Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:26

Zo, wij hadden vrijdag en zaterdag een beetje cheatdagen. Vrijdag een bbq, omdat mijn broertje geslaagd was en gister de restjes omdat er zoveel over was haha.

Vanavond hebben we dé pizza gemaakt met de bodem van kipgehakt. Was best lekker!
Afbeelding

En ik heb de “wolkenbroodjes” gemaakt. Maar de binnenkant blijft wat nat, heeft iemand daar ervaring mee?
Afbeelding

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:31

Dat hoort toch zo?

Het is tenslotte alleen roomkaas en ei :P

Wel goed je eieren scheiden, een beetje eigeel zorgt al voor problemen bij het kloppen. En een beetje bakpoeder kan ook helpen om het ietsje luchtiger te krijgen. Maar dat is niet per se droger.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:37

Bij mij waren ze ook niet super droog nee

Ik vloei nog steeds beetjes en nog steeds zelfde op de weegschaal. Ik ben niet meer gaan sporten (donderdag druk geweest met de taart en vrijdag had oudste zoo tje diploma zwemmen om 17.15 en daarna zijn we naar de camping gegaan, net pas thuis) dus ook geen percentage meting gedaan

Maar goed, we zien wel. Groenten eten blijft gewoon lastig (eet wel elke dag soep) maar zit wel laag op kcal, eet op de camping niet veel

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:00

Ik heb even gezocht, maar ik zie geen linkje naar het recept voor de pizzabodem van kipgehakt.

Die wil ik graag :)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:10

Nou, eerste dag suikerloos. Eén woord, gadverdamme. Humeur om naar huis te schrijven en begin al hoofdpijn te krijgen..
Hoelang duurde dat bij jullie?

Karaat_the_newforest op Instagram

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:14

Nooit gehad...

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:27

Saskia9 schreef:
Nou, eerste dag suikerloos. Eén woord, gadverdamme. Humeur om naar huis te schrijven en begin al hoofdpijn te krijgen..
Hoelang duurde dat bij jullie?


Ik had het 1 dag :)

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:56

Lekker gegeten vandaag iedereen?

Hier een uitdaging vandaag, dagje Efteling ivm verjaardag zoontje. Nou ging zo goed! Eigen eten meegenomen en toen we in het pannekoeken restaurant zaten, nam ik een kop biologische tomatensoep. Hij thuiskomst en de visite aan gebak, had ik 3 aardbeitjes met slagroom :D

En geen groot verschil, ik weet het, maar een foto van vandaag en een jaar geleden. Is natuurlijk niet allemaal keto geweest, maar wel veel hard werk


Afbeelding

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:14

Joh dat harde werken is beloond hoor! Ik zie echt wel verschil :j

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

njiloj

Berichten: 1273
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:31

Nou, ik zie wel degelijk verschil! Goed gedaan hoor!

Ik heb vorige week echt een kakweek gehad. Ik eet sinds begin dit jaar keto, en dit ging allemaal prima. Maar afgelopen week heb ik mijn hond in moeten laten slapen, en ik was zo enorm verdrietig dat ik mezelf getroost heb met alles wat ik eigenlijk niet meer eet. (Lees:frietjes, stroopwafels, ijs, fudge, chips enz...)
En dit heb ik gemerkt. Niet alleen barstende koppijn en buikpijn, maar ook gelijk weer een opgeblazen buik en een dikke kilo meer op de weegschaal.
Dus ik ben me deze week aan het herpakken.
Wel bijzonder hoe 2 dagen koolhydraten eten je lichaam zo op z’n kop zet zeg. En ik heb nu dus ook weer last van cravings, wat ik al ruim een half jaar niet heb gehad.
Ik de ‘bijwerkingen’ van koolhydraten eten het eerlijk gezegd niet waard om te cheaten. In m’n hoofd waren frietjes veel goddelijker dan in het echt. O:)

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:49

njiloj schreef:
Nou, ik zie wel degelijk verschil! Goed gedaan hoor!

Ik heb vorige week echt een kakweek gehad. Ik eet sinds begin dit jaar keto, en dit ging allemaal prima. Maar afgelopen week heb ik mijn hond in moeten laten slapen, en ik was zo enorm verdrietig dat ik mezelf getroost heb met alles wat ik eigenlijk niet meer eet. (Lees:frietjes, stroopwafels, ijs, fudge, chips enz...)
En dit heb ik gemerkt. Niet alleen barstende koppijn en buikpijn, maar ook gelijk weer een opgeblazen buik en een dikke kilo meer op de weegschaal.
Dus ik ben me deze week aan het herpakken.
Wel bijzonder hoe 2 dagen koolhydraten eten je lichaam zo op z’n kop zet zeg. En ik heb nu dus ook weer last van cravings, wat ik al ruim een half jaar niet heb gehad.
Ik de ‘bijwerkingen’ van koolhydraten eten het eerlijk gezegd niet waard om te cheaten. In m’n hoofd waren frietjes veel goddelijker dan in het echt. O:)


Sterkte!
Dat herpakken gaat je vast lukken en dan is die kilo er ook weer af.
Je hebt nu geleerd dat het cheaten dit niet waard is, dat is ook iets positiefs toch?

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:35

Dat is een heel fors verschil hoor!!!


Ik heb net zo'n fathead pizza bodem gemaakt, lekker zeg!


Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:49

Bedankt :o

Ik had vandaag weer lekker spinazie met een eitje en vis :~
Ben vanaf vandaag op de camping, blijven de hele school vakantie. Dus mn blender en mixer ook ingepakt en morgen lekker citroen mousse maken weer

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:29

Mag ik mij hier ook melden? :D gister begonnen met kha, althans, deels begonnen, er moet nog het eea op dat ik in huis heb, maar elk begin is er een! :j

Gister had ik 150 gram Griekse yoghurt, een bakje sla met 2 eieren en gerookte zalm, en in de avond andijvie stampot (bloemkool, andijvie en spekjes). Had wat moeite met de structuur van de ongekookte andijvie :oo tussendoor 2 rijstwafels.

Vandaag 3 eieren met 3 plakjes spek, een bakje sla met 2 eieren en gerookte zalm, en vanavond courgette pasta met tonijn. Tussendoor heb ik vandaag een stuk komkommer en een bifi worstje.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

mysa

Berichten: 10377
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:32

Zijn er ook mensen die dit dieet volgen maar geen vlees of vis eten? Puur uit nieuwsgierigheid hoor.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:59

LoveUggs schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :D gister begonnen met kha, althans, deels begonnen, er moet nog het eea op dat ik in huis heb, maar elk begin is er een! :j

Gister had ik 150 gram Griekse yoghurt, een bakje sla met 2 eieren en gerookte zalm, en in de avond andijvie stampot (bloemkool, andijvie en spekjes). Had wat moeite met de structuur van de ongekookte andijvie :oo tussendoor 2 rijstwafels.

Vandaag 3 eieren met 3 plakjes spek, een bakje sla met 2 eieren en gerookte zalm, en vanavond courgette pasta met tonijn. Tussendoor heb ik vandaag een stuk komkommer en een bifi worstje.


Kom jij wel aan je benodigde vetten en eiwitten zo? Ik weet natuurlijk niet wat je precies eet op basis hiervan... Maar ik kijk er wat vreemd tegenaan...


mysa schreef:
Zijn er ook mensen die dit dieet volgen maar geen vlees of vis eten? Puur uit nieuwsgierigheid hoor.


Hier was laatste nog iemand volgens mij? En mensen die reageerden dat het wel zou kunnen. Vegan lijkt me lastiger...

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:01

Janine1990 schreef:
LoveUggs schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :D gister begonnen met kha, althans, deels begonnen, er moet nog het eea op dat ik in huis heb, maar elk begin is er een! :j

Gister had ik 150 gram Griekse yoghurt, een bakje sla met 2 eieren en gerookte zalm, en in de avond andijvie stampot (bloemkool, andijvie en spekjes). Had wat moeite met de structuur van de ongekookte andijvie :oo tussendoor 2 rijstwafels.

Vandaag 3 eieren met 3 plakjes spek, een bakje sla met 2 eieren en gerookte zalm, en vanavond courgette pasta met tonijn. Tussendoor heb ik vandaag een stuk komkommer en een bifi worstje.


Kom jij wel aan je benodigde vetten en eiwitten zo? Ik weet natuurlijk niet wat je precies eet op basis hiervan... Maar ik kijk er wat vreemd tegenaan...


mysa schreef:
Zijn er ook mensen die dit dieet volgen maar geen vlees of vis eten? Puur uit nieuwsgierigheid hoor.


Hier was laatste nog iemand volgens mij? En mensen die reageerden dat het wel zou kunnen. Vegan lijkt me lastiger...


Ik heb het boekje met weekmenu's besteld via gobento :)

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:12

Ooh dan zal het wel wat meevallen :)

Vind hun recepten doorgaans wel wat lafjes, althans wat op de site staat.

Wist trouwens niet dat rijstwafels onder kha vallen!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:38

Janine1990 schreef:
Ooh dan zal het wel wat meevallen :)

Vind hun recepten doorgaans wel wat lafjes, althans wat op de site staat.

Wist trouwens niet dat rijstwafels onder kha vallen!


Vallen ze volgens mij ook niet :+ maar ik vind het zonde om de weg te gooien, dus totdat het op is neem ik ze mee als tussendoortje. Volgens mij zat er iets van 7 kh in

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:25

Oooh op die manier! Logisch :D

Ach ik heb vaak genoeg ruimte over voor zulke dingen. Jij gaat dit op den duur ook wel herkennen.

Ik zit regelmatig rond de 22/23 gram, inclusief een zeevruchtenbonbon a 6,8 gram per stuk.

Kwestie van gewenning :D
En het wordt een sport...

Vandaag voor het eerst geen chocola, maar wat hoger in kcal en alles zodat ik morgen minder stijf ben van het paardrijden :')

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:31

Ik lees hier stilletjes mee. Ik ben zelf niet van het tellen/bijhouden. Maar ik eet over het algemeen geen brood/aardappels/pasta/rijst. Gister toevallig wel een pistoletje kip gegeten op het werk, dat sla ik dan niet over voor een keertje. :D In het weekend willen we ook nog wel eens pistoletjes eten. Gisteravond hebben wij aardappel-anders met broccoli, bloemkool en gehakt op. Dat eten wij zeer regelmatig, heerlijk!
Vind sommige tips voor gerechten wel heel handig. Zo heb ik sinds 2 dagen de rookkaas crackers uit de magnetron ontdekt. Wat zijn die lekker zeg! <3
De bloemkool-huzarensalade is ook een dikke aanrader trouwens!

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:36

Ik vergeet steeds rookkaas te kopen haha wil die crackers ook maken

Vanavond wordt het denk ik bloemkool, vind mn oudste lekker en heel lief, 'dat mag jij ook eten he mama'

Morgen wil ie frietjes, dan eet ik gewoon een frikandelletje

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:52

Die rookkaas crackers krijg ik nooit optimaal, vind ze ook niet zodanig lekker dat ik de stank er voor over heb :')

Is overigens niet zo erg dat het niet weg te krijgen is door je afzuigkap aan te zetten.

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:02

Janine1990 dat lees ik meer ja! Ik was dan ook ontzettend gelukkig dat het mij bij de eerste poging al lukte om ze lekker te krijgen. Anders had ik het ook snel opgegeven hoor. :')
De stank vind ik nog wel meevallen. Crackers snel uit de magnetron halen, en een paar meter verderop opeten. :+

Wat trouwens ook lekker is. Repen kipfilet omwikkelt met spek, even bakken, en dan in een ovenschaal met champignonsaus en extra champignons. Heerlijk!
En gehaktballetjes met kleine stukjes courgette (en liefst ook kaas) erdoor vallen hier ook in de smaak.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:27

Oeh die klinkt goed! Helaas geen varken te etrn, maar rookvlees voldoet prima.

Hoe maak je de champignonsaus?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, GoogleAdsense, Lalladidoo, maxie, SentiBot en 44 bezoekers