Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:38

PL, mocht je ook een geldboom in de tuin krijgen..Mag ik dan een stekje? :D

Wel goed dat je al grenzen hebt gesteld en er over nagedacht. MRI is ook echt kostbaar en biedt geen garantie op het vinden van de oorzaak.
Hopelijk is hij maandag weer 100%. Vastliggen is wel een logische verklaring voor kreupelheid :)


S1993, volgens mij hebben wij redelijk wat overeenkomsten qua beleren :j

Wat betreft opstappen.. Ik wil graag zowel links als rechts kunnen op- en afstappen. Van de week weer geoefend met rechts en dat is toch erg moeilijk.. Voor mij, niet voor Joya. :D
Paard blijft braaf staan maar mijn hele hoofd en motoriek raken in de war. Is wel gelukt natuurlijk, want het kan wel. Nu blijven oefenen zodat het gewoon wordt.

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:46

Weer terug van paar daagjes vakantie.
Hoogte van paard; Tiësto is laatst gemeten op 1.40 :') little pony <3

Komen warme dagen aan dus denk dat hij komende weken even niet zoveel hoeft te doen

Verder braaf bijgelezen maar niet genoteerd...
Zag dat Gentle nu weer goed loopt, yay
Joya was heerlijke buitenriten aan het maken, jaloers!
En een aantal gaan naar de tandarts. Hopen dat ze daarna weer helemaal oké zijn!

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:38

Spannende tijden dus met Gentle! Snap dat je voor jezelf een grens trekt, maar hoop echt dat je die niet bereikt!

Het is blond, GROOT en heeft als hobby draad+paaltjes omver drukken zodat zij en haar vriendjes (die meer dan genoeg te vreten hebben in de wei >;) ) elke keer aan de verkeerde kant van het draad staan. Dus terwijl ik languit op de bank lag mijn relaxmiddag te hebben ging de telefoon. Stalhouder 'Die blonde zeekoe van jou gaat naar stal. Ben je hier vanmiddag?'

Dus ik in de benen, naar stal en Feyre meegenomen naar de groep bij stal. Daar staat meer stroom op het draad, dus daar zou ze wel in blijven. Hmm... Nog geen uur later en wie liep er WEER aan de verkeerde kant? Oh ik zag rood := Dus de boel weer gemaakt, Feyre goed gezet en gekeken wat ze deed. Ze eet dus steeds over het draad heen. In de zomerweides kwam ze daar mee weg, maar hier staat meer stroom. Dus PATS :') Denk dat ze de eerste keer van schrik door het draad is gegaan. De tweede keer schrok ze naar achteren en droop ze daarna beteuterd af.

Voordeel is dat ze nu dus bij stal staat en ik dus geen klein half uur per enkele reis van de wei naar de stal en weer terug hoef te sjouwen. Nadeel is dat mijn knappe duo nu dus niet meer bij elkaar staat. Nou ja, van het winter dan maar weer.

Ze heeft wel al direct een nieuw vriendje gemaakt <3
Afbeelding
Haar vriendje is ook drie :)) :=

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:56

Wat een tank is Feyre naast haar nieuwe vriendje zeg! Maar wat is ze knap! <3

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:23

Mijn hemel! Zo krijg je pas een goed beeld van hoe groot ze is :wow: Wel ontzettend knap <3

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:09

Paint wat een vervelend verhaal!

Heel begrijpelijk dat je heen MRI wilt laten doen. Is zo enorm duur. Hopelijk komen er snel nieuwe inzichten.

Berdien, haha soms moet het even extra duidelijk gemaakt worden dat iets niet gewenst is.

Wat een weer komt er aan! Voor niemand relaxed zo rond de 30°.

Eens even gaan bedenken hoe ik de paarden voldoende van de box krijg en eventueel kan laten werken.

Wil ze met dat weer zeker niet na 1030 in de zon hebben.

Vanmiddag weer eens naar de manege van de club. Lekker wandelend er naar toe en op een vreemde oefenen.

Wil echt graag buiten op pad, maar wat een beesten zitten er. Hopelijk met een maandje het ongedierte weg en het bos in!

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:45

Ik ben zoooo blij dat de paarden op de stal waar ik sta snachts naar buiten gaan. Afgezien van de hitte (afgelopen week de hele week 30-35 graden) ook beter tegen de dazen. Afgelopen week heb ik niet gereden maar gisterochtend redelijk vroeg een buitenritje gemaakt, ik was net op tijd voor de dazen. Voor het eerst een aanspanning tegen gekomen en dat gaf wel even ogen op stokjes, maar gelukkig geen rare dingen.

Blonde Zeekoe _O- Wat een leuke foto van Feyre. Ik heb ergens een foto van Bjelle naast een tinker toen ze nog een veulen was, dat was ook zo‘n grappig contrast (omgekeerd dan).

PaintL, ik snap je keuze volledig. Ik ben meestal meer van het eerst 6-8 weken pauze als er uit normaal onderzoek/foto‘s niets komt en als het dan nog niet over is dan ga ik verder overwegen.
Ik heb 2 jaar terug ook zoiets gehad waar niet echt een vinger op te leggen was. Toen gewoon de hele zomer vrij gegegen, fysio laten komen en hooguit enkel wat stap oefeningen gereden. Wat het ook was, daarna was ze gewoon weer zuiver. Zelfs als je met MRI weet waar het zit, betekend het nog lang niet altijd dat je er ook echt veel mee kan. Ik voel wel echt met je mee, ik heb ook al zoveel pech gehad met paarden. Ik zeg ook steeds, als deze ook vroeg dood of kapot gaat dan komt er nooit meer een paard.

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:51

Aaawhh die arme Feyre word gewoon zeekoe genoemd
Maar wauwie wat een tank al! <3

Tiësto heeft deze week vakantie met het warme weer :+
Vandaag met rijden afgestapt. Te afgeleid als er andere in de bak zijn.
Reed eerst met 1 iemand samen dat ging wel oké, toen kwam er na een paar minuutjes nog eentje bij.
Pony maar weer terug gezet in de wei, wil liever niet gelanceerd worden nu. -O-

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:09

Blonde zeekoe := _O-
Ze is prachtig en enorm!
Hopelijk blijft ze nu netjes binnen de draad. Ook wel gezellig een nieuw vriendje.

Dazen zijn echt flut..Helaas hebben wij ze hier bij de kust tegenwoordig ook, vroeger niet. Zijn er niet zo heel veel en vooral bij bepaalde bosjes. Daar langs draven ipv stappen scheelt al veel.

Ben benieuwd hoe warm het gaat worden van de week. Vandaag was het in ieder geval heerlijk!
Er staat bij ons meestal wel wat wind dus dat is aangenaam.


Hoe ging het vandaag, psvanlot?


Jodym, veiligheid voorop zeker nu!

Ben vandaag weer naar het duin geweest met twee stalgenoten. Was heerlijk, Joya weer voorop. Ze was alleen bang voor omgevallen bomen... Dus vanwege een omtrekkende beweging heb ik wat struiken van dichtbij bekeken. Als ze dan halverwege is lijkt ze te beseffen dat het een omgevallen boom is en dus niet eng. Gaat ook wel wennen na verloop van tijd.
Ook weer lekker geplonst in de duinven.


Afbeelding
En ja, ik kreeg natte voeten..

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:10

O wat heerlijk in het water!! Ik kan niet wachten tot we naar buiten kunnen gaan!

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:52

Lekker spetteren!

Bij ons loopt alles 24/7 buiten in de zomer. Maar met meer dan voldoende schaduw en vaak ook wel een briesje op de wei.

Feyre is na gisteren nog 4x door het draad gegaan, waaronder vandaag nog :x Ze maakt zich niet populair zo.. Snap het niet? Dit heeft ze nog nooit zo gedaan.. mooi waardeloos -O-

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:57

Zal het haar toch te weinig doen, de stroom?

Ik kon vandaag foutloos afstappen. Knap paard!

Heb mezelf gefilmd met een GoPro, dat is toch wel handig.

s1993

Berichten: 2117
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:48

Ben benieuwd kruimellover, hopelijk vind je een fijn nieuw maatje!

Goed om dat vantevoren duidelijk te hebben PL! Ik heb daar eigenlijk nooit zo over nagedacht... Fijn dat hij nu weer (bijna) goed is :)

Fransje ja denk idd dat wij veel overeenkomsten hebben. Ook allebei heel wat km's te voet afgelegd :D Dat rechts opstappen is voor mij ook een drama, eraf wil nog wel, maar erop is echt een error in mijn hoofd...

Wat gek dat Feyre ineens overal doorheen gaat.. Is er verder iets veranderd ofzo wat het triggert? Of misschien heeft ze nu ontdekt 'dat het kan'... Lastig iig!

Die warmte heb ik ook echt geen zin in... Hier staan ze ook 24/7 buiten met 2 schuilstallen en een heleboel bomen, dus voldoende schaduwplekken :) Als ze in de zon staan is het hun eigen keuze 8)7

Fijn dat je goed kon afstappen psvanlot! +:)+

Gister van Koda gevallen, was mijn eigen schuld en zat er wel aan te komen :p Zat zonder zadel en hij had veel spanning, de hele kudde was wat onrustig. Toen begon de kudde te rennen op de track en daarvan schrok hij, dus draaide 180 graden om en ik draaide niet mee... Gelukkig kan ik zonder zadel goed vallen dus weer opgestapt en verder gereden :) Daarna ging het eigenlijk heel lekker :D

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:26

Wat leuk om weer wat van je te horen Kruimellover! Hoe gaat het met de zoektocht, al meer duidelijkheid over het potentiële nieuwe paardje? :)

Ik snap je keuze wel PL, MRI is leuk als je een geldboom hebt maar verder...sowieso veterinair lopen sleutelen is echt een dure hobby. Wat moet dat moet, maar bij optionele dingen is het het afwegen zeker waard... Maar klinkt als een goede verbetering, hopelijk vandaag positief nieuws!

Blonde zeekoe _O- _O- Ohhh Feyre is duidelijk op puberale wereld-ontdekkings-reis }:0 Bijdehandje is het! En wat een kanon naast haar nieuwe vriend :wow: Maar wat waardeloos dat ze nu opeens zo ontsnapt! -O- Heeft ze te dikke manen oid, dat ze tegen de stroom kan? Dat is Jip zijn tactiek nl als hij ontsnapt, hij drukt met zijn manendos de draad omhoog en duikt er dan onderdoor ondanks dikke klap stroom erop.

Die hitte zie ik qua paarden ook echt niet tegemoet -O- Vooral Miep kan het niet hebben, die wordt inmiddels echt benauwd ervan (en dat in combi met opgejaagd worden door de dazen ondanks deken, dazenvanger en vliegenspray, echt niet tof)...op stal zetten helpt ook niet, daar is het ook bloedheet. Ze heeft tegenwoordig wel haar eigen ventilator, daar hangt ze de hele dag met haar snoet voor dan :+

Met meerdere samen in de bak is ook lastig, mijn warhoofd vindt dat ook iets té spannend :=

Lekker plonzen, tof!!

Fijn dat het afstappen ook voor mekaar lijkt te komen PSvanLot!

Oei, eerste zandhap gedaan dus s1993! Geen spierpijn van de val nu? Wel dapper dat je daarna meteen weer opstapt :j

Hier weinig nieuws, Pinda staat hele dagen in een vers stuk gras zich bol te vreten met haar matties en geniet duidelijk van haar vakantie met knuffels, beetje douchen en gezellig wat wandelen :Y) Morgenmiddag komt de dierenarts, hopelijk kunnen we van de week dan weer eens aan de slag. Ben benieuwd of/wat er met haar tanden is :\

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:48

Spannend Vientje, hopelijk komen jullie er uit.

Nog steeds geen plek op de pensionstal waar ik graag naar toe wil en het ziet er ook niet naar uit dat er snel plek komt...
Waar ik nu sta is ook prima, maar wel veel gedoe. Kan er niet heen om te rijden/longeren en snel weer weg. Er is altijd wel wat werk. Stal doen, mest uit bak halen, paarden binnen zetten etc.
Stalgeld is er natuurlijk ook naar, maar dan betaal ik liever 100 meer;)

Het land is gehooid maar nu begreep ik dat het paard van de eigenaresse daar op gaat (is geblesseerd).
Heb er maar niks van gezegd. Ze weten dat ik de mijne ook graag op het gras heb, maar dan kan ik iig gerust verhuizen als er plek is.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:18

Oepsie, zandhappen van Koda!

Pinda lekker met vakantie. Ben heel benieuwd wat de DA morgen zegt!

Waardeloos is dat PSvanLot, wacht je zo lang op het gras en nou kan het dus alsnog niet? Kunnen ze het land niet opdelen zodat die van jou ook het land op kan?

En wat Feyre betreft.. Ze heeft geen dikke bos manen, ze drukt ook niet haar manen eronder. Ze buigt er over heen en dan drukt ze met haar borst zo hop het draad en de paaltjes om.

Kijk ze kan ook ruim over het draad heen. Dit was wel op de vorige wei, daar hield ze alles heel.
Afbeelding

En dit is draad op normale hoogte he, het is niet alsof ze er over heen kan stappen :=

Staleigenaren gaan nou kijken of ze hogere palen hebben zodat ze er niet meer over heen kan hangen. Pffft. Vanochtend was de hoefsmid er. Ze was best heel braaf. Tikkie ongedurig maar gaat steeds beter.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:20

Als ze geen schrik hebben van de klok dan is het moeilijk af te leren helaas...

Ja ik baal er ook wel van. Zal het eens even afkijken deze week.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:30

Ik heb Bjelle een tijdje met antenne uitgerust toen ze doorhad dat je eronder door kan. Dat hielp wel goed.
In jouw geval is het lastiger, dat is gewoon te laag voor jouw paard eigenlijk, misschien een borst antenne :D . Staat er ook wel flink stroom op? Wij hebben koeienstroom en dat doet echt wel flink pijn kan ik zeggen :=

PSvanLot, vervelend zo. Hopelijk komt er snel een plekje vrij. Kunnen ze de wei niet opdelen inderdaad?

S1993, dapper hoor zonder zadel :D

Kruimellover, succes met de zoektocht!

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:31

Ja dat kan zeker. Maar heb al paar keer aangegeven dat ik der ook op de wei wil hebben. En ben geen otje natuurlijk.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:12

Hmmm dat klinkt wel een beetje flauw, als jij duidelijk bent dat je jouw paard ook op het gras wilt (zij had het ook hard nodig ivm haar gewicht, toch?) en daar wordt zo langsaf gelopen :\ Tenminste, zo begrijp ik het...jammer!

Dat ziet er inderdaad uit alsof een draadje er nog boven best eens zou kunnen helpen Berdien :j Hopelijk is dat idd de oplossing!

Voor een beeld bij Pinda in happy vakantiemodus:

Afbeelding

En ja, zo loopt ze ook naast me op de weg met wandelen, heel charmant :P Blij ei met eeuwige flapperhanglip _O-

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:15

Vientje, ze is aardig bijgetrokken, maar ik vind gewoon dat alle paarden (Als het kan) op her gras horen.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:16

Ah ok, helemaal mee eens hoor :j

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:23

Er staat meer dan voldoende stroom op, ik heb ook gezien dat ze een paar keer een beste klap heeft gehad. Maar ja, dat weerhoudt haar er nog niet echt van..

Heb ook al aan een ijzeren constructie gedacht Sizzle :)) Een soort tuigje van ijzerdraad, als ze dan met haar borst er tegenaan komt PATS :=

Paarden horen inderdaad als het even kan lekker op het gras. Kun je het bespreekbaar maken op stal?

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:55

Berdien schreef:
Er staat meer dan voldoende stroom op, ik heb ook gezien dat ze een paar keer een beste klap heeft gehad. Maar ja, dat weerhoudt haar er nog niet echt van..

Heb ook al aan een ijzeren constructie gedacht Sizzle :)) Een soort tuigje van ijzerdraad, als ze dan met haar borst er tegenaan komt PATS :=

Paarden horen inderdaad als het even kan lekker op het gras. Kun je het bespreekbaar maken op stal?


Ik sta prive bij mensen en wacht op een plek bij de pensionstal. Ik zal het nog eens aankaarten, maar ben geen zit die aan de gang blijft.

s1993

Berichten: 2117
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:33

Het was niet de eerste keer dat ik van Koda viel, maar wel de eerste keer zandhappen :D De vorige keer was meer een crash tegen de bakrand, waarna ik een aantal dagen nauwelijks kon lopen en slecht kon slapen van de pijn. Wel goed om nu een keer normaal te vallen, dan wordt vallen ook minder eng :D Heb nu ook nergens last van :) Overigens was vorige keer ook geheel mijn eigen schuld want toen had ik niet aangesingeld :z

Bij mij op stal zijn voornamelijk mensen die met grondwerk bezig zijn en een paard die rustige oefeningen doet in de bak werkt voor Koda juist rustgevend, daar heeft hij steun aan :)

Blije pinda met vakantie! Benieuwd naar wat de DA zegt.

PS wat balen, kan die van jou niet samen met dat andere paard de wei op?

Ah als ik zie hoe laag dat draadje is snap ik feyre wel iets meer... Staat er ook echt meer gras aan de andere kant?