Paarden dood door wolf, Duitsers spreken van escalatieniveau

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:02

Rizette schreef:
Hoe moet dat gaas op de grond dan vast aan de omheining met stroom er op waar onderdoor gemaaid moet worden om het stroom op de onderste draad te houden?

Krammen, onderste draden hier op 0, 10 en 20cm zullen trouwens prikkeldraad worden aan die kant (komen de paarden niet). Ook zodat ik daar niet hoef te maaien en de bramen, etc. deel van de omheining worden. Als ik daar nl een mooi paadje maak om te kunnen snoeien, dan kan die wolf daar ook makkelijk graven/springen. Stroom komt aan de andere kant en hoger waar ik er vanaf de binnenkant bij kan incl. palen vervangen, etc. .

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:09

Juangi schreef:
Ik vind het bizar hoe erg mensen zich opfokken over een meningsverschil. We blijven altijd houden dat A een andere mening heeft dan B, waarom dan gelijk zo persoon en aangevallen reageren?

Duidelijk komkommertijd.


Niks komkommertijd. Veel paardenmensen zijn er echt wel mee bezig. Onlangs is er een wolf gesignaleerd in Putte. Vrienden van ons hebben een fokkerij in Putte, dus het komt echt dichterbij, en je wil niet op een dag een veulen verscheurd aantreffen...

Born to slide, forced to work

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Paarden dood door wolf, Duitsers spreken van escalatieniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:15

Ja meningsverschil, niet zo raar.
In mijn woonplaats zijn er al 2 bewezen wolven aanvallen, in een straal van 20 km tientallen.
En dat gaan wat pro wolfjes wel even vertellen hoe ik het moet gaan doen.
Terwijl duidelijk is dat die beesten ook door/over omheining gaan die de zogenaamde wolven experts als goed benoemd hebben.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:29

sevke schreef:
@Nikass : iedereen heeft recht van spreken. Maar de ene weet beter hoe het er in de praktijk aan toegaat dan de andere. Misschien is de mening van mensen die er middenin zitten net iets belangrijker dan de mening van de roepers die het alleen van op afstand kennen.
edit: typo


Nou dan ben ik blij dat je mijn mening toch belangrijk (er) vindt ;)
Maar het slaat natuurlijk nergens op. De meeste mensen in het buitengebied hebben nog nooit een wolf in levende lijve gezien, niet iedereen heeft dieren die buiten lopen en sommige mensen hebben desondanks totaal geen verstand van zaken.

Dat blijkt onder andere uit dat gezever in dit topic over die "metershoge hekken" terwijl er al pagina's terug een duidelijke link geplaatst is dat de hekken niet hoog hoeven te zijn...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:35

_Penotti schreef:
Ja meningsverschil, niet zo raar.
In mijn woonplaats zijn er al 2 bewezen wolven aanvallen, in een straal van 20 km tientallen.
En dat gaan wat pro wolfjes wel even vertellen hoe ik het moet gaan doen.
Terwijl duidelijk is dat die beesten ook door/over omheining gaan die de zogenaamde wolven experts als goed benoemd hebben.


Ik denk dat niemand je verteld wat jij moet doen hoor ;)

Ik vind de sfeer in het topic hier wel erg vervelend worden, je bent schijnbaar pro of je bent anti en op die manier wordt de discussie ook gevoerd. Niemand op wat enkelen na staat open voor de mening van een ander, dus discussieren is eigenlijk al niet meer mogelijk. Het venijn druipt er aan alle kanten af. Jammer, want er is ook een groot grijs gebied en het had prima een fijne discussie kunnen worden.
Het hier elkaar afzeuren en aftroeven als een stel kleuters is een beetje triest en al helemaal omdat niet iemand hier er ook maar enig hand in de situatie heeft.

Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:38

tamary schreef:
Daarmee gaat de vrijheid van de ene diersoort ten koste van het welzijn van anderen.


Is dat niet altijd al zo?
Je kunt het ook omdraaien namelijk: het overschot aan hobby en productie dieren maakt dat de ruimte en vrijheid van wilde dieren wordt beperkt. En regelmatig op een dusdanig extreme manier dat een diersoort uitsterft.

Mindim ik ben het volledig met je eens. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:40

sevke schreef:
@Nikass : iedereen heeft recht van spreken. Maar de ene weet beter hoe het er in de praktijk aan toegaat dan de andere. Misschien is de mening van mensen die er middenin zitten net iets belangrijker dan de mening van de roepers die het alleen van op afstand kennen.
edit: typo


Oh heerlijk, was het maar zo mooi, als de mening van mensen die er middenin zitten zwaarder mee zou tellen, kunnen we dat dan ook vertalen naar de wegenbelasting. Want dan hoef ik als buitengebiedbewoner een stuk minder te betalen dan een randstedeling.....maar helaas -O- :D

mysa

Berichten: 10452
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:50

Tja, anti.. Wat heet... Ik ben al twee jaar wat ongerust. Heb vorig jaar al flink wat geld uitgegeven aan stroom. Moeten nog twee draden bij en langere afstandhouders, zoals je op schuttingen wel ziet.

En eigenlijk ook een nieuw sterker apparaat.
Eerst maar weer sparen in de hoop dat ze nog even niet op bezoek komen.


Loop met de honden niet meer achterlangs, 's morgens vroeg of 's avonds. Alleen wel maar met de honden is het risico me te groot.

En nee, ik lijd niet aan het roodkapjesyndroom.

Wolven hebben hier domicilie gekozen, verschillende buurtgenoten hebben een wolf of welp gezien.

En de boswachter vindt regelmatig kadavers van weer een andere wolf. (Waarschijnlijk een solitair exemplaar).

Dus: De donkergroene mensen zullen eea hysterische onzin vinden of zeggen dat je er dan nog maar enige duizenden euro's tegenaan moet gooien want je hebt immers zelf voor paarden gekozen. Ja, dat heb ik. Bijna vijftig jaar geleden. Toen er nog geen enkel probleem was.

Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paarden dood door wolf, Duitsers spreken van escalatieniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:21

Nikass, de ervaringen die worden gedeeld vanuit bijvoorbeeld Zweden en Duitsland gelden niet? In Nederland gaat de wolf braaf achter zo'n omheining blijven?

Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:22

Donkergroen?? :?

Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:22

Kinke schreef:
Nikass, de ervaringen die worden gedeeld vanuit bijvoorbeeld Zweden en Duitsland gelden niet? In Nederland gaat de wolf braaf achter zo'n omheining blijven?


Waaaar in hemelsnaam hoor je mij dat zeggen?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:39

sevke schreef:
Juangi schreef:
Ik vind het bizar hoe erg mensen zich opfokken over een meningsverschil. We blijven altijd houden dat A een andere mening heeft dan B, waarom dan gelijk zo persoon en aangevallen reageren?

Duidelijk komkommertijd.


Niks komkommertijd. Veel paardenmensen zijn er echt wel mee bezig. Onlangs is er een wolf gesignaleerd in Putte. Vrienden van ons hebben een fokkerij in Putte, dus het komt echt dichterbij, en je wil niet op een dag een veulen verscheurd aantreffen...

Putte bij de Nederlandse grens?

Lalahorse

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden dood door wolf, Duitsers spreken van escalatieniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:42

Als wij maatregelen moeten treffen voor ons vee dan vind ik dat de gementes.moeten zorgen dat de wolf in het natuur gebied blijft. Gaat dit niet dan moeten ze de wolf een verdovings spuit geven en ergens in ene ander land uitzetten.Zodra er schapen en zo worden gepakt.moet er een opening komen om de wolf.dood te schieten

love fay love my horses
Vegan

Rizette
Berichten: 4329
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:48

tamary schreef:
Rizette schreef:
Hoe moet dat gaas op de grond dan vast aan de omheining met stroom er op waar onderdoor gemaaid moet worden om het stroom op de onderste draad te houden?

Krammen, onderste draden hier op 0, 10 en 20cm zullen trouwens prikkeldraad worden aan die kant (komen de paarden niet). Ook zodat ik daar niet hoef te maaien en de bramen, etc. deel van de omheining worden. Als ik daar nl een mooi paadje maak om te kunnen snoeien, dan kan die wolf daar ook makkelijk graven/springen. Stroom komt aan de andere kant en hoger waar ik er vanaf de binnenkant bij kan incl. palen vervangen, etc. .

Hoe hou jij stroom op je draden met bramen er in? Stroomdraad op 20 cm moet helemaal uit de planten zitten anders hou je niet genoeg stroom op de draad.

mysa

Berichten: 10452
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:51

Nikass schreef:
Donkergroen?? :?


Even gepikt van Van Voorst tot Idem. ;)

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:32

hoho nou ga jij mij dingen in de mond leggen... IK ben tegen de wolf!!!!!! mooi dier, maar niet hier in NL. heb 100% wolf meegemaakt in Tjechie bij iemand die dieren traint/heeft voor films en reclames en heb zelf een Tjech-wolfdog (55% wolf) te logeren gehad en mee getraind, maar voor mij mogen ze wegblijven uit NL. en Belgie.

Ik probeer alleen degene die zo makkelijk doen over de wolf duidelijk te maken dat het niet zo is zoals ze beweren en praatjes over rondstrooien, zoals dan zet je er maar een hekje extra omheen. En ze zijn zo schuw die kom je niet tegen etc. Ze doden eerst via nekbeet (niet dus) etc. De meeste antiwolf verhalen en berichten komen juist bij mij vandaan hier... ben al jaren lid van fb. pagina Nowolfes, waar heel veel juiste verhalen en beelden vandaan komen, niet om de wolf te promoten maar juist het tegendeel. Promoten waarom de wolf hier totaal niet geschikt is om te verblijven.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:34

Rizette schreef:
Hoe moet dat gaas op de grond dan vast aan de omheining met stroom er op waar onderdoor gemaaid moet worden om het stroom op de onderste draad te houden?
Rizette schreef:
tamary schreef:
Krammen, onderste draden hier op 0, 10 en 20cm zullen trouwens prikkeldraad worden aan die kant (komen de paarden niet). Ook zodat ik daar niet hoef te maaien en de bramen, etc. deel van de omheining worden. Als ik daar nl een mooi paadje maak om te kunnen snoeien, dan kan die wolf daar ook makkelijk graven/springen. Stroom komt aan de andere kant en hoger waar ik er vanaf de binnenkant bij kan incl. palen vervangen, etc. .

Hoe hou jij stroom op je draden met bramen er in? Stroomdraad op 20 cm moet helemaal uit de planten zitten anders hou je niet genoeg stroom op de draad.

Prikkeldraad gaat dus niet onder stroom, juist omdat het vechten tegen ladingen bramen niet handig is. Dan maar andere stekels/prik dan stroom.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:53

Maar helpen die bramen? Ik heb ook flinke slootkant met bramen, inderdaad niet tegen op te vechten nu en de paarden eten er ook nog van. Ik denk wel dat hij daar moeilijk kan graven en kruipen dus heb daar de stroom wat hoger zitten, op 40 cm ongeveer, en dan probeer ik het maar bij te houden dat het tot net onder de draad braam is.

De wolf die hier in de straat liep heeft nu vermoedelijk in België in een stal een koe gepakt. Waren al eerder beelden dat hij een stal inging. Ben zo blij dat hij hier weg is maar je zou hem maar in de buurt hebben.
https://m.gva.be/cnt/dmf20200630_955324 ... choonbroek

Rizette
Berichten: 4329
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:59

FleurVP schreef:
Maar helpen die bramen? Ik heb ook flinke slootkant met bramen, inderdaad niet tegen op te vechten nu en de paarden eten er ook nog van. Ik denk wel dat hij daar moeilijk kan graven en kruipen dus heb daar de stroom wat hoger zitten, op 40 cm ongeveer, en dan probeer ik het maar bij te houden dat het tot net onder de draad braam is.

De wolf die hier in de straat liep heeft nu vermoedelijk in België in een stal een koe gepakt. Waren al eerder beelden dat hij een stal inging. Ben zo blij dat hij hier weg is maar je zou hem maar in de buurt hebben.
https://m.gva.be/cnt/dmf20200630_955324 ... choonbroek

Daar huppelt die wolf zo over heen. Hij moet meteen een klap stroom hebben als hij op onderzoek gaat dat kan hem tegenhouden zo heb ik begrepen. Krijgt hij dat niet dan gaat hij graven

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:14

Dat is het onderste lint, er lopen er nog 2 boven op 80 en 120 cm. Waar geen bramen zitten loopt er ook nog een lint op 20 cm, maar bij die bramen gaat dat eigenlijk niet.

Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:45

Nikass schreef:
Waaaar in hemelsnaam hoor je mij dat zeggen?


Ik stel je een vraag? Volgens mij is het enige wat je namelijk zegt over omheiningen zetten dat het heel simpel te doen is en goed werkt.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:58

elnienjo schreef:
Putte bij de Nederlandse grens?

Putte bij Mechelen.

Born to slide, forced to work

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Paarden dood door wolf, Duitsers spreken van escalatieniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:01

Bramen houden zelfs mijn honden niet tegen. Ik heb ze ook (helaas, want is een vervelend onkkruid)

Born to slide, forced to work

Rizette
Berichten: 4329
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:18

sevke schreef:
Bramen houden zelfs mijn honden niet tegen. Ik heb ze ook (helaas, want is een vervelend onkkruid)

Inderdaad Ik denk dat tamary voordat ze aan een omheining begint zich beter even kan verdiepen in het gedrag van een wolf en in het maken van een omheining. En daarnaast nog in het maken van een wolfwerende omheining. Per land denkt men daar ook nog weer anders over dus het is zaak je daar heel goed in te verdiepen. Met haar huidige kennis gaat het ws geen succes worden en dat zou jammer zijn van inspanningen en geld en jammer van de veiligheid voor haar dieren.

Popstra
Berichten: 13710
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:29

mvdende schreef:
Als er geen één omheining wolf proof is, waarom zitten de wolven in de dierentuin dan nog steeds wél binnen hun omheining?

Het is dus zeker wel mogelijk.

En hele hectare hoef je niet te omheinen als je je dieren van zonsondergang tot zonsopkomst binnen houdt.

Ik ben pro wolf, er moeten er niet te veel komen, maar een aantal roedels is echt wel plaats genoeg voor in Nederland

Ja prachtig!! metershoge hekwerken om een land. Goed voor alle andere fauna ook...( reetjes, hazen,,)

Ik l*l niet met de wind mee nee...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, DewiFoto, Jive03, su72 en 41 bezoekers