Steken onder linker borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5265
Geregistreerd: 24-04-20

Steken onder linker borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 08:28

Allereerst maak ik me geen zorgen!
Ik ben alleen benieuwd wat t kan zijn.

Sinds gisterenavond kreeg ik opeens met douchen een felle steek onder m’n linkerborst zeg maar bij mn ribben. ( maar dan hoog. Echt net onder bh randje).
Hele avond Steken gehad daar, zeker als ik bewoog.

Nu na wakker worden voel ik het nog, wel minder.
Ik was benieuwd kan dat dan iets van een spiertje zijn Ofzo?
Naar mijn weten niks geks gedaan gisteren.
Met ademen als ik dat wat te diep voel, ook nog een beetje een steek maar wel minder dan gisteren.

Het is niet dezelfde steek als bv met hardlopen, dat zit veel lager..

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Steken onder linker borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 08:32

Tussenribspier verrekt? Kan nog best stevig steken. Heeft mijn broertje laatst gehad, hij dacht dat het zijn hart was.

Het is trouwens niet verkeerd om er even een arts naar te laten kijken voor de zekerheid.

Muze
Berichten: 5265
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 08:58

Ik kijk even wat t vandaag doet.
Het is al flink verminderd, gelukkig.
Maar vond t een gekke plek.

Edit: even gezocht op Google ja en dat komt wel overeen

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:19

Ik heb er ook last van, kan er midden in de nacht wakker van worden. Precies de plek die jij beschrijft. Zomaar, uit het niets, heftige steken alsof er een mes in zit. Bewegen en ademen doet dan ook zeer. Na enige tijd verdwijnt het dan ook opeens weer.
Spiertje kan je trouwens al verrekken door bijvoorbeeld hoesten.

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Re: Steken onder linker borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:31

Is de pijn op een rib en voel je daar een verdikking?
Ik heb dit door tietze.

Muze
Berichten: 5265
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Steken onder linker borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 09:32

Nee, voel ( en zie) niets.
Misschien gewoon een gekke beweging gemaakt met douchen, hahaah.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Steken onder linker borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:54

Ik heb daar ook wel eens last van. Gemiddeld het meest toen ik 20-25 was. Nooit specifiek gevonden wat t was. Ook nooit mee naar de huisarts geweest want het was te onregelmatig.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:03

Ik heb ook last van het syndroom van Tietze, maar heb nog nooit een verdikking gevoeld.
Het gaat daarbij om de kraakbeenverbinding tussen borstbeen en ribben die pijn doet. Kan geen kwaad, de steken zijn alleen wel even naar.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:37

Ik heb het ook wel eens, kan ineens opkomen en zo heftig zijn dat ik in het begin letterlijk dacht een hartaanval te krijgen of iets dergelijks.
Ben inmiddels zelfs onder de echo geweest maar blijkt dus idd toch te gaan om een spier die inscheurt langs de ribben.
Ookal maak ik geen gekke beweging, ...
(Ik heb een aangeboren afwijking, een extra pees die door het hart loopt, eerst dachten we dat het dit was en vandaar de echo om dit uit te sluiten, deze kan verkalken en ook hevige pijn geven)

Dokter zegt er verder zowieso niets aan te kunnen doen.
Enige wat bij mij helpt is rustig blijven ademhalen, maar niet te diep of tenminste, écht met je buik ademhalen en zeker niet met de borst. én druk houden op die plek. Ik houd dan mijn linkerhand onder mijn borst aan de ribben en druk redelijk hard. Ook niet teveel bewegen of tenminste, heb dan vaak het gevoel alsof ik niet kan bewegen want dan steekt het gelijk weer feller. Met rust en druk gaat het meestal na 5-10min over. Soms voel ik het daarna nog wel iets, vooral met bewegen of diep ademenen, maar niet zo hevig.

Ik heb het ook altijd en steevast links!!
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 02-08-20 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Steken onder linker borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:45

Ik herken dit inderdaad ook heel erg, soms zit je gewoon tv te kijken, beweeg ik niet anders dan normaal en voel ik zo’n steek. Ademen doet echt pijn dan, kan alleen heel erg oppervlakkig ademen dan. Maar trekt na een minuutje of twee weer weg. Ook precies onder mijn borst, links. Ben nog altijd wel eens bang dat het mijn hart is, ben toen naar de dokter geweest voor hartfilmpje, maar was niets op te zien. ‘Het is waarschijnlijk tietze’ zo ben ik naar huis gestuurd... Zelf denk ik niet dat dat het is. Wat het wel is weet ik ook niet.
Terwijl je het hebt gewoon rustig proberen te ademen, dat helpt mij.

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:48

Dat is hoogstwaarschijnlijk je intercostaal spier (tussenribspier) .
Geeft heel vaak deze klachten. Mensen denken vaak ook dat het hun hart is, maar als het de spier is kan het geen kwaad.