Thomas stozuiger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Thomas stozuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-20 16:43

Ik zoek naar ervaringen met de Thomas stozuiger. Er zijn 3 modellen, maar ze lijken alle 3 een beetje hetzelfde te doen.

Het voordeel leek mij dat je ook gelijk je bekleding schoon/luchtjes vrij kan krijgen. Hier lopen de hondjes veel buiten en heb met hoezen op de bank gewerkt, kan de bankhoezen zelf wassen etc, maar het gaat toch snel ruiken.

Ik wil iets wat echt goed krachtig haren en zand zuigt, maar ook makkelijk is in gebruik.

We hadden eerst miele en daarna philips, beiden normale zuigers. Laatste jaren de Henry, maar viel me ontzettend tegen. Zakken zijn groot, hij gaat snel vies ruiken daardoor als je vooral beesten haren opzuigt en de stang valt ondanks goed in elkaar zetten snel uit elkaar. Inmiddels is hij er na 4 jaar al mee opgehouden.

Bij de Lidl stond een alles zuiger voor 25 dus snel snel meegenomen, want we verbouwen en iets dat tegen puin kan, konden we sws wel gebruiken. Hij zuigt goed, maar heeft maar 4 meter snoer en dat is echt een drama.

Omdat je bij Thomas opvangt in een bakje water, snap ik wel dat je minder stof uitblaast en het filter minder gaat stinken?? Maar waar laat je het daarna? Door het riool is eigenlijk niet zo best.


Anoniem

Re: Thomas stozuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:07

Ik volg even. Heb nu ook een Henry, maar loop tegen precies hetzelfde aan als jij.

Heb even de site van Thomas bekeken en moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal overtuigd ben bij het zien van deze stofzuigers en het verhaal erbij.

Ben dus erg benieuwd naar de ervaringen van gebruikers.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Thomas stozuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-20 17:18

Die van ons is ook kapot, dus moet sws wat.

Ken wel de Miele dier en de Dyson's, maar lees ook over de Dyson wisselende dingen en voor dat geld moet het gewoon goed zijn.

Heb gekeken naar die steel dingen, maar veel zuigen gewoon te kort en doorgaans gaan dergelijke accu's na verloop van tijd teruglopen. 2 in 1 dus zuigen en dweilen lijkt me met dieren echt niet heel fris.

De Thomas zou die functie hebben dat je de bekleding ook echt opfrist, maar wil daar wat ervaringen over horen.
Ik zie weinig verschil in de modellen wat ze kunnen.
Op fb lees ik alleen reacties als; die wil ik wel gratis proberen en ze zijn te duur, maar geen gebruikers ervaringen.
Nu had een honden opvang het getest, maar was echt een slechte test. Schreef alleen hoe het eruit ziet en wat je erbij krijgt....

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Thomas stozuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:49

Hier de zakloze van Miele en doordat je die goed kan schoonmaken heb je minder last van geurtjes.
De Thomas ken ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:05

superpony schreef:
Die van ons is ook kapot, dus moet sws wat.

Ken wel de Miele dier en de Dyson's, maar lees ook over de Dyson wisselende dingen en voor dat geld moet het gewoon goed zijn.

Heb gekeken naar die steel dingen, maar veel zuigen gewoon te kort en doorgaans gaan dergelijke accu's na verloop van tijd teruglopen. 2 in 1 dus zuigen en dweilen lijkt me met dieren echt niet heel fris.

De Thomas zou die functie hebben dat je de bekleding ook echt opfrist, maar wil daar wat ervaringen over horen.
Ik zie weinig verschil in de modellen wat ze kunnen.
Op fb lees ik alleen reacties als; die wil ik wel gratis proberen en ze zijn te duur, maar geen gebruikers ervaringen.
Nu had een honden opvang het getest, maar was echt een slechte test. Schreef alleen hoe het eruit ziet en wat je erbij krijgt....


Bij de Thomas krijg ik een beetje het gevoel "als iets te mooi lijkt om waar te zijn.....". Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit nu een geweldige stofzuiger is.

Snoerloos vind ik totaal onbelangrijk. Genoeg stopcontacten in huis en ik heb een bloedhekel aan bijna lege accu's......
Heel erg duur vind ik ze niet. Als ze echt zouden doen wat ze beloven dan vind ik 299,= zelfs wel meevallen. Dus ik hoop hier ook gebruikers ervaringen te kunnen lezen.

@lenaa_tje hoeveel watt is jouw Miele? En heb je ook (veel) dieren in huis? Wat voor vloerbedekking heb je?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:18

890 watt. Wij hebben 1 hond en geregeld 2 oppas honden , we hebben kurk en vinyl en een los vloerkleed. Hond mag verder op de bank en die stofzuig ik dus ook.
Vloerkleed (en droogloop matten) zuigt hij perfect al het zand en losse haren uit op.
Hij is wel vrij lomp dus de trap vind ik een uitdaging. Verder is zijn zuigkracht af en toe zo hard dat ik moet uitkijken voor ons vinyl waar hij zich aan vast zuigt.

Wij hebben verder niet de dieren variant omdat ze bij de expert aangaven dat het verschil minimaal was.

Eerder altijd een Miele gehad met zak en ook weer met honden. Deze stofzuiger rook je veel meer! Dat loste ik dan op met een beetje wasverzachter dat heb ik met deze stofzuiger niet hoeven doen. Alles (ook filter) kan eruit en kan je schoonmaken.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Thomas stozuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 01:36

De Thomas vangt op in water zover ik begrijp, dus vandaar geen ronddwarrelend stof meer. Daar kan ik me dus wat bij voorstellen.

Maar ik vroeg me vooral af of hij echt de bank ook weer opfrist zoals zij beschrijven een beetje.

Ik wil best 300 euro uitgeven, maar moet het wel goed zijn.

Ik wil een stevige stofzuiger die makkelijk in gebruik is. Daarop viel de Henry echt enorm tegen.

En liever geen zakken. Heb ooit wel zonder zakken gehad en die ging snel kapot, maar was een onbekend merk die ik toen zag en me interessant leek.

Dyson heeft volgens mij vooral de naam. En het ging me echt om dat frisse van de Thomas waar ze het over hebben.
Hier komen de honden veel buiten en ook op de stoffen bank.
Ik heb er normaal creme hoezen om en die zijn echt binnen een week bruin. Dat trekt dus zonder hoezen in de bank zelf. Daarvan kan ik de hoezen ook wassen, maar daaronder zit toch je kussen etc.

Al;s er een stofzuiger is die je over je bank haalt en die fris ruikt, betaal ik daar wel voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:07

Ik geloof eerlijk gezegd niet hoe dat zou moeten werken, Dat frisser ruiken? Omdat er water in de opvangbak zit? Het is een leuk verkooppraatje, maar het gaat mijns inziens echt je bank of vloerkleed niet opfrissen. Dan kun je denk beter een stoomreiniger gebruiken.

Maar goed, ik ben nog altijd erg benieuwd naar gebruikerservaringen.

@lenaa_tje, bedankt voor de info!


rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Thomas stozuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:23

Ik heb al 12 jaar een Dyson met een hepa filter. Hepa filters hebben een bewezen werking. Water lijkt me inderdaad een verkooppraatje. Ik wil nooit meer een andere stofzuiger. Duur? Ach, hij gaat al 12 jaar mee.

HorsePassion
Berichten: 971
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Thomas stozuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:28

Ik heb een BISSELL CrossWave Pet Pro Vloerreiniger.
Daar zuig ik nat ook vloerbedekking mee en kleden. Maar vooral ook mijn tegelvloer.
Ik ben er erg tevreden over. Haalt echt vuil uit vloerbedekking en alle haren veegt hij ook op.
Alleen is hij een beetje lomp in gebruik en kan je niet in alle hoeken zuigen.
Ik gebruik hem naast mijn Dyson stofzuiger. En de Bissell gebruik ik 1 keer in de week. Dan is mijn vloer ook echt schoon.

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:31

Ik heb de Thomas stofzuiger perfect air. En ik ben er heel tevreden over. Mijn huis ruikt fris je hebt geen vieze zak die je weken gebruikt en je begint dus elke keer fris.

Hij zuigt heel goed en de kleine bek voor bekleding is echt heel fijn doordat hij groter is dan bij de meeste stofzuigers. Ik heb wel altijd plaids op mijn bank voor mijn huisdieren en die was ik wel daar ze ook vies worden maar mijn bank stinkt niet. Maar ik durf eigenlijk niet te zeggen of dat komt door de stofzuiger of door de kleedjes. Want eerlijk gezegd lijkt mij dat een bank die wordt gebruikt door honden die veel buiten komen vies wordt en daar kan geen stofzuiger tegen op zuigen.

De dot haar enzo haal ik er uit en gooi ik gewoon in de prullenbak de rest gooi ik wel door de toilet.

1. Als ik een nadeel moet noemen is dat je de bak wel elke dag moet schoonmaken. Dus omspoelen even wassen en laten drogen. Als het niet goed droog of schoon is wordt het met water erin natuurlijk vies en kan dat gaan stinken.
2. En de stofzuiger heeft geen apart vak voor de losse atributen. Dus die moet je ergens anders opslaan.

Ik ben echt heel tevreden en nar ruim 3 jaar doet hij het nog perfect.

Endurance 342.50 KM goedgekeurde wedstrijdkilometers
Klasse II +3 Klasse 3 startgerechtigd :):)
Everything will by okay in the end. So if it's not okay, it's not the end

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:03

Welk type van Miele heb jij lenaa_tje?

Ik zit te denken over deze:
https://www.coolblue.nl/product/790361/ ... t-dog.html

Ik heb hier meer vertrouwen in dan de onbekende Thomas stofzuigers.

Nikkielvis, Dat je elke keer die bak moet schoonmaken lijkt mij wel lastig. Verder klinkt jouw ervaring met Thomas wel goed.

Dyson heb ik ook al meerdere malen naar gekeken. Ziet er ook goed en sterk uit.

Ik wil voornamelijk flink veel zuigkracht en geen stinkende zakken. Naast hondenhaar van onze [***] [***] en [***] [***], ligt er ook zand, paardenhaar, hooi en vlas. Oh en de kat niet te vergeten, die ligt heerlijk buiten in het zand te rollen om zich vervolgens binnen lekker uit te schudden.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:12

Ik heb die van die lijn ook maar dan niet de cat/dog variant. Ik heb hier dan de grijze blizzard cx1 powerline van maar die is niet meer te krijgen. In grijs heb je nu alleen de ecoline en die is dus minder sterk wat ik niet wilde. Dat was 1,5 jaar terug het we zijn jarig en dit is ons feest actie model haha. Dus mijn stofzuiger was goedkoper :+

Als je ook vloerkleed/ meer zachtere oppervlaktes hebt zou ik denk wel de cat/ dog nemen. Dit hebben wij in huis dus minimaal dus de man in de winkel vond het extra geld niet nodig en dat blijkt voor ons ook. Ik mis er niks aan en wordt het vooral veel gelukkiger van dan van de Henry wat ook een sterke stofzuiger schijnt te zijn. Ik kon er niks mee.

@rien10 dat denk ik dus ook dat filter heeft Miele ook.

Topicstarter ik zou denk ik eerder voor een stoomreiniger erbij gaan. Naast de stofzuiger.

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:14

[***] schreef:
Nikkielvis, Dat je elke keer die bak moet schoonmaken lijkt mij wel lastig. Verder klinkt jouw ervaring met Thomas wel goed.


Sorry misschien heb ik het verkeerd uitgelegd na gebruik moet je hem schoonmaken. Daar ik elke dag stofzuig maak ik hem ook elke dag schoon :)

Dus is hij schoon en heb je hem niet gebruikt hoef je het ook niet schoon te maken uiteraard :')

Endurance 342.50 KM goedgekeurde wedstrijdkilometers
Klasse II +3 Klasse 3 startgerechtigd :):)
Everything will by okay in the end. So if it's not okay, it's not the end

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:19

nikkielvis schreef:
[***] schreef:
Nikkielvis, Dat je elke keer die bak moet schoonmaken lijkt mij wel lastig. Verder klinkt jouw ervaring met Thomas wel goed.


Sorry misschien heb ik het verkeerd uitgelegd na gebruik moet je hem schoonmaken. Daar ik elke dag stofzuig maak ik hem ook elke dag schoon :)

Dus is hij schoon en heb je hem niet gebruikt hoef je het ook niet schoon te maken uiteraard :')


Zo heb ik je ook begrepen hoor :D . Ik stofzuig ook elke dag, dus ik zou hem dan ook elke dag schoon moeten maken en dat vind ik niet handig.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Thomas stozuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 11:33

Ik zou een Dyson kopen als ik daar niet net zoveel mindere ervaringen over had gehoord.

Wij hebben ook meestal hoezen om de bank en het is niet normaal hoe vies die binnen no time zijn. Ook van ons trouwens.
Maar als je bedenkt hoeveel in de bank trekt...........Die was ik dus ook met enige regelmaat.

Ik ga de Bissel opzoeken.

Wij hebben een stoomreiniger gehad en ik kon daar echt niet mee omgaan of ding was niet goed.....

Net als die steelstofzuigers nu met stofzuigen en dweilen in 1. Het lijkt mij niet fris. Of iig niet voor een huishouden zoals bij ons geschikt.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Thomas stozuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:40

Ik zou dus ook het er naast kopen. Dus 2 apparaten. Ook wij wassen de deken die over de bank ligt geregeld maar ik zuig de bank dus ook 2x per week. Inderdaad wat een stof, zand, gras etc.
Dyson steelstofzuiger wilde ik niet omdat je bij het zuigen deze moet indrukken. Ik heb een gewrichtsontsteking en veel minder kracht in m’n hand dus dat was voor ons geen optie. Om die reden dus de zakloze Miele.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Thomas stozuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 00:28

Wij hebben de thomas aqua+
Daar kun je idd ook nat mee schoonmaken (tapijten, bekleding van meubels etc )
Wij zijn er nu een jaar of 3 al erg tevreden mee

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackieT, Ubermetrics en 88 bezoekers