wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 10:02

Sorry van het bericht over het lepelbit. Dat was als reactie bedoeld, maar nu is het dus een nieuw bericht. Sorry!!!!!!!!! Hoezo computer genie?????? Maar ik had dus wel een andere dringende vraag: Ik wil met mijn pony (1.42) wedsrijden gaan rijden, maar ik ben 18 en moet dus bij de paarden. Heeft iemand daar ervaring mee?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 10:09

Dressuur of springen?
Ik heb tot mijn 21e ook bij de paarden gestart met een kleine d-pony. Dressuur. Ik heb er niks speciaals van gemerkt. Echt nooit opmerkingen over gehad, zover ik me kan herinneren.

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 10:21

Ik wil dressuur wedstrijden gaan rijden. En ik was inderdaad bang voor rare reacties, maar die zijn er gelukkig dus niet. Ik denk dat ik het maar moet gaan proberen, want het lijkt me onwijs leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 10:24

Ik zeg niet dat die er niet zijn, alleen dat ik ze niet heb gehad.
Veel succes!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 12:06

je zult best wel eens rare reactie's hebben maar wat dan nog? zollang ej een mooie combi kan vormen is het toch okee?
afgelopen zondag liep er ook een D pont mee tussen de paarden in het M1 de eigenaar was ook vrij klein dus is de combi mooier met zo'n pony dan met een groot paard

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 17:59

Mireille van Nishrina KN rijd nu op Almelo tussen de paarden in de M1. Nish is een D-pony, ze is ook best snel doorgestroomd.
Ik ben benieuwd hoe het ze afgaat daar in Almelo, ik hoop goed!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 18:44

heej
ik woon in almelo
en ben natuurlijk bij de ruiterdagen geweest...maar er rijden wel meer pony's bij de paarden in hoor, is helemaal niet raar.
nou kussies LiSSy

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 21:33

het is niet raar hoor ik wil ook met mijn fjord wedstrijden gaan rijden en ik ben ook 18 en je ziet het best vaak hoor bij ons zie je ook heel vaak ponys bij de paarden lopen groetjes

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 22:35

Moet je eens in friesland kijken, dan heb je geen idee of je op een pony of een paardenwedstrijd bent Lachen
Ik ga volgens jaar zelf ook bij de paarden starten (waarschijnlijk M2, ben nu M2-pony's en hop straks nog effies Z1 te starten bij de pony's, bij de paarden weet ik niet of ik de Z ga halen! Dat wordt wel moeilijk vrees ik, maar t/m M moet lukken.)
Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 23:40

Ik reed op een welsh cob van ongeveer 1.50
[img]../upload/2/juliushow.jpg[/img]

Ik rijd dus ook bij de paarden en met barley (nu 1.51) ga ik ook gewoon bij de paarden starten. sommige juryleden vinden dat maar niets maar die moet je gewoon negeren.

Tijdens de selectie wedstrijden voor de kringkampoenschappen heb ik gewonnen. heb zomaar effe al die WPNers eruit gereden. Was i natuurlijk heel erg trots op.

helaas overleed ie een week later zodat ik niet meer mee kon doen aan de kampioenschappen.

Dus gewoon gaan doen. Als je pony goed loopt komen de punten vanzelf wel.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 19:55

Ik ben dit jaar ook 18 geworden en wil Ameretto nog helemaal niet kwijt en rij hem dus vanaf volgend jaar ook bij de paarden.
Hij is 1.56, dus ik denk dat het wel gaat lukken. Ik mag dit jaar bijna Z springen, dus als het goed is spring ik volgend jaar M bij de paarden.
Een nadeel is dan wel dat de afstanden tussen de hindernissen veel ruimer zijn dan bij de pony's, dus dat wordt ff wennen.
Maar we doen ons best!

Zelf vind ik het ook een beetje een raar idee om met mijn pony bij de paarden te starten. Heb het gevoel dat je zo bekeken wordt.
Ach, trek me er gewoon niks van aan als het gebeurt! Als ik er maar plezier van heb!!! Party!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 09:46

De Nederlandse kampioen Young riders Joyce Heuting rijdt ook met een pony bij de paarden! (en wordt dus zelfs kampioen!) Daar kan het dus niet aan liggen.

Succes bij de wedstrijden!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 11:50

Mireille heeft zich met Nissie elke dag bij de eerste 4 gereden, dus super gereden!
Een dag zat de jury haar gewoon uit te lachen in die auto, maar mooi was ze wel tweede met 154. Oke, geen winstpunt op een nette proef, misschien toch doordat ze het niks vonden een pony. Maar dan vonden ze al die anderen ook niks, want er reden er rustig 18 in een rubriek. En dan 2e worden is toch een hele prestatie! Party!! Er werd daar in Almelo zowiezo niet makkelijk gejureerd, toch heeft ze uit 5 proeven 3 wintpunten in de M1 gereden.
Het is ons ook elke keer weer een raadsel hoe die Mireille het steeds weer klaarspeelt, hahahahaha Party!! Party!! Party!! Party!! maar het is haar in iedere klasse nog gelukt.
In de L reed ze zelfs een keer 180 punten in een proef!De gek!

Groetjes Suzanne

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 13:07

Joyce Heuitink heeft een ex E pony.
Dancer is vroeger bij de ponys uitgebracht als een grote E pony en is daar levade kampioen Z2 dressuur geworden. Toen was hij zo hard gegroeit in tussentijd dat het een paard werd en ze geen pony's meer mocht starten.

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 18:45

Het kan wel, maar je zult veel harder voor je punten moeten knokken dan iemand met een groot paard.
Sommige juryleden hebben nu eenmaal een vooroordeel over met je pony tussen de paarden starten.
Ik denk wel dat het steeds minder wordt, omdat het ook steeds meer voorkomt.

Ik zie tenminste regelmatig op wedstrijden Haflingers e.d.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers