Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18677
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-20 17:02

Algemeen Coronatopic #4
__________


Vorige topics:
[CV] De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China
[CV] Algemeen Corona-topic #2
[CV] Algemeen Corona-topic #3


Sub-Topics:
Over verschillende onderwerpen lopen er sub-topics voor discussies over specifiek dat onderwerp. Onder meer:
Hoofdtopic: [CV] De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China
Thuislaten van kinderen: [CV] Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?
Economie: [CV] Hoe beinvloedt het corona virus de economie?
Hulpvragen/geven: [CV] #coronahulp, wie helpt?
Hamsteren van spullen: [CV] Waarom wc papier?
Maatregelen op het werk: [CV] Hoe werk jij nu?
Voordelen van Coronavirus: [CV] De "voordelen" van de Corona-maatregelen
Hoe streng ben jij in de maatregelen: [CV] Hoe streng zijn jullie met corona\
Corona-maatregelen in België: [CV] Corona-maatregelen in België: hoe gaat het bij jou?
Corona & Vakantie: [CV] Corona en vakantie

Moderatoropmerking:
Regels:
- Geen flauwe opmerking of afbeeldingen delen die niks toevoegen aan het topic.
- Als je linkjes deelt, leg duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat samen wat erin te lezen/zien is.
- Onthoud dat dit geen 'overtuig de ander'-topic is, accepteer dat er verschillende visies zijn en hou het bij inhoudelijke argumenten zonder anderen te beledigen of belachelijk te maken.

Ga er bij het lezen van berichten van andere gebruikers vanuit dat ze het goed bedoelen: de meeste ruzies online ontstaan niet doordat mensen een hekel aan elkaar hebben maar doordat ze elkaar verkeerd begrijpen. Zorg ervoor dat je eigen berichten duidelijk zijn en positief of in ieder geval neutraal overkomen. Sneren onder water, al dan niet goed verpakt sarcasme, grove of denigrerende opmerkingen, beledigingen en persoonlijke aanvallen zijn slopend voor een discussie en daarom niet toegestaan.

De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten.

Het is niet toegestaan om Bokt op welke manier dan ook te gebruiken om een ruzie uit te vechten. Net als in het echte leven kom je op Bokt mensen tegen die je niet mag, waar je al problemen mee had of waar je gewoon de zenuwen van krijgt. Gelukkig is Bokt groot genoeg om iemand te ontlopen of te negeren. Eventueel kan de foei-functie je hierbij helpen.

Klein verzoek: als je informatie deelt die voor veel onrust kan zorgen bij andere gebruikers maak dan duidelijk waar je het bericht vandaan hebt. Deel een bron als die er is en geef het aan als je niet zeker weet of de informatie klopt. Zo voorkomen we met z'n allen onnodige paniek.


Moderatoropmerking:
Ook in tijden van Corona blijven de regels van het auteursrecht gewoon gelden. Er zijn een aantal uitgevers die op voorhand verbieden om artikelen van hun sites of bladen te verspreiden, en dan mag er alleen naar die stukken gelinkt worden. Hooguit met een paar woorden uit het begin. Dat zijn bijna alle grote uitgevers: van Mediahuis (bijvoorbeeld De Telegraaf, maar ook NRC en een aantal regionale bladen) en De Persgroep (bijvoorbeeld AD, alle regionale bladen, Trouw, Parool en De Volkskrant) mogen alleen de eerste paar woorden geciteerd worden en moet daarna worden doorverwezen naar de bron. Hetzelfde geldt voor veel bladen en internetpublicaties, bijvoorbeeld horses.nl

De nieuwsredactie kent die lijst en past hem in haar artikelen ook toe. Maar ook voor elke gebruiker geldt dat je bij het plaatsen van een bericht moet bedenken of je wel het copyright hebt van wat je plaatst. Linken mag altijd, kopiëren van gegevens van een ander mag zonder expliciet gegeven toestemming niet.

Normaal gesproken is het niet zo erg als er eens iets doorglipt, maar we zien dat er nu een grotere behoefte is om informatie te delen en dat er dus ook vaker grotere stukken tekst van anderen geknipt en geplakt wordt. Vandaar dat we nu toch nog een keer duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. Vind je een stuk de moeite waard, omschrijf dan waarom dat zo is en plaats de link. Het is voor auteursrechthebbenden ook een zware tijd.


Wij houden ook dit topic scherp in de gaten en zullen waar nodig bijsturen zodat het topic voor iedereen prettig blijft verlopen.


opisop_shop

Berichten: 15058
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:10

Laten we hopen dat dit het laatste deel wordt!

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:11

Serieus? Een positieve insteek mag best, maar het lijkt mij iets te optimistisch ;)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:13

opisop_shop schreef:
Laten we hopen dat dit het laatste deel wordt!

Ik hoop mee :)

purny

Berichten: 27446
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:25

Deel 4 alweer...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:42

Ik ben al lang blij dat de tweede golf gaat wachten tot we verhuisd zijn over 2 weken :+

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:45

Azmay schreef:
Ik ben al lang blij dat de tweede golf gaat wachten tot we verhuisd zijn over 2 weken :+


Heb je dat dan aan het virus gevraagd ? :=

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:06

Pandora2 schreef:
Azmay schreef:
Ik ben al lang blij dat de tweede golf gaat wachten tot we verhuisd zijn over 2 weken :+


Heb je dat dan aan het virus gevraagd ? :=


Ja, heel vriendelijk :')

Maar zonder gekheid het lijkt er op dat het nog eventjes rustig blijft :Y)

purny

Berichten: 27446
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:06

Misschien omgekocht

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

friezenfan2

Berichten: 2585
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:18

Hoeveel delen nog voordat we van corona af zijn?
Gelukkig gaan we minder snel dan in het begin.

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

Cookies
Berichten: 6573
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:52

Azmay schreef:
Ik ben al lang blij dat de tweede golf gaat wachten tot we verhuisd zijn over 2 weken :+


Ja verhuizen tijdens een lockdown is lastig kan ik je vertellen. :j Wat een gekloot.

Come over to the dark side, we have cookies!

hwn
Berichten: 4687
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:06

Azmay schreef:
Ik ben al lang blij dat de tweede golf gaat wachten tot we verhuisd zijn over 2 weken :+


Ik help het je hopen, maar aangezien wij Belgen al in de 2de golf zitten, zou ik niet te vroeg juichen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:07

hwn schreef:
Azmay schreef:
Ik ben al lang blij dat de tweede golf gaat wachten tot we verhuisd zijn over 2 weken :+


Ik help het je hopen, maar aangezien wij Belgen al in de 2de golf zitten, zou ik niet te vroeg juichen.

Toch hebben jullie nog wel meer dingen die jullie ‘mogen’ dan eerst. Dat maakt verhuizen wel makkelijker :+

purny

Berichten: 27446
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:09

@hwn: Maar wanneer is er iets een tweede golf? Is het aantal ziekenhuisopnames dan weer zo hard gestegen?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:29

Dat vragen een hoop mensen zich af. Wanneer is iets een tweede golf en wanneer zijn het kabbeltjes.

Overigens had het BAG (zwitsers RIVM) flink geblunderd met de aantallen. Van de week publiceerde ze dat zich 40% in clubs had aangestoken, nu hebben ze dat naar 1,9% gecorrigeerd. Nu staat ineens familie bovenaan. Ofwel men heeft dus eigenlijk geen idee waar de bron is :roll:

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:50

Het blijft lastig. Onze spagaat ... terug naar Spanje, waar we veel meer buiten leven en een grote tuin hebben. Of toch Nederland, waar we tot nu toe veel meer mogen zonder echte beperkingen. Ik weet het niet ...

Webshop - digital art: MoTekent

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:04


thequeensmum
Berichten: 3507
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:04

Cookies schreef:
Azmay schreef:
Ik ben al lang blij dat de tweede golf gaat wachten tot we verhuisd zijn over 2 weken :+


Ja verhuizen tijdens een lockdown is lastig kan ik je vertellen. :j Wat een gekloot.


Mag ik vragen waar je vooral moeite mee had? Onze dochter gaat in november verhuizen.


verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:08

Wij gaan ook in november verhuizen :')

Wat is vooral problematisch dan? Ik kan niet echt wat bedenken eigenlijk wat veel lastiger zou zijn :=

[o]

MyWishMax

Berichten: 25223
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:17

verootjoo schreef:
Wij gaan ook in november verhuizen :')

Wat is vooral problematisch dan? Ik kan niet echt wat bedenken eigenlijk wat veel lastiger zou zijn :=


Vrienden die in een normale situatie konden helpen en nu niet misschien?

Bij mijn broer mocht er maar 1 persoon in huis aanwezig zijn toen de verhuizers kwamen, dus schoonzus en kinderen moesten de gehele dag weg zijn. Dus van uitpakken en zelf dingen verhuizen kwam weinig, broer mocht niet helpen ivm afstand, ook niet in dezelfde kamer zijn en kon niet zelf naar nieuwe of oude huis rijden tussendoor. Die verhuizers zijn wel heel snel en dus kon hij niet op dezelfde verdieping iets anders doen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 02-08-20 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:17

Ik ben ook verhuisd in de lockdown. Nergens last van gehad. Maar wij hebben het wel zelf gedaan. Ik dacht dat er met verhuisbedrijven wel wat restricties waren.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

purny

Berichten: 27446
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:20

Zoiets had mijn collega ook. Je moest toen ook toestemming aan de gemeente vragen omdat je met meer personen tegelijk was ofzo

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:20

Ik ben ook verhuisd midden in, en nogal een drama geworden. Eerst opgeschoven omdat ik ziek was. Vervolgens negenoeg alles alleen of met een persoon erbij moeten verhuizen over een grote afstand. Door ziekte konden aantal mensen niet, en je zat met beperkt mensen mee kunnen nemen in een auto, Heeft alles bij elkaar ipv van 14 april tot pakweg half mei is het van eind april tot in juli geworden-O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

hwn
Berichten: 4687
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:29

purny schreef:
@hwn: Maar wanneer is er iets een tweede golf? Is het aantal ziekenhuisopnames dan weer zo hard gestegen?


Hier in België noemen ze het toch een tweede golf, ik geloof de virologen op hun woord, heb me er niet in verdiept welke parameters hiervoor belangrijkst zijn. Aantal besmettingen moesten beneden de 100 per dag blijven, stijgen nu bijna exponentieel (verdubbelen zo ongeveer wekelijks, denk dat we intussen aan om en bij de 500 besmettingen per dag zitten). Ziekenhuisopnames gaan ook weer in stijgende lijn (gemiddeld 22 opnames per dag momenteel, was een tijdlang maar enkele opnames per dag). Maar ik denk dat de R-factor ook een grote rol speelt (reproductiefactor, dus hoeveel mensen een besmet persoon verder besmet). Vorige week stond die zelfs even op 1,5, lokaal zelfs hoger, en die moet onder de 1 blijven. De R-factor is gedaald, maar het aantal besmettingen blijft hoog, zelfs stijgend (er wordt natuurlijk ook meer getest).

Cookies
Berichten: 6573
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 23:20

Ik kreeg een mail van de woningstichting dat ik de sleutel kon ophalen om een huurhuis te gaan bekijken. Vrijdag kon ik niet, dus ik dacht ik doe dat maandag. Dikke doei, zondagavond ging het land in lockdown en ik kon 3 weken de sleutel niet ophalen. Zat op hete kolen. :D
Toen ik de sleutel eindelijk op kon halen moest alles in de gang, ook het contract tekenen, want mocht het gebouw niet in. De juffrouw van de woningstichting moest achter de schuifdeur blijven staan, die elke keer dicht ging terwijl zij van alles aan het uitleggen was. _O-

Je mocht maar 3 vrienden op bezoek hebben en dat was lastig met verhuizen. Dus ik had 4 mensen wat dus eigenlijk niet mocht. Mensen mochten ook niet bij elkaar in de auto.
Winkels waren dicht of moeizaam te bereiken door alle regels. Ook werden bouwmarkten slecht bevoorraad, dus hele schappen met kwasten ed waren leeg.

Het was een beetje pionieren allemaal. Maar het was te doen. Nog steeds zit er op een hoop dingen een veel langere levertijd.

Come over to the dark side, we have cookies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Googlebot, IASCrawler, linoleum en 130 bezoekers