[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:34

Daar ben ik het inderdaad helemaal mee eens. :D Ik vind het ook niet zo gek dat hij een dag minder loopt nadat hij in zijn eentje tien minuten lang de track op en neer rent :+

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:49

Wat een prachtig paardje, die Nazir! Wat sneu dat hij zo'n paniek had aan zijn hoofd zeg... En dan dat oog... heel sneu :(

Yildiz, poeh, ik weet het nog als de dag van gisteren dat je dat ongeluk had, zo heftig dat het je leven nog steeds zo enorm beïnvloedt en zal blijven doen. Wel heel gaaf dat je weer langzaam je weg aan het terug vinden bent met Nour :) Ik ga duimen voor de kliniek.

Isabel, die Joep toch, wat een portret is het toch, maar wel een heel leuk portret. <3


Ik heb weer een updateje gemaakt van Sadira :)
[ITP] C.A. Sadira voor het eerst in grotepaarden-ITP

_Inge

Berichten: 1409
Geregistreerd: 31-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:17

Ik ga zo even in je topic kijken :j

Hier eigenlijk alleen maar positieve dagen.
Zijn oog gaat echt super goed , het heelt netjes en zit weinig vuil in.

Verder maken we echt sprongetjes , hij is oprecht zeer geïnteresseerd in ons en gisteren kon ik al alleen het halstertouw over hem doen.
Hij schrikt nog van het halster als je er de stal mee in komt, dus doen we rustig het halstertouw om zijn nek en daarna neus , en als dat eenmaal zit is hij rustig en kan je het halster aandoen.
Normaal moest dit met twee, 1 afleiden en de ander touw erom , maar gisteren liet hij het uit zichzelf toe <3

S’avonds hebben we hem weer samen met mijn draver in de buitenbak gezet en die zijn zo lief samen, mijn draver kan zo opa brombeer zijn naar andere paarden maar naar Nazir is hij van moment 1 heel relaxed, bijna als hoe een moeder zou doen.
Gisteren was Nazir om Top heen aan het galopperen en draven , zoals veulens ook doen bij hun mama , super schattig.
We zijn hier zeer blij mee, Nazir heeft zo een veilig maatje en Top is ontzettend naar ons gericht dat Nazir hem daar ook in volgt.

Hebben jullie dat nu ook , dat je vanaf dag 1 bijna walgelijk veel liefde voor zo een diertje voelt :o
We hebben al meerdere paarden gehad en altijd moest zoiets groeien bij mij , maar nu , hij is zo schattig en lief en mooi en en en :+

Wat voeren jullie overigens?
Hij is op het randje van net iets te mager naar mijn mening , maar overvoeren wil je ook niet echt natuurlijk.

Nog even een kleine fotospam


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:58

Hij is knap! Fijn dat het beter gaat.

Ik heb heel lang metazoa gevoerd, maar nu voer ik sinds een maand of zo Vitalbix. Over beiden tevreden. Verder gewoon semi-onbeperkt goed hooi. En wat lijnzaadolie.

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:12

Zo, na een tijdje afwezigheid zal ik ook weer eens proberen hier in te haken :D

Fareed is inmiddels ook alweer ruim een jaar oud, en vind zichzelf vooral heel stoer, maar daarnaast is het ook een knuffel en een enorme lolbroek.
Even een topic met wat recente foto's van hem <3

[ITP] AZ Antar Fareed - uniek Arabisch mannetje alweer 1 jaar oud

Afbeelding

Afbeelding

En zoals een aantal van jullie al weten, verwacht ik volgend jaar ook een broertje (of héél misschien eens een zusje?) van hem. Hopelijk gaat alles goed en hebben we volgend jaar weer gezonde merries + veulentjes in de wei.

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:39

<3 wat een knap ding!!!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:13

Proficiat Roma! Wat een knappe kerel! En al zo compleet en zooooo wit!!!! Ik heb volgens mij de enige schimmel die weigert wit te worden lol!

Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe baby! En jaaaa... hopelijk een keer een meidje, ken t blegh :(:)
Heb destijds advies van Karin H. gekregen, na weer 2 hengsten in de Nelly gescand, niet te dicht op de eisprong te insemineren. Dus volgende keer ga ik dat zeker doen en nooit meer ei afspuiten (just to be sure :D)
Of geen SE en gewoon Nour gebruiken, ik geef merriegarantie **\O/** *D *D

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:57

YildizArabs schreef:
Proficiat Roma! Wat een knappe kerel! En al zo compleet en zooooo wit!!!! Ik heb volgens mij de enige schimmel die weigert wit te worden lol!

Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe baby! En jaaaa... hopelijk een keer een meidje, ken t blegh :(:)
Heb destijds advies van Karin H. gekregen, na weer 2 hengsten in de Nelly gescand, niet te dicht op de eisprong te insemineren. Dus volgende keer ga ik dat zeker doen en nooit meer ei afspuiten (just to be sure :D)
Of geen SE en gewoon Nour gebruiken, ik geef merriegarantie **\O/** *D *D


Ja, hij is compleet hè voor zijn leeftijd? Vind hem zelf ook echt heel gaaf! Ik denk dat de combi van zijn vader met Aziza nóg beter was geweest, maar hij overtreft al mijn verwachtingen. Zijn vader heeft bij zijn nieuwe eigenaar ook de eerste 3 merries drachtig, ben héél benieuwd!

Ik heb ook zo'n schimmel gehad, die was met 3 jaar eigenlijk nog gewoon vos.

Afbeelding

Theoretisch gezien klopt die tip inderdaad, maar bij mij lijkt zelfs dat averechts te werken _O-
Van de enige 2 merrieveulens die ik gehad heb, was de ene geïnsemineerd na de eisprong, en de andere er vrijwel bovenop.
2 jaar geleden met Aleeyah was alles optimaal voor een merrie, gedekt op dag 3 van de hengstigheid, en doordat ze beschadigt was van binnen niet meer gedekt daarna, dus echt heel vroeg, daarnaast heeft een maiden merrie ook meer kans op een merrie veulen, maar nee hoor, daar was Fareed :x
Maar dat gevoel had ik ook al sinds het begin van de dracht, en ik ben er nog steeds zeker van dat Aziza een merrieveulen droeg..
Nu maar hopen dat Nadjarah me ooit een merrietje gaat geven!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:57

Wat is hij gaaf geworden. Ik weet nog dat hij als veulen zo'n gave vlek had. Hij is al heel erg paard voor zijn leeftijd. :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:36

Hoe gaat het met jullie arabs? Met Joep gaat het goed de laatste tijd. We hebben laatst ruim een uur gewandeld *\o/*

Wel heb ik een vraag... weten jullie iets van genetica? Gewoon uit interesse hoor! Joep heeft namelijk een vachtkleur die elk jaar witter wordt. Of nou ja - steeds meer witte haren op 1 schouder / flank. Ook steeds meer haartjes die wit zijn in zijn manen. Hij is pas 11 dus ouderdom kan het niet zijn :+

Zijn beide ouders zijn vos, maar zijn beide opa’s en een hoop andere grootouders zijn schimmel. Kunnen al die witte haartjes daar vandaan komen? Of is dit gewoon wat vossen doen?

Oh en hij heeft een snebje die ook alleen in de winter verschijnt. :+

Afbeelding
Witte haartjes


Afbeelding


Afbeelding
Zomer sneb


Afbeelding
Winter sneb

Toen ik hem net had was er een enkele witte haar.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9309
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:33

Ziet er uit als vos stekelharig.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:52

Die van mij krijgt ook steeds meer witte haartjes over d'r lijf, maar niet zo veel als Joep, het valt ook niet echt op, tot dat je er met je neus boven op staat :)

Vanmiddag weer eens wedstrijd, weet niet wat het is dit jaar, maar tis echt elke keer wat :roll:
Begin dit jaar elke keer storm, daarna corona natuurlijk... Toen heb ik nog 'n keer een online proef gereden, maar eerlijk gezegd rij ik liever thuis geen wedstrijden, had mw net een mwa week (geen zin) waaide het ook hard, maar de dag zelf was ze redelijk van humeur, maar heel safe gereden. Wilde hare majesteit niet beledigen omdat m'n hoofd verkeerd stond oid :+
Toen zouden we mee doen aan een meetmoment, maar had er een ander paard langs Djuun d'r been gestapt, wond + kreupel.
En vandaag weer harde wind en regen :roll:
Kunnen jullie ff duimen dat het tussen 14u en 15.15u de wind even wegvalt en vooral dat het droog is? :')

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:58

Isabel_k schreef:
Hoe gaat het met jullie arabs? Met Joep gaat het goed de laatste tijd. We hebben laatst ruim een uur gewandeld *\o/*

Wel heb ik een vraag... weten jullie iets van genetica? Gewoon uit interesse hoor! Joep heeft namelijk een vachtkleur die elk jaar witter wordt. Of nou ja - steeds meer witte haren op 1 schouder / flank. Ook steeds meer haartjes die wit zijn in zijn manen. Hij is pas 11 dus ouderdom kan het niet zijn :+

Zijn beide ouders zijn vos, maar zijn beide opa’s en een hoop andere grootouders zijn schimmel. Kunnen al die witte haartjes daar vandaan komen? Of is dit gewoon wat vossen doen?

Oh en hij heeft een snebje die ook alleen in de winter verschijnt. :+

[ [url=m/uNt2Ff.jpg]Afbeelding[/url] ]
Witte haartjes


[ [url=m/eqQ2aT.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/hxlTzK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zomer sneb


[ [url=m/8K0atI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Winter sneb

Toen ik hem net had was er een enkele witte haar.


Dat heet rabicano. Mijn bruine hengst heeft het ook en geeft dit soms wel en soms niet door aan zijn nakomelingen (afhankelijk van de merrie). Het heeft bij mijn weten niks met schimmelgen te maken.
Genetica is super leuk en heel grappig het hier te lezen: toevallig heb ik heel recent via Country Ranch haren van Nour opgestuurd naar US voor een uitgebreide analyse op kleur maar ook aanleg en karakter etc. Ben heel erg benieuwd! :)

Rabicano is veelal in de liezen te zien, boven de staart (skunk tail kan ook) en onder de hals/borst en keel.
Bij Nour:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

fjaere

Berichten: 0
Geregistreerd: 07-07-20

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:28

Hallo Arabian lovers! Dit is mijn eerste post op Bokt. :)
Ik doe mijn verhaal even, laat me a.u.b. weten als ik beter in een andere topic deze vraag kan stellen.
Ik heb van 4-17 jaar intensief gelest en gereden in de V.S., vooral met Arabieren, Morgans, en Morabs; 12-17 heb ik jonge paard (Hackney Pony/Arab/Saddlebred) gehad en ingereden toen hij vier was. Dancer was heel erg showy qua persoonlijkheid maar was ook een heel lief en makkelijk paard.
Nu ben ik een aantal jaren verder en begin mijn weg weer te vinden in de paarden wereld in Nederland.
Ben aan het oriënteren en heb gekeken naar KWPNers en andere warmbloeden maar het zijn toch de paarden van mijn jeugd die mij weer het meeste roepen.
Het lijkt me geweldig om weer met een jong paard aan de slag te gaan.
Mijn uiteindelijke doel als het paard volwassen is en kan worden ingereden, zou recreatief veel buiten- en langeafstandsritten.
Nu mijn vraag: ik heb een leuke Arabische hengst (ik zou hem laten ruinen) ontmoet die te koop staat:
https://www.allbreedpedigree.com/index. ... Duplicates

Is deze hoeveelheid inteelt gebruikelijk en niets om voor te schrikken, of juist iets om me zorgen over te maken?
Heel veel dank alvast voor jullie inzichten!

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:49

fjaere schreef:
Hallo Arabian lovers! Dit is mijn eerste post op Bokt. :)
Ik doe mijn verhaal even, laat me a.u.b. weten als ik beter in een andere topic deze vraag kan stellen.
Ik heb van 4-17 jaar intensief gelest en gereden in de V.S., vooral met Arabieren, Morgans, en Morabs; 12-17 heb ik jonge paard (Hackney Pony/Arab/Saddlebred) gehad en ingereden toen hij vier was. Dancer was heel erg showy qua persoonlijkheid maar was ook een heel lief en makkelijk paard.
Nu ben ik een aantal jaren verder en begin mijn weg weer te vinden in de paarden wereld in Nederland.
Ben aan het oriënteren en heb gekeken naar KWPNers en andere warmbloeden maar het zijn toch de paarden van mijn jeugd die mij weer het meeste roepen.
Het lijkt me geweldig om weer met een jong paard aan de slag te gaan.
Mijn uiteindelijke doel als het paard volwassen is en kan worden ingereden, zou recreatief veel buiten- en langeafstandsritten.
Nu mijn vraag: ik heb een leuke Arabische hengst (ik zou hem laten ruinen) ontmoet die te koop staat:
https://www.allbreedpedigree.com/index. ... Duplicates

Is deze hoeveelheid inteelt gebruikelijk en niets om voor te schrikken, of juist iets om me zorgen over te maken?
Heel veel dank alvast voor jullie inzichten!


De hoeveelheid inteelt schrik ik niet van, vind het zelfs erg laag.
Mooie bloedlijnen en goede fokker, doen zou ik zeggen...

_Inge

Berichten: 1409
Geregistreerd: 31-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:31

Ik was er al bang voor toen we Nazir kochten...Arabieren zijn verslavend :o , we hebben nog een Arabiertje aangeschaft :D , zelfde leeftijd als Nas.
Nazir zijn vader weten we nu overigens ook, Sultan al Zobara.
Nazir is overigens echt mijn schatje, nooit gedacht dat ik ooit zoveel liefde voor een paard kon voelen als ik bij mijn eerste paard heb.
Hij is zo speciaal , begroet ons altijd met een luide hinnik , is enorm snel lerend , dat is alleen soms wel niet altijd positief aangezien we op een grote stalling staan waar hij dus ook slechte en stoute dingen overneemt -O- .
Maar over de nieuwe , Nazir had vrij weinig aansluiting bij onze andere paarden omdat hij enorm intens is, hij kruipt het liefste in een ander paard , dus moesten we hem altijd alleen buiten zetten.
Nu is dit voor een 2 jarige ver van ideaal natuurlijk, dus mijn idee was, we kijken voor een Arabier als maatje voor hem .
Jagger is er nu 2 weken en dit was echt de beste keuze ooit, die twee kunnen elkaar vanaf moment 1 lezen, ze zijn net zo close en intens .
Jagger zijn afstamming is wel heel anders dan Nazir , zo ook zijn bouw en karakter .
Nas is echt heel hevig en heet, wel bereikbaar voor ons maar danst regelmatig naast je als je met hem loopt, Jagger daarentegen is heel relaxed en beheerst.
Jagger zijn vader is : El Nabila B en vm is: Borsalino K .

Hier is Jagger de voorste:
Afbeelding

Nazir:
Afbeelding

Jagger:
Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

ChaplinC
Berichten: 69
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:02

Wat hebben jullie allemaal prachtige arabjes!!!

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:32

<3 prachtige arabiertjes

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:49


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:51

Wat een plaatje <3
Gefeliciteerd :D

blokfluit
Berichten: 86
Geregistreerd: 11-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:37

Miereneter, heel veel plezier met je nieuwe arabje. Leuk beestje!

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:37

Knapperd hoor gefeliciteerd!

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:26

Dank jullie wel! Heb net even op jullie profielen gespiekt, wat een mooie dieren. Nou ja, in jouw geval een heerlijke beestenbende, Miranda!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:35

Wat een knapperd! Ik had je foto-topic al gezien. :D

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:49

Gefeliciteerd! Wat een sprekend paard! :)