[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:53

Hier ook online gestart! Helaas nog geen uitslag. :(

❥ Esprit


linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:46

Canon, mooie punten toch :)

GA, ook een puntje met online, gefeliciteerd!!

Stiekem ben ik een beetje jaloers :o
Ik begin de wedstrijden nu wel echt enorm te missen... :o maaaarrrrrr.... wat veel belangrijker is...... ik zit inmiddels weer op Raika :D <3
We mogen voorzichtig wat stap en draf werk doen, inmiddels hebben we dat uitgebreid naar 25 minuutjes en dan breiden we nog verder uit naar 45 minuutjes voordat we eind Juni weer een controle (echo) hebben :j :) super tof om er weer op te zitten natuurlijk! Maar ik moet ook toegeven dat het best moeilijk is om te accepteren dat je niet alleen helemaal opnieuw moet beginnen (want Raika was pas een half jaartje onder het zadel en ze is nu dus echt weer haar balans kwijt enz.) maar dat we ook nog een mega moeilijkheidsgraad erbij hebben gekregen. Haar buik is natuurlijk niet meer wat het geweest is en de aanspanning en vooral links oprekken is echt een mega uitdaging. ;(
Ik wil natuurlijk ook niet klagen, want een paar maanden geleden leek ik haar te gaan verliezen, dus dit is al meer dan ik had durven dromen. Maar nu je er weer op mag, ga je stiekem toch een beetje balen dat je zoooo veel stappen terug hebt moeten zetten :o maar we zijn in ieder geval weer op de goede weg en ik hoop dat ik haar vanaf juli/augustus weer wat serieuzer mag gaan trainen :j

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:04

Fijn dat het de goede kant op gaat zeg!

Hier gisteren weer een proef opgenomen en twijfel enorm of ik hem opstuur. De hele proef was steady en met best wel strakke lijnen gereden, maar er zit 1 grove fout in. Rechtsom galop op de volte springt hij na 3kwart een vliegende wissel, deze wilde ik corrigeren maar dat ging niet zoals ik wilde, dus mijn overgang draf heb ik al bij eind van de volte getoond -O- Op dat laatste rechte stukje kon ik hem niet meer in galop aanspringen om op het juiste punt overgang terug naar draf te maken.

Wat zouden jullie doen? Nieuwe poging filmen of deze insturen?

LienC

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-01-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:24

Gewoon opsturen :)

Mijn eerste proef ook opgestuurd, was ook echt geen topproef. Met middendraf sprong hij beide keren aan in galop en we kwamen een keer buiten de bak. Maar perfecte proeven krijg je toch niet, ook niet op als op pad gaat om te rijden.

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:27

Gewoon insturen, zeker als je over de rest van de proef tevreden bent. Het worden dan hooguit 2 onvoldoendes (galop onderdeel en de overgang terug te vroeg). Dus dan moet gemakkelijk op te vangen zijn qua punten. Bovendien kan zo’n fout op wedstrijd ook voorkomen :j

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:29

Klopt zeker, zo denk ik er ook over! Baal er wel enorm van want hij heeft al heel lang geen vliegende wissels meer gedaan rechtsom en dan precies in zo'n proef weer he :+

Denk dat ik hem wel ga insturen ja en dan hopen dat de jury de rest van de proef netjes genoeg vindt :P

LienC

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-01-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:38

En anders volgende keer beter toch? :)

Ik denk ook dat die van mij geen winstpunt is, maar ik ben sowieso tevreden. Laatst gereden in september 2019 (ook op wedstrijd, maar dat ging heel slecht). Toen was ik net zwanger, inmiddels bevallen eind april en nu zo'n vier keer gereden. Dus dat ik überhaupt ben blijven zitten en dat de lijnen best oké gingen is al prima :Y)

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:30

Ik hen mezelf opgegeven voor een meetmoment eind juni :) nog even goed proeven uit hoofd leren nu haha!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:03

Linda wat ontzettend fijn dat je Raika weer rustig mag oppakken! Kan me voorstellen dat het wel even een tegenslag is dat je weer heel veel stappen terug moet doen..

Ghostattack ik zou hem wel insturen, op een officieel cc had je ook geen andere keuze gehad

Wendy meetmoment mag je wel een voorlezer hebben toch?

Wij zijn op moment lekker aan het verder trainen voor de L1 :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:42

Ja! Maar mijn vaste hulp Kan niet en ik rijd t liefst uit mijn hoofd haha

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:13

Iemand van jullie die mee heeft gereden met de online wedstrijd van de 28e? Ik heb dus nog steeds geen uitslag....

❥ Esprit

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:57

Zelf niet mee gedaan, maar hoorde gisteren van meerdere mensen dat ze nog steeds op de uitslag wachten.

Linda, wat fijn dat Raika zo veel vooruit is gegaan! Tegenslag dat het zo'n stap terug is, maar dat komt ook weer goed, vast sneller dan je nu denkt.

Eva heeft (weer) een blessure, dus wij staan weer stil. Gelukkig mag ze in overleg met de dierenarts wel de wei op omdat onze groep zo rustig is.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:37

xsensibel schreef:
Iemand van jullie die mee heeft gereden met de online wedstrijd van de 28e? Ik heb dus nog steeds geen uitslag....


Er is een heel topic vol on-line starters ;)
[WD-V] Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Roulette, nee dat meen je niet, een nieuwe blessure? wat vervelend! Wat heeft ze?

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:52

linda2008 schreef:
xsensibel schreef:
Iemand van jullie die mee heeft gereden met de online wedstrijd van de 28e? Ik heb dus nog steeds geen uitslag....


Er is een heel topic vol on-line starters ;)
[WD-V] Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Roulette, nee dat meen je niet, een nieuwe blessure? wat vervelend! Wat heeft ze?


Ohhh dat wist ik niet! Thanks :D

❥ Esprit

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 07:41

Ik zag net je topic voorbij komen Linda. Wat onwijs fijn dat ze zo vooruit is gegaan! Dat moet een mooie opluchting zijn zeg.. Hoewel ik je heel erg nuchter er in vond staan, Blij dat ze er nog is! :D Komende weken zal ze wel heel hard vooruit gaan denk ik. Dat lijkt me ook wel fijn, want dan kun je dit ook makkelijker achter je laten.

Wij hebben van de week de stoute schoenen aangetrokken en onze eerste oefencross mee gereden.. Dat was tof!! :D Ik denk dat ik de dressuurproeven even ga minderen, ga inzetten op een winstpunt in springen en dan crossen! *\o/* Dit vind ze leuk!

Afbeelding

Online starten zijn wij even mee gestopt. De KNHS heeft die gegevens (van april tot nu) openbaar staan en die zijn voor iedereen beschikbaar. Je hele video en inschrijfgegevens zijn vindbaar en te bekijken. -O- Dat vond ik niet zo chill.. Een verantwoording nemende reactie daarop is na twee weken nog uit gebleven en er is niks aangepast. Ik geef ze tot vandaag en neem dan contact met de Autoriteit Persoonsgegevens op om te zien wat zij kunnen doen. Zo wordt een leuk initiatief toch plotseling heel anders.. :n

Wat naar van die blessure Roulette! Hopelijk knapt ze snel weer op! :(:)

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 07:59

Canon, wauw gaaf zeg! Mooie foto ook! Als dat jullie meer ligt geef ik je groot gelijk om even daar op te focussen :)
Dat online starten lees je veel wisselende verhalen over. Ik lees dat topic al vanaf het begin mee. De ene loopt er mee weg, de ander vind het alleen een goede tijdelijke oplossing, en weer een ander ziet het liever zo snel mogelijk verdwijnen :=

En bedankt! Ik heb ook wel hele zure periodes gehad hoor, maar je hebt op zo'n moment geen andere keuze... Gelukkig is Raika een super sterke pony, opgeven was voor haar geen optie <3 dus voor mij ook niet. We hebben nog wel wat (controle)bezoekjes aan de kliniek op de planning staan, maar zo lang het maar een stijgende lijn vasthoudt vind ik alles prima :j

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:43

Canon, wat een gave foto. Doet je paard jouw naam wel eer aan! Als je er samen zoveel lol in hebt is het ook wel erg leuk daar mee verder te gaan.

Linda, leuk topic heb je gemaakt. Raika heeft van ver moeten komen dit jaar, hopelijk blijft deze stijgende lijn.

Eva heeft een tussenpees blessure, moeten in totaal 6 weken op rust (is de verwachting), dus voor een peesblessure valt het nog mee. Ga nu twee keer per dag langs om te koelen en dat vind ze heel gezellig.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:32

@Roulette, waar op de pees heeft ze de blessure? 6 weken is idd nog wel te overzien maar fijn is anders. Juist in de zomer wil je lekker rijden.

@Linda, je weet hoe ik over jouw pony denk <3 Je zit er in ieder geval weer op, dat is al heel wat.

@Canon, wat stoer! Mijn paard zou alle 4 z'n benen breken denk ik :') Succes alvast met de springwinstpunt. Is nog niet zo lastig met de stijlpunten volgens mij. Heb je nog contact opgenomen met de Autoriteit Persoonsgegevens? Ik vind het ook alles behalve netjes van de KNHS.

Wij hobbelen rustig door. Paard loopt soms echt als een krant, we zijn absoluut niet op het niveau waar we voor zijn blessure (lees april 2019) waren. Wel dik onderschat hoeveel moeite het zou kosten om een ouder paard weer terug op niveau te krijgen. Maar inmiddels toch alweer 5 winstpunten in de L1 dus we komen er wel (ooit).

De merrie stond van het weekend ineens met enorme koliek. Haar veulen is nog te jong om zonder moeder te kunnen dus het was even erg spannend maar ze is er doorheen gekomen. Ze moet nog een paar maanden op de been blijven voor haar veulen en dan laten we haar gaan, ze is echt op :(:)

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:22

Canon, crossen is zo gaaf! Hoop dat ooit met die van mij ook op te pakken :D Voor nu moet hij eerst nog leren zijn benen op te tillen :')

Poe ik lees wel weer her en der pech, sterkte dames! :(:)

Hier punten terug van de laatste online wedstrijd.. Nieuw record voor ons *\o/* Gewoon even 189 punten gereden met mijn huis-, tuin- en keukenpony. Ben daar echt wel even heel trots op want we komen van heel ver en ik vind hem in de basis nog steeds niet goed bevestigd, dus toch leuk dat we nette punten neer kunnen zetten! De teller staat nu op B+4 :)

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:39

Gefeliciteerd met je punten Ghostattack!

Dee_Es, arme merrie, fijn voor het veulen dat ze er doorheen is gekomen. Hopelijk trekt ze de komende maanden dan ook nog goed en kan ze genieten van haar kleintje, het gras en het zonnetje. Hoe oud is je ruin nu, zo oud is hij toch nog niet? Ligt het lastige opbouwen alleen aan zijn leeftijd of is het ook zijn blessure die het je nog lastig maakt?

Waar op de pees is nog best lastig uitleggen, t is een scheurtje, redelijk onderaan maar wel ruim boven de aanhechting. Plek is nog steeds een beetje dik, maar langzaamaan wordt het steeds ietsje beter.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:40

Pff nu toch wel zenuwachtig voor zaterdag hoor!
Wilde mezelf afmelden maar was begin vd week uiteraard te laat. Moet om 1030 dus hoop dat temperatuur nog te doen is dan.
Als t te warm is meld ik me alsnog af.
T moet wel leuk blijven..

Hopelijk weet ik de proeven uit mijn hoofd := morgen nog even oefenen hahaha

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:47

Komt goed joh! Welke proeven moet je rijden?

Hier uitslag van de 3e online wedstrijd binnen en ik had me toch een hartverzakking. Gewoon 206 punten :wow:

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:29

Wat een onwijs mooie verzameling punten Ghostattack! :oo Supertof! *\o/* Je gaat écht lekker!
Superlieve reactie trouwens van je eerder hier! :D Wij zijn twee jaar geleden begonnen met cavaletti's en kruisjes, dus dat benen optillen en dan crossen starten red je makkelijk in de toekomst! ;)

Ik wilde komende maand in de buurt voor ons eerste springwinstpunt gaan. Maar dat heb ik even op pauze moeten zetten.. Mijn meisje loopt niet lekker sinds begin deze week.. In de tien jaar dat we haar hebben, hebben we dit nog nooit meegemaakt, dus het is een hele vreemde gewaarwording aan ervaringen.. :') Ik blijf hartstikke nuchter, maar ook heel ongemakkelijk. Ik weet nog niet wat ik ermee moet. %)

Wendy, gewoon blijven ademhalen en genieten! Geloof in jezelf! :D

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:31

Proef 3 en 4. Moet wel lukken hoor. Maar t is altijd ff stressen voor ik ze weer gereden heb. Gaat morgen wel beter denk.. en dan zien we t zaterdag wel haha

Mooie punten zeg! Hoop ik ook ooit eens te rijden. Boven de 200 haha


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:33

Wendy hier wordt t zaterdag al een stuk koeler dan afgelopen dagen dus hopelijk heb jij dat geluk ook. Succes iig!!

Wauw ghostattack wat een punten! Gefeliciteerd!

Canon hopelijk is ze snel weer goed zodat jullie je springwinstpunt kunnen gaan halen.

Ook beterschap voor de andere pechvogels natuurlijk.

Hier staat t rijden op een laag pitje door mijn pols die nog niet volledig goed is nog. De keren dat we rijden gaat Snob wel erg fijn, dus ik hoop dat ik snel weer langer kan rijden (zit nu op zo'n 20min) zodat ik weer kan lessen en vervolgens op wedstrijd kan ook.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 11 bezoekers