Hoe hanger aan andere ketting doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Hoe hanger aan andere ketting doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 21:26

Hoi bokkers,

Ik heb online een ketting met hanger besteld en ben er erg blij mee, maar ik vind de ketting een beetje kort. Ik zou er liever één van zo’n 60/65 cm aan doen. Alleen nu is de vraag, hoe moet dit? Er zit een zwarte leren ketting aan, en ik zie op internet (en op Etsy) genoeg zwarte leren kettingen van die lengte, maar hoe krijg ik ooit deze bedel daaraan? :')

Ik kan de zwarte ketting die er nu aan zit eventueel kapot knippen, want ik krijg hem hier ook niet vanaf. Maar ik heb geen idee hoe ik hem aan een nieuwe ketting ga krijgen haha... Het gaatje is erg klein.

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Hoe hanger aan andere ketting doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:35

Als je toevallig van die ringetjes in huis hebt om sieraden te maken, dan kan je een ringetje aan de hanger maken, en dan daarmee vast maken aan een andere ketting.
Zo'n type ringetje:
https://www.ebay.com/itm/500PCS-3MM-9MM ... 2073367888

Als je een rol ijzerdraad hebt dan kan je die ringetjes ook zelf maken trouwens, bijv. door het draad netjes om een sateprikker (of iets anders met andere omvang, wat je wilt) te wikkelen en af te knippen. Met een plat tangetje kan je de 2 uiteinden buigen zodat hij sluit.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Hoe hanger aan andere ketting doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:09

Yes bedankt! Daar kan ik wat mee :D