[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:41

Iemand anders had ze voor mij mee genomen, maar die kun je bij het secretariaat ophalen. Zitten aan elkaar vast geniet. Liggen er al vrij snel :)

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:31

Nou we hebben het overleefd :+
De losrijbak was m vanmorgen nog redelijk te doen qua bodem alleen de bijzondere afmeting in combinatie met laaghangende takken, fladderende kippen en 4 stuurloze pony's was het meer testen of we konden sturen en remmen :Y)

De bodem van de binnenbak (leek wel zwarte grond?) was inderdaad een drama en Doran was vreselijk kijkerig daar. Dus ook daar overleven en 174 punten.

De buitenbaan was toen ik mocht prima gelukkig! Paar kleine rommetjes daar en Doran verraste me een keer door opeens stil te gaan staan := eigenlijk wel fijn gereden voor de eerste keer die proef en daar 182 punten.

Volgende keer kiezen de een andere locatie :+

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:10

Was het zo druk vanmorgen met losrijden?
Wel fijn dat je de tweede proef nog een winst hebt kunnen halen! Zoals je zegt volgende keer een andere locatie.
Wij gaan 2 augustus pas weer op pad (voor zover we nu weten) :)

Vanmorgen eventjes met Donner gesprongen. Afgesloten met 95 cm :D Ook klein parcours gesprongen, dit gehouden op ongeveer 50/60cm met lange lijnen er tussen. Dinsdag ga ik een keer niet naar de les, eventjes weer een keertje rustig thuis trainen, zijn we beide aan toe :)
Afbeelding

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:13

Na echt druk viel wel mee maar 't waren 4 kleine pony's op B niveau.. Zo heel veel ruimte was er niet en als je dan wat zijgangen mee wil nemen tussen de schoppende en met zweep tikkende kinderen valt dat met die van mij echt niet mee :o

Gave foto veertje! 2 augustus duurt nog even, maar even doortrainen is ook wel fijn!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:34

Ja het was erg lastig losrijden. Ik had op een gegeven moment de baan voor mij alleen toen kon ik eindelijk eventjes gebroken lijnen en contra galop goed mee pakken :+

Dankjewel! Ja de eigenaren zijn op vakantie dus ik neem een aantal keren privé les om echt rii het M2 te werken. Willen 2 augustus nog een keer M1 starten en waarschijnlijk eind augustus M2 :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:30

@ Veertje; Jammer van de locatie, maar toch weer 2 puntjes erbij, gefeliciteerd!
@ Buxy; Ook voor jou, jammer van de locatie, maar gefeliciteerd met je punt.
Voor beide dames; deze locatie dus maar overslaan :D :+
@ Veertje: Stoer hoor!

Hitte eindelijk voorbij, fijn! :D *\o/*

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:57

Poeh, wat loop ik hier achter, ben extreem druk met mijn werk (2 eigen bedrijven... :):) en soms tolt het wat van de drukte... hier geen Corona-rust in ieder geval)
ik had afgelopen weekend een meetmoment, en ondanks de vliegende rechtsomkeert in de ring, voor de proef begon, toch twee winstpunten kunnen rijden (maar nog maar net; 181,5 en 183). En waar ik vooral heel trots op was, na 3 jaar niet weg te zijn geweest met Fantast: makkelijk laden en relaxt gedrag op het terrein <3
Ook eerste keer met mijn 38 jaar oude auto en 21 jaar oude trailer op pad, we hadden bekijks!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij vond het heerlijk rond te kunnen kijken!

Afbeelding

Afbeelding

sandyjorgen

Berichten: 813
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:34

Haha, de kleur valt wel op inderdaad lonn. Fijn dat t zo goed ging. En ook nog een paar winstpunten zodat je niet voor niks bent geweest.

Buxy en veertje ook gefeliciteerd. Jammer van de locatie. Ik heb ook altijd n heel voorkeurslijstje qua eisen :') bak moet goed zijn, meer dan voldoende losrij ruimte, beetje fatsoenlijke parkeerplek en dan nog liefst dicht bij huis op n locatie die ik al ken. Blijft weinig over als je niet van verrassingen houdt :+

Ik vanavond weer online proef gereden. In de miezer. Zaten wel wat slordigheidjes in en een vliegende wissel dus ik geloof niet dat dit veel gaat opleveren. Laatste tijd heeft ze last met mesten en gaat ze toch keer stilstaan tijdens t losrijden. Of t is de voortdurende hengstigheid die dwars zit. Ik weet t niet. Hard moeten werken iig om haar voor de proef toch redelijk aan de praat te krijgen dus ach, t voelde toch nog als n klein succesje.

sandyjorgen

Berichten: 813
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:36

Oja, en leuke foto’s trouwens. Je paard staat er heel relaxed bij. Ik snap dat dat een big smile waard is.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:23

@lon, Gefeliciteerd met je winstpunten! Je auto valt goed op haha, ik houd er wel van :P
@Sandy, ja ik heb normaal ook altijd een lijstje met bekende locaties, maar ik dacht even een keer een nieuwe was ook in de buurt, helaas een tegenvaller :+
jammer dat je proefje niet helemaal ging zoals verwacht. Ga je die wel opsturen of wil je nog een keer opnemen?

Donner loopt helaas niet helemaal goed en dit is rijtechnische niet op te lossen. Ik heb toch maar even een mailtje gedaan naar een dieren fysio, wil er toch een keertje wat aan laten doen. Heb zelf bijna vakantie en hoop dan in die eerste week wel een afspraak te hebben staan.
Hij ontwijkt zijn rechter achterbeen. Zondag toen we terug op weg waren naar stal zette hij die al niet helemaal onder, hij liep niet kreupel maar ook niet zoals hij normaal loopt. Gisteren had ik eventjes gereden en kleine volte vond hij echt niet meer leuk. Heb daarom ook niks bijzonders meer gevraagd. Met het uitstappen was hij ook weer wat aan het slepen met dat been, ook wilde hij rechts geen contact meer maken en was hij links een baksteen. Toen ik hem bij de stallen neer had gezet ging hij ook meteen met dat been op rust staan, als ik de stal in wil draaien moet hij beetje kort draaien en daar had hij ook wat meer moeite mee dan anders.
Heb de les van donderdag ook maar afgezegd :(

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:33

@ Lon; Gefeliciteerd! en euh ... ja da's een vrij opzichtige combi ja :D
@ Sandy; Jammer, maar wie weet ... nog even afwachten
@ Veertje; Wat balen! :(:) Zou hij zich verdraaid hebben ofzo?

Hier besloten om pas na mijn vakantie weer te gaan starten, hij loopt nu toch niet zoals ik wil :+

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:16

Dat zou inderdaad heel goed kunnen, even afwachten hoe hij morgen is. Morgen avond maar weer even beweging geven :)
Wanneer is je vakantie Marietje? :)

sandyjorgen

Berichten: 813
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:34

Ik heb gewoon ingestuurd hoor. Had geen tijd meer om nieuwe op te nemen want vandaag zou ik gaan buitenrijden.
Helaas regendenhet teveel en had m’n paard n dik achterbeen. Ik denk vastgelegen op stal en zich met t ijzer geraakt. Er zal n sneetje van n cm en bloed aan dr been.
Ik had al afspraak met fysio staan dus die kan meteen ff check en of de rest nog oke is.

@veertje: das idd niet 100% zoals hoort. Keer na laten kijken kan nooit kwaad. Hopelijk is t iets simpels.

Heb je stukje film van je paard Marietje ? Wat gaat nog niet naar je zin?

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:35

Dank :) Je moet er inderdaad maar van houden, maar ik ben ermee in mn nopjes!
Wat balen dat Donner niet goed loopt. Altijd goed om dan een fysio te laten kijken. Ik had voor Fantast een fijne masseuse maar die is er helaas mee opgehouden. Moet dus weer op zoek (hij heeft neiging spanning op te slaan in zijn rug, waardoor hij een plank kan worden).

sandy, wellicht nog wat vroeg voor de vliegende wissel ja :D Mijn vliegende keertwending was gelukkig al vóór de proef begon... Al heb ik ze ook wel eens tijdens proeven gehad. Weet niet op welk niveau ze die gaan introduceren, is wel een talentje van mijn paard.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:03

@Sandy, Balen zeg dat je paard nu een dik achterbeen heeft! Hopelijk is dat snel weer een beetje bijgetrokken. Ben benieuwd naar de punten van je proef
@Lon, Zolang het voor jou prima rijd en je ermee op pad kan is het ook prima toch? :D

Donner is ook nog nooit behandeld geweest, hij heeft jaren lang een verkeerd zadel gehad en ik heb sinds dit jaar januari wel een goed passend zadel (iets met een afspraak maken en een goede zadelmaker vinden :') ), maar ja als iets vast zit, zit het vast. Ben al bezig met een afspraak maken en hoop dat het gewoon een blokkade is wat makkelijk te verhelpen is. Het is niet zo dat hij echt kreupel loopt en niks meer kan :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:29

@ Veertje; Je weet het soms ook niet wat ze allemaal uitvreten. :(:)
@ Sandy; Dat is balen. :(:) Hopelijk valt het mee

ik probeer al weken een filmpje te (laten) maken, maar tref het steeds niet dat ik iemand kan strikken.
Ik ga begin augustus op vakantie, dus het zal na half aug. worden wat betreft de wedstrijden.

Hij loopt gewoon net niet naar mijn zin, kruipt er weer beetje achter en wil niet helemaal door z'n lijf komen. Het ging gisteren eigenlijk aan het eind weer erg fijn, maar daar ben ik dan ook het hele ritje mee bezig. :roll: Dus heb daarom maar besloten na mijn vakantie pas te gaan.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:26

@Marietje, nee het is heel lastig. Hoop dat ik vandaag reactie krijg of ze in de week van 13 juli plekje vrij hebben.

Misschien is het voor jullie beide ook wel lekker om even vakantie te hebben? Kan zijn dat je er net iets te veel mee bezig bent en je na je vakantie weer rustig aan kunt beginnen :)

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:54

Lon leuke foto's en gefeliciteerd met de punten!

Sandy jammer van de onrustigheidjes en het dikke been, hopelijk nog wel fijne punten/commentaar.

Veertje ook al pech :( hopelijk ook snel weer op de goede weg!

En Marietje vakantie doet soms wonderen! Mijn Fries had dat eerder ook echt af en toe nodig.

Wij gaan regelmatig naar de ostheopaat, niet standaard Om de zoveel maanden maar zodra ik merk dat hij het nodig heeft meestal een keer of 3 a 4 per jaar. Net als de zadelmaker ook zo'n 2 a 3 keer per jaar.

Wij gaan zondag nog een filmpje maken voor online dressuur en ik ga zo even kijken of ik ergens in de buurg nog op meetmoment kan :=

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:53

@buxy, succes alvast met opnemen! In de buurt zijn best veel meetmomenten zag ik.

Onze afspraak staat, 15 juli gaan we erheen. Heb Donner vandaag wel even 'gereden'. Gewoon lekker bitloos en niks moest. Heb het ook even laten filmen, hij loopt niet kreupel maar hij zet niet veel kracht met het been. Op film is eigenlijk niks te zien, maar ik voel het vooral. Hebben ook vooral lekker gestapt en heb klein stukje draf op film staan om even te zien hoe hij nu liep.
Afbeelding
Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:26

@ Veertje; Ja misschien wel hoor, hij deed het ook zo fijn afgelopen tijd. Kan best zijn dat hij even stapje terug moet, dat is nu ik erover nadenk eigenlijk altijd wel zo gegaan. :+
Is het nog gelukt met je afspraak?
@ Buxy: Osteo doe ik hier ook x aantal keer per jaar, zo ook de masseuse.
Succes vast voor je filmpje! Bij jullie alweer veel wedstrijden in de omgeving?
@ Veertje; Fijn dat je een afspraak hebt!
Het klinkt mij een beetje als een verrekking .... Wat dat betreft, je weet nooit wat ze uitvreten. :roll:

Hier doe ik nu alleen even basiswerk, gisteren gaf hij aan het eind echt een heel goed gevoel, beter dan voordat hij weer minder naar m'n zin liep dus ik ga er maar vanuit dat dit een stap terug is, waardoor we straks weer twee vooruit gaan.
Ik had het er nog met mijn instr. over, hij is rijtechnisch echt heel erg lastig. %)

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:06

Vaak moet je inderdaad even een stapje terug om weer vooruit te kunnen Marietje!

Fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken veertje, met wie als ik vragen mag?

Er is hier wel redelijk wat in de buurt maar het meeste is (volgens mij) nog wel meetmoment en nog geen wedstrijd.
Wij hebben ons voor de 19e opgegeven voor een meetmoment, 2-8 voor wedstrijd en 9-8 een meetmoment. Misschien dat die nog omgezet worden ofzo?

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:18

@Marietje, blijft altijd lastig om te bepalen wanneer je een stapje terug moet zetten. Maar misschien juist goed om even lekker basiswerk te doen en niks bijzonders van hem te vragen.

Het zou goed kunnen dat het inderdaad een verrekking is, ik blijf dit weekend even lekker kalm aan doen, hij was gisteren ook tijdens bitloos rijden op momenten aan het briesen en dat zou hij normaal nooit echt doen. Wel tussendoor, maar het was nu al lekker met los stappen/draven dus voor hem ook wel fijn om ff lekker niks te moeten.

@Buxy, ik ga naar Jill Bomers toe in Groenlo. Tot nu toe altijd positieve reacties gehoord.
Waar ga je 2-8 heen? Volgens mij gaan veel nog wel omzetten, stel je hebt je aangemeld zijn ze wel verplicht te vermelden dat ze het hebben omgezet naar een wedstrijd :)

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:43

2-8 is in Vragender.
Aah oké nog nooit eerder geweest? Hier geen positieve ervaring namelijk :o

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:04

He leuk, daar ga ik dan ook hopelijk heen!
Nee Donner is nog nooit eerder behandeld. Vriendin van me gaat daar al langer heen en andere mensen van de rijvereniging ook. Ah wat dan? mag ook in pb :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:57

@ Veertje; Hoe gaat het nu met hem?
@ Buxy; hOe is het opnemen gegaan?