Bakstenen naar politiepaarden gegooid in Hoorn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14004
Geregistreerd: 20-04-16

Bakstenen naar politiepaarden gegooid in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-20 19:50

Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Politiepaard. Foto: Marjo


Bij de demonstratie gisteren in Hoorn, waar demonstranten voor én tegen het standbeeld van J. P. Coen aanwezig waren, is met bakstenen en stoeptegels naar politiepaarden gegooid. Alle paarden en politiemensen bleven ongedeerd.

Lees het hele artikel op Horses.nl.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:57

Bakstenen? Ik heb filmpjes met stoelen gezien waardoor paard en agent vielen..
Sneu hoor. Bah.
Demonstreren prima, maar laat alles verder met rust.

Came to you with a broken faith. Gave me more than a hand hold.
Fotografie: http://www.rilo-media.nl

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:33


Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Anoniem

Re: Bakstenen naar politiepaarden gegooid in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:01

Tuig van de richel. Waar gaat het heen met de mensheid. De wereld zou beter af zijn zonder dat volk.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 02:15

Ik heb nog nooit echt een charge gezien, normaal alleen politie te paard bij het uitgaan. Kan me voorstellen dat je best veel lef moet hebben om met zo'n groot beest (met ijzers?) op de klinkers op de groep af te stormen.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Bakstenen naar politiepaarden gegooid in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:02

Nou, Als ik filmpje kijk is dat juist waar het mis gaat.
Paard schrikt van de vliegende stoel en gaat vervolgens onderuit door de gladde ijzers op de klinkers.

Het is echt ongelooflijk dat ze geen kunstof beslag gebruiken.
Dit is vragen om ongelukken.

hobbyhorse12
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:27

dit is zo erg!!! dit zijn gewoon mensen en paarden die doen wat ze wordt "bevelen". ik vind het zo ie zo altijd cool om politiepaarden in actie te zien



_________________________________________________________________________________-----
-don't worry, be happy-

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:27

Blussem schreef:
Nou, Als ik filmpje kijk is dat juist waar het mis gaat.
Paard schrikt van de vliegende stoel en gaat vervolgens onderuit door de gladde ijzers op de klinkers.

Het is echt ongelooflijk dat ze geen kunstof beslag gebruiken.
Dit is vragen om ongelukken.


Niet tegen aan te beslaan
En het remt teveel wat juist ook weer aanslag is

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Bakstenen naar politiepaarden gegooid in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:05

Schorem is het en dan grote demonstratie's houden als er eens wat gebeurd. Traangas er op en de brandslang.Er mogen wel eens demonstratie's komen voor de veiligheid van agenten want er word vergeten dat daar s'avonds ook familie's zitten te wachten op hun thuis komst.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:21

Blussem schreef:
Nou, Als ik filmpje kijk is dat juist waar het mis gaat.
Paard schrikt van de vliegende stoel en gaat vervolgens onderuit door de gladde ijzers op de klinkers.

Het is echt ongelooflijk dat ze geen kunstof beslag gebruiken.
Dit is vragen om ongelukken.


Los van het beslag hoor je gewoon niet met stoelen naar mensen of dieren te gooien. Dan was deze val überhaupt niet gebeurt.

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:41

beatje schreef:
Schorem is het en dan grote demonstratie's houden als er eens wat gebeurd. Traangas er op en de brandslang.Er mogen wel eens demonstratie's komen voor de veiligheid van agenten want er word vergeten dat daar s'avonds ook familie's zitten te wachten op hun thuis komst.


_/-\o_

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:44

Vluchtdieren gebruiken bij politie zaken is vind ik sowieso een beetje vreemd. Heb het nooit helemaal begrepen. Arm beest

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Bakstenen naar politiepaarden gegooid in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:32

Het wordt misschien tijd om te stoppen met dieren bloot te stellen aan dit soort geweld, of in andere woorden is dit eigenlijk gewoon mishandeling wat makkelijk vermeden kan worden.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:33


' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:33

Amber_ schreef:
Blussem schreef:
Nou, Als ik filmpje kijk is dat juist waar het mis gaat.
Paard schrikt van de vliegende stoel en gaat vervolgens onderuit door de gladde ijzers op de klinkers.

Het is echt ongelooflijk dat ze geen kunstof beslag gebruiken.
Dit is vragen om ongelukken.


Niet tegen aan te beslaan
En het remt teveel wat juist ook weer aanslag is


Ik vind dat paarden daar helemaal niet thuis horen als politie paard. Altijd zon chaos en mensen die respectloos zijn tegen de dieren zoals de actie met de stoel. Veel te veel stress.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:34

DezeNaam schreef:
Het wordt misschien tijd om te stoppen met dieren bloot te stellen aan dit soort geweld, of in andere woorden is dit eigenlijk gewoon mishandeling wat makkelijk vermeden kan worden.



Het word eerder tijd om dit soort geweld keihard de kop in te drukken.
waar was die demonstratie nou voor...tegen het feit dat we ons een paar maanden even moeten aanpassen vanwege een virus uitbraak?

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Bianca_v_s
Berichten: 87
Geregistreerd: 21-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:50

Cowgirl schreef:
Het word eerder tijd om dit soort geweld keihard de kop in te drukken.
waar was die demonstratie nou voor...tegen het feit dat we ons een paar maanden even moeten aanpassen vanwege een virus uitbraak?


Nee, vanwege het feit dat op de Rode Steen een standbeeld van J.P. Coen staat, die niet zo'n lieverdje blijkt te zijn geweest in de VOC tijd. Jaren geleden was daar ook al ophef over.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Bakstenen naar politiepaarden gegooid in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:57

Cowgirl, dat was idd gisteren. Ook dráma!

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:37

Bianca_v_s schreef:
Nee, vanwege het feit dat op de Rode Steen een standbeeld van J.P. Coen staat, die niet zo'n lieverdje blijkt te zijn geweest in de VOC tijd. Jaren geleden was daar ook al ophef over.

Stukje vaderlandse geschiedenis.
Oké niet allemaal even vriendelijk en lief geweest, waren de Noormannen vroeger ook niet, moeten we Noorwegen boycotten?

Ik snap sowieso niet meer waar het de laatste tijd allemaal over gaat.
Mensen hebben tijd te veel kennelijk en gaan rellen om het rellen.
Al die demonstranten en met name de relschoppers, zijn geen haar beter dan dat waar ze menen tegen te moeten strijden, ongeacht huidskleur of geloof of achtergrond. Bah.

Politiepaarden bekogelen, sowieso de agressie richting politie en andere hulpverleners tegenwoordig, kan echt niet.
Waar is het respect voor deze mensen gebleven? |(

In every heart is a dream, follow this dream, it will open hearts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:56

Isapaardje schreef:
Bianca_v_s schreef:
Nee, vanwege het feit dat op de Rode Steen een standbeeld van J.P. Coen staat, die niet zo'n lieverdje blijkt te zijn geweest in de VOC tijd. Jaren geleden was daar ook al ophef over.

Stukje vaderlandse geschiedenis.
Oké niet allemaal even vriendelijk en lief geweest, waren de Noormannen vroeger ook niet, moeten we Noorwegen boycotten?

Ik snap sowieso niet meer waar het de laatste tijd allemaal over gaat.
Mensen hebben tijd te veel kennelijk en gaan rellen om het rellen.
Al die demonstranten en met name de relschoppers, zijn geen haar beter dan dat waar ze menen tegen te moeten strijden, ongeacht huidskleur of geloof of achtergrond. Bah.

Politiepaarden bekogelen, sowieso de agressie richting politie en andere hulpverleners tegenwoordig, kan echt niet.
Waar is het respect voor deze mensen gebleven? |(


Ik snap het ook niet meer hoor, wat een toestanden telkens.

Alles is opeens ook racisme, alles moet ineens aangepast, ik kan er amper nog sympathie voor opbrengen, het gaat maar door.

Ik heb begrip voor het standpunt, begrijp me niet verkeerd, maar het wordt momenteel overal bijgehaald. Volgens mij is niet de handigste manier om symphatie en begrip bij mensen te bewerkstelligen.

Net zoals met Derksen, was het handig, nee. Maar moet er dan een hele uitzending aan gewijd worden en over elke foute opmerking gediscussieerd, nou liever niet. Gebeurd andersom ook niet toch.

Wees allemaal gewoon een beetje aardig tegen elkaar, dan komen we al een heel eind.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:54

Isapaardje schreef:
Bianca_v_s schreef:
Nee, vanwege het feit dat op de Rode Steen een standbeeld van J.P. Coen staat, die niet zo'n lieverdje blijkt te zijn geweest in de VOC tijd. Jaren geleden was daar ook al ophef over.

Stukje vaderlandse geschiedenis.
Oké niet allemaal even vriendelijk en lief geweest, waren de Noormannen vroeger ook niet, moeten we Noorwegen boycotten?

Ik snap sowieso niet meer waar het de laatste tijd allemaal over gaat.
Mensen hebben tijd te veel kennelijk en gaan rellen om het rellen.
Al die demonstranten en met name de relschoppers, zijn geen haar beter dan dat waar ze menen tegen te moeten strijden, ongeacht huidskleur of geloof of achtergrond. Bah.

Politiepaarden bekogelen, sowieso de agressie richting politie en andere hulpverleners tegenwoordig, kan echt niet.
Waar is het respect voor deze mensen gebleven? |(

_/-\o_

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Bakstenen naar politiepaarden gegooid in Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:47

Ik lees net dat je als blanke persoon geen stemmen meer kunt inspreken van donkere getinte tekenfilm firguren. Echt kom op zeg, wie is nu hier aan het discrimineren!

Misschien moeten wij maar ook een demonstratie gaan voeren omdat als blanke persoon ook worden gediscrimineerd.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:37

Blussem schreef:
Ik lees net dat je als blanke persoon geen stemmen meer kunt inspreken van donkere getinte tekenfilm firguren. Echt kom op zeg, wie is nu hier aan het discrimineren!

Misschien moeten wij maar ook een demonstratie gaan voeren omdat als blanke persoon ook worden gediscrimineerd.

Dat wordt dan weer niet gewaardeerd -O-

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:57

Blussem schreef:
Ik lees net dat je als blanke persoon geen stemmen meer kunt inspreken van donkere getinte tekenfilm firguren. Echt kom op zeg, wie is nu hier aan het discrimineren!

Misschien moeten wij maar ook een demonstratie gaan voeren omdat als blanke persoon ook worden gediscrimineerd.

Die arme blanke insprekers die op deze oneerlijke manier betaald werk aan hun neus voorbij zien gaan!
Wat een ONRECHT.
Je hebt groot gelijk hoor, de straat op en demonstreren!
8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:00

_O- Zie je Blussem?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gooiske, kyrkelover, lianne125, Lizz, Marike12, MarleenM, marley93, MiSzNiTa, moeshie, MyWishMax, Spaansepony, Swift, xdesix en 76 bezoekers