Elektrische Fiets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:48

Liesje89 schreef:
Zadelpijn is hier ook wel een dingetje. Ik kan gewoon niet fijn zitten op het standaard zadel van de miss grace :n vandaag in de fietsenwinkel een ander zadel gehaald maar dat bleek bij thuiskomst precies hetzelfde model en ook net zo zacht dus die kan retour, ik ga hem er geen eens opzetten.. Wel vervelend hoor want ik wil gewoon lekker kunnen fietsen met dit mooie weer := Baal er alleen wel van dat er zo weinig bruine zadels zijn.. ik moet wrs echt een zwarte aan gaan schaffen om mijn probleem te verhelpen en dat vind ik wel zonde voor het uiterlijk van mijn fiets (bruin zadel, handvatten en banden). Maargoed, jammer dan, laten staan omdat mn reet zo’n zeer doet van het bruine zadel is erger :')



Je kan nog een leuk hoesje om je lelijke zadel heen doen. Comfort is ook wat waard

It's more important to love, than it is to hate....---->Prince
Bink v hayo, Veel plezier bij je nieuwe baasje
Raika, mn gele fjordendame op de eeuwige velden. 't ga je goed meis,
voor altijd bij mij.


anji

Berichten: 211
Geregistreerd: 07-10-11
Woonplaats: Nabij Hattem

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:12

Stille meelezer breekt even in.

Ook verschrikkelijk veel zadelpijn altijd gehad, soms na een kilometer al last waardoor ik weinig plezier in fietsen had.

Sinds 2 jaar het Bassano zadel in mijn bezit. Online te kopen via...wegzadelpijn.nl.
Is voor mij een uitkomst gebleken, afgelopen jaar meer dan 5000km met plezier gefietst, op een gewone fiets.
Natuurlijk niet 100% pijnloos tijdens het fietsen maar een megastuk minder last! Erg blij mee.
Het juiste ondergoed scheelt ook met zadelpijn.

Nooit te oud om te leren!!! Zelfs ik niet :D

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:18

Ik kan de Tempur zadelhoes in ieder geval afraden, die werkt niet en geeft me op een andere manier weer zadelpijn (maar dat is misschien ook persoonlijk). Ik denk dat geen enkel zadel na 1+ uur pijnloos is, gaat toch altijd een beetje doordrukken. Maar dat heb ik ook als ik een uur stil zit op de bank zeg maar.

La Vie en Rose 

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:58

Vandaag het zadel omgeruild voor een selle royal drifter.. was de straat nog niet uit of ik voelde het al... ga denk ik maar zo’n zadel van de action proberen ofzo := kijk ik na mijn zwangerschap wel voor een goed zadel met een drukpuntmeting

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:12

De Drifter en de zadels van de Gazelle Miss Grace vind ik juist heerlijke zadels. Lekker breed en zacht.
Misschien licht het ook aan de manier hoe je zadel en stuur staan. Ik heb mijn zadel zo staan dat de voorkant wat omhoog staat. Zo heb ik minder druk op mijn stuitje. Stuur heb ik zo staan dat ik rechtop zit. Mijn fiets is een opoefiets modelAfbeelding

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:14

Ja die punt omhoog kan ik nog proberen, maar ik denk dat ik me er bij neer moet leggen dat het echt door mijn zwangerschap komt dat je nu erger is :=

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:45

Ik heb er bij aanschaf zelf een ander zadel op laten zetten. Ik heb nou eenmaal een dikke reed en een smal zadel werkt dan niet. Nog altijd happy met mijn fietsie.
Afbeelding

Hondjes ook haha.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-20 11:26

Ik heb er destijds ook een ander zadel op laten zetten. Mocht er een proberen....nou....kreeg er echt een slapende achterpartij van.....dus na 2 dagen die weer omgeruild voor een ander zadel. Dat mijn fiets blauw is met bruine accenten qua handgrepen en zadel....dat boeit me niet....want ik heb nu een zwart zadel. zit er heerlijk op en fiets genoeg kilometers weg!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:39

Jee.... er kunnen dus serieus mensen comfortabel fietsen op een zadel waarvan die punt zo achterlijk omhoog steekt?? :wow:

Als je ergens een zere muts van krijgt..... :=

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:57

Ik krijg er geen zere muts van hoor :D
Ik ben ooit op mijn stuitje gevallen en volgensmij staat hij niet meer zoals zou moeten, dus daarom het zadel van voor omhoog. Als hij recht staat het ik het gevoel dat ik naar voor er af glij.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:16

pmarena schreef:
Jee.... er kunnen dus serieus mensen comfortabel fietsen op een zadel waarvan die punt zo achterlijk omhoog steekt?? :wow:

Als je ergens een zere muts van krijgt..... :=


Ja. Ik vind dit het lekkerste zadel. Dit model. Ik denk dat het wel heel persoonlijk is. Er zat een duur zadel op die volgens de verkoper toen het beste van het beste was. Prima joh dan verkoop je die. Doe mij die zachte goedkopere maar.

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:24

Hele topic doorgelezen maar mijn fiets niet tegengekomen.
Omdat ik last van duizelingen heb en een beweeglijke kleuter, en het fietsen echt niet comfortabel is, heb ik de elektrische fietsen van mijn ouders geleend. Beide Sparta maar ander model. Sindsdien fiets ik met plezier, en ga ook ook bewust minimaal 3 km verderop boodschappen doen.
Dus gaan oriënteren voor een eigen e-bike en na een proefrondje op slag verliefd geworden op de Gazelle Puur.
Ik heb mijn bakfiets en moederfiets te koop staan, er komt op de Puur een stoeltje achterop en een fietskar voor mijn tweeling van bijna 2.
Afbeelding
Levertijd zou medio september zijn maar k vond er nog 1 online. De website belooft een levertijd van een week dus ik ben benieuwd!

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:46

Wij hebben gisteren onze Amslod fietsen gekregen. Meteen 50 km gefietst. De actieradius viel wel tegen op mijn fiets. Ik had 70% aan batterij gebruikt en mijn vriend 30%. Hij is zwaarder als ik en we gebruikte dezelfde ondersteuning. Even in de gaten houden de aankomende tijd. Zadelpijn viel mee met het speciale zadel en een fijne stand van stuur en zadel.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:40

@sirius die heb ik ook en ik ben er echt super tevreden mee! Ik stap echt met plezier op mijn fiets.
@napie wat raar, inderdaad in de gaten houden want valt nu nog onder garantie.

La Vie en Rose 


candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:27

Vandaag na lang zoeken eindelijk een fiets gekocht ik was ervan overtuigd dat het gewoon de goedkoopste moest zijn en niet teveel poespas. Ik had naar de fiets in de Lidl aanbieding zitten kijken en op zich leek het me wel wat maar mijn buurman die altijd bij een dealer gewekt had zei dat is leuk maar als er wat mee is dan kan je niet terug ... cranenbroek las ik veel verschillende verhalen over en ondanks dat mijn vriendin veel schik heeft toch even verder gaan kijken ook gezien ze er geen in het assortiment hadden momenteel door het vele vraag.
Vandaag bij de Stella binnen gelopen en voor het eerst gefietst op een elektrische fiets nou de gekookte was echt niks voelde niet fijn en kreeg gelijk al last van mijn rug omdat het geen verende zadelpen had. Paar andere geprobeerd en uitgekomen op de Stella Vienna met een upgrade naar de zwaardere accu aangezien ik veel afstanden met de hondenfietskar wil afleggen. Kreeg nog een super leuke aanbieding ook!
Ik kan zelf door een beperking geen lange afstanden met een gewone fiets doen en wilde toch zo graag weer wat meer fietsen dus ik hoop er veel plezier van te krijgen ! Volgende week mag ik hem gaan halen! Ben wel benieuwd naar hoe het zadel voelt met langere afstanden anders ga ik kijken voor degene die jullie aanraden die zien er erg comfortabel uit.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:14

Ik heb inmiddels bijna 400 km op mijn Amslod staan. Superfijn zo’n elektrische fiets. Zoveel leuke plekjes al ontdekt vanaf ons huis.
( de actieradius is trouwens prima)

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:10

candalisa schreef:
Vandaag na lang zoeken eindelijk een fiets gekocht ik was ervan overtuigd dat het gewoon de goedkoopste moest zijn en niet teveel poespas. Ik had naar de fiets in de Lidl aanbieding zitten kijken en op zich leek het me wel wat maar mijn buurman die altijd bij een dealer gewekt had zei dat is leuk maar als er wat mee is dan kan je niet terug ... cranenbroek las ik veel verschillende verhalen over en ondanks dat mijn vriendin veel schik heeft toch even verder gaan kijken ook gezien ze er geen in het assortiment hadden momenteel door het vele vraag.
Vandaag bij de Stella binnen gelopen en voor het eerst gefietst op een elektrische fiets nou de gekookte was echt niks voelde niet fijn en kreeg gelijk al last van mijn rug omdat het geen verende zadelpen had. Paar andere geprobeerd en uitgekomen op de Stella Vienna met een upgrade naar de zwaardere accu aangezien ik veel afstanden met de hondenfietskar wil afleggen. Kreeg nog een super leuke aanbieding ook!
Ik kan zelf door een beperking geen lange afstanden met een gewone fiets doen en wilde toch zo graag weer wat meer fietsen dus ik hoop er veel plezier van te krijgen ! Volgende week mag ik hem gaan halen! Ben wel benieuwd naar hoe het zadel voelt met langere afstanden anders ga ik kijken voor degene die jullie aanraden die zien er erg comfortabel uit.



Ik heb het zadel van mijn stella fietst gewoon omgewisseld voor een andere.

Ik ben overigens niet tevreden over de stella service bij klachten. Enige doel wat ze hebben is wij moeten verkopen.. voor mij nooit meer.

Laerkens Beauty

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:44

Saaams, misschien ligt dat aan de regio? Ik heb ook een Stella en wat klachten gehad, maar die werden zonder problemen zo opgelost.. Wat rot dus dat jij zo'n vervelende ervaring hebt! Mag ik vragen wat er is/was?

Candalisa, veel plezier met je fiets! Komen ze 'm niet thuisbezorgen?

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:11

Blinnii schreef:
Saaams, misschien ligt dat aan de regio? Ik heb ook een Stella en wat klachten gehad, maar die werden zonder problemen zo opgelost.. Wat rot dus dat jij zo'n vervelende ervaring hebt! Mag ik vragen wat er is/was?

Candalisa, veel plezier met je fiets! Komen ze 'm niet thuisbezorgen?


Fijn om te horen ik woon om de hoek van de Stella dus ben er al snel mocht er iets zijn. Nee kreeg een mooie korting as ik hem zelf bij hun hoofdkantoor wilde halen er ging nog eens €300 af en kon hem dan ook al sneller ophalen. Ben benieuwd heb er mega veel zin in iig.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:19

Oh daar zou ik dan ook geen nee tegen zeggen haha. Veel veilige km's! :)

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:42

Ik was al een tijdje naar een e-bike aan het kijken, maar was er nog niet over uit welke het moest worden.
Nu was ik vandaag bij de Makro voor iets anders, en daar stond een showroom model van deze:
https://www.aanbiedingenfolders.nl/i/ma ... ets-157880

Minerva Cargo, voor 450 euro ex btw.
Tja, voor dat geld kon ik hem echt niet laten staan :D

Ik heb ermee door de winkel gefietst, want ging ervan uit dat ik beter een met middenmotor kon kopen, maar deze fietste echt heel fijn, en niet onbelangrijk, ook aan de hand als je ermee loopt niet zwaar, goed te hanteren. Echt een hele leuke fiets.
Van de week heb ik nog een paar dagen vrij, dus dan kan ik rustig op mijn gemakje verder testen *\o/*

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:18

Hoe zit het dan met reparaties en garantie bij de Makro?

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:22


Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:40

Gister een elektrische fiets gehuurd... nu wil ik er thuis ook eentje -O-

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:57

Zo wij zijn voor ons zelf ook op fietsen jacht.... Maar jeej wat een keus!
Vandaag proefgefietst met een qwic middenmotor.
Morgenavond naar een andere zaak en de komende 2 weken ook ergens bij andere zaken info opvragen en dan een keus maken :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Condor, Dagmar80, Nanne en 49 bezoekers