Tips voor hengstige merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mila2000
Berichten: 44
Geregistreerd: 31-10-19

Tips voor hengstige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 12:24

Hoi, mijn pony is momenteel hengstig en ze heeft nu best last van der hormonen enz.. Er werd mij gezegd dat er ook kruiden zijn die hun daarbij helpt hebben jullie ervaringen daarmee en wat geef je ze dan? :)

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Tips voor hengstige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:44


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Tips voor hengstige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:16

Als je hier in de buurt woont mag je zo een pot monnikspeper komen halen. Paar schepjes uit en de pony waar het voor was is weg.

Mila2000
Berichten: 44
Geregistreerd: 31-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 15:14

Azmay schreef:
Als je hier in de buurt woont mag je zo een pot monnikspeper komen halen. Paar schepjes uit en de pony waar het voor was is weg.


Ohh wel fijn als het werkt ik heb het niet nu gelijk nodig gelukkig lijkt over te gaan maar was vorige week echt drama haha daarom dat ik de volgende keer wel beetje voorbereid ben :D

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:17

Mila2000 schreef:
Azmay schreef:
Als je hier in de buurt woont mag je zo een pot monnikspeper komen halen. Paar schepjes uit en de pony waar het voor was is weg.


Ohh wel fijn als het werkt ik heb het niet nu gelijk nodig gelukkig lijkt over te gaan maar was vorige week echt drama haha daarom dat ik de volgende keer wel beetje voorbereid ben :D


Monnikspeper werkt niet meteen, dat moet je eerst een tijd geven.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Tips voor hengstige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:31

Ik geef nu een maand of 2 monnikspeper, de 2e keer dat ze hengstig werd, leek het al wat minder heftig. Ik zit nu te wachten op de 3e keer. Ze had het al moeten zijn, dus óf het werkt zo goed óf het is toch onregelmatiger dan ik dacht. Ik had ook puur oestro druppels aangeschaft, maar nog niet mee begonnen.

Mila2000
Berichten: 44
Geregistreerd: 31-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 01:55

Tessebes schreef:
Ik geef nu een maand of 2 monnikspeper, de 2e keer dat ze hengstig werd, leek het al wat minder heftig. Ik zit nu te wachten op de 3e keer. Ze had het al moeten zijn, dus óf het werkt zo goed óf het is toch onregelmatiger dan ik dacht. Ik had ook puur oestro druppels aangeschaft, maar nog niet mee begonnen.


Ik heb dit ook besteld ben benieuwd of het ook werkt bij mijn tinkertje zou fijn zijn :D

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Tips voor hengstige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:17

Ik geef monnikspeper aan mijn merrie en het lijkt wel het scherpe randje ervan aftehalen.
Heb ook de puur oestro maar dat deed niet zo veel naar mijn idee

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Re: Tips voor hengstige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:32

Ik geef sinds dit jaar "Easy Mare Gold" en moet zeggen dat het een wereld van verschil maakt. Ze plaste haar hele stal onder, zelfs tijdens een rit met de koets kon ze het niet meer houden en deed het op het asfalt. En dan spreken we nog niet van het schrikkerig gedrag.

We wilden niet meteen met de hormonen gaan rommelen, dus is het dit geworden. Enkel kruiden waaronder monikspeper...werkt super voor haar! Geen natte stal meer met bijhorende hoefproblemen, geen vuile achtervoeten meer met bijhorende vliegen en ze schrikt niet meer van haar eigen schaduw. Ze staat er nu lekker relaxed bij en dit al vrij snel. Bestaat zowel in liquide als poeder...de eerste werkt sneller en hebben wij gebruikt.

Pas op, het kan dat het niet werkt voor jou paard hé, maar hier is het een succesverhaal geworden. :D

Mila2000
Berichten: 44
Geregistreerd: 31-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 00:17

Nickietje schreef:
Ik geef sinds dit jaar "Easy Mare Gold" en moet zeggen dat het een wereld van verschil maakt. Ze plaste haar hele stal onder, zelfs tijdens een rit met de koets kon ze het niet meer houden en deed het op het asfalt. En dan spreken we nog niet van het schrikkerig gedrag.

We wilden niet meteen met de hormonen gaan rommelen, dus is het dit geworden. Enkel kruiden waaronder monikspeper...werkt super voor haar! Geen natte stal meer met bijhorende hoefproblemen, geen vuile achtervoeten meer met bijhorende vliegen en ze schrikt niet meer van haar eigen schaduw. Ze staat er nu lekker relaxed bij en dit al vrij snel. Bestaat zowel in liquide als poeder...de eerste werkt sneller en hebben wij gebruikt.

Pas op, het kan dat het niet werkt voor jou paard hé, maar hier is het een succesverhaal geworden. :D


Ik heb monnikspeper voor mijn pony lijkt aardig te werken ze is niet meer vervelend met rijden af en toe een beetje maar ze accepteert mijn been wel gelukkig :D

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:59

Mila2000 schreef:
Nickietje schreef:
Ik geef sinds dit jaar "Easy Mare Gold" en moet zeggen dat het een wereld van verschil maakt. Ze plaste haar hele stal onder, zelfs tijdens een rit met de koets kon ze het niet meer houden en deed het op het asfalt. En dan spreken we nog niet van het schrikkerig gedrag.

We wilden niet meteen met de hormonen gaan rommelen, dus is het dit geworden. Enkel kruiden waaronder monikspeper...werkt super voor haar! Geen natte stal meer met bijhorende hoefproblemen, geen vuile achtervoeten meer met bijhorende vliegen en ze schrikt niet meer van haar eigen schaduw. Ze staat er nu lekker relaxed bij en dit al vrij snel. Bestaat zowel in liquide als poeder...de eerste werkt sneller en hebben wij gebruikt.

Pas op, het kan dat het niet werkt voor jou paard hé, maar hier is het een succesverhaal geworden. :D


Ik heb monnikspeper voor mijn pony lijkt aardig te werken ze is niet meer vervelend met rijden af en toe een beetje maar ze accepteert mijn been wel gelukkig :D


Super dat je ook een goede oplossing gevonden hebt...niets zo vervelend als een half jaar een schrikkerig paard. ;)