Ontslag, manager op vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jodhi

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-16

Ontslag, manager op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 19:15

Hoi!
Ik kan zelf niet echt een passende oplossing vinden dus misschien heeft iemand hier advies.

Ik heb al een aantal jaar een bijbaantje bij een supermarkt.
Nu heb ik eindelijk een nieuwe baan gevonden die ik echt leuk vind *\o/*
En wil ik dus graag ontslag nemen bij mijn huidige baantje.
Graag zo snel mogelijk, meteen na de 4 weken opzegtermijn, want mijn nieuwe werktijden overlappen anders met die van mijn supermarktbaantje.

Ik wilde afgelopen week een gesprek met de manager, is deze net op vakantie gegaan voor 5 weken -O- Was ik niet van op de hoogte.
Tja, en nu?
Ik heb wel altijd goed contact gehad met de manager en collega's dus ik wil er wel een beetje fatsoenlijk weg zeg maar.
Ik wil ook voorkomen dat ik ontslag indien bij de verkeerde persoon, er is geen duidelijke vervanger aangewezen..

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? :)

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:17

Ontslag schriftelijk indienen bij je teamleider of assistent manager

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ontslag, manager op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:22

Wie maakt de roosters e.d. nu? Anders voor de zekerheid aan het hoofd van een afdeling vragen of je ontslag indienen bij de filiaalleider.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:28

Aangeven bij vervangende manager/ leidinggevende (en die bevestiging laten ondertekenen), regelen dat manager er van op de hoogte komt voordat hij terugkomt zodat ie niet compleet verrast wordt (appje is genoeg, heb jij z'n nummer?) en als hij weer terug is van vakantie een keertje langsgaan om hem/haar te bedanken voor de fijne samenwerking.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Ontslag, manager op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:30

Ontslag indienen bij het hoofdkantoor / personeelszaken. Komt het vanzelf op de goede plek terecht. Even aangeven dat je manager op vakantie is etc.

Jodhi

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 19:49

Bedankt voor de tips!
Ik ben zelf teamleider :Y) Maar er zijn ook een aantal andere mede-teamleiders (ook van andere afdelingen), maar voelt een beetje raar om het bij een van hun in te dienen.
Niet echt officieel ofzo haha. Er is geen duidelijke vervanger van mijn afdeling aangewezen.
Ik had ook al gedacht aan een aangetekende brief, maar dat voelt ook zo vreemd, dat ik gewoon na een paar weken weg ga zonder de manager nog te spreken o.i.d. Zijn telefoonnummer heb ik niet.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Ontslag, manager op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:51

En anders bij de rayonmanager?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:51

HR moet je kunnen vertellen waar dat heen moet. Je kunt in de opzeg brief ook gewoon een persoonlijke noot zetten dat je altijd met plezier gewerkt hebt. Een kopie stuur je dan via de mail naar je manager zodat hij het ziet als hij terug komt.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:53

Heeft hij/zij niet gewoon een out of office aan staan waarin hij doorverwijst naar iemand? De manager van je manager lijkt me logisch.

Ik zou in ieder geval een mailtje naar hem sturen waarin je vraagt of hij je nog even wil bellen na je vakantie omdat je het gek vindt om zo 'uit elkaar' te gaan.

danamuts

Berichten: 1478
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Ontslag, manager op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:30

Wie moet je bellen als je ziek bent oid?
Bel diegene even en leg het verhaal voor. Zij kunnen je vast verder helpen. Idd na een terugkomst van de manager even een handje gaan schudden. 5 weken is wel heel lang!