Rêve D'or ook nog eens op bokt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Rêve D'or ook nog eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-20 16:18

Na Sam wil ik Rêve ook nog een keer tonen. :) Rêve is een inmiddels zes jarige merrie die ik zelf gefokt heb. We hebben haar eigenlijk pas zadelmak gemaakt toen ze al ruim 4.5 was rond haar vijfde (vorig jaar dus) heb ik vervolgens heel basic met haar gewerkt en is ze een paar keer mee geweest naar mijn trainer. Ik heb tussen toen en nu verschillende keren uit gelegen om verschillende redenen waardoor de vooruitgang wellicht niet zo groot is als men verwacht maar dat mag de pret niet drukken. :) Gezien we bezig zijn met haar drachtig te krijgen zal er ook dit jaar gewoon rustig door gewerkt worden aan de basis. :) Eens die er goed in zit (en dat zit ie nog lang niet.) komt de rest bijna als vanzelf in mijn ervaring. De vooruitgang die ze door gemaakt heeft is op foto niet echt te zien. Zo gaat ze niet meer tegen mach 3 door de bak, de ruimte in haar passen is nu dus in arbeidstempo, als ze schrikt blijft ze bij me en als ze spanning heeft kan ik haar nu blijven rijden. :) Ze bokt niet meer in galop en ze galopeerd meer "uit zichzelf." Bovendien kan ik inmiddels ook mini-tempowisselingen rijden in stap, draf en galop dus er is ook enige tempo-controle nu.

Rêve is compleet het tegenover gestelde van Sam kwa karakter en rijden. Waar Sam liever hoog bovenin loopt, loopt Rêve juist liever met het hoofd laag. Ik heb wel eens tegen mijn man gezegd dat ze een prima westernpaard zou zijn. :+
Waar Sam neurotisch en hypersensitief is. Is Rêve soms ietwat flegmatiek op de hulpen. Als je haar dan eenmaal "er aan hebt" is ze trouwens wel op hele lichte hulpen te rijden. Maar haar daar krijgen vergt vooralsnog vrijwel al mijn capaciteiten die ik heb als ruiter. (Wat mogelijk meer over mij zegt dan over haar. )

Het is een ontzettend lieve, leuke verschrikkelijk dominante merrie. Ze is een vatje vol tegenstellingen. Loyaal maar onbetrouwbaar. (Ze zorgt enorm goed voor me als ik bij haar in het zadel zit, zelfs als ze bokt, zodra ze voelt dat ik mijn evenwicht verlies gaat ze stilstaan zodat ik terug recht kan gaan zitten. _O- Maar ze heeft er ook geen probleem mee om je met de mond open aan te gaan als je haar bv wil laden of ze iets niet mag wat ze wel wil. Mijn man en ik geven Rêve dus ook niet uit handen want je moet haar wel kunnen lezen.) Ze is werkwillig maar liever lui dan moe (Ze wil het wel voor je doen en ze is ontzettend slim, maar als je haar beledigd, en da's niet zo heel moeilijk, dan kan ze je ook gerust een paar rondjes compleet negeren, nek er op en betonnen mond tot je je leert gedragen. Daarna kan je haar weer op een los teugeltje rijden als je lief bent. :') Het is beleefd of niet zeg maar. Dat werkt wel maar één kant uit trouwens. :roll:) Ze is aan één kant doodnuchter, aan de andere kant heeft ze zich recent (zeg maar gisteren.) zitten op naaien in mijn poetsbox, die al zolang zij hier staat, op exact die plek staat.. ) Zij zelf heeft nooit problemen... :+ Hoe de rest van de wereld de manier waarop ze zorgt dat ze geen problemen heeft ervaart is haar probleem niet. :=

We hadden best een beetje ruzie met mekaar ten tijde van de foto's. _O- Ze maakt zich graag lang (alsin: ze trekt haar neus er uit en valt uit elkaar.) en da's de bedoeling niet. :) Ook hier weer geen lang en laag foto's ondanks dat ze echt wel lang en laag gereden wordt tussendoor. Mijn stiefvader is geen paarden-fotograaf en denkt dat lang en laag niet zo boeiend is op de foto. :') Hij schaart dat onder dezelfde noemer als uit stappen zeg maar. :=

Ben me er bewust van dat we nog een lange weg te gaan hebben. :) Foto's staan totaal niet op volgorde trouwens. :=

Zo loopt Rêve het liefste:
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5F182215
en dat mag ze dus niet meer. :+

1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding
11.Afbeelding
12.Afbeelding
13.Afbeelding
14.Afbeelding
15.Afbeelding
16.https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5F183C1D
17. https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5F16013A

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Rêve D'or ook nog eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:35

Rijtechnisch kan ik er niet over mee praten, maar wat is ze mooi <3
Ligt het aan mij of wordt ze steeds donkerder?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:51

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 22-06-20 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:58

Is dat dat "lieve" veulen van weleer dat vanalles uitvrat wat niet mocht??
Dan heb je dr netjes aan het werk gekregen.
Merries zijn nooit saai en hebben meestal een uitgesproken mening.
Je gaat vooruit wat betreft aanleuning

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-20 17:08

Morganlefay schreef:
Is dat dat "lieve" veulen van weleer dat vanalles uitvrat wat niet mocht??
Dan heb je dr netjes aan het werk gekregen.
Merries zijn nooit saai en hebben meestal een uitgesproken mening.
Je gaat vooruit wat betreft aanleuning

https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5F16A2F3
Deze gup bedoel je? :D
Die mobieltjes en petten jatte, uitbrak, kruiwagens en elk paard waar ze bij kon als speelgoed zag? Jep. Dat is ze. _O-

Ze begint vooruit te gaan in de aanleuning maar ze is er nog niet. Ik denk ook dat ik misschien iets te lief (en daardoor niet consequent genoeg) ben. :o
Als mijn trainer er langs staat gaat het nl. Een stuk netter ineens. _O- :o
Ik werk in er aan om haar niet meer als ‘mijn kleine mup’ te zien maar als de volwassen dame die ze is. :D

Nerwen: is geen ide. Ze komt elk jaar donkerder uit haar wintervacht... :=

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Riviera87
Berichten: 413
Geregistreerd: 05-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:09

Lijkt een fijn achterbeen op te zitten. Heeft ze die van haar moeder of vader (of beiden) meegekregen? Vriendelijk plaatje zijn jullie samen!

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rêve D'or ook nog eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:20

Vind het er netjes uitzien.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:31

Oh, deze knappe merrie kan ik me nog wel herinneren! Ik snap dan ook heel goed dat je zoveel naar haar kijkt :D

Jullie gaan hartstikke goed, en wat super om te lezen dat je zoveel tijd neemt voor de basis.

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Rêve D'or ook nog eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:34

Mooie pony!

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:37

Ziet er goed uit. Ze wel veel meer een pony look als Sam.is het een zweet vos of een heel donkere palomino? Omdat haar staart ook niet heel erg blond is?

zazaza
Berichten: 735
Geregistreerd: 03-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:41

Leuke pony! Ik vind haar oortjes heel erg leuk. Misschien is je martingaal wel wat strak, ze loopt laag maar kan ook niet echt anders, tenminste zo lijkt het op foto 12, maar Foto kan ook enorm vertekenen.

Avellana :+:

idje

Berichten: 1309
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:15

Leuk dier toch.
En gelukkig een heel stuk draak-af :)
Het ziet er zeker niet verkeerd uit, maar toch een paar opmerkinkjes.
Ik weet van je rugproblemen en dat je handen soms een beetje een eigen leven leiden.
Dat is vervelend genoeg.
Maar is die heel erg holgetrokken rug de manier die het minst problemen oproept?
Want het helpt je niet met op je billen te zitten. Dat is jammer.
En verder zie ik op bijna alle foto’s, dat je links of rechts naast je paard zit te kijken.
Daardoor knik je je heup in en dat is niet bevorderlijk voor de balans van jou en je paard.
Kijk waar je naar toe wil, en dat is vast niet naar beneden.
Heel veel plezier met deze dame.
Geniet er van!

Wel op, niet over de rug van het paard.
[o]

Neon

Berichten: 4924
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:35

Blijft een ontzettend gaaf dier :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-20 22:23

Dit is op mijn mobiel getypt dus hoop dat ik nergens woorden vergeten ben. _O-

riviera: goh, moeilijk. De moeder kon ver onder brengen maar was traag. De vader had een vrij elektrisch achterbeen maar ik heb hem nooit echt zien onder brengen. Of dat aan hem lag kan ik niet zeggen. Hij was niet echt dressuurmatig gereden zeg maar. Ik hoopte dat ze het snelle van de vader zou krijgen en het onder brengen van de moeder en dat lijkt ze gedaan te hebben.

Nissima zolang die basis niet 100% is geeft verder willen alleen maar frustraties bij beide. :D Zij kan het niet helpen dat ik alle vijf goed uit lig. _O-

Nessie: hihi, zelfs in Nederland zou ze (nipt) paard zijn. :D Maar thx! :+:

beatje: zo zie je maar hoeveel foto’s vertekenen. Ze is dik 10cm groter dan Sam. :D IRL oogt zij ook echt meer als een klein paard en Sam meer als een grote pony kwa bouw. Vader was cremello dus ze kan enkel palomino zijn. Ik vermoed dat ze ook soort heeft gezien ze elk jaar een tint donkerder lijkt te worden. :) maar ze is niet getest dus sooty is een gok. Palomino kan echt niet anders. Ik hoop ergens nog steeds dat die manen en staart nog wat minder vos worden... ze moeten ook wel eens gewassen trouwens, maar ze heeft altijd veel vos en zelfs grijs in de manen en staart. Dus wit-wit wordt het niet. Ik weet niet of dat nog zou kunnen komen.

zazaza kan wel zijn dat ik hem eens ruimer moet af stellen nu je het zegt. Hij staat nog op de maat van toen ze een stuk minder borstkast had nu ik er bij nadenk.. :o

idje Ik snap je opmerking en ik erger me er ook aan. Ik zit momenteel extreem vast in mijn bekken en heupen. Zelfs als ik plat op de grond lig krijg ik mijn bekken niet gekanteld tenzij ik echt mijn knieën op trek. :\ Ik heb altijd moeite met ‘zitten’ door een vergroeiing in mijn heupen en bekken maar nu mijn hele rug vast zit lukt het idd helemaal niet meer. :\ ik zelf heb in best een dip momenteel omdat het blijft duren voor mijn gevoel. Ik heb altijd wel periodes dat het minder lukt maar meestal hebben we het dan over een paar weken. Niet over een paar maanden. :x Maar Wb mijn houding heb je dus geheel gelijk. We (fysio en ik) krijgen het alleen niet klaar om die spieren los te krijgen waardoor ze verkrampen ipv aan spannen. Als ik gewoon wandel of zit doe ik het ook omdat ik dus de spanning probeer te ontwijken. :x En dan iets voorover hellen ter compensatie natuurlijk. :roll: Erg irritant.

Het zou kunnen dat ik naar haar schaduw aan het kijken ben gezien ik schuin langs haar kijk. := soort van hele slecht geplaatste spiegel zeg maar... Geen al te beste gewoonte. :o

Neon <3 Ik ben nog steeds van mening dat dit resultaat mijn dromen overstegen heeft. :D Ze is een beetje een laatbloeier wel. Ook mentaal. Ze heeft die tijd die ze nu gehad heeft wel echt nodig gehad. Maar ze heeft echt het beste van de twee bij elkaar geshopt kwa genen. Door haar karakter stel ik me altijd voor dat een Rêve-to-be door het assortiment aan genen gewandeld is van ‘dat wil ik, en dat, en dat... Dat niet! Nope... Nope... Jep! Dat moet!’ :))

Edit:
FriesWytske Mercie! <3 We hebben nog wat werk voor de boeg maar ach, da’s de hobby he! :D

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rêve D'or ook nog eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:10

Wat heb je haar leuk omschreven, klinkt als een echte draak haha.
Ik vind haar prachtig, juist ook de aparte palomino kleur <3
Fijn achterbeen lijkt ze te hebben op de foto’s.
Is ze een mix van rassen?

Limburgs Ruiterhuis de beste OUTLET-Shop voor je Paard. Grote LeMieux voorraad!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Rêve D'or ook nog eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:23

Wat een leukerd is ze toch!
Hoe groot is ze? Of heb ik daar overheen gelezen?
Ze lijkt onder jou zo best flink aan de maat :D Is het geen paard?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-20 09:37

L_Ruiterhuis: in principe is vrijwel elke warmbloed een mix. :D Moeder was een KWPN'er. Vader had SBS bloed, zelfs wat dravers-bloed als ik het me goed herinner en langs moederskant Berber bloed. :)
Ben ook erg blij met haar achterbeen. :+: Is veelal ook IRL het eerste wat mensen opvalt/zeggen trouwens. :D

Cayenne We hebben haar laatst gemeten op 1.57m op de poetsplaats (dus rechte ondergrond.)
Ze is dus inderdaad paard. :D IRL toont ze ook best groot. Groter dan ze is. Ze is vrij breed en robuust. Daardoor voelt ze overigens ook groter wanneer je er op zit. :D En ik ben maar 1.50m dus onder mij tonen ze snel groot. :P

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:39

Ik ken haar nog als veulen van je topic, maar men, wat een paard :D Echt helemaal mijn type!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve D'or ook nog eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:47

Tja, hier heb ik maar 3 woorden voor: “Kom maar brengen”.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Rêve D'or ook nog eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:26

Wat een waanzinnig leuk paardje! Super leuke kleur!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.


SunReggae
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Rêve D'or ook nog eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:47

Echt een super leuk paard!
Ik lees jouw topics heel graag, omdat je alles super toelicht.

Props voor hoe jij met je paarden en je rijden omgaat!

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Rêve D'or ook nog eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:49

weer zo'n leukerd en weer zo'n coole combi :D knap dier!

''Chaque battement de mon coeur est un je t'aime que je t'envoie''

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: Rêve D'or ook nog eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:14

Mooi plaatje al hoor. Lijkt bijna wel als het een zilverappeltje gaat worden joh :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-20 11:50

Blakbirb zilver toont niet op vos toch? Gezien palomino als basis kleur vos heeft zou dat toch niet kunnen, ofwel?

NadineBlabla <3 Elke keer als ik ze op stal of op weide zie staan denk ik "ik heb echt twee leuke dieren staan. :+:"
Genieten is dat! :D

SunReggae Ik doe mijn best, maar vaak krijg ik het toch net niet helemaal uitgelegd zoals ik wil. :') Ik vind het toch vaak moeilijk om gevoel te vertalen naar woorden. Thx! :+:

The_Cat thx! Het was als veulen al duidelijk dat ze vrij donker palomino zou gaan worden. Haar eerste vachtwissel was ze nagenoeg zwart. :') Vergeleken met toen is ze nu een flink stuk opgelicht!

Captain thxç

Maflinger_S :D Sorry! Deze geef ik niet meer af. :+: Toen ik de 1e keer op haar zat zei mijn man "zo en nu wil ik." en kreeg ie het antwoord: "nope! Deze is helemaal van mijhij!" _O-
Hij heeft er overigens een tijd later wel even op gezeten maar onder het zadel klikt het niet tussen haar en mijn man. :') Vanaf de grond wel maar niet als hij in het zadel zit. :=

Balenciaga :+: Het mijne ook. _O- Ik ben echt blij dat ze uitgegroeid is zoals ze is. Ze straalt kracht uit maar ze komt nooit lomp of log over. Ze heeft echt die balans gevonden tussen elegant en krachtig. :j :+:
En het is een hele lieve, aanhankelijke merrie. Wel erg op haar mensen gericht. Ze vindt iedereen leuk en komt graag tutten, maar wil je echt wat met haar doen, dan merk je dat ze dat niet zo pikt van "vreemden" zeg maar. Mijn man en ik vind ze dik oké. Maar toen mijn trainer wat van haar wilde zei die zelf al van "Ik geloof niet dat ze het doet voor vreemden he."
Dit is echt zo'n dier dat je eerst wil leren kennen eer ze met je wil werken. :) En ze staat daar ook voor open. Dus ze is niet asociaal of perse eenkennig. Maar ze wil wel eerst weten wat voor vlees ze in de kuip heeft. :D

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers