Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41535
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:28



_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41535
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:29

Westerntrail schreef:
Babootje schreef:
Dit is wel een stal met potentie, maar wel even doorsparen. Zo zou ik mn paard graag gestald zien.
https://www.pandenpaard.nl/het-laag-4a- ... 1608232505


O ja leuk inderdaad wel wat geld nodig :D

Zie alleen geen binnenbak, of zie ik hem over het hoofd.

Ja, want die staat gewoon op de foto's.

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:39

O ja zie hem staan :)

Mooie binnenrijhal.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:47

Ik zou alleen die boxen veranderen in meer open (grotere) stallen. Sommige zijn wel echt gevangenis hokjes zeg. Maar verder...morgen maar een staatslot kopen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:39

superpony schreef:
Gini schreef:
Meestal plaats je daarom een oproep, omdat iets moeilijker vindbaar is. Dan doe je beroep op anderen.
Dat iets moeilijk realiseerbaar is, maakt het nog niet onmogelijk. Er zijn in dit topic al een aantal adresjes gepost die dicht aansluiten bij de wensen, dus totaal van de pot gerukt is het niet. Moeilijk, dat wel. Maar wie zijn wij om iemands dromen meteen de kop in te drukken? Als het allemaal niet lukt, zal TS daar zelf toch ook wel achter komen. Hoeveel mensen ooit voor gek verklaard werden en nu rijke ondernemers zijn, dat wil je niet weten.


In de paarden is een totaal andere wereld dan die rijke ondernemers die een gat in de markt gevonden hebben.


Niet mee eens! Weet je wat een geld er in de paardenwereld omgaat?
Er valt in de paardenwereld echt wel wat te verdienen. Kijk in België alleen al naar een Stephan Conter of een Leon Melchior, die begon als een soldaat aan de foute kant van de oorlog, en die stampt zomaar even het tweede grootste springpaardenstamboek in België uit de grond. En dan spreken we echt over absolute toppers, genoeg ondernemers in de middenmoot die niet meteen miljoenen op hun rekening hebben, maar wel héél netjes hun brood verdienen. ;) Als je wilt, is er altijd een weg, óók in die zo gevreesde paardenwereld. Alleen is het niet gemakkelijk, verdomd hard werken, moet je een goede ondernemer zijn die kansen ziet, bestaat er altijd de mogelijkheid tot mislukking en gaan mensen je vooral zeggen dat het niet gaat lukken (zoals in dit topic :D ).

Voor de rest ben ik het met je eens. Geen enkele ondernemer heeft het vanaf de start allemaal al gepland en hup, 1 rechte lijn naar succes. Plannen zullen herzien moet worden en er zal vaak tegen muren gebotst worden en ja, veel ondernemers moeten hun plannen zelfs helemaal opbergen of omgooien. Maar om dan op een nogal agressieve en lacherige manier de plannen van TS afdoen als 'onmogelijk' of 'ik vind het erg dat iemand van zo een opleiding afkomt en deze droom heeft' vind ik zo sneu. Het is een topic op Bokt he, een eerste teen in het water, het is niet dat TS morgen al up en running wil zijn met een vijfsterren pension- en trainingsstal. Advies geven, oké, iemands dromen de grond inboren op basis van de weinige informatie die we krijgen, vind ik jammer.

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:44

Daarnaast, wat Bokt denk wat wel en niet slaagt is helemaal geen weerspiegeling van de werkelijkheid :+ .

TS: leuke plannen! Wij zitten in Zuid Holland en ik wil je vooral meegeven heel erg te letten op (milieu) vergunningen. Als je nu een bedrijf koopt met vergunning tot 15, ga je met de huidige regelgeving bijna niet meer kunnen uitbreiden. Ik zou dus voor groter gaan als dat lukt :) !

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Babootje

Berichten: 26180
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:48

Cowgirl schreef:
Ik zou alleen die boxen veranderen in meer open (grotere) stallen. Sommige zijn wel echt gevangenis hokjes zeg. Maar verder...morgen maar een staatslot kopen.


Ja maar als er genoeg weide en paddock mogelijkheden zijn is de stalling 3 x 3 op zich wel voldoende.
Ik "kwijl" hiervan echt... maar ik heb ook geen 9 ton. Verder is het perfect. Bergen op Zoom ook leuk (niet het einde van de wereld). :+

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:53

Geen concrete tips voor je Colin. Maar volg je droom! Echte ondernemers denken buiten het gebaande pad. Als alle ondernemers de dingen bekijken als sommigen in het topic, zouden er veel bedrijven niet bestaan en veel mensen geen werk hebben!

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:01

Dieuwertje92 schreef:
Geen concrete tips voor je Colin. Maar volg je droom! Echte ondernemers denken buiten het gebaande pad. Als alle ondernemers de dingen bekijken als sommigen in het topic, zouden er veel bedrijven niet bestaan en veel mensen geen werk hebben!

Punt is dat TS uit de OP niet echt de indruk wekt iets verder gedacht te hebben dan "wil ik"

Als er gestaan had:
Wie weet de hooiberg waar die spelt in zit. Mijn budget is beperkt maar ik heb wel vier basis-bedrijfsplannen klaar liggen waarvan de best passende voor de lokatie in detail uitgewerkt wordt. De ideeën hiervoor heb ik ook al.


Dat zou al een stuk meer vertrouwen wekken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41535
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:03

ikke schreef:
Dieuwertje92 schreef:
Geen concrete tips voor je Colin. Maar volg je droom! Echte ondernemers denken buiten het gebaande pad. Als alle ondernemers de dingen bekijken als sommigen in het topic, zouden er veel bedrijven niet bestaan en veel mensen geen werk hebben!

Punt is dat TS uit de OP niet echt de indruk wekt iets verder gedacht te hebben dan "wil ik"

Als er gestaan had:
Wie weet de hooiberg waar die spelt in zit. Mijn budget is beperkt maar ik heb wel vier basis-bedrijfsplannen klaar liggen waarvan de best passende voor de lokatie in detail uitgewerkt wordt. De ideeën hiervoor heb ik ook al.


Dat zou al een stuk meer vertrouwen wekken.

Ow, ben jij de geldverstrekker dan, dat TS jou vertrouwen moet geven :D? Hij vraagt enkel om accommodaties, wat doen mensen moeilijk zeg _O-.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:22

Het lijkt wel op het iemand iets misgunnen zoals er gereageerd word. Ik vind Ts enkel slim. Juiste de onbekende dingen die niet op internet te vinden zijn vind je vaak via iemand. Dus waarom idd niet hier vragen.
Niet geschoten is altijd mis zeggen ze bij ons...

Babootje

Berichten: 26180
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:24

_San87_ schreef:
Babootje schreef:
Dit is wel een stal met potentie, maar wel even doorsparen. Zo zou ik mn paard graag gestald zien.
https://www.pandenpaard.nl/het-laag-4a- ... 1608232505

_San87_ schreef:
[
Aldo en Babs hebben het mooi voor elkaar, zeg.

Min dochter heet ook "Babs" is dat een stille vingerwijzing? :):)

xMvGV
Berichten: 140
Geregistreerd: 30-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:31

Er zijn al een paar mooie locaties aangedragen aan je, fijn! Hopelijk kan daar iets voor je tussen zitten, heel veel succes met het naleven van je droom en het uitwerken met je ideeën! Niks mooiers als van je hobby je werk maken!

Wellicht een tip als je eenmaal tot koop overgaat: zorg dat je ook goed bekend bent met o.a. een NB vergunning en bestemmingsplan in verband met agrarische bestemming. Dat als je plannen hebt, je achteraf geen gedoe kan krijgen omdat een gemeente of provincie zich achter de regelgeving gaat haken. Dat zou eeuwige zonde zijn... (En tevens een goede onderbouwing, mocht je een hypotheek nodig zijn bij de bank, is dat vaak wel een van de dingen waarna ze vragen)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:49

ikke schreef:
Wie weet de hooiberg waar die spelt in zit.
...
Dat zou al een stuk meer vertrouwen wekken.

Iemand die een spelt in een hooiberg zoekt, dat wekt nu juist geen vertrouwen. 8-)
Ok, flauw ik weet het :)

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:59

ikke schreef:
Dieuwertje92 schreef:
Geen concrete tips voor je Colin. Maar volg je droom! Echte ondernemers denken buiten het gebaande pad. Als alle ondernemers de dingen bekijken als sommigen in het topic, zouden er veel bedrijven niet bestaan en veel mensen geen werk hebben!

Punt is dat TS uit de OP niet echt de indruk wekt iets verder gedacht te hebben dan "wil ik"


De verdere info is niet relevant voor de specifieke vraagstelling. We zijn maar een forumpje hé. Bij de bank kom je best met wat diepgaandere voorstellen, maar op een openbaar internetforum is een anonieme gebruiker ons helemaal niets verschuldigd. Ook wanneer info summier is of niet exact zo neergepend wordt zoals je zelf graag had willen lezen, kan er nog altijd netjes en beleefd gereageerd worden in plaats van meteen dat denigrerende dat in een aantal berichten toch wel doorsijpelt.


Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:23

Babootje schreef:
Cowgirl schreef:
Ik zou alleen die boxen veranderen in meer open (grotere) stallen. Sommige zijn wel echt gevangenis hokjes zeg. Maar verder...morgen maar een staatslot kopen.


Ja maar als er genoeg weide en paddock mogelijkheden zijn is de stalling 3 x 3 op zich wel voldoende.
Ik "kwijl" hiervan echt... maar ik heb ook geen 9 ton. Verder is het perfect. Bergen op Zoom ook leuk (niet het einde van de wereld). :+


Ik kan er zelf niet echt mee leven wanneer ik het 1,70m paard van mijn klant in zo'n box moet zetten. Als ik dan aan de boxen moet want ik maak er nog liefst een paddock paradise/hit actief van :D

https://www.funda.nl/koop/zeijen/huis-4 ... dstraat-2/

Ik zie mijzelf hier wel zitten. Alleen dat geld he.... -O-

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:30

Dieuwertje92 schreef:
Geen concrete tips voor je Colin. Maar volg je droom! Echte ondernemers denken buiten het gebaande pad. Als alle ondernemers de dingen bekijken als sommigen in het topic, zouden er veel bedrijven niet bestaan en veel mensen geen werk hebben!


Sluit ik me geheel bij aan _/-\o_

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:07

Cowgirl schreef:
@Paramuse. De naam van het pleintje :')


_O-

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41535
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:16

Cowgirl schreef:
Babootje schreef:


Ja maar als er genoeg weide en paddock mogelijkheden zijn is de stalling 3 x 3 op zich wel voldoende.
Ik "kwijl" hiervan echt... maar ik heb ook geen 9 ton. Verder is het perfect. Bergen op Zoom ook leuk (niet het einde van de wereld). :+


Ik kan er zelf niet echt mee leven wanneer ik het 1,70m paard van mijn klant in zo'n box moet zetten. Als ik dan aan de boxen moet want ik maak er nog liefst een paddock paradise/hit actief van :D

https://www.funda.nl/koop/zeijen/huis-4 ... dstraat-2/

Ik zie mijzelf hier wel zitten. Alleen dat geld he.... -O-

Daar zijn ze nog in 1970 blijven hangen, haha :D. Super plekje!

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:20


Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:24

_San87_ schreef:
Daar zijn ze nog in 1970 blijven hangen, haha :D. Super plekje!

Die telefoon in de hal, geweldig!

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:41

Dieuwertje92 schreef:
Geen concrete tips voor je Colin. Maar volg je droom! Echte ondernemers denken buiten het gebaande pad. Als alle ondernemers de dingen bekijken als sommigen in het topic, zouden er veel bedrijven niet bestaan en veel mensen geen werk hebben!

Punt is dat TS uit de OP niet echt de indruk wekt iets verder gedacht te hebben dan "wil ik"

Als er gestaan had:
Wie weet de hooiberg waar die spelt in zit. Mijn budget is beperkt maar ik heb wel vier basis-bedrijfsplannen klaar liggen waarvan de best passende voor de lokatie in detail uitgewerkt wordt. De ideeën hiervoor heb ik ook al.


Dat zou al een stuk meer vertrouwen wekken.[/quote]
Ow, ben jij de geldverstrekker dan, dat TS jou vertrouwen moet geven :D? Hij vraagt enkel om accommodaties, wat doen mensen moeilijk zeg _O-.[/quote]

Pff, iets met je kop boven het maaiveld uitsteken........., wat zuur.

Veel succes TS, wie niet waagt....

Hopelijk post je in de toekomst hoe het verder gaat?

flooooo
Berichten: 2562
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:04

In Stegeren staat een groot paardenpand te koop, al geruime tijd. Geen idee of die ook op internet staat. Anders kun je het beste Boertjes even bellen, die weet dat wel.
Ook in Rheezerveen (tussen Hardenberg en Ommen) staat een groot object te koop waar de vergunning voor is om paarden te houden, je mag er alleen niet wonen!
Van beide panden weet ik de vraagprijzen niet maar zeker de tweede kan nog maar zo in je budget vallen, moet je wel veel aan gaan doen. Je mag me een PB doen voor meer exacte informatie, dan ga ik er achteraan.

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:24

Nog een site uit Belgie : https://www.hippohomes.be/nl/
Al is het je streek niet, het kan altijd nuttig zijn om meer van de markt te wten te komen.

fjordwijk
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:28

In Winterswijk staat er een te koop , pb graag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers