik wil graag een nieuwe vliegendeken aanschaffen, aangezien hij af en toe bulten krijgt van de dazen op het land, daarbij hebben ze ook geen schaduw en als bijkomend voordeel dat hij niet verkleurd.
Nu gaat het mij absoluut niet om het verkleuren.

Dus ik ben op zoek naar een ‘koele’ UV-werende vliegendeken.
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen:
- Bucas BuZz Off
- Rambo Sweet itch
- Rambo Fly buster


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:31

Wat verkoeling betreft denk ik dat je met bucas beter zit, de dekens van rambo zijn lekker stevig maar daardoor toch ook iets zwaarder.
Groter probleem is misschien de pasvorm, het ene paard pas bucas super en de andere krijgt er meteen drukplekken van.

Saaams

Berichten: 13261
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:41

Met dit weer is niks verkoelend. Ik heb de buzz off van bucas maar met deze temp zeker niet op..

Laerkens Beauty

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:42

Ik zou dan persoonlijk voor de fly buster gaan. Mijn paard is te breed voor Bucas maar ook bij paarden die Bucas wel goed passen zie ik die dekens vaak scheef liggen.

De sweet itch is erg zwaar, niet zo luchtig.

Ik heb zelf de rambo protector aangezien mijn lompe ruin dekens nogal makkelijk sloopt. Deze deken is sterk maar ook luchtig.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-20 17:20

Door de Rambo verkleuren ze ook niet toch? :)

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:59

Als ze met dit weer geen schaduw hebben zou ik ze persoonlijk in de middag op stal zetten

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 18:14

Ik twijfel toch ook hoor.. de mijne kan in de stal gaan staan als hij wilt maar hij doet dit dus niet.. Bucas had dan ook nog eens op facebook gepost dat ewn uv werende vliegendeken dan net wel kon helpen voor verkoeling en dat het vergelijkbaar is als op een kameel in de woestijn rijden dat mensen dan ook lange kleren aan doen.. ik weet het echt niet wat wijsheid is met deze hitte voor de beestjes

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:00

Joliieeenn schreef:
Ik twijfel toch ook hoor.. de mijne kan in de stal gaan staan als hij wilt maar hij doet dit dus niet.. Bucas had dan ook nog eens op facebook gepost dat ewn uv werende vliegendeken dan net wel kon helpen voor verkoeling en dat het vergelijkbaar is als op een kameel in de woestijn rijden dat mensen dan ook lange kleren aan doen.. ik weet het echt niet wat wijsheid is met deze hitte voor de beestjes


Ja daar lopen ze inderdaad in witte gewaden en dat is niet voor niets.

Ik heb de rambo protector voor mijn donkere merrie. Ik heb haar daar gisteravond toch onder gezet. Die deken is licht van kleur zal altijd iets schelen. Ze stond vanmiddag er prima bij hoorde ik van een stalgenoot. Ga straks even kijken maar denk dat zeker voor donkere dieren het toch wel kan schelen.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:10

De protector is ook uv werend idd. Verkleuren doet mijn paard eigenlijk nooit dus dat durf ik niet te zeggen. Hij blijft er best koel onder heb ik het idee maar hier gaan ze nu overdag op stal en 's nachts met deken buiten (vooral voor de prikbeesten in de schemering).

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Marlies1

Berichten: 3933
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:26

Ik heb de Rambo fly buster en de Bucas. De Rambo bevalt mij veel beter. Veel sterker en zit ook niet zo strak om het lichaam, waardoor het wat luchtiger zit.

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-20 20:37

Joliieeenn schreef:
Ik twijfel toch ook hoor.. de mijne kan in de stal gaan staan als hij wilt maar hij doet dit dus niet.. Bucas had dan ook nog eens op facebook gepost dat ewn uv werende vliegendeken dan net wel kon helpen voor verkoeling en dat het vergelijkbaar is als op een kameel in de woestijn rijden dat mensen dan ook lange kleren aan doen.. ik weet het echt niet wat wijsheid is met deze hitte voor de beestjes



Ja precies, toen dacht ik ook van daar heeft hij wel een punt met indirecte schaduw.
Zo doende dat ik ook dit topic heb geopend haha!

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-20 20:38

Kidde schreef:
Als ze met dit weer geen schaduw hebben zou ik ze persoonlijk in de middag op stal zetten


Dan staat hij in zijn eentje, dus dat is geen optie..
Op het land staat nog wel een windje, dus dat scheelt wel. Alleen baal ontzettend dat er geen schaduw is.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:41

Heel wat jaren geleden was het zo´n 37 graden en stond mijn fries op het land zonder schaduw.
pony die erbij liep zonder deken stond te zweten en mijn fries was droog onder haar rambo protector.

Sindsdien doe ik dus juist met warm weer een UV werende deken op. Heb nu een amigo bug buster omdat dat de enige luchtige is in shetmaat.(en ik wil geen bucas)

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie


Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:20

Marjoleinvde schreef:
Joliieeenn schreef:
Ik twijfel toch ook hoor.. de mijne kan in de stal gaan staan als hij wilt maar hij doet dit dus niet.. Bucas had dan ook nog eens op facebook gepost dat ewn uv werende vliegendeken dan net wel kon helpen voor verkoeling en dat het vergelijkbaar is als op een kameel in de woestijn rijden dat mensen dan ook lange kleren aan doen.. ik weet het echt niet wat wijsheid is met deze hitte voor de beestjes



Ja precies, toen dacht ik ook van daar heeft hij wel een punt met indirecte schaduw.
Zo doende dat ik ook dit topic heb geopend haha!


Ja dat vond ik dus ook. Heb daarstraks de bucas buzz off gekocht. Vind die buikflap idd wel erg strak zitten maar ze hadden geen andere meer in zijn maat.. Morgen eens kijken hoe het gaat met die hitte pff..

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Sandra_H

Berichten: 2711
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:55

Hier al jaren de amigo mio. Ooit aan begonnen juist vanwege de zonreflecterende werking, en sindsdien haalde ik hem eigenlijk inderdaad nooit meer bezweet van het land.
Helaas lijkt de kwaliteit wel wat achteruit gegaan te zijn maar ik heb nog geen gelijkwaardige vervanger gevonden.

.

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Re: Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-20 11:22

Oké dan twijfel ik nu echt tussen de Rambo Fly buster en de Rambo Protector haha

MarloesHJ

Berichten: 2460
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:48

Ik heb al jaren een rambo Protector en ben er tevreden van. Paard draagt de deken vanaf het moment dat de winterdekens afgaan 24/7 i.v.m. allergie (geen eczeem) en de dekens zijn hier goed tegen bestand. Ik denk dat ik gemiddeld zo'n 2 zomers met de deken doe voordat ik deze moet repareren.

Ruiter in Balans - ruitervitaal coach in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:18

Ik heb alleen ervaring met de protector maar dat vind ik een aanrader.


Afbeelding

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:19

De meest luchtige vind ik de Amigo Bug Rug.

Love - language - leadership

CalipsoLover

Berichten: 5553
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:23

Ik heb ook de Amigo bug rug, die blijven beter liggen dan de Bucas, zijn ook iets lichter

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:52

Hier ook de amigo bug rug. Ze zijn nog niet in de schaduw gaan staan, dus te warm hebben ze het nog niet.
Pas een nieuwe besteld in Engeland voor 50 pond.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:53

Ik moet zeggen dat mijn paard koel voelt onder de buzz of! De witte dir erbij loopt voelde een stuk warmer!

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-20 09:50

Ja dat vond ik dus ook. Heb daarstraks de bucas buzz off gekocht. Vind die buikflap idd wel erg strak zitten maar ze hadden geen andere meer in zijn maat.. Morgen eens kijken hoe het gaat met die hitte pff..[/quote]



Hoe is die bevallen in deze hitte? Voelt hij/ zij daadwerkelijk Koeler?

Arthis

Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Re: Welke vliegen-/ uv-werende deken? Bucas of Rambo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:54

Ik heb de amigo Aussie ook uv afweerend mooi licht super tevreden over mijn paarden zweten er nu niet onder

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:57

2 van paarden hebben Rambo Protector vliegendekens op, de ander de Amigo Bug Buster. Ze zijn UV werend en wit van kleur. Warm is het sowieso deze dagen, maar mijn paarden komen er niet warmer onder vandaan dan dat mijn fokmerrie is die zonder deken loopt. Bij mij staan nu vanaf een uur of 11 ook niet meer buiten totdat het ‘s avonds voldoende afgekoeld is (binnen de dekens af).

Wat betreft pasvorm vind ik dat deze beide echt super liggen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers