Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 16:59

Beetje vage titel, ik zal hem even toelichten. ;)

Mijn dochter van 12 met nul rij-ervaring maar ineens helemaal gék op paarden, wil graag op paardrijdles. Het is voor ons helaas te duur, plus ze is veel tijd kwijt aan haar andere sport én ze gaat komend schooljaar naar de middelbare school. Dus nu had ik bedacht dat we misschien ergens een heel braaf buitenritje kunnen gaan maken samen (ik heb wel aardig wat rij-ervaring), met uiteraard begeleiding.
Ik heb alleen geen idee of er wel stallen of maneges zijn die dit soort ritjes aanbieden. Weet iemand hier misschien leuke betrouwbare adressen?

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:02

Ik zou dan eerder eens rondvragen in je kenniskring of iemand een pony heeft die jullie samen kunnen borstelen en waar zij een stukje op kan zitten waarbij jij of de eigenaar het dier ook vasthoudt. Een buitenrit boeken voor jezelf met een kind zonder enige ervaring bij een bedrijf lijkt me lastig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:03

Zijn genoeg stallen! Ik heb op Ameland een keer met een ex schoonzus een stapritje gedaan door de duinen omdat zij niet kon rijden. Was super leuk!

Gewoon stallen benaderen waarbij je een goed gevoel hebt en vragen of het ook mogelijk is om met begeleiding een beginners ritje te doen (of stapritje)

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:03

Naar buiten met een kind zonder ervaring? Los?
Dat is ook met een braaf paard echt wel gevaarlijk.

Laat haar in plaats daarvan een ( privé) les nemen op een braaf paard in de bak, of ga samen rijden in de bak.
Brave paarden doen in de bak hun dingetje wel, op buitenrit ben je van veel meer factoren afhankelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:04

Er zijn zeker wel plekken waar dat kan.
The mill ranch ede
Fjordenpaard Breda
Stal edda Vlieland

Denk dat bij de meeste stallen het wel privéritjes zijn waar een aardig prijskaartje aan hangt.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:16

Waar in welke omgeving wilt u dat doen?

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:18

Bij het fjordenpaard in Breda! Als het lukt om contact met ze te krijgen := die reageren de laatste tijd echt nergens op.

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:19

flaming star ranch belgie hamont-achel

JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Re: Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 22:39

Bedankt voor alle reacties! Het idee van een privélesje klinkt ook wel erg leuk, goeie tip! Ik heb helaas geen kennissen met een paard of pony, dus dat gaat 'm niet worden. Ik ga eens rondkijken naar verschillende stallern, en ook naar de stallen die hier genoemd zijn. :)

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:43

Je zou ook een oproepje kunnen doen op de markt voor een ponytje voor haar om te poetsen.
Ik weet niet waar je woont maar ze zou bij mij bijvoorbeeld altijd even langs mogen komen (ook meermaals) en er zijn vast meer bokkers met mij

Eepie

Berichten: 76
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: Boven Zeeland

Re: Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:45

In welke regio zoek je iets?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:47

De Mill Ranch doet geen privé ritten alleen. Besloten ritten vanaf 8 personen. Maar wel beginnersritten.

JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 22:48

liespower94 schreef:
Je zou ook een oproepje kunnen doen op de markt voor een ponytje voor haar om te poetsen.
Ik weet niet waar je woont maar ze zou bij mij bijvoorbeeld altijd even langs mogen komen (ook meermaals) en er zijn vast meer bokkers met mij


Lief aanbod, dank je wel!

Wij wonen in Leiderdorp. Niet echt een omgeving met veel stallen en privé pony's. Ik zal morgen een berichtje op markt plaatsen, goeie tip!

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:49

Is het niet juist sneu om één les te doen? Straks vindt ze het helemaal leuk en dan mag ze daarna niet meer.

Edit: ik zie hierboven de tip voor een verzorgpony vinden, dan lijkt dat me al een stuk leuker.
Laatst bijgewerkt door Ceffyl op 01-08-20 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:49

Je kunt een beginnersrit in een groepje onder begeleiding doen bij camping Duinhoeve in Renesse.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:50

Het is niet in de buurt maar in Ermelo heb je manege seqouia ligt in het bos.

Kan ze een stap rondje doen in het bos als ouder moet je dan er naast lopen.
Dus als je eens in de buurt komt is dat misschien een optie

herr_balou
Berichten: 1452
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:03

Richting Alphen a/d Rijn en vooral richting en in Katwijk zijn aardig wat stallen te vinden. Daar moet toch wat tussen zitten?
Jonker (Katwijk) had vroeger - ruim 30 jaar geleden - doodbrave ponies en paarden (en een paar draken), geen idee hoe dat nu is.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:06

Een duinrit bij Camping Duinhoeve in Renesse (je hoeft zelf geen campinggast te zijn). Ik heb hier een paar jaar zelf ritten begeleid en er kwamen met grote regelmaat mensen met 0 ervaring die met deze rit meegingen. Prima te doen. De strandritten zijn voor gevorderden.

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:08

JackenJill schreef:
liespower94 schreef:
Je zou ook een oproepje kunnen doen op de markt voor een ponytje voor haar om te poetsen.
Ik weet niet waar je woont maar ze zou bij mij bijvoorbeeld altijd even langs mogen komen (ook meermaals) en er zijn vast meer bokkers met mij


Lief aanbod, dank je wel!

Wij wonen in Leiderdorp. Niet echt een omgeving met veel stallen en privé pony's. Ik zal morgen een berichtje op markt plaatsen, goeie tip!


Gewoon even contact opnemen met de plaatselijke manege zou ik zeggen.
Voor zover ik weet kun je daar meestal gewoon een privéles boeken. En misschien organiseren ze ook wel stapritjes?

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:09


herr_balou
Berichten: 1452
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:43

Ineke2 schreef:
Naar buiten met een kind zonder ervaring? Los?
Dat is ook met een braaf paard echt wel gevaarlijk.


Laat haar in plaats daarvan een ( privé) les nemen op een braaf paard in de bak, of ga samen rijden in de bak.
Brave paarden doen in de bak hun dingetje wel, op buitenrit ben je van veel meer factoren afhankelijk.

Tjongejonge. Wat een angst is er tegenwoordig.
Ik heb vroeger heel veel buitenritjes begeleid. Kinderen moesten zonder zadel en wat denk je hoeveel valpartijen dat heeft opgeleverd? Precies 0, tenminste bij de beginnersgroepen...
Een keer had ik 2 kindjes mee die tijdens de rit bang waren geworden, die nam ik beide aan de hand mee terwijl ik - ook zonder zadel - op de pony zonder rem zat. :D Lekker kletsen, ritje uitrijden. Geen centje pijn, alle kinderen super blij.
Oh en ik ben zelf echt wel eens gevallen hoor, meestal zonder cap. Ergste was op het asfalt, zat er binnen een minuut weer op en schade was de volgende dag een beurse rug...

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:59

speurneusc schreef:
flaming star ranch belgie hamont-achel


Dit is een heeeerlijk adres, zeker voor gevorderden. Echter mijn vriend gaf aan wel eens wat galopjes te hebben gedaan (op de ijslander van zijn ex...) dus ze gingen er te makkelijk vanuit dat hij wel mee kon op de gevorderdenrit.

Ik moest best lachen toen we van stap naar een vrij harde galop gingen plus scherpe bochten maar het was natuurlijk wel sneu voor mijn vriend die zelfs zijn beugels kwijtraakte onderweg en schreeuwde dat we echt moesten stoppen haha. Helaas ook een vrouw die niet zo blij was dat hij te "langzaam" ging in galop erna voor hem. Erachter gaan mocht niet omdat hij meer in de gaten gehouden moest worden. Al met al krijg ik hem sindsdien amper meer een paard op.

Toch hebben ze het goed opgelost door de rit te splitsen met een andere begeleider erbij zodat wij de rest een staprit konden maken en het andere deel kon doorgalopperen.

Goede tijden want het was wel een prachtige omgeving en zeer brave en leuke paarden. En leuke mensen maar een tikkie te nuchter destijds haha.

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 00:01

dat kan bij ons, wij hebben daar veel ervaring mee en de rit wordt op maat gemaakt. Pb-en mag. Na week 33 weer enkele mogelijkheden. Op de site HEC staan wat mogelijkheden en impressies.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 00:07

herr_balou schreef:
[...]
Oh en ik ben zelf echt wel eens gevallen hoor, meestal zonder cap. Ergste was op het asfalt, zat er binnen een minuut weer op en schade was de volgende dag een beurse rug...

Het klinkt bijna of je hier trots op bent... Tijden veranderen, en gelukkig is de kijk op veiligheid ook veranderd. Een cap is nu gelukkig een basisonderdeel van paardrijden. Het heeft al meerdere mensen gered.

Afijn, we dwalen af op een verhaal van tig jaar geleden ;)


Als jullie eens op Terschelling komen is het een idee om De Prairie te bellen. Wie weet hebben zij ook mooie mogelijkheden!

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 00:20

JackenJill schreef:
liespower94 schreef:
Je zou ook een oproepje kunnen doen op de markt voor een ponytje voor haar om te poetsen.
Ik weet niet waar je woont maar ze zou bij mij bijvoorbeeld altijd even langs mogen komen (ook meermaals) en er zijn vast meer bokkers met mij


Lief aanbod, dank je wel!

Wij wonen in Leiderdorp. Niet echt een omgeving met veel stallen en privé pony's. Ik zal morgen een berichtje op markt plaatsen, goeie tip!


Doet Leiderdorp met Leiden nog steeds aan schoolsport? Ideaal voor dit soort dingen. Twee jaar terug was het nog 5 lessen voor 25,-. Korte kennismakingscursus, 5x is te overzien, en betaalbaar.