Het doorgeefstokje van juni: Quir

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van juni: Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 10:19

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Zweden.


Kopje thee, ontbijtje en bokt erbij. Wat een heerlijk rustig begin van deze ochtend. Meestal ben ik vroeg van huis, dus die lekker-rustig-aan ochtenden vind ik heerlijk! In het 1e doorgeefstokje van juni kon je lezen hoe bokker Wendy_Komen het stokje doorgaf aan bokker Quir. Wederom werd het stokje positief ontvangen en had ik razendsnel de antwoorden binnen. Het is altijd leuk om te zien dat jullie zo enthousiast meedoen aan stukjes voor de Bokt Community! Ben je benieuwd wat bokt voor Quir betekent en wat ze graag zou willen als alles kon? Lees dan gauw verder in het 2e doorgeefstokje van juni!


1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Dat was in 2005, dus heel eerlijk, ik heb echt geen idee meer. :+


2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?

Citaat:
whahaha.. Die is goed!!
klopt wel, ja


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?

Eerste berichten lijken nog mee te vallen, maar wel duidelijk 15 jaar jonger. Haha.
Maar zeg een 5.


4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?

Ik denk dat de meeste mij zullen kunnen van mij topic op Mensenwelzijn en Sport over mijn "ziekenhuis traject".


5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?

"Vroeger" was Bokt voor mij vooral leuk vermaak en keek graag rond, maar de laatste jaren is het ook een enorm grote steun geweest. Ik heb heel veel steun gehad vanuit mijn topic en nog steeds veel contact met een aantal Bokkers die mij toen volgde in het topic, ook nog steeds wekelijks mensen die een PB sturen met de vraag hoe het gaat. Fantastische inzamel acties geweest, honderden kaarten gekregen in het ziekenhuis die ik nog steeds allemaal heb en hoop mensen die op bezoek zijn geweest.

Heel bijzonder om te ervaren hoe mensen mee leven en steun geven, mensen die je nog nooit ontmoet hebt of iets. Zeker op de moeilijke momenten zeer waardevol. <3
Dat is echt heel bijzonder en een grote kracht van Bokt!


6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?

Uiteraard, denk dat iedereen dat wel heeft. En nog steeds heb ik met mijn beestjes wel een Penny gevoel als het goed gaat haha.


7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?

Voornaamste een goede gezondheid... Normaal kunnen functioneren en vooral weer kunnen paard rijden en kunnen uit oefenen van mijn grootste passie, de paarden sport.

Maar (gebrek aan) gezondheid heeft ook wel wat mooie dingen gebracht, zoals het fokken met de pony's, denk dat ik dat niet gedaan had als ik gewoon beroepsmatig met de sport bezig was geweest.

Al is er nog steeds hoop dat ik ooit weer een beetje normaal kan rijden, maar door de halfzijdige verlamming links heb ik geen gevoel in mijn linker kant en ook is mijn balans heel lastig. Dus echt rijden zit er nu nog niet in, voelt ook nog niet eerlijk naar de paarden.

Afbeelding
Deel van de kaartjes in het ziekenhuis, waarvan een groot deel van Bokt was



8. Vraag van Wendy_Komen: Hoe gaat het nu met je, en hoe bevalt Zweden?

Nog steeds met veel ups en downs, maar vergeleken met een jaar of 3 terug, is het nu wel een stuk beter. Helaas is mijn zicht nog steeds heel slecht en verslechterd ook nog steeds.

Zweden bevalt heel erg goed! Kan hier dingen doen die ik voorheen niet kon, zoals dus fokken. Helaas ook wel nadelen zoals het niet meer mogen auto rijden en achteraf wonen, dat is niet echt de beste combinatie.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Nicole, zij is voor mij echt een voorbeeld voor de pony fokkerij!

10. Welke vraag zou je graag aan deze bokker willen stellen?
Wat is jouw ultieme doel in de pony fokkerij?

I am because you were


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Het doorgeefstokje van juni: Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:44

Wat een leuk interview en wat fijn om te lezen dat het wat beter met je gaat dan een aantal jaren geleden. Ik hoop nog steeds op een wonder of dat de technieken zo goed worden dat je toch weer een deel van je zicht terug kunt krijgen. Blijven hopen hoor!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het doorgeefstokje van juni: Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:03

Leuk stukje Quir, ik hoop ook dat je gezondheid nog mag verbeteren. Wat een pech heb jij gehad zeg.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Het doorgeefstokje van juni: Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:04

Leuk te lezen Alice!!!

Don't dream your life, live your dreams!


pien_2010

Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het doorgeefstokje van juni: Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:11

Goed gedaan Quiren interessant ook.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Het doorgeefstokje van juni: Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:00

ooooh Quir, heb je nog steeds een volgtopic?
Wat naar om te lezen dat je gezondheid nog steeds niet is wat je graag zou willen dat het is :(:)

Ik hoop oprecht voor je dat dat ooit gaat komen! :* ik ga je gelijk even opzoeken, op de een of andere manier uit het oog verloren...

QuirJarig

Berichten: 17345
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:25

Dank jullie! :D

Vond het ook heel leuk! Dus ook Wendy_komen nog bedankt! <3


Hoop ook dat ze ooit de kennis en mogelijkheden hebben om mijn zicht te sparen of zelfs te verbeteren, Oscar. Maar vooralsnog heeft niemand een enig idee. Enige wat ze zeker weten is dat het in de hersenen zit en zelfs ongeveer waar, maar verder niet.

Gelukkig heb ik er zelf niet zoveel "last" van, want wat ik zie, zie ik wel gewoon goed. Dat is ook nog wel anders geweest. Mis de hele rechter kant en onder en boven, dus met paarden is het soms wel iets lastig, want die lopen rechts en zie ik dus niet. Maar gelukkig heb ik onwijs lieve dieren thuis die ik blind vertrouw.
Waar ik meer problemen mee heb is de chronische heftige pijn en de gevolgen van de verlamming in mijn linker kant, nog steeds geen gevoel en kracht is ook heel weinig.

Het is nog steeds hetzelfde topic Kimberley. :D
Laatste reactie daar is ook alweer van een half jaar terug, maar onwijs veel steun aan dat topic gehad en nog steeds met veel mensen vanuit het topic via PB en WhatsApp en zo. :j

[MWS] Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?


Afbeelding

pien_2010

Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:09

Quir je topic heb ik nooit gelezen. Wel wist ik dat je dingen mankeerde maar nooit zo precies gevolgd.
Zonet het begin, midden en einde van je topic gelezen. Heftig verhaal meid. Sterkte. Heftige pijn is wel heel erg.

Eigenlijk wil ik je een virtuele knuffel geven. Ik vind het gewoon erg en verdrietig voor je en het raakt mij, vandaar dat ik toch wat uitgebreider reageer :* .

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Het doorgeefstokje van juni: Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:43

Jouw verhaal heeft destijds zoveel indruk gemaakt, dat ben ik nooit meer vergeten. Ongelooflijk hoe sterk en optimistisch jij in het leven staat.

QuirJarig

Berichten: 17345
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:59

pien_2010 schreef:
Quir je topic heb ik nooit gelezen. Wel wist ik dat je dingen mankeerde maar nooit zo precies gevolgd.
Zonet het begin, midden en einde van je topic gelezen. Heftig verhaal meid. Sterkte. Heftige pijn is wel heel erg.

Eigenlijk wil ik je een virtuele knuffel geven. Ik vind het gewoon erg en verdrietig voor je en het raakt mij, vandaar dat ik toch wat uitgebreider reageer :* .


Dankjewel. <3
Het is ook wel een heel lang topic geworden, maar zo veel steun aan gehad! Mensen die gewoon midden in de nacht je gezeur aan willen horen en dat soort dingen. Heel waardevol. :j


Lielle schreef:
Jouw verhaal heeft destijds zoveel indruk gemaakt, dat ben ik nooit meer vergeten. Ongelooflijk hoe sterk en optimistisch jij in het leven staat.


Het zou ergens beter geweest zijn als het niet zo'n indruk gemaakt had, haha. :D

Voelt voor mij vaak niet zo, maar heel veel keus heb je ook niet.

Ik heb ook alle tijdschriften nog die ik van jou gekregen heb! Mooi mee naar Zweden verhuisd. Vond dat heel fijn om te lezen. :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amazonbot, AmyJamess, Antonius, Balou_k, djodjodjo, Just_Natural, lovelucydan, Marcella, RedRoses, Roulette_, thequeensmum, Zapje en 35 bezoekers