diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-20 15:53

Gisteren de diagnose borstkanker gehad Maar waar ik het meeste meezit is dat er 2 kinderen zijn met de leeftijd 3,5 en 7. Dan kom je thuis en dan moet je wat uitleggen... Dat is gelukt de oudste snapte het wel ongeveer,dat het heel serieus was en dat je zelfs kan overlijden aan die ziekte!
De jongste was even kalm en ging daarna weer spelen als vanouds....hij kan het totaal niet bevatten dat is voor nu oke, maar wat als de situatie ernstig word wat dan?.

Maar wat zijn zaken om echt nu te regelen, zoals een testament...een eventuele voogd want je weet nooit ook de overblijver kan plots een hart stilstand krijgen.

Hoe houden de kinderen zelf controle over hun situatie op school en ook thuis , hoe ga je als volwassene met de emoties van je kind om, hoe maak je alles bespreekbaar ook met een binnenvettertje?.

School hoe pak je dat aan nu meteen een mail naar juf die ze volgend jaar krijgen?

Zijn er ook mede bokker's die in het zelfde schuitje zitten en gezeten hebben, hoe deden jullie dat?
Misschien zijn er grote kinderen die ook hun ervaringen willen /durven delen?
Voel jullie vrij om jullie tips's ervaringen en Dont's te delen.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Kimsel94
Berichten: 601
Geregistreerd: 04-05-10

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:03

Ik kan je hier helaas geen tips over geven..

Wel wil ik je heel veel sterkte en gezondheid wensen. Ik hoop dat je goed door het zware behandeltraject heen komt!

Beauty - Havidoff x Goodtimes
Next Style - In Style x Havidoff

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:10

Als eerste wat een kl... bericht voor je.
En weet niet wat voor behandeltraject je ingaat maar zou dit wel aan de kinderen uitleggen desnoods met een boekje erbij hoe je dit het beste kan doen.
Zou de kinderen wel uitleg geven en vertellen wat het met jou doet en hoe je je voelt maar pas wel op dat ze het niet hun probleem maken en hier veel problemen emotioneel mee krijgen, hun leven staat toch al op zijn kop als jij een behandeltraject ingaat.

En wat betreft wat te regelen zou ik contact opnemen met een notaris die kan je vast alles vertellen en uitleggen.

En ik zou persoonlijk het aan de juf op school uitleggen is toch prettiger dan via de mail maar wel emotioneler.
Er was hier ook een topic over een jonge vrouw met borstkanker weet alleen even niet meer hoe hhar boktnaam was, misschien haal je daar ook info uit.

Heel veel sterkte

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:12

Gevonden was quera met en dan staat je leven op zijn kop.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:13

Heb 6 jaar geleden borstkanker gehad op mijn 29e. Had en heb geen kinderen. Maar mocht vragen hebben over het traject mag je me altijd een berichtje sturen uiteraard.

Heel veel sterkte!

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:15

Heel veel sterkte TS.
Ik zou inderdaad wel even een mail naar de school van de kinderen sturen, want je zit waarschijnlijk in september middenin je behandeltraject. Verder zou ik inderdaad eventueel een boekje gaan aanschaffen voor in ieder geval je oudste die het wel al kan bevatten. Dit is het topic wat rumay bedoelt, alleen haar kinderen waren nog een slagje jonger. Helaas wel met een slechte afloop. [MWS] En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Alex en Jorie <3

chanicha

Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:15

Ik kan je geen tips geven maar wil je wel heel veel sterkte en beterschap wensen Y;(
Het feit dat er kleine kinderen zijn maakt het nog een stapje zwaarder voor je denk ik maar ook een goede reden om dubbel en dwars te knokken.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:23

Ik kan je ook geen tips geven over hoe je als ouder dit moet doen, maar leef wel met je mee, sterkte!

Ik was zelf klein toen mijn vader overleed.
Een heel andere tijd dan nu.
Toen was er vooral veel zwijgen over zijn ziekte en ook daarna toen hij dood was.
En dat was vreselijk.
Maar gezien jou OP ga jij dat wel anders aanpakken :j

Heel veel sterkte en beterschap!

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Anoniem

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:34

Mijn vader moest een open hart operatie ondergaan toen ik in groep 5 zat ofzo. Mijn moeder is het uit gaan leggen bij de juf (waarna de juf aan iedereen vertelde dat mijn vader dood ging :+) maar goed, alles is goed afgelopen. Het traject naar de operatie toe vonden mijn zus en ik wel spannend, en ook de dag van de operatie was naar. Mijn moeder heeft voor veel afleiding gezorgd en ging er naar ons toe luchtig mee om, niet huilen of paniek. Dat heeft mij echt geholpen.
Alles is goed gekomen gelukkig, en ik wens jou hetzelfde!

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:35

Ik ken er zelf niets van, maar wil je ook heel veel sterkte wensen. Wat een klote nieuws.

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:36

Wat een enorm heftige boodschap heb je gekregen. Onwijs veel sterkte toegewenst. :(:)

Niet perfect is ook goed

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:36

Jeetje wat heftig, ontzettend veel sterkte en kracht toegewenst!

Wat betreft je kinderen is het voor beide misschien een idee om brieven te schrijven en/of video’s op te nemen met boodschappen.
Mocht het god verhoede (en ik ben helemaal niet gelovig moet je nagaan) de verkeerde kant opgaan qua afloop hebben je kinderen nog wel veel herinneringen aan je. Lijkt me enorm waardevol voor als ze nog zo jong zijn

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:38

Heel veel sterkte met dit nieuws.

Mijn moeder heeft 7 jaar terug borstkanker gehad, gelukkig alles goed gekomen. Wij waren wel ouder op dat moment natuurlijk, ik was 16 en mijn jongste zusje 10. Wat mijn moeder deed was elke keer als er weer een kuur af was of als ze weer een chemo had gehad, dit een klein beetje vieren. Dit kon een gebakje zijn, maar ook een lekkere koek of iets lekker met eten zoals een ander toetje dan normaal. Hierdoor hielden wij een beetje de positiviteit erin en was het te behappen dat ze zieker was dan voor het traject, maar dat dit voor een goed einddoel was.

Op school heb ik het zelf persoonlijk verteld en m'n moeder bij m'n zusjes ook. Voor m'n gevoel kan je het dan beter uitleggen.

Misschien dat je hier wat aan hebt, als je vragen hebt mag je ze mij altijd stellen. In het topic of privé

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:39

Ik heb ook weinig tips, behalve dan dat er kinderboeken zijn waarbij moeder/vader of een ander familielid kanker heeft, wellicht is dit nog iets om met ze te lezen/voor te lezen. En verder veel foto's/video's maken en brieven schrijven.
Verder wil ik jou heel veel sterkte en beterschap wensen, ik hoop dat je nog heel lang van jouw kids mag genieten in goede gezondheid!

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:39

Heel veel beterschap en kracht voor jou.

Ik heb geen ervaring, maar ik weet wel dat er over dit onderwerp informatieve boeken bestaan. Zowel voor hoe te handelen naar de kinderen toe als voor jou zelf.

ista
Berichten: 1130
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:46

Veel sterkte!

Wat de kinderen betreft: ze zijn nog heel jong, laat het van hen afhangen. Dus vertel wel feitelijk wat er gaat gebeuren en dan krijg je vanzelf wel vragen, of niet. In de bibliotheek zijn veel boekjes te vinden over dit onderwerp. Daarnaast kan de afdeling Zorgmaatschappelijk Werk in het ziekenhuis vaak ook goede tips en adviezen geven.

Het lijkt vaak heel zwaar voor de kinderen, maar vaak gaan ze er verrassend licht mee om. Ze accepteren sommige dingen gewoon als een feit. Ze kunnen zich ook geen voorstelling maken van de mogelijke consequenties of risico's.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:54

Helaas geen tips. Heb zelf borstkanker gehad op mijn 55e en gelukkig weer helemaal beter. Wil je wel onwijs veel sterkte en geluk toewensen voor de komende periode. Het is een rotziekte, maar vooral als je er tijdig bij bent is het goed te behandelen

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:59

Ik heb geen tips voor je die nog niet gegeven zijn, maar ik wil je heel veel sterkte wensen én beterschap!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Ibbel

Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:00

borstkanker.nl is de website van de patientenvereniging. Die hebben ongetwijfeld tips, ervaringsverhalen, boekjes en informatie over hoe je je kinderen uitleg kunt geven.

Sterkte met alles! Zo'n diagnose is doodeng, zelfs als de prognose redelijk zou zijn.

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:12

Geen ervaring, maar wil je wel heel veel sterkte wensen.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:13

Heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Helaas heb ik zelf toen ik 8 was te horen gekregen dat mijn vader kanker had. Ik weet eerlijk gezegd vrij weinig (zeg gerust niets meer) nog van hoe het gezegd is. Uberhaupt vind ik het toch bijzonder wat ik nog weet van die periode, juist dingen als een hamburger eten met paps in ziekenhuis restaurant en bijv Lego wat ik had gekregen om mee te spelen in de wachtkamer voor tijdens het vele wachten heb ik echt onthouden. Wel Weet ik nog dat mijn ouders behoorlijk open over alles waren en dat heb ik wel fijn gevonden. Ik had het denk ik anders stuk enger in mijn hoofd gemaakt denk ik. Maar ja aan de andere kant bent ik door alles ook geneeskunde gaan studeren, dus er zat vermoedelijk ook een deel interesse in mij.

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:20


ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:24

Heel veel sterkte.

Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet zeggen dus als het rot uit mijn strot komt: zo bedoel ik het echt niet.

Ik lijk uit je bericht op te maken dat je vooral in de 'regel' stand en jn de ' moeder' stand gaat. Ik lees allemaal vragen over hoe je dingen voor je kinderen moet regelen.

Ik hoop dat je van jezelf ook verdrietig mag zijn en aan jezelf mag denken, dat je het ook gewoon even niet mag weten....en dat is oke.

:(:)

Kan natuurlijk ook zijn dat dat er wel is en dat je gewoon alleen praktische tips zoekt, maar hoop gewoon dat jij ook verdrietig mag zijn. Want jeetje, wat een kaknieuws...

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

DWitzel

Berichten: 371
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:25

Hier september 2019 diagnose borstkanmer gehad en nu een maandje klaar met behandeling, chemo, operatie en bestraling. Maar wij hebben geen kinderen. Mijn PB box staat open voor vragen. Heel veel sterkte en succes met de behandelingen!!

marleen_88

Berichten: 14040
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:29

Wat heftig TS, wat zullen jullie geschrokken zijn. Veel sterkte voor de komende tijd.

Voor wat betreft je kinderen, probeer ze uit te leggen dat je ziek bent en wat dit betekent. Welke behandeling je krijgt, wat er gebeurt en deel positieve en fijne ervaringen met ze.
Ik weet dat het heftig klinkt, maar ga fijne, mooie herinneringen met ze maken. Maak daar foto's, filmpjes etc. van. Vier de mooie momenten met elkaar en geniet van je gezin.

Doe wel en zie niet om

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, don110, Esmee_RS, Fly_high, GoogleAdsense, HopeMyDay, iphyn, kamsel, Lau, Love_Rosie, LuCa88, Nathalie18x, Roosch, Sarah_Elise, Shetje14, Summerfly, SusanH en 102 bezoekers