Waar/hoe zoek jij naar kampeerplaats met eigen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Prairy
Berichten: 8994
Geregistreerd: 28-12-03

Waar/hoe zoek jij naar kampeerplaats met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 12:56

Sinds kort bieden wij ons terrein aan voor 1-2 nachten aan kampeerders die bijvoorbeeld met de fiets komen. Nu dacht ik, misschien is het ook wel iets voor ruiters/aanspanningen aangezien we aan een ruiterroute/menroute zitten en aan het bos.

Het terrein is basic, we hebben een composttoilet, drinkwater, koude douche uit campingzakken en plek voor een tent. We zouden met prikpaaltjes en draad (zonder stroom) een paddock in het gras of bos kunnen uitzetten bij de tent. Het terrein is volledig omheind maar omdat we een voedselbos aan het aanleggen zijn kunnen de paarden niet los, de kleine boompjes zijn te kwetsbaar.

Mest moet zelf opgeruimd worden (mesthoop en mestboy is beschikbaar), afval meenemen bij vertrek. Een emmer voor voer en drinkwater kunnen we neerzetten.

Wat zou je voor deze plek over hebben qua kosten? Per persoon / per paard?


Waar zoeken jullie naar campings als je met paard op vakantie wil? Welke sites bijvoorbeeld?


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waar/hoe zoek jij naar kampeerplaats met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:08

Wat een gaaf idee.
Ik kan niet helpen met de kosten, geen flauw idee! Maar misschien is het wel een idee om wat stevige, mooie palen de grond in te slaan, twee verticale met een horizontale, waar ze de paarden aan vast kunnen zetten en waar het zadel overheen kan hangen. Een beetje wild west idee. Ik kan me voorstellen dat niet elk paard braaf achter een draadje zonder stroom blijft staan.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Prairy
Berichten: 8994
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Waar/hoe zoek jij naar kampeerplaats met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 13:10

Dat is wel een goed idee inderdaad :) Palen genoeg :')

Ineke2

Berichten: 33055
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:20

Met IJslanders heb je nog het meest kans op succes. Die ruiters en paarden zijn vaak gewend om in een prikwei te staan en op wedstrijden primitief te overnachten.

Een stroomklok hebben ze vaak wel mee als hun paard niet zonder stroom achter het draad blijft staan.

Qua kosten tja... 5 euro pp en 5 euro per paard?
+ nog toeristen belasting.

Op Facebook een advertentie plaatsen en eventueel een pagina aanmaken is zeker een goed begin.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

lindy21
Berichten: 76
Geregistreerd: 28-07-20

Re: Waar/hoe zoek jij naar kampeerplaats met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:02

paard vast zetten lijkt me niet zo prettig, weide met prikpaaltjes is beter dan hebben ze wat bewegingsvrijheid, stroomvoorziening is dan idd fijn.
Dit is een site die ik ooit gebruikte om te kijken voor een paardenvakantie: https://paardenbed.nl

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waar/hoe zoek jij naar kampeerplaats met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:34

5 euro p.p. lijkt me wel heel weinig. Ik heb toevallig laatst gezocht voor zo primitief mogelijk kamperen in Zeeland, en onder de 20 euro per kampeerplek was echt niets te vinden. En dat was zonder paard.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

mvdende

Berichten: 5653
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:42

Het is wel erg primitief. Zeker als je zelf al het afval weer mee moet nemen. Inderdaad misschien max €15 per combinatie ohz of enkelspan en €20 voor 1x dubbelspan inclusief 1 menner. Los persoon €5.

En dat vind ik al hele stevige prijzen!

Niet met paard, maar wel zn beetje dezelfde faciliteiten: 1 waterkraan met koud water en lange wasbak, 1 compost toilet en een plek voor je tent, kampvuur mogelijkheid betaal je €2 per persoon per nacht. Er is een hutje, geschikt voor 32 man, inclusief open haard mogelijkheid ( zelf hout meenemen) kost €4 per persoon per nacht.

Ook zelf je afval meenemen.

Is er de mogelijkheid om een trailer te parkeren? Is er een tuinslang en plek om je paard af te spuiten?

Je trekt met deze voorzieningen waarschijnlijk het meest mensen aan die op trektocht zijn. Ik heb nog nooit een trektocht te paard gemaakt, maar meerdere keren te voet. Het zelf je afval mee terug nemen is voor mij wel een dingetje waar ik vaak op let. Want echt fijn is dat niet.

Daarnaast ruimschoots ervaring met compost toilet en dat is geen pretje kan ik je vertellen. (Of niet goed onderhouden ofzo)
Laatst bijgewerkt door mvdende op 29-07-20 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy
Berichten: 8994
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 14:45

Wij rekenen nu 10 euro voor de eerste en 5 voor de 2e persoon. Dat is voor ons ook wel het minimum. Het is hobby maar het moet wel leuk blijven :P

mvdende

Berichten: 5653
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:52

Prairy schreef:
Wij rekenen nu 10 euro voor de eerste en 5 voor de 2e persoon. Dat is voor ons ook wel het minimum. Het is hobby maar het moet wel leuk blijven :P


Sorry, maar €10 voor de voorzieningen die je aanbied?

Je hebt nauwelijks kosten...

Vind het veel geld voor wat je ervoor terug krijgt.

Edit: waarom dan niet gewoon €7,5 pp?

Want je gaat er nu van uit dat je met koppels te maken krijgt. Maar er zijn ook echt genoeg mensen die er alleen opuit trekken.

En een 2e persoon gebruikt toch net zo veel / weinig als 1 persoon?

Prairy
Berichten: 8994
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 15:03

Locatie locatie locatie :)
Het is voor ons voor de leuk, we krijgen voldoende gasten tot nu toe en ze zijn allemaal enthousiast als ze weg gaan.

En als het aan mijn man ligt rekent hij extra voor het compost toilet omdat hij te vaak een nieuw gat moet graven vindt hij :+

Het is voor ons een experiment. En waarom niet 7,50 pp, tja, ik vond dit wel een mooi bedrag...

Je hebt de camping over het algemeen voor jezelf, kunt rondlopen in ons voedselbos en als je mazzel hebt nog wat vruchten plukken. Er zijn hangmatten, stoelen op het strandje bij de poel, bos om te wandelen op het terrein en dan wandel, fiets, men en ruiterroutes.

En ik zag zojuist je edit, plek om trailer te parkeren is er, tuinslang om af te spuiten niet, maar met een emmer kom je een heel eind, weet ik van endurance wedstrijden. Daar is ook geen slang beschikbaar.

Ineke2

Berichten: 33055
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:52

8nnemiek schreef:
5 euro p.p. lijkt me wel heel weinig. Ik heb toevallig laatst gezocht voor zo primitief mogelijk kamperen in Zeeland, en onder de 20 euro per kampeerplek was echt niets te vinden. En dat was zonder paard.

Haha voor 20 euro per nacht ga ik echt niet met koud water douchen.

Op een camping met warme douche met eventueel gebruik van muntjes prima maar zo super primitief nope.

Maargoed het zou voor mij ook niks zijn moet ik bekennen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:12

hey wat leuk, wij hebben volgend jaar ook een tent/bed en paard plek bij het bos. Leuk om een soort netwerk uit te zetten.
ook hier "primitief", maar wel prachtige plek; bos met tent en een weitje erbij, volop ruiterroutes in de omgeving, koud stromend water, afspoelplek, "gewone toilet" is er al en douche warm/koud is inde maak. Stroompunt, paaltjes en draad, omheind terrein (6 hectare) maar niet alles is voor paarden van anderen toegankelijk.
Plek voor trailer en afhankelijk van jaargetijden, fruit en noten te plukken. nu dit jaar zijn we voor onze eigen paarden aan sjouwen, volgend jaar dus ook mogelijkheden. het plaatje is er al wel... ben benieuwd wat prijzen zijn voor dit soort plekken.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door celticpony op 29-07-20 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Als je paard recreatie voor je betekent, beteken jij dan ook recreatie voor je paard?!
ook pennydromen komen uit; trotse eigenaar van Buitenpraktijk Bosleven en Paard en Park de Meerberg

mvdende

Berichten: 5653
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:14

Ineke2 schreef:
8nnemiek schreef:
5 euro p.p. lijkt me wel heel weinig. Ik heb toevallig laatst gezocht voor zo primitief mogelijk kamperen in Zeeland, en onder de 20 euro per kampeerplek was echt niets te vinden. En dat was zonder paard.

Haha voor 20 euro per nacht ga ik echt niet met koud water douchen.

Op een camping met warme douche met eventueel gebruik van muntjes prima maar zo super primitief nope.

Maargoed het zou voor mij ook niks zijn moet ik bekennen.


Dit dus. Ik ken eigenlijk geen camping waar je €20 per nacht betaald en geen/ koude douche hebt en het moet doen met een compost toilet.

Voor 1 nachtje is zn hele primitieve plek prima, mits de prijs daar ook naar is. Dan vind ik €5-7,5 echt wel de maximale prijs.

Kamperen bij de boswachter betaal je ook €20 per nacht. Maar dan heb je een "normaal" toiletgebouw met warme douche en wc met stromend water.

Prairy
Berichten: 8994
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 17:39

mvdende schreef:
Dit dus.


OK, dank je wel, je hebt je punt gemaakt, jij vind het te duur.

celticpony schreef:
hey wat leuk, wij hebben volgend jaar ook een tent/bed en paard plek bij het bos. Leuk om een soort netwerk uit te zetten.
ook hier "primitief", maar wel prachtige plek; bos met tent en een weitje erbij, volop ruiterroutes in de omgeving, koud stromend water, afspoelplek, "gewone toilet" is er al en douche warm/koud is inde maak. Stroompunt, paaltjes en draad, omheind terrein (6 hectare) maar niet alles is voor paarden van anderen toegankelijk.
Plek voor trailer en afhankelijk van jaargetijden, fruit en noten te plukken. nu dit jaar zijn we voor onze eigen paarden aan sjouwen, volgend jaar dus ook mogelijkheden. het plaatje is er al wel... ben benieuwd wat prijzen zijn voor dit soort plekken.
[ [url=m/UZokZa.jpg]Afbeelding[/url] ]




Celticpony, klinkt als een mooie plek! Waar zit jij?

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:53

Ineke2 schreef:
8nnemiek schreef:
5 euro p.p. lijkt me wel heel weinig. Ik heb toevallig laatst gezocht voor zo primitief mogelijk kamperen in Zeeland, en onder de 20 euro per kampeerplek was echt niets te vinden. En dat was zonder paard.

Haha voor 20 euro per nacht ga ik echt niet met koud water douchen.

Op een camping met warme douche met eventueel gebruik van muntjes prima maar zo super primitief nope.

Maargoed het zou voor mij ook niks zijn moet ik bekennen.

Voor een normale camping met warme douche vond ik zelfs bijna alleen prijzen vanaf zo'n 30 euro per nacht, en allemaal volgeboekt ook nog.

Er zijn genoeg mensen die heel wat meer zouden betalen voor een mooie, rustige plek midden in een prachtig stukje natuur dan op een vieze camping met alle voorzieningen. Ik wel in ieder geval.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Ineke2

Berichten: 33055
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar/hoe zoek jij naar kampeerplaats met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:59

Dan zoek je niet goed denk ik. Je moet de prijzen van dit jaar ook niet vergelijken met wat iets normaal kost.
Ivm Corona is kamperen in Nederland duurder dan gewoonlijk.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

josien_m_
Berichten: 2354
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:14

Ik vind het zeker niet te duur. Het is makkelijk gezegd dat je nauwelijks kosten eraan hebt. Ik weet beter, wij boden dat ook aan, overnachtingen per fiets of met paard. En wat is er primitief aan een composttoilet? Juist mooi en milieuvriendelijk. Je raadt het al, zo eentje hebben wij ook.
Heel leuk om het zo te doen Prairy! De gasten die komen moeten je ook passen, dat is het leukste.

ikke

Berichten: 37476
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:01

Ineke2 schreef:
Dan zoek je niet goed denk ik. Je moet de prijzen van dit jaar ook niet vergelijken met wat iets normaal kost.
Ivm Corona is kamperen in Nederland duurder dan gewoonlijk.

Ik geloof inderdaad niet dat ik veel moeite hoef te doen voor lagere prijzen.
30 euro p.p.p.n. heb je hier in de omgeving met wat zoeken een B&B.

Enne, locatie onder Eindhoven? Voor paarden? Een van de redenen om daar weg te verhuizen toen zich die mogelijkheid voordeed was wel de hoeveelheid insecten.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Brainless

Berichten: 29683
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:28

8nnemiek schreef:
Voor een normale camping met warme douche vond ik zelfs bijna alleen prijzen vanaf zo'n 30 euro per nacht, en allemaal volgeboekt ook nog.

Op de Veluwe is het in het hoogseizoen 21 E per nacht voor 2 personen.. (incl elektra, warm douchen en normaal toilet).
Paard in een eigen wei (met stroom) met voldoende gras/water/plek voor trailer enz 8 E.
Elke ochtend verse broodjes te koop.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:33

josien_m_ schreef:
Ik vind het zeker niet te duur. Het is makkelijk gezegd dat je nauwelijks kosten eraan hebt.

Dat, en waarom zou het uitmaken als er nauwelijks kosten aan zitten?
Zouden dat soort mensen ook naar hun fysio stappen en zeggen “hier heb je 5 euro, dat masseren kost je toch niks”? :=
Een (mini) camping runnen is simpelweg een manier om wat bij te verdienen, daar mag je echt wel wat aan over houden. En ook al kost je dat misschien weinig geld, je moet er altijd tijd in steken, je verliest een beetje privacy, je moet het terrein onderhouden, je moet thuis zijn als er gasten komen, en dan wil je er ook nog genoeg aan over houden dat het loont.

Dit was het topic dat ik opende over campings in Zeeland: [BEU] Goedkoop overnachten in Zeeland?
Ik zocht iets voor 10 of 15 euro voor een tent met twee personen per nacht. Dat blijkt gewoon onmogelijk hier.
Ik zou dolblij zijn geweest met een plekje als dat van TS.
Wel kan ik me voorstellen dat regio Eindhoven wat minder aantrekkelijk is bij kampeerders dan bv Zeeland of de Waddeneilanden of Zuid-Limburg, en dus ook iets lager in prijs.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:42

Hoi, je kan eventueel op NatureScanner kijken. Denk dat je daar wel op de 'Paardrijden in Nederland' pagina kan staan en er dan wel wat volk op af komt. Ook 'Book Horse Riding Holidays' is een optie, maar dat zijn meer echt ruitervakanties. Als laatste optie waar ik aan denk is 'Campspace.com'. ;-) Desalniettemin, adverteren kost geld.. dus wees daar niet te zuinig op.

Zie het zo; meer exposure geeft ook meer mensen op je terrein. Succes! :D

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:46

Trouwens, de prijs van overnachting is niet zo zeer gebaseerd op de faciliteiten (zoals toiletvoorziening, e.d.) maar meer op de plek van overnachting, de algehele sfeer en authenticiteit die je uitstraalt. Heb je een mega mooie locatie, midden in de natuur, ver weg van de massa, direct aan een ruiterpad? Dan mag daar best een bedrag tegenover staan en liefhebbers zijn dan ook meer dan bereid dat ervoor te betalen. Mensen zijn vaak bang dat ze 'te duur' zijn, maar hé.. voor niets gaat de zon op. Zorg dat je aan het einde van de streep ook wat geld over houd om te kunnen investeren in je terrein en daar ook op de lange termijn zorg voor kunt dragen. ;)

iirrssjjee

Berichten: 5925
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:06

Ik heb er geen verstand van, maar wil wel even inhaken op het feit dat mensen zeggen; wat duur voor de faciliteiten!

Vaak is locatie veel meer zeggend dan faciliteiten.... Kijk alleen al naar de huizenprijzen in bv. Amsterdam en Groningen... De prij die je voor 20m2 in Amsterdam betaald heb je in Groningen een woonboerderij voor. En echt niet omdat de faciliteiten in die 20m2 zo geweldig zijn :+.

mvdende

Berichten: 5653
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:33

iirrssjjee schreef:
Ik heb er geen verstand van, maar wil wel even inhaken op het feit dat mensen zeggen; wat duur voor de faciliteiten!

Vaak is locatie veel meer zeggend dan faciliteiten.... Kijk alleen al naar de huizenprijzen in bv. Amsterdam en Groningen... De prij die je voor 20m2 in Amsterdam betaald heb je in Groningen een woonboerderij voor. En echt niet omdat de faciliteiten in die 20m2 zo geweldig zijn :+.

Gitta_ schreef:
Trouwens, de prijs van overnachting is niet zo zeer gebaseerd op de faciliteiten (zoals toiletvoorziening, e.d.) maar meer op de plek van overnachting, de algehele sfeer en authenticiteit die je uitstraalt. Heb je een mega mooie locatie, midden in de natuur, ver weg van de massa, direct aan een ruiterpad? Dan mag daar best een bedrag tegenover staan en liefhebbers zijn dan ook meer dan bereid dat ervoor te betalen. Mensen zijn vaak bang dat ze 'te duur' zijn, maar hé.. voor niets gaat de zon op. Zorg dat je aan het einde van de streep ook wat geld over houd om te kunnen investeren in je terrein en daar ook op de lange termijn zorg voor kunt dragen. ;)



En toch, als ik zelf op zoek ben naar een camping kijk ik eerder naar wat voor faciliteiten ze hebben en eigenlijk pas daarna naar locatie. Natuurlijk zoek ik eerst campings op in de omgeving waar ik heen wil.

Maar als camping A een normale wc heeft, gratis douche, in een fatsoenlijk toiletgebouw, en mogelijkheid tot stroom

En camping B bied een compost toilet, koud water douche en verder niets maar wel een top locatie,

Dan zal ik waarschijnlijk eerder voor camping A gaan dan voor camping B als ze dezelfde prijs hebben.

MarliesV

Berichten: 15152
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Waar/hoe zoek jij naar kampeerplaats met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:47

Ja maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde mvdende.
Je hebt je punt denk ik wel gemaakt inmiddels.

TS ik vind 10 euro pp en dan 5 voor de 2e netjes hoor. Zou ivm koud water geen week bij je willen staan maar voor een weekend is dat prima.

Heb je iets van verlichting bij het toilet voor de nacht? Of moet je zelf lampjes meenemen? Dat zou ik vermelden dan (zegt een nacht plasser haha)

Life is short....SMILE while you still have teeth!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker