Tja dan is ie stuk lijkt het

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
snorkel1986

Berichten: 3005
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Tja dan is ie stuk lijkt het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-20 22:52

Paard staat 3 weken kreupel ( niet stok maar ookm zeker niet zuiver) bultjes met boven de kroonrand eerst gedacht asn hoefzweer maar na 3 weken en bezoek of wat asn hoefsmid besloten dat dat het niet is.. dus op na de da..
Fototjes en echo dan blijkt paard lief heeft artrose (,schijnbaar al langer nooit gemerkt) maar nu de artrose kapot dus losse stukjes in het gewricht..tja en nu... in sluit en kan helpen om haar weer pijn vrij te krijgen het kan ook niet helpen en dan is het klaar.. nu toch maar laten spuiten ondanks kleine kans volgens da. Tja en nu wachten dan maar 3 / 4 weken stal op kleine paddock rust. En dan..?. Tja wie zal het weten...

( wat ik wil met dit topic geen idee).. ergens voelt het niet eerlijk..

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant


N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Tja dan is ie stuk lijkt het

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:55

Ahw sterkte Ts. Er klinkt veel verdriet in je bericht. Hopelijk pakt het inspuiten voordelig uit voor jullie :(:)

Billini❤️❤️

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:57

Wat sneu. Ik duim voor je.

Laerkens Beauty

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:03

snorkel1986 schreef:
( wat ik wil met dit topic geen idee)

Soms is het fijn even ergens van je af te schrijven. Ik wil je heel veel sterkte wensen. De DA zegt een kleine kans, dus heel misschien komt het toch nog goed. En zo niet, dan heb je gedaan wat je kon. Nu eerst rustig afwachten :(:)

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:04

Dat begrijp ik wel, het is een nare diagnose.
Je weet niet hoe het verder gaat met je paard.
Met de juiste behandeling, beweging kan je paard hopelijk nog een tijd mee.
Maar ook kan de artrose te erg zijn en krijg je je paard niet pijnvrij.
Dat gebeurde bij mijn paard, die is een half jaar na de diagnose ingeslapen.
Toen ben ik ook helemaal gestopt met alles wat 'paard' is, ik zou ook nooit meer een eigen paard willen.

Maar toch hoor je gelukkig genoeg verhalen van paarden met artrose die nog jaren meekunnen.
Dus dat hoop ik natuurlijk voor jou en je paard!
Heel veel sterkte!


Anoniem

Re: Tja dan is ie stuk lijkt het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:11

Sterkte met je paardje!

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Tja dan is ie stuk lijkt het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:20

Sterkte met je paardje! Wat is de reden dat ie 4 weken op stal moet? Ik hoor toch altijd dat artrosepaarden veel (vrije) beweging moeten hebben.

snorkel1986

Berichten: 3005
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Tja dan is ie stuk lijkt het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 22:49

De artrose is afgebroken en zit nu los in zijn gewrichten kleine stukjes.. dus nu eerst rust en hij is ingespoten gelukkig gedraagt hij zich goed op stal jij krijgt veel stro te knabbelen en heeft boveluik lekker los aan onze erf/ oprit kant dus veel te zien en vaak een aai of stuk komkommer ( daar is hij gek op) en zijn normale ruime porties kuil/ gras

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Tja dan is ie stuk lijkt het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:40

Heel veel sterkte. Heb enige tijd geleden ook een nare diagnose gekregen van mijn paard waardoor hij ingeslapen is.
Ik hoop van harte dat de inspuiting aanslaat.

Heel veel sterkte! :knuffel:

snorkel1986

Berichten: 3005
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Tja dan is ie stuk lijkt het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-20 08:39

Heeft iemand ervaring met helti horse gewricht,? En dan voor al de het stukje werking anti kristalisering of is naf super flex een beter product...

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Tja dan is ie stuk lijkt het

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:19

geen ervaring, maar qua samenstelling lijkt helti horse eerder pijnstillend/ontstekingsremmend. De typische artrosesupplementen (oa glucosamine) zitten daar niet in, dus dan lijkt die NAF me beter. Ik weet ook iemand met super ervaringen net Glucohorse, haar paard kon nog nauwelijks overeind na het rollen, iedereen had het over inslapen, uiteindelijk is haar paard nog jaren goed geweest hierop, is pas onlangs op 32jarige leeftijd ingeslapen (en niet omwille van zijn artrose).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers