Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizard
Berichten: 5260
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:11

Net ook een eindje gewandeld.
En natuurlijk foto,s gemaakt.

Het dorp Vroomshoop ligt aan het Overijssels kanaal,en aan de afslag Zwolse kanaal.

Jachthaven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:01

Noordje, erg mooi weer!

Lizard, typisch Nederlandse plaatjes, leuk :D Fijn dat je weer op pad kan ook!

Voor wat betreft rugzak vs heuptas; ik loop altijd met een kleine rugzak. Ik heb altijd een flesje water en een banaan of reep ofzo bij me. Heb er altijd mijn sleutels en telefoon in en afhankelijk van het weer een vestje. Vind het fijn lopen, ik heb geen ervaring met een heuptasje, maar dat lijkt me persoonlijk helemaal niet fijn eigenlijk.

Vandaag 10 km Mastbos gelopen. Fijn rondje, maar behoorlijk druk. Geen wilde gezien dan ook. Weet je wat ik zo bizar vind?? Hoeveel mensen hun hond overal maar los hebben lopen terwijl er aanlijnplicht is. Ik vind dat zo asociaal. Echt mijn ergernis van vandaag!

Maar goed, lekker rondje en hele blije hondjes, dus helemaal prima.

Afbeelding

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:56

Om aan te sluiten bij je erfenis Goof.
Ik was vandaag in een natuurgebied aan het wandelen waar geen honden mogen komen, omdat er wilde geiten en schapen lopen die het gebied begrazen. Om het gebied in te komen moet je over wild roosters waar bordjes hangen van verboden voor honden.

Vervolgens lopen wij in dit gebied en komt er ineens een hond op ons afstormen. Wij schrokken enorm. Blijken er twee vrouwen te staan die ondertussen twee andere honden proberen aan te lijnen en in bedwang te houden. Terwijl wij voorzichtig proberen te passeren zegt één van de vrouwen tegen de honden: ah nee nu moeten jullie weer aan de lijn.
Toen heb ik toch echt aangegeven dat honden er niet eens mochten komen. Waarop die vrouw hartstikke boos werd. Waar ik mij mee bemoeide en dat ze lekker zelf mocht weten wat ze deed.

Nou wij zijn maar door gelopen en hebben het maar gelaten. Om vervolgens weer een stel met twee honden tegen te komen (wel aangelijnd)

Ik vind het echt heel bijzonder dat mensen zo met de natuur en medemensen omgaan. :n

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:03

Bizar he, dat asociale egoïstische van mensen joh. Niet normaal. Ten eerste zijn er 2 honden op mijn aangelijnde honden gedoken, maar ik wil bovenal niet weten hoeveel reeën zich weer de tyfus zijn geschrokken van honden vandaag. Ga dan met je losse projectiel in een omheind parkje lopen ofzo.

En nu ik het toch over wandelergernissen heb; clubjes oude wandelvrouwen die van heinde en verre te horen zijn omdat ze zo hard praten met elkaar, maar die ook van veraf al te ruiken zijn omdat ze echt walgelijke parfumwolken om zich heen hebben hangen. Ga dan in de stad lopen ofzo, maar val mij en de natuur niet lastig.

Zo, dat lucht op :+

pien_2010

Berichten: 43245
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:24

Citaat:
En nu ik het toch over wandelergernissen heb; clubjes oude wandelvrouwen die van heinde en verre te horen zijn omdat ze zo hard praten met elkaar, maar die ook van veraf al te ruiken zijn omdat ze echt walgelijke parfumwolken om zich heen hebben hangen. Ga dan in de stad lopen ofzo, maar val mij en de natuur niet lastig. 

Zo, dat lucht op

Alles is gelezen en later ga ik op alles reageren, maar ik moest hier zo om lachen _O- .

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:53

Ik kwam laatst ook klagende mensen tegen in het bos. Die begrepen maar niet waarom iedereen zei dat er veel wild te zien was, want ze hadden nog nooit iets gezien. Die heb ik toen ook maar voorzichtig verteld dat ik ze al een kilometer kon horen en ruiken en dat het wild veel beter kan ruiken dan ik.

BeFunny

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:47

Onze avond wandeling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:52

Wauw weer zulke prachtige foto’s!

Ik heb dit weekend niet gewandeld, wel hardgelopen en gefietst. :)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:52

Wij zijn vandaag weer eens naar het bos geweest ipv alleen rondjes vanuit huis. Volgens mij voor het eerst sinds begin maart oid... ik heb toen nog in Oostenrijk gewandeld en daarna met de pony’s nog wel het bos in, maar dan ga ik meestal alleen of met een vriendin.

Uiteindelijk 16 km gedaan, zelf twee rondjes bij Amerongen aan elkaar geknoopt. Ik vergeet altijd foto’s te maken onderweg eigenlijk. Toen ik er wel aan dacht liepen er mensen in beeld en de tweede keer was toen we een ree zagen, die was echter al vertrokken voordat ik m’n telefoon te pakken had.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:09

Goof schreef:
Bizar he, dat asociale egoïstische van mensen joh. Niet normaal. Ten eerste zijn er 2 honden op mijn aangelijnde honden gedoken, maar ik wil bovenal niet weten hoeveel reeën zich weer de tyfus zijn geschrokken van honden vandaag. Ga dan met je losse projectiel in een omheind parkje lopen ofzo.

En nu ik het toch over wandelergernissen heb; clubjes oude wandelvrouwen die van heinde en verre te horen zijn omdat ze zo hard praten met elkaar, maar die ook van veraf al te ruiken zijn omdat ze echt walgelijke parfumwolken om zich heen hebben hangen. Ga dan in de stad lopen ofzo, maar val mij en de natuur niet lastig.

Zo, dat lucht op :+

Ja, ik begrijp ook niet waarom een hond zodra die buiten is altijd vrij moet lopen. Kan toch best aan de lijn lekker buiten lopen? Er zijn niet voor niets losloopgebieden, ga daar dan heen aub.

Wij kwamen vandaag en groep Duitse bejaarden tegen die dus geen afstand gingen houden toen we ze meerdere malen passeerden. Ook super irritant.

Mooie foto's komen er weer voorbij. Ik heb vandaag veel foto's gemaakt, maar dan als bio nerd een beetje. Ontdekte een gebied vol met orchideeën. Hele zoekkaart erbij gehad omdat er verschillende soorten stonden. Haha.

Afbeelding

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:15

Ik ben schuldig :=
Tijd geleden wandelde ik met mijn broer een route en op een gegeven moment kwamen we bij een stukje waar de hond ook verboden was.
We hadden juist van te voren de route uitgezocht en altijd kijkend of de hond welkom is, maar dit kwam onverwacht :=
Het was ook zo afgezet en dicht begroeid dat het er ook niet uit zag dat je eromheen kon lopen.
Dus we hadden de keus weer helemaal terug, of illegaal te doen...
We kozen voor het laatste, maar wel met mijn hond opgetild _O-
Scheelt dat het een klein hondje is haha

Het was uiteindelijk ook maar een stukje van 10 minuten en toen konden we weer uit dat afgezette gebied.
Geen beest of mens tegen gekomen, dus alles is goed gekomen.

Ook beken ik dat ik de hond wel eens los laat lopen waar het eigenlijk aangelijnd is.
Hij blijft altijd bij me lopen, gaat niet achter dieren aan Of ver vooruit.
Ik lijn hem àltijd aan als ik in de verte al mensen zie en in het voorjaar blijft hij sowieso aangelijnd ivm jong natuur en dat hun juist kunnen schrikken of er onrust komt.

Dus ja sorry, ik ben schuldig, maar doe het wel verantwoord.

Overigens heb ik er ook een keer zo'n opziener over gesproken die we tegen kwamen. Tijd staan kletsen over dat gebied waar we liepen en hij gaf ook aan dat het komt doordat er zoveel honden zijn die echt onrust veroorzaken in de natuur.
Hij snapt ook wel dat het soms heel uitnodigend is om los te laten en in de winter wil hij echt wel eens wat milder zijn, maar hij kan het niet maken om de ene hond te accepteren en de andere hond los te weigeren.
Heel begrijpelijk natuurlijk :)

Ik las ook nog over heup of rugtas, ik loop ook met klein rugtasje, ideaal :)

Verder gaan jullie hard in get topic, vergeef me dat ik lappen teksten heb door gescrold, alle foto's heb ik wel bekeken <3

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:19

Ohja en mijn grootste ergenis is toch wel de rommel van de mensen :oo
Hoezo gooi je alles maar van je af???

Dan heb je dus geen respect voor de natuur -:(-

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 00:15

Vandaag met een gezellige groep van een man (m/v) of 12 een wandeling van een kilometer of 7 in beek gedaan.
Vandaag vooral lopen kletsen, dus niet bijster veel interessante waarnemingen of foto's Meestal loop ik alleen, maar een enkele keer zo is ook wel aardig.

BeFunny

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:12

Soms lopen wij ook wel ergens waar honden aangelijnd moeten. Wij kunnen niet echt tussen de grote lomperikken. Maar meestal blijft Saartje dan aangelijnd en Dex daarbij hoef ik enkel kom voor te zeggen als hij net vooruit loopt bijvoorbeeld en hij staat alweer naast me. En zodra we een aangelijnde hond zien en Saartje zou wel los zijn dan gaat gelijk de lijn erom. Dex ontwijkt het dus bij hem is het niet nodig. Ik laat ze nooit los daar waar aangegeven staat dat er wild zit of dat ik weet dat er wild zit. Ik vind dat idd respectloos naar de natuur. Het is juist zo mooi dat je er doorheen mag en mag genieten van al dat moois. En als je pakjes drinken en iets te eten kunt mee nemen. Dan kun je die lege pakjes/bakjes ook weer mee terug nemen. Of iig tot aan een prullenbak.

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:01

Ook zoiets ja, zooi wat om de prullenbak heen ligt 8)7
Dat kan natuurlijk ook komen dat bijvoorbeeld vogels het eruit halen, maar dan nog niet oke

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 00:00

Ik snap ook niet waarom het zoveel moeite is om je troep op te ruimen 8)7

We zijn aangekomen in Lom,al lekker gewandeld hier en een beetje geschrokken van de hoogte van de berg die we morgen gaan beklimmen :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizard
Berichten: 5260
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:55

Zie ik daar nog wat sneeuw? :)

pien_2010

Berichten: 43245
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:27

Lom, als kind geweest. Zo'n leuk houten kerkje. Mooi hoor en succes vandaag.

Ook de andere foto's vind ik genieten en tja Mastbos <3 , ophaalbruggetje

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:17

Nou we hebben het gehaald hoor *\o/* :D
We hebben er bijna 5,5 uur over gedaan.
Was echt pittig naar boven. Toen hebben we de korste route gedaan en jawel,we moesten weer door sneeuw heen. Dat vond Nala helemaal niet erg, maar die is nu ook stuk :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:28

Wauw!!! <3

pien_2010

Berichten: 43245
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:51

<3 Het kost wat maar dan heb je ook wat! Wat prachtig!

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:12

Wat een uitzicht, die 3e foto is prachtig! Mooie klim geweest.

lizard
Berichten: 5260
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:29

Mooi uitzicht!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:02

Dat is een mooie uitdaging geweest!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:25

*schuift Noorwegen een plekje omhoog op de ‘waar gaan we volgend jaar op vakantie’-lijst*