[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:11

Welkom Lena, knap paard hoor

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:42

@droversrun, gezellig! Nee, ik had mezelf een schop onder mijn kont gegeven hihi.

@Nimber, de Eifel is ook erg mooi gelukkig. En lang niet zo heet als Egypte haha.

@Laura, slim om morgen vroeg te lessen. Het wordt vermoedelijk echt snoeiheet.

@lena, welkom welkom! Wat aan knap peerd heb je onder je kont zeg. Daarnaast zie ik met mijn haviksogen de Lemieux support boots? Hoe bevallen die? Zit te overwegen om ze ook te kopen, mijn snug boots zijn helemaal aan gort.


Normaal heb ik altijd vrijdag les, maar ivm de warmte even verzet naar vandaag. Man wat ging ze weer goed, als een treintje! Dat consequente rijden bevalt vooralsnog erg goed. :D

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:53

Dank jullie wel!

Gisteren ook mn laatste punt gereden in het M2! Heel erg blij mee :D Nu lekker verder puzzelen om ons klaar te maken voor het Z1!

DG: Klopt zijn idd de Support Boots, groot fan van. Vind ze erg fijn en de Snug Boots passen hem niet goed, daar heb ik de namaal versie van HH van.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:03

Fijn dat het springen zo lekker ging DG! En top dat consequent zijn gelijk werkt :D Wel het lastigste van alles vind ik, maar zo belangrijk.. Fijn dat je les gister ook zo goed ging.

Eifel wel wat anders dan Egypte Kim, maar wel lekker om even weg te kunnen. En de Eifel is ook mooi, dat scheelt. Daar heb je wel het gevoel dat je even weg bent.
Ik ga in september ook ipv rondtrekken in Bosnië naar Drenthe :+

Laura, je krijgt er nog goed 's zomers weer bij ook joh!
Mn lijf gaat mwah, net weer behandeld, blijft een beetje hangen nu lijkt het. Wel gelukkig die ergste pijn weg, dus dat is fijn. Als er volgende week geen vooruitgang zit op mn heup gaat ze een brief maken naar de HA om te verwijzen voor verder onderzoek. En zo blijf ik leuk bezig.
Les ging heel goed! :D Ik krijg steeds meer rust en tijd om mn oefeningen te rijden en hij blijft gewoon goed meedoen. Gister even kort gereden en hij was echt super los gelijk, dus doet hem ook goed.
Hoe ging jouw les vanmorgen? Wel fijn dat je vroeg kon, het is nu al warm zat.

Lena welkom en gefeliciteerd met je laatste punt! Wat een knap dier!

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:53

Mijn les was gefocust op zelf minder doen en douwe het werk laten doen. Hij is altijd beetje flegmatiek dus moet best hard werken om knopje aan te vinden en dat gaat echt ten koste van mijn lijf dus vandaag hard gewerkt beiden maar hij iets harder dan ik hahaha.
Komende dagen is hij even vrij en dan maandag weer les en zo pakken we hen even door dat hij het snapt. Merk ook dat als hij aan is impuls stukken beter is en d oefeningen dus ook. Hij kan het wel werd vandaag bevestigd. Dus geen excuus meer wil januari echt die startkaart weer aanvragen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 22:59

Haha Noukie Drenthe is ook mooi!

Vanavond gestart. Poeh best warm. Ice was zelfs wat heet in de eerste proef. Daar echt fijn gereden. Tweede proef iets wat slingers en rommels. Met 223,5 en 225 heel blij! Ook 1e en 2e prijs te pakken. Gekke ezeltje is net met z2+12 in 2 maand de z2 door wat een held

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 23:22

Welkom Lena, leuk paard!

Gefeliciteerd Nimber, daar mag je trots op zijn! :D

Fijn dat het gevoel er weer is Laura, de wedstrijden gaan helemaal goed komen volgend jaar.

Ik ga later even verder bij lezen.
Wij zijn sinds gisteren op het springconcours, Roz heeft al een jaar niet meer een outdoor parcours gesprongen dus we werden een beetje heet. Gelukkig kon ik het op 9/10 sprongen onder controle houden, maar in de driesprong werd het helaas 3x een balk. Na ons Z2 debuut heeft ze misschien toch besloten dat ze een dressuur paard is :+
Nu ligt ze lekker een dutje te doen.

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:34

Kim gefeliciteerd met je punten knap hoe snel jullie door deze klasses heen gevlogen zijn. Knap dat je met deze temperaturen bent gestart vind het echt te warm.

Noukie ja misschien toch een foto laten maken van je heup en bekken misschien toch wat anders aan de hand.

SW goed bezig jammer van de balken op de 3 sprong. Ahh moe maar voldaan. Veel plezier nog en succes!

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:09

Oh lastig he Laura, om daarin de knop om te gooien en anders te gaan doen? Maar zeker nuttig :D En idd helemaal in combi met jouw lijf, dan beter minder hard werken, kan je uiteindelijk veel meer doen :) en mooi doel!

Kim, wat mega goed! Daar mag je trots op zijn! Knap van jullie beide :)
En ja, volgens mij wordt Drenthe ook echt prima. Anders dan gedacht, maar evengoed zin in

Leuke foto SW en klinkt niet gek na zo lang niet weggeweest te zijn toch? Kleine heethoofd moet weer even ritme krijgen :D

Hier gister ook maar weer een leerzame oefening ritme krijgen. Met losrijden vond ie de binnenbaan al doodeng, deed alles wel, maar nooit écht ontspannen. Buiten in de ring ook precies dat, voelde alsof ie t liefst zou omdraaien en heel hard naar de trailer rennen. Maar.. waar hij dan vroeger echt in zn afgesloten bubbel zou gaan, bleef ie nu wel echt meedoen. Alleen alles net te strak gebleven en ik denk dat ik ook iets te hard ben gaan rijden, wat die strakheid extra triggert. Verder 1 wissel helemaal stuk, maar de rest oké. Al met al balen dat het nog niet lukt als thuis aan de ene kant. Aan de andere kant niet ontevreden met wat we toch konden neerzetten en punten zijn hoopgevend. Als het allemaal wel net beter lukt, dan is hij gewoon Z2 waardig. En dat... had ik een half jaar geleden niet durven zeggen of zelfs maar hopen :D
Komende week gaan we even relaxen, veel bos, longe, sprongetje enzo en daarna weer rustig verder.
Zit hooguit in dubio wat nou wijsheid is: thuis even verder bevestigen of juist veel meenemen. Voor beide is wat te zeggen..

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:24

@Lena, goed om te weten! Ga ik ze ook bestellen. :D heb je voor & achter andere maten of dezelfde?

@Noukie, wat goed zeg! Altijd fijn als je de vooruitgang dan toch kunt merken. Hoe waren je punten?
Misschien kun je gewoon een combinatie doen, lekker trainen en tussendoor af en toe een wedstrijdje tussendoor meepakken?

@Laura, volgens mij hebben wij een beetje hetzelfde probleem haha. Blijft altijd lastig. Stiekem hoop ik nog steeds dat er op een dag een wondermiddeltje op de markt komt wat je paard spontaan super voorwaarts maakt.

@nimber, dapper dat je met die hitte bent gaan rijden. Ik zou weggesmolten zijn. Gefeliciteerd met je mooie punten.

@Sw, gefeliciteerd met je springen! Klinkt toch als een geslaagde dag. 3 balken op de dubbel is bijna hetzelfde als 1 balk op een normale hindernis, als je eenmaal verkeerd die driesprong in komt gaan de twee erna bijna altijd verkeerd.

Hier oefenen we nog even lekker door. Vrijdagavond rijden we weer een rondje, gelukkig lekker laat dan is het hopelijk wat afgekoeld.

Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik met S&T ga rijden of gewoon op mijn trensje...

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:32

[quote="DreamGuide"]@Lena, goed om te weten! Ga ik ze ook bestellen. :D heb je voor & achter andere maten of dezelfde?

Ik heb voor hem voor S en achter M.. hij heeft ponypootjes haha. Voor m’n andere paard met normale benen voor M en achter L

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:39

Lena82 schreef:
DreamGuide schreef:
@Lena, goed om te weten! Ga ik ze ook bestellen. :D heb je voor & achter andere maten of dezelfde?

Ik heb voor hem voor S en achter M.. hij heeft ponypootjes haha. Voor m’n andere paard met normale benen voor M en achter L


Ah, okay. Ja die van mij heeft wel zwaar beenwerk, maar ik zie bij de Epplejeck alleen maar cob of full staan haha. Misschien maar gewoon twee keer full bestellen...

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:48

Als je op de site van Le Mieux kijkt kan je de maten goed vergelijken. Kan je even meten welke je moet hebben!
Zo hoopte ik op het X-full orennetje, maar helaas :') maar wel fijner dat direct al te weten dan na aankoop pas

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:05

Ik bestel ze altijd bij lemieux zelf, scheelt best qua prijs namelijk. Maar zou dan idd voor full gaan

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:18

Oh dat is echt een hele goeie tip, want ik zie dat de witte bij Lemieux voor de helft van de prijs zijn haha! Snel bestellen. :P

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:31

:) Scheelt nog meer als je in GBP besteld ipv euro’s...

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:27

DG haha ja dat zou handig zijn.
Ik moet ook wel beetje hand in eigen boezem steken want ik ben ook te snel geneigd om hem te helpen en dus veel te doen. En daar maakt hij graag gebruik van. Dus ja eigen schuld daarom nu aan de bak en niet meer te snel helpen en teveel doen.

Afgelopen 2 dagen was hij lekker vrij op wasbeurt scheerbeurt en lekker tutten na en hij genoot zichtbaar morgen mag hij weer aan de bak.

Geniet van jullie zondagavond.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:55

Sw wat onwijs stoer dat je zo veelzijdig bezig bent. Leuke foto ook.

Ice heeft L voor en Xl achter van Lemieux, in alle andere beschermers heeft hij rondom xl.
Lena kan dat op hun site ofzo?

Dg ik kan heel goed tegen de warmte gelukkig. Pas het wel aan voor ice hoor. het concours was dichtbij dus ik hem m afgespoten voor hij de trailer op ging. Daar alleen losgestapt en met 2 combinaties te gaan even een drafje L&R en daarna een galmpje gedaan. Toen stappen en net voor ik de ring ik moest even wat zijgangen met LB gereden. Ik hoef hem echt alleen maar even los te rijden/ op te warmen . verder doet ie alles wel.


vanmorgen lekker een uurtje wezen stappen met een collega en haar paard in t bos. alleen maar bij kletsen. echt gezellig.

Noukie ik neem ze meestal mee op cc als de oefening er thuis wel redelijk bevestigd op zit. op concours gaat het meestal wat minder door alles wat er aan afleiding en spanning is en vaak ook omdat je niet oneindig kan voorbereiden.In t geval van Ice is dat hij thuis net even wat scherper is dan op concours (al mag ik de afgelopen 2 weken niet klagen en gaat hij al bijna vergelijkbaar met thuis) dat i bij hem echt kilometers maken.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:09

Ik bestel bij Horsehealth.co.uk

Verzendkosten zijn bij een bestelling boven 150gbp iets van 5 pond, dus wacht vaak tot ik voor ongeveer dat bedrag iets “nodig” heb en dan bestel ik alles in 1x. Meestal binnen 3 dagen in huis ook.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:11

Zit een beetje in dubio wat betreft het overgaan naar het Z1.. ben nog nooit in die klasse gestart en heb niet zo’n goed idee van wat ik kan verwachten...

De oefeningen loopt ie eigenlijk allemaal makkelijk door zolang hij ontspannen is en bij de les... op cc lukt ontspannen alleen nog niet altijd..

Wat is jullie ervaring met het overgaan naar deze klasse?

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:33

@laura, klinkt goed hoor! Jij ook een fijne zondagavond. :)

@nimber, ja dat was ook mijn plan a.s. vrijdag. Misschien een kwartiertje á 20 minuutjes inrijden.

@Lena, helaas moet ik ze wel echt snel hebben, haha, mijn oude beschermers hebben serieus gaten inmiddels. Ik zou gewoon lekker gaan starten, heb ik zelf ook gedaan. Z1 vind ik wel echt de moeilijkste klasse tot nu toe, maar volgens mij wisselt dat echt per ruiter. Vroeger had ik eigenlijk altijd winst (verwend) maar nu nog geen een keer, dus ik moet nog even uitvloeien hoe ik dat ga fixen.

Wij zijn vandaag lekker uitgewaaid in het bos, Roné werd er weer happy van. Heerlijk paard is het toch.
Afbeelding

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:10

Ik wil hier ook weer wat actiever gaan meepraten, als jullie dat tenminste goed vinden! Zie mooie punten en ook goede tips voorbij komen!

Ik was hier 2 jaar geleden actief, en heb toen 2x Z1 gestart. Helaas raakte mijn paard geblesseerd en zijn we afgelopen vrijdag pas voor het eerst weer gestart. Goede timing met die hitte, dus wat rustig los gereden. Toch nog 67.5% dus heel tevreden zo weer voor de eerste keer.

DG heerlijk zo het bos in, jammer genoeg moet ik daarvoor altijd de trailer pakken.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:23

Welkom terug merel! Mooie punten.

Lena soms moet je het gewoon doen, dan kun je altijd kilometers maken in t z1 of start een keer oefen dressuur of proefgerichte clinic.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry! Ff spam van vrijdagavond

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:25

Welkom terug Merel gefeliciteerd met je scores!
Mooie foto's Kim.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:29

Gave foto's! Heel stoer paard om te zien.

en dank jullie wel!