Trainingsringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plantje15
Berichten: 129
Geregistreerd: 29-04-20

Trainingsringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 21:39

https://www.divoza.com/nl/been-trainingsringen

Nu ben ik niet thuis in de menwereld, maar bij het scrollen op bovenstaande webshop kwam ik deze traingsringen tegen...

Wordt dit effectief gebruikt? Dit lijkt me niet meer ‘van deze tijd’? Wat vinden jullie van het feit dat dit nog verkocht wordt?

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Trainingsringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:46

Het laatste zinnetje is duidelijk lijkt me.

Ervaring nodig om dit correct te gebruiken.
(En dat geldt evenzogoed voor bitten, hulpteugels, sporen etc)

Deze dingen an sich zijn niet slecht, het vergt echter veel kennis, kunde en feeling om het goed te doen.

Ik heb geen problemen met de verkoop en ook niet met correct gebruik.

(Wél moeite wanneer het foutief gebruikt wordt)

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:56

Ik ga mee met bovenstaande reactie. Het is een trainingsmiddel wat wel gebruikt wordt in de tuigsport, om tuigpaarden/hackney's te stimuleren om hun benen hoger op te tillen zodat je nog meer een verheven "show" draf krijgt.
Door het ritmisch tikken van de ringen op de hoef is het paard geneigd de voeten nog hoger op te tillen. Net als het gebruik van verzwaarde hoefschoenen, dikkere ijzers, opzetteugels voor een hoog gedragen hoofd, staartlepel voor hoog gedragen staart, is dit op zichzelf niet ongebruikelijk.

Veel problemen zie ik er niet in, mits idd correct en kundig gebruikt.

Afbeelding

Plantje15
Berichten: 129
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Trainingsringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 08:47

Bedankt voor de uitleg! Wel courant dus nog.
Het hoger optillen van de benen heeft enkel een ‘show-functie’?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:28

Plantje15 schreef:
Bedankt voor de uitleg! Wel courant dus nog.
Het hoger optillen van de benen heeft enkel een ‘show-functie’?



Nee. Door de ringen ontwikkelen ze een betere balans waardoor het hoger optillen mogelijk wordt. Ga zelf maar eens een paar weken trainen door heeel hoog je benen op te tillen. Je normale passen worden ook ruimer omdat je makkelijker gaat lopen.

Been ringen verrichten geen wonderen het kan de eerste keer dat een paard ze om krijgt een beetje de aanleg laten zien die er al in zit. Maar regelmatig heel kort gebruik als het paard al warm gelopen is, is hoe je uiteindelijk ze gebruikt .

Echter langer dan een paar minuten gebruiken is niet wenselijk omdat het effect vaak snel weg is door dat ze er aan wennen.tenzij je een heeel ril paard hebt.