binnen of buiten rijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 10:36

Hallo allemaal!
ik hoor weleens dat mensen het fijner vinden om binnen te rijden als hun paard schrikkerig is. rijden jullie liever binnen of buiten?
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:37

Buiten, en dan niet in een bak, maar lekker het bos in

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:48

Liefst buiten, net van altijd binnen rijden krijg je paarden die niets gewend zijn en schrikkerig worden.

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 10:49

idd. hebben jullie een grote buitenbak dan?

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:54

Ik rij met mijn 3-jarige voorlopig nog liever in een bak, maar zodra er wat meer vertrouwen is wil ik er ook graag mee naar buiten.
Dan wissel ik graag af tussen binnenbak, buitenbak en buitenrijden.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:00

Hier ook alleen een buitenbak en vind het heerlijk, of gewoon lekker op buitenrit.
Alleen afgelopen winter voor het eerst gehad met de vele regen dat ik een binnenbak miste haha

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:29

Ik rijd het liefst buiten als in buiten de bak: op buitenrit. Maar dat doen we niet dagelijks :)

Qua binnenbak of buitenbak maakt het mij niet zo veel uit. Op de pensionstal waar ik sta rijd ik het liefste in de buitenbak omdat die groot (25 x 60) is en de bodem is meestal beter. De binnenbak is klein en vaak zwaar. Maar als binnenbak en buitenbak gelijk zouden zijn rijd ik nog steeds het liefste buiten, heerlijk in de frisse lucht en met uitzicht!

Jodhi

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-16

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:03

Als het weer meezit, rijd ik altijd in de buitenbak :D
Mijn paardje is juist minder schrikkerig buiten dan binnen haha.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:06

Ik rij liever in een binnenbak omdat de bodems van buitenpistes meestal niet super zijn. (de binnenbak waar ik ga heeft echt een superdeluxe vlakke bodem.)
Als de bodems gelijk zijn maakt het mij op zich niet zoveel uit waar ik rij, paarden zijn overal wel braaf.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:33

Buiten! Mijn paard vind de binnenbak juist spannender dan buiten.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:31

itsjustme593 schreef:
idd. hebben jullie een grote buitenbak dan?

Gewoon 20x60

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:33

Dat ligt aan het weer. Als het droog is liever buiten maar ik heb een hekel aan regen. En mijn pony had dat ook.

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:46

Dat ligt aan van alles. Buiten staan er in de ene bak bijna altijd hindernissen. Die bodem is heel fijn, maar het is soms vervelend dat ik geen lijnen kan oefenen of geen binnenhoefslag kan gebruiken. De andere buitenbak is een stuk kleiner en bodem minder goed. Als het erg droog is wordt die op sommige plekken ook erg zwaar, dus dan rijd ik daar niet.
Binnen is de grote bak heel fijn qua bodem. De kleine bak vind ik de bodem minder fijn van.

Qua schrikken hebben ze allemaal dingen, buiten bosjes wordt ander weiland en sloot erachter waardoor we wel eens gaan vliegen, binnen juist omdat er paarden omheen lopen die ze wel hoort maar niet ziet.
En dan heb ik nog het probleem dat mijn lijf erg veel last kan hebben van het weer, soms is binnen beter en soms buiten. Ik rijd dus eigenlijk ook niet in de regen.

Ik kies eigenlijk altijd voor 1 van de grote bakken. Als dat niet kan de kleine buitenbak, kleine binnen sla ik eigenlijk meestal over :')

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:14

Ik rijd altijd buiten. Ik heb mijn pony thuis staan en kan niet binnen rijden. Dus dan maar in een weiland :j

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:24

Ik ben ook een echte buitenruiter. Mijn paard was in de binnenbak juist schrikkeriger dan in de buitenbak, daarnaast is die groter en vaak rustiger, maar ik rij ook heel graag in het bos.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:51

Wij hebben op stal 2 buitenbakken en 2 binnenbakken en rij altijd binnen maar ik ben me nu aan het voorbereiden op een wedstrijd 16 augustus en het is nu outdoor seizoen dus ik moet wel in de buitenbak rijden.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:54

Ik heb vrijwel nooit in een binnenbak gereden.
Ik heb alleen maar op stallen gestaan met mijn paard waar een buitenbak was.
En als de bak niet te rijden was door slecht weer, dan kon je niet anders dan langs de weg rijden of naar het bos.
Maar dat vond ik juist fijn, ik heb nooit een binnenbak gemist.

Anoniem

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:06

Wij hebben op stal geen binnenbak dus altijd in de buitenbak. Wel een buitenbak waar veel te zien is (schapen, rennende kinderen, andere paarden, rijdende tractors etc). De paarden die bij ons op stal komen vinden dit in het begin vaak eng maar als ze Na een aantal weken bij ons weggaan dan zijn ze gewend aan verschillende onverwachte bewegingen en geluiden. Best wel handig om ze overal aan te laten wennen.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:26

Ik heb alleen een buitenbak, naast een loonbedrijf + een sluiproute voor vrachtverkeer en de buren hebben geregeld schapen in de wei.

Binnen no time bom proof paard :D

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: binnen of buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:57

Ik rijd ook het liefst in de buitenbak, maar met vies weer is de binnenbak toch ook wel fijn. :D

Springwedstrijden buiten vind ik zelf ook fijner dan de indoor concoursen. :j