Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-20 17:37

*Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: FEI / Flickr


Braziliaanse Olympische ruiter Leandro Aperecido da Silva wordt door de Braziliaanse Hippische Federatie onder de loep genomen wegens dierenmishandeling. Op social media circuleert een video waarin de Braziliaanse Olympische ruiter een kleine pony de les leert.

Da Silva liet op social media weten dat hij de pony ‘corrigeerde’, omdat hij zijn 2-jarige dochter gebeten had.

Het artikel en de betreffende filmpjes zijn hier te vinden. Let op! Deze kunnen als schokkend worden ervaren. Horses.nl

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''



_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:42

Het 2e filmpje doet het niet, maar dat eerste zegt genoeg.
Ik ben halverwege gestopt, want een vieze vuile smerige :r :r _-:(

En dan ook nog het gelach op de achtergrond.
Nooit meer 1 voet op het wedstrijd terrein laten zetten.
Alsof hier een pony een linkt legt met eerder bijten??!
Als je dat als professional denkt heb je niets in de paardensport te zoeken, weg ermee.

Hier het tweede https://www.youtube.com/watch?v=X44FQYTOkTk

Expres onduidelijk gemaakt?

Bah bah, wat een naar volk, walgelijk!
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 03-08-20 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:44

Dat noem je niet corrigeren, dat is gewoon mishandeling. Wat een idioot.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:44

Als je het hele bericht leest is het nog veel erger. Bah wat een harteloze mensen. Hopen dat er flink gestraft word.

Penotti precies!! En in tussentijd is hij ook nog gecastreerd! Dus wss maanden geleden gebeurd, en dan nu straffen door met je volle gewicht er op te gaan zitten etc. Walgelijk

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:47

Wat een vuile asociale klootzakken. De tweede doet het wel als je naar Youtube doorlinkt. Heb ze allebei niet af gekeken.
Smerige aso's, ik word hier zo boos van. En het gelach inderdaad, wat een zieke gasten.

Aanpakken, keihard aanpakken. Viezerikken.

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:50

Walgelijke filmpjes maar ook de persoon die het filmt bah die staat gewoon te lachen met alles wat er gebeurt.
Schorsen voor het leven en verbod op dieren houden.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:51

What the.... hoe durf je een dier zo te mishandelen.. zulke ruiters verdienen het om zwaar gestraft te worden, het liefste helemaal geen paarden meer mogen houden.

Geld geld geld, daar is waar alles om draait. Liefde en respect voor het dier is ver te zoeken..

En dat deze pony had gebeten, legt dat beestje nu heus geen link hoor..

Hutcherson

Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:53

Ik ga het niet eens bekijken. Moordneigingen krijg ik ervan. Dus beter voor mn bloeddruk van niet.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:56

Inderdaad aan de hoogste boom opknopen.. voor het leven schorsen en nooit meer met dieren om laten gaan. Dat soort mensen is echt diep gestoord.. -:(-

Alles wat je aandacht geeft groeit..

Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:57

Misselijkmakend zeg, wat een smak maakt die pony ook op het tweede filmpje!

Deze man heeft inderdaad niks te zoeken in de paardenwereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:58

Hutcherson schreef:
Ik ga het niet eens bekijken. Moordneigingen krijg ik ervan. Dus beter voor mn bloeddruk van niet.

Doe maar niet nee. Ik doe het meestal ook niet, en heb nu spijt. Staat op mijn netvlies nu, dat arme ding. Mag toch hopen dat iemand dat beestje daar weg haalt of heeft gehaald.

marimba

Berichten: 676
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hoofdstad van overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:06

|( hier wordt je echt verdrietig van, Marja de cultuur aldaar is ook nogal anders als hier en ga er maar vanuit dat ze daar bijna altijd zo met de paarden omgaan maar nu het is vastgelegd en op sociale media staat er wat mee gedaan wordt

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen

Rose94
Berichten: 264
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:06

Arm beestje Y;( . Levenslang verbod op het houden van paarden wat mij betreft!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:07

Marie_Anne schreef:
Hutcherson schreef:
Ik ga het niet eens bekijken. Moordneigingen krijg ik ervan. Dus beter voor mn bloeddruk van niet.

Doe maar niet nee. Ik doe het meestal ook niet, en heb nu spijt. Staat op mijn netvlies nu, dat arme ding. Mag toch hopen dat iemand dat beestje daar weg haalt of heeft gehaald.

En de rest ook, want kan me niet voorstellen dat die dan beter behandeld worden.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:13

Toen ik het bericht opende dacht ik "dit is misschien een overdrijving van 'dierenmishandeling', het kan best meevallen wat die man heeft gedaan", maar toen las ik het artikel en zag ik de video's... bah. Vooral het gelach op de achtergrond. Pony is duidelijk van streek terwijl er in zijn mond wordt getrokken, er vreselijk veel gewicht op zijn rug zit en er een hond uitdagend omheen danst. En dan die tweede video... pony flipt helemaal over de kop en de mensen aan de kant beginnen gewoon keihard te lachen. Dat lachen maakte het alleen maar erger, die mensen zitten er gewoon van te genieten dat die pony mentaal en fysiek pijn lijdt.
Ik vind het vooral apart dat Leandro Aperecido da Silva het heeft over "niet slaan" terwijl hij toch echt rukt aan de teugels en ze als zweep gebruikt. Ook beweert hij niet agressief te hebben gereageerd, maar zo'n flinke ruk naar achteren is best agressief, net als het slaan. Als hij dat niet agressief vindt, vraag ik me af hoe ver hij gaat bij het trainen van zijn paarden. Ik wil geen aannames maken, maar ik vind deze beweringen van hem zo raar.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:19

En dat heet Olympische atleet. Wanneer ik zoiets zie dan vraag ik mij altijd af hoe het trainen van zijn paarden is gegaan al die jaren. Filmpje word al gruwelijk veel gedeeld over de hele wereld dus die is zijn respect wel kwijt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:23

Walgelijk. Dan vraag je je toch af hoe hij met z'n andere paarden om zal gaan. Onderzoek m'n hoela. Gelijk schorsen voor rest van z'n leven en alle paarden in beslag nemen.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:25

Zo dan heb je echt een goed steekje los zitten!
Wat een koekwaus!!!!

Ben er bang voor dat hij veel meer paardenleed heeft aangericht in zijn trainingsjaren.

Ik hoop dat dit filmpje een hoop duidelijk maakt voor mensen in de paardenwereld aldaar.
Die hoeft geen enkel beest meer te houden!

Ik hoop dat hij goed gestraft wordt.

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:27

Ik kijk maar niet :n

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:28

bigone schreef:
En dat heet Olympische atleet. Wanneer ik zoiets zie dan vraag ik mij altijd af hoe het trainen van zijn paarden is gegaan al die jaren. Filmpje word al gruwelijk veel gedeeld over de hele wereld dus die is zijn respect wel kwijt.


Precies dit. Wil denk ik niet weten wat er bij trainingen/africhting wel niet voorbij komt.

Dit is ook gewoon walgelijk en valt echt niet meer onder corrigeren.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:28

Zo ik zat bij deze wel echt even met een WTF gezicht te kijken. :wow: Wat bizar en enorm sneu voor het diertje.

Gelukkig met deze filmpjes komt deze klapmongool niet onder de vernedering uit die nog zal gaan volgen van zijn omgeving. Dit goed praten lukt toch niet.

Each day's a gift, not a given right

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:31

Ik zag de foto al en gauw weggeklikt. Hier kan ik echt niet naar kijken. Dit kan gewoon echt niet. Arm dier..

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:37

Ik heb het filmpje gekeken. Wachelijk echt :n Is voor de lol moedwillige kwelling van een kleine pony, met gelach en al erbij.

Verhaal erbij slaat echt helemaal nergens op, is wel een hele wilde poging om je acties goed te praten :=
Omdat de pony je dochter gebeten heeft, ga je er “als correctie” met je volle gewicht opzitten, met alle kracht aan de teugels rukken en daarna voor de lol over de kop door een hindernis heen |o |o |o

Ik hoop dat deze man voor altijd geschorst wordt en nooit meer een dier in handen krijgt! Echt geen woorden voor, gatverdamme!!

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:40

Echt wat verschrikkelijk om te zien. Dit is echt met geen enkel excuus goed te praten.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:48

En weet je, het is nu omdat het kleine pony en een grote man is, dat het extra hard doorkomt, maar snokken en hangen in de mond is een best wel "normale" straf in paardenland (normaal in de zin van 'vaker voorkomend', niet dat ik het persoonlijk normaal vind). Iedere springwedstrijd zie je wel minstens 1 paard dat op dergelijke manier gecorrigeerd wordt.
Er is veel mis in de paardenwereld. Ik probeer me altijd te focussen op het goede, maar er is zo verdomd veel mis.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, __danielle__, _chou, amaniblauw, Besje, DotBot, esmee1233, ferropaard, Flubberboot, Gambler21, Goldwynn, IASCrawler, josien_m_, kimmetje26, Nouki_poek, RuNi, saphire, Trendiction en 67 bezoekers