[VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-20 08:22

www.godrone.nl is inderdaad de enige juiste kaart in Nederland. Ik kreeg gisteren wel de waarschuwing dat ik nabij een legercomplex was en kon op cancel of op unlock drukken. In godrone is het hele stuk om legercomplex geblurred en alleen het legercomplex zelf is geel, waarbij vliegen wordt afgeraden. Op Google Maps is niets geblurred. Ik vind het gek dat ze in godrone heel oud kaartmateriaal gebruiken. Dus netjes boven de wei gebleven.

It's not how good you are, but how good you want to be!


Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:50

Interessant topic!
Ik zit ook al een lange tijd te denken aan een drone mee op pad. Ik heb al een hele tijd op mijn bucketlist staan om een speciaal plekje in ons bos te filmen in volle galop, met de drone ons aan de zijkant volgend.. Helaas grenzen om dat bos drie kazernes van defensie.. Dus ik denk dat ik een andere plek moet gaan zoeken of deze zal eeuwig op mijn bucketlist blijft staan.. :')

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-20 08:53

Canon schreef:
Interessant topic!
Ik zit ook al een lange tijd te denken aan een drone mee op pad. Ik heb al een hele tijd op mijn bucketlist staan om een speciaal plekje in ons bos te filmen in volle galop, met de drone ons aan de zijkant volgend.. Helaas grenzen om dat bos drie kazernes van defensie.. Dus ik denk dat ik een andere plek moet gaan zoeken of deze zal eeuwig op mijn bucketlist blijft staan.. :')


Volgens mij is bijna de hele Veluwe een no fly zone. -O- Dan is aanschaf wel heel duur. Mss dat er eens Bokker langs kan komen voor een droneshoot buiten de no fly zones?

Zie www.godrone.nl waar je wel kan/mag filmen bij jou in de buurt.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-20 18:08

Weer een oefenvlucht onder het mom van oefening baart kunst...


It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-20 22:48

Vandaag ook wel een mooi plekje gevonden zonder obstakels en om goed te kunnen oefenen met het filmen vanaf de zijkant. 8-)

Afbeelding

It's not how good you are, but how good you want to be!

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 07:47

Waaw wat gaaf!

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 08:56

Eentje met tegenlicht en weerspiegeling van de zon in zee en eentje met de zon in de rug met uitzicht over de polder. :D

Afbeelding

Afbeelding

It's not how good you are, but how good you want to be!

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:05

Oh die zijn leuk! <3
Ik neem die van mij morgen voor het eerst mee naar de paarden. Ben benieuwd. :')

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 09:11

Het is altijd het opstijgen en het landen wat op gepaste afstand moet. Als hij eenmaal in de lucht is wennen ze er gauw aan en is het al gauw niet meer zo spannend. Althans bij de IJslanders waar ik de afgelopen keren bij heb gevlogen.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:12

Ik denk dat die fries van mij er ook helemaal niks om zal geven, maar zijn vriendinnetje is wel een zenuwpees maar ach, we gaan 't zien! :D

Sodeletuut

Berichten: 21302
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:59

Ik kom even binnenvallen, want dit vind ik ook zo gaaf!

Maar een vraagje, is er een reden dat er meestal vrij ver weg/hoog wordt gevlogen? Of is dat om te voorkomen dat een paard schrikt? Ik ben toch wel heel benieuwd of bij een (heel bomproof/gewend) paard je ook het paard een stuk dichterbij kan halen?

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:25

Ik meld me hier ook graag. Hier een foto van mijn mannen die samen spelen. Ik vond de schaduwen zo mooi.

Afbeelding


Mijn PRE's zijn totaal niet onder de indruk van de drone, maar dat zijn ze ook niet van kettingzagen en ander spul dus ik had niet anders verwacht ;)

Rijfoto's en filmpjes hoop ik over een tijdje weer te kunnen maken :) Oudere filmpjes zijn te vinden op mijn instagram.
De reden dat wij voornamelijk wat verder vliegen is omdat ik in de bergen woon en het hoogteverschil groot en vrij direct kan zijn, of er zijn veel hoge bomen. Dat is wat lastig manoeuvreren.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 11:32

Sodeletuut schreef:
Ik kom even binnenvallen, want dit vind ik ook zo gaaf!

Maar een vraagje, is er een reden dat er meestal vrij ver weg/hoog wordt gevlogen? Of is dat om te voorkomen dat een paard schrikt? Ik ben toch wel heel benieuwd of bij een (heel bomproof/gewend) paard je ook het paard een stuk dichterbij kan halen?


Belangrijkste reden is veiligheid. Als jij jouw drone of paard niet onder controle hebt komen ze te dicht bij elkaar en die propellers zijn echt vlijmscherp.

De andere reden is dat bij iedere beweging die jij met je drone maakt de zoemtoon net iets verandert en dat kunnen paarden spannend vinden. Zeker bij opstijgen/landen. Als hij eenmaal in de lucht is kun je ook vlak boven de grond vliegen of dichtbij komen. Afhankelijk hoe het paard erop reageert. Forceer niets en het is dan eigenlijk gewoon een stukje schriktraining. +:)+ Als het paard gewend is kun je heel langzaam dichterbij komen of lager gaan.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Sodeletuut

Berichten: 21302
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:58

Oke duidelijk, dank je wel! :)

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 14:11

Sodeletuut schreef:
Oke duidelijk, dank je wel! :)


Geen probleem. En ieder paard is uniek. Bij de paarden waar ik tot nu toe bij heb gevlogen is het in het begin spannend en wordt het steeds minder spannend.

Het hangt ook een beetje van de drone af. Hoe kleiner hoe stiller. Die grote lompe professionele drones maken natuurlijk wel een hoop herrie. := Die mini en air 2 van DJI zijn wel fijn qua geluid betreft enzo.

Jij zit te twijfelen om er ook eentje te halen of het bij jouw bomproef paard kan?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 14:12

Castellon schreef:
Ik meld me hier ook graag. Hier een foto van mijn mannen die samen spelen. Ik vond de schaduwen zo mooi.

[ [url=m/DN3F9H.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn PRE's zijn totaal niet onder de indruk van de drone, maar dat zijn ze ook niet van kettingzagen en ander spul dus ik had niet anders verwacht ;)

Rijfoto's en filmpjes hoop ik over een tijdje weer te kunnen maken :) Oudere filmpjes zijn te vinden op mijn instagram.
De reden dat wij voornamelijk wat verder vliegen is omdat ik in de bergen woon en het hoogteverschil groot en vrij direct kan zijn, of er zijn veel hoge bomen. Dat is wat lastig manoeuvreren.


Ja, schaduwen zo zijn gaaf. Bij mijn foto staat de zon zo laag dat je idd de schaduw van de combinatie ook in het weiland ziet. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 14:13

Captain schreef:
Ik denk dat die fries van mij er ook helemaal niks om zal geven, maar zijn vriendinnetje is wel een zenuwpees maar ach, we gaan 't zien! :D


Voorzichtig beginnen dan maar. Ik ben benieuwd. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:51

Castellon schreef:
Ik meld me hier ook graag. Hier een foto van mijn mannen die samen spelen. Ik vond de schaduwen zo mooi.

[ [url=m/DN3F9H.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn PRE's zijn totaal niet onder de indruk van de drone, maar dat zijn ze ook niet van kettingzagen en ander spul dus ik had niet anders verwacht ;)

Rijfoto's en filmpjes hoop ik over een tijdje weer te kunnen maken :) Oudere filmpjes zijn te vinden op mijn instagram.
De reden dat wij voornamelijk wat verder vliegen is omdat ik in de bergen woon en het hoogteverschil groot en vrij direct kan zijn, of er zijn veel hoge bomen. Dat is wat lastig manoeuvreren.


Hele toffe foto geworden zo met die scherpe schaduwen!

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 22:35


It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-20 18:16

Captain schreef:
Ik denk dat die fries van mij er ook helemaal niks om zal geven, maar zijn vriendinnetje is wel een zenuwpees maar ach, we gaan 't zien! :D


Hoe ging het vandaag bij de paardjes?

It's not how good you are, but how good you want to be!


Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:58

Had hem niet mee, vond het wat te warm om zo lang in de zon te gaan staan. :') We hebben net wel ff met de auto geoefend, best lastig nog! :))

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-20 23:19

Haha. Oefening baart kunst. :D

Geloof wel dat er een update van de app aan zit te komen waarbij je de gimbal beter kunt fine tunen. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 06:17

Haha we gingen oefenen met de 'follow me' mode maar hij ging bijna een hek in. :') Heb het wel op film. Kan eens kijken of ik 'm kan uploaden en in het andere [***] topic plaatsen. :+

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-20 09:02

Whoeps, stond APAS wel aan? Of was je zijwaarts aan het vliegen? Daar zitten helaas geen sensors. -O-

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 12:42

Toffe firmware update voor de MA2. Je schijnt nu te kunnen zoomen. Hoef je weer minder dichtbij de paarden te vliegen. +:)+

De update van DJI Fly app wel fijn dat je gibmal/yaw speed nu helemaal naar wens in kunt stellen. Dat kon je al bij de MM.

It's not how good you are, but how good you want to be!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers