[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:42

Mooie punten GhostAttack!

Ik zit al sinds 2017 in dit topic en ga volgende week eindelijk mn debuut maken :')
Moet proef 5 & 6 rijden, wordt waarschijnlijk een totale ramp maar het is een goede oefening denk ik maar :D

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:44

ach, als morgen zo gaat als vanmorgen komt er niets van bij mij. :')
Maar we gaan t zien. Hoop dat ik niet mis rijd, op 1 of andere manier vergeet ik telkens stukjes. Normaal nooit last van...

Paard iig gewassen, gevlochten en trailer al klaar. Morgen even mesten vroeg en dan op pad..

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:34

Het ging iets beter dan gister maar nog veel tegen de hand ook.. ach, weer ervaring rijker en toch 1 winstpuntje ook :) 179 en 180..
Toch maar eens kijken of ik dispensatie kan aanvragen, dat ik mag doorzitten. Dat gaat 100x beter dan licht rijden. Dat is lastiger met mijn enkel.

Mijn vriendin kwam nog even kijken toch wat plaatjes:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarover gesproken, mag ik zonder jasje rijden, zoals de laatste foto? Ja toch?
Dat ga ik volgende keer gewoon doen. Wat een hitte...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:25

Jazeker, in het outdoorseizoen mag je zonder jasje. Zoek maar eens op zomertenue.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:53

Top, ga ik dat gewoon doen. Iedereen had netjes zijn jasje aan dus dacht doe ik ook maar. Maar volgende keer niet meer. Ging kapot :')

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:09

Gefeliciteerd met je WP! In het buitenseizoen mag je idd zelf beslissen of je in je jasje start of wedstrijdshirt.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:35

Roulette_ schreef:
Gefeliciteerd met je punten Ghostattack!

Dee_Es, arme merrie, fijn voor het veulen dat ze er doorheen is gekomen. Hopelijk trekt ze de komende maanden dan ook nog goed en kan ze genieten van haar kleintje, het gras en het zonnetje. Hoe oud is je ruin nu, zo oud is hij toch nog niet? Ligt het lastige opbouwen alleen aan zijn leeftijd of is het ook zijn blessure die het je nog lastig maakt?

Waar op de pees is nog best lastig uitleggen, t is een scheurtje, redelijk onderaan maar wel ruim boven de aanhechting. Plek is nog steeds een beetje dik, maar langzaamaan wordt het steeds ietsje beter.


Hij is 17. Blessure lijkt me niet, dan zou hij er onzuiver op zijn en dat is niet zo.
Fijn dat het niet bij de aanhechting zit, dat scheelt zeker voor het herstel.

Wendy, zodra je de B uit bent mag je doorzitten tegenwoordig (da's misschien minder gedoe dan een hele keuring).

Annenas, wat leuk! Deel je even hoe het is gegaan?

Canon beterschap met je paard. Loopt ze alweer beter?

GA, wow wat een goede punten! Nu geen vliegende wissel gereden in je proef?

Hier gaat het ineens hard, 216 gekregen voor mn online proef. Helaas zit paard nu even in de lappenmand dus ik weet niet of we de wedstrijd kunnen starten die ik heb ingeschreven maar als hij op tijd hersteld is zijn we komende week de L1 alweer uit. *\o/*

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:53

Dik verdiend Dee_Es! Ik hoop dat je kunt starten volgende event, ik zal voor jullie duimen :j

Ik mag op zich ook niet klagen, wij zijn weer goed op weg :D natuurlijk nog niet op oude niveau en dus nog niet klaar voor het L1. Maar we hebben weer voldoende conditie opgebouwd om voorzichtig te kunnen beginnen met lessen.
Wij zijn proefmodel geweest gister <3 voor wie het leuk vind:
[RIJ-ITP] Mijn bijzondere fjordenkind tijdens haar revalidatie

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:24

Dee_Es, nee deze keer geen vliegende wissels _O-

Mooie punten man!

Linda, wat fijn!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:48

Dee_Es wat een geweldige punten! Gefeliciteerd!

Linda ik had je topic al langs zien komen, jullie zijn echt zooo knap samen! Fijn dat je weer kunt gaan lessen inmiddels, die wedstrijden komen vanzelf wel weer toch :)

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:08

216, dat is een goed resultaat!!

Hier vandaag even wat anders gedaan :D

Afbeelding

Nu beide spierpijn :Y)

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:51

Hey tof Wendy!! :D Afwisseling is heerlijk! haha
Eerste keer voor jullie? Ziet er mooi uit namelijk! Wie weet zit er een leuke loopbaan in. ;)

Dankjewel Dee_es. :o Het kwakkelt nogal.. In stap is alles prima, totdat we draf vragen.. Morgen komt mijn instructeur en kijkt hij wat hij kan zien. Hij is zo bizar goed in zien of een paard goed loopt, dat ik hem erbij gevraagd heb. (Hij heeft een revalidatie/trainingsstal.) De dierenarts die er die dag toevallig was kwam niet heel overtuigend over. Keek er vijf minuten naar, gaf pijnstillers en raadde tien dagen rust aan, en als dat niet hielp foto's. Dat klinkt wel heel rigoreus om te doen zonder kreupelheidsonderzoek. :') Hopelijk morgen avond hopelijk meer duidelijkheid. :j Anders bellen we arts nummer twee. (Ze hebben er meerdere bij die kliniek.) Ze lijkt niet echt 100% kreupel, maar het is ook niet wat het hoort te zijn.

Maarre, Wat een mooie punten rij je! :D Wat supertof!

Wat een mooie serie Linda! Gaaf dat effect van die rode kleur. Staat goed!
Maar ook vooral supermooi dat jullie weer rondrijden! :D

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:55

Canon, ja was de eerste voor ons. Dood eng vond ik t. Kayenne vond t erg leuk!

Gelukkig een lieve stalgenoot die haar even in de molen zet morgen voor de spierpijn. Want zelf kan ik niet morgen en denk, nou ja, weet dat ze echt wel ff spierpijn heeft..

carika
Berichten: 1583
Geregistreerd: 02-04-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:28

Mag ik ook mee praten? In juni ons B debuut gehad. Jong paard en soms nog wat onrustig in de aanleuning. Dat wordt harder afgestraft dan ik had verwacht moet ik zeggen maar we hebben al wel een winstpunt binnen.
Ik ben blij om te lezen dat mensen echt niet altijd met een winstpunt naar huis rijden. Op de een of andere manier ging ik daar wel vanuit... wij hebben nu 3 proeven gereden 180,175 & 179 punten. Nog genoeg om te verbeteren. De laatste keer wel een 8 voor het halsstrekken daar ben ik wel heel trots op!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:35

carika schreef:
Mag ik ook mee praten? In juni ons B debuut gehad. Jong paard en soms nog wat onrustig in de aanleuning. Dat wordt harder afgestraft dan ik had verwacht moet ik zeggen maar we hebben al wel een winstpunt binnen.
Ik ben blij om te lezen dat mensen echt niet altijd met een winstpunt naar huis rijden. Op de een of andere manier ging ik daar wel vanuit... wij hebben nu 3 proeven gereden 180,175 & 179 punten. Nog genoeg om te verbeteren. De laatste keer wel een 8 voor het halsstrekken daar ben ik wel heel trots op!


Welkom Carika!
Dat zijn toch prachtige punten voor een pril begin?! Natuurlijk rijdt niet iedereen, altijd winst ;)
Zelfs toen ik (uiteindelijk) vrijwel iedere proef boven 190 punten scoorde, had ik er ook ineens een proef tussen zitten waar ik volledig controle verloor en mijn uiterste best moest doen om nog tot 173 punten te komen :Y)
Het blijven dieren, wij blijven mensen, allemaal geen machines :P
Zeker met een jong paard heb je tijd nodig voor de ontwikkeling. Kracht en balans opbouwen is niet binnen 2 maanden gebeurd. Ik verbaas me soms dan ook wat mensen al vragen aan jonge paarden; contra galop terwijl de balans nog niet in orde is, dat soort zaken... heel bijzonder! het is niet voor niks dat dat pas in het M aan de orde komt toch? :=

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:54

Ik begon ook met punten rond de 175 en sporadisch een net aan winstpuntje :P Maar ik begin nu echt progressie te merken en mijn punten vliegen omhoog. Mijn laatste score was wel idioot hoor, dat ga ik niet meer evenaren denk ik :+

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:00

Ik ben zojuist gestart met jawel, 159,5 punten :Y)
Was thuiswedstrijd maar paardlief wilde de bak waar we ook maar 5x per week te vinden zijn niet in, dood eng ofcourse >;)
Parkeerde liever zn billekes op de achterbank bij de jury...
2e proef ging beter: 173,5
Maar ik ben blijven zitten en dat was het doel :D

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:54

Oei Annenas dat zijn geen leuke punten in je eerste proef! Thuis starten hoeft niet altijd een voordeel te zijn dus. Jammer, maar als blijven zitten je doel was en dat is gelukt: top gedaan! Heb je je volgende wedstrijd ook al gepland staan?

Carika hele mooie punten toch als je net begint? Een onrustige aanleuning doet veel voor het algemene beeld. Super die 8 voor je halsstrekken! Lekker door oefenen en dan stromen de winstpunten vanzelf binnen ;)

Wendy wat stoer!!

Wij hebben het rijden weer aardig opgepakt en gisteren voor het eerst weer gelest. Kon het niet het complete halve uur volhouden met mijn pols (wordt sneller moe en dan wordt de controle/coordinatie minder) maar ik ben heel erg blij met hoe het ging. Onze overgangen zijn veel stabieler geworden qua aanleuning en dat moet ook wel, want als we weer gaan starten mag ik geen B meer van mn juf :D Wijken doet Snob erg makkelijk dus daar ben ik blij mee. Hier lekker verder mee puzzelen en dan over een tijdje maar weer op wedstrijd. Wel spannend weer, vorig jaar november hebben we voor het laatst gestart. December konden we niet en in januari brak ik mijn pols.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:50

Annenas, jammer van de punten. Maar gelukkig heb je je eigen doel wel behaald :j dat is veel belangrijker!

Dee_Es, heb je nog kunnen starten? Viel het mee met je paard?

Wij hebben van de week ook een proefje opgenomen. Ik ben niet zo mega voorstander van het online event gebeuren maar nu kwam het ons toevallig wel goed uit :o (kan ik mooi even zien waar we staan, zonder gelijk op pad te hoeven wat misschien nog wat veel gevraagd is gezien we nog aan het opbouwen zijn). Maar wat vreselijk irritant dat je niet gelijk punten krijgt zeg.... :+ ben ik veel te ongeduldig voor! haha

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:54

Dat is precies waarom ik gestopt ben met de online proeven := oh en stiekem vind ik een klassement ook wel leuk dus ik ga weer gewoon op wedstrijd vanaf volgende week.

Paard was op tijd hersteld gelukkig. Dus we zijn de L1 uitgevlogen met 4 winstpunten en 2 1e plaatsen maar meetmoment dus geen prijs...

Was je tevreden over je proef?

Fijn dat je weer kan rijden en lessen Maaike. Komt wel goed in de L1 zo te lezen.

Annenas, oeps :'). Veranderingen in de thuis-bak geeft vaak meer gedoe dan een compleet vreemde bak. Als een paard alles eng vindt zijn ze meestal nog een soort van te rijden, als ze gaan fixeren op 1 ding wordt het hopeloos. Gewoon op naar de volgende ;)

GA, toen je met deze pony aankwam dacht ik echt, wat heeft ze nu weer voor een lelijk ding gekocht. Ik had je struggles met je vorige pony gevolgd en deze zag er nou ook niet echt voordelig gebouwd uit. Maar jeetje wat is Finn veranderd, je hebt m echt fijn aan het lopen en nu de juiste spieren er op zitten vind ik m ook een stuk knapper :=

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:02

Klassement geef ik niet zo veel om, maar dat wachten op die punten vind ik echt vreselijk! :=
Maarja voor Raika was het nu wel even een goede optie :)
Ja! Ik was heel tevreden! Natuurlijk is het niet perfect, dat kon ik ook niet verwachten zo snel. Ik heb een beetje op safe gereden, voltes 10-12 mtr kan ik dus echt niet inschatten en in de rechtergalop daar gaan we volledig de mist in door gebrek aan balans en kracht (verkeerd aanspringen, daarna moest ik zo hard corrigeren om haar rechtuit door te laten galopperen dat er van verruimen niet veel te zien is) wijken waren we pas net aan begonnen enz. enz.
Maar daar kan zij allemaal niks aan doen! Ik ben super happy dat we gewoon weer een proefje hebben kunnen doorsturen, ze stond er verder fijn aan, ze deed keihard haar best en ze was niet volledig op na losrijden en proef. Dus ik ben helemaal happy en super tevreden :j <3

Verbaasd me niets dat je er doorheen gevlogen bent ;) Start je volgende week dan L2 of nog een keer L1 ?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:22

Linda leuk toch dat je zo weer even kunt checken waar jullie nu staan zonder op pad te moeten? Fijne oplossing, al kan ik me voorstellen dat het wachten op je punten altijd te lang duurt :D
Die volte 10-12 meter is ook lastig in de schatten. 10m snap ik, 15m ook, maar 12m?? Ik zet maar in op een volte 10m en dan ietsje groter ofzo ;)

Dee_es heerlijk dat je de L1 zo door bent gevlogen, ga je gelijk door starten in de L2?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:25

Ben super blij voor jullie twee dat jullie weer zo aan het rijden zijn. Snap dat je niet kan wachten op de punten maar eigenlijk maakt het niks uit want wie had dit gedacht een paar maanden terug?!

Wij gaan L2 starten. Gisteren echt een dramales gereden. Paard heeft een hekel aan achterwaarts gaan dus ik neem dat heel weinig mee en vooral aan het eind zodat ik daarna kan belonen en naar stal. Maar instructrice wilde het gaan oefenen en paard zei NEE! Stapte dus echt met een rotgevoel af. Vandaag maar even iets doen wat hij wel leuk vindt. Even geen zin in confrontaties. Verder loopt hij super. Zelfs spieren ontdekt bij 'm die ik nooit eerder heb gezien :D

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:28

Dee_Es schreef:
GA, toen je met deze pony aankwam dacht ik echt, wat heeft ze nu weer voor een lelijk ding gekocht. Ik had je struggles met je vorige pony gevolgd en deze zag er nou ook niet echt voordelig gebouwd uit. Maar jeetje wat is Finn veranderd, je hebt m echt fijn aan het lopen en nu de juiste spieren er op zitten vind ik m ook een stuk knapper :=


Ach hij is nog steeds oerlelijk :D Zal ook nooit veranderen denk ik _O-

Edit: woensdag ook weer opgenomen en het is dat je geen verliespunten in de B kan rijden. Hij had echt zo'n slechte dag! Letterlijk alles ging mis :o Het was gewoon knap zo slecht. Maar dat hoort er ook bij he :P Ik was niet de enige waarbij die dag alles fout ging, woensdag was gewoon geen goeie dag haha.

Wij zijn inmiddels B+7 trouwens, dus wil eigenlijk ergens dit najaar de overstap naar de L gaan maken als dat lukt. En zo niet, geen haast natuurlijk.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:37

Maaike, dat is wel een goede, ik rijdt ze sowieso veel te ruim, dus misschien moet ik gewoon op 10 mtr mikken :j

Dee_Es, haha soms moet je even iets aanpakken om te oefenen wat ze niet zo leuk vinden, vandaag weer even geen confrontaties opzoeken is een goede compromis :j wij moeten dat ook doen... galop is echt heel moeilijk voor haar, ik wissel een "galop dag" nu af met een "dag stap training" omdat zij juist heel makkelijk stapt. En dat werkt voor ons echt super :j

Klopt, de punten maken eigenlijk niets uit. Maar toch ben ik daar veel te nieuwsgierig en ongeduldig voor haha! Ik heb half augustus een (reguliere) wedstrijd ingeschreven, maar als de punten hopeloos zijn wil ik die toch liever afzeggen... dus ik wil het gewoon weten! :P haha