[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
welmoedz

Berichten: 1554
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:30

Dankjullie!
Jolynne schreef:
Wat een knap dier is Mirre!

Nakomeling van mon cherie?


Haar vader is ggk Titan (fallabella). Ik heb geen Mon Cherie gezien in de bloedlijn

:)


Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:32

@Wemlmoedz, Welkom! Mirre is knap, lijkt op een van onze pony's. Bij je andere pony zie ik vooral een hele grote bos manen :D

Zo hier gaat het even rustig aan zijn komende dagen, veel te warm voor hun anders. Ik heb vandaag wel de shetjes nog geschoren, een deel waren ze zelf kwijt al maar niet genoeg. Ze waren er duidelijk blij mee, ze hadden vanavond voor het eerst in weken terug een gek momentje samen.

Gisteren wel nog een ritje gedaan met shetmans.


Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:29

Het rijden zal deze week ook op een lager pitje staan op een korte rit na dan.

Gisteren kwam de zadelpasser omdat het zadel zich gaan uitzetten/aanpassen in naar zowel mij en poownie. Ze gaf mij de complimenten met hoe hard ze veranderd was op zowel vertrouwen naar de mens, compleet plaatje onder zadel en qua bouw. Haar slechte bouw begint steeds minder op te vallen.

De kleuters staan zich dagelijks te vermaken, alleen gaat het er soms wel heftig aan toe.
De jaarling voelt zich tegenover Babbyy al heel wat, wat resulteert in enkele wondjes bij het te ruig spelen. :P

Volgende week maandag terug naar de zee met de poowns, ik kijk er alvast naar uit. :)

Madrileno is nu officieel uit de maat, heb hem gemeten op 107cm. :=
Afbeelding



Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:42

Hij is wel stoer!!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:12

Vind hem wel mooi en nu al 107 is een mooie maat :-)
Afbeelding
Afbeelding
Hier lekker met Sparkle aan de gang nu ze 3.5 jaar is. Nu 2 x bandje gesleept. Ze is zo braaf en helemaal ontspannen. Echt fijn om met haar te werken.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:51

Jolynne, Die doet mij denken aan Hero destijds. De centimeters bleven maar aantikken bij hem ook :') . Hij is nu 2 jaar toch? Zal vast de 1m10 ook nog halen.

Patricia, Zag het al op insta en fb. Het is altijd fijn als ze lekker ontspannen zijn met alles, een stuk leuker dan eentje die bij iedere kleine stap weer compleet gestresseerd is.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:22

Is zeker een mooie maat, alleen niet de afgesproken maat. Zo meteen kan hij als alles goed gaat alsnog dubbelspan met m'n Welshje :') :')

Patricia: lijkt mij een fijne pony om mee te werken, die snel alles oppakt. :)

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:00

Patricia: wat gaaf zeg vierspan! *\o/* Is het welshje jouw nieuwe pony?

Jolynne: hij groeit prachtig uit. En zo groot joh! Wel een heel fijn maatje voor de wagen. Goed dat je hem laat betuigen. Daar ga je geen spijt van krijgen.


Vorig weekend weer bij mijn knappe baby op bezoek geweest <3 Hij is zo leuk.
Afbeelding

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:00

Sinds vorig weekend eigenaar geworden van een ontzettend ondeugende shetlander merrie! Mango (op het paspoort staat Margot) is van mei 2017, dus nu 3 jaar oud!
Uiteindelijk wil ik met haar gaan mennen, maar we gaan eerst langzaam wennen aan het tuig. Ik denk dat 3 jaar best jong is om meteen voor een karretje gespannen te worden, dus we gaan eerst stukjes wandelen met het tuig en zonder! :D
Afbeelding

Afbeelding

Things never happen the same way twice, dear one.

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:59

Madrileno is heel erg knap! <3

Leuke pony Patricia! Zie ook dat jij en Daniëlle weer 4span hebben gereden. Erg leuk en mooi span zo :)

Susanne, wat is je kleintje leuk <3 echt een boevekoppie.

Hoe gaat het met jullie? :) Het is hier erg stil.

Hier alles goed hoor :) Beetje weinig motivatie met rijden dus Hidde heeft veel vakantie. Geeft niet, hebben toch even geen doel nu. Mijn instructrice heeft haar been gebroken....

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:38

Susanne: wat een knapperd! Ben benieuwd hoe hij uitgroeit.

Kiki1995: gefeliciteerd wat een schatje.

Hier even in een dipje.. Toliene hoest op het moment en had van de week extreem ontstoken ogen. Gelukkig inmiddels weer opgelost.

Sinds een paar dagen na de koop van Amondo begon hij met hoofdschudden, wat met de week erger wordt inclusief staken en steigeren. Vorige week de tandarts erbij gehad. Volgende week de osteopaat. Hoop zo enorm dat ik niet alweer een “kapot” beestje blijk te hebben gekocht ;(

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:52

Knappe baby heb je Suus.
Lekker voor Hidde vakantie.
Wat ontzettend balen Linsey..kan je niet beter eerst veearts? Ipv Osteopaad?

Suus Sparkle is niet van mij , is van de stal eigenaresse. Over een paar keer slepen gaat ze voor.de wagen. Daniëlle komt haar eerste keer.even helpen. :-)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:10

Spannend Patricia.

Ja dat was eerst ook de bedoeling, maar heb verschillende mensen ernaar laten kijken, instructeur en osteopaat die er toevallig waren, en die zeggen dat het paard sowieso mega vast zit in zijn lijf. Dus wil daar eerst naar laten kijken, en mijn osteopaat stuurt me sowieso door als ze het niet vertrouwd.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:09

Susanne: stoer ding hoor! <3

Linsey: heb je dit paard dan niet laten keuren na de vorige?

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 07:41

Linsey: wat vervelend! Ik neem aan dat je hem (röntgenologisch) hebt laten keuren ivm zijn leeftijd? Kwam daar niets uit? Staken/steigeren en hoofdschudden kan ook door slecht passend zadel of hoofdstel komen. Of de combi daarvan met iets wat niet helemaal lekker zit in zijn lijf. Sneu voor jullie :(:)

Jenny: balen dat je weinig motivatie hebt.. Enig idee hoe dat komt?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:31

Nee hij is niet gekeurd, heb hem van een hele goede bekende kunnen kopen. Geschiedenis is al 12 jaar bekend en hij stond 50 meter verderop(van oude stal). Daarbij kon ik hem voor een leuke prijs kopen en durfde is het aan om hem zonder keuring over te nemen, omdat ik weet wat hij heeft gehad in die 12 jaar.

Ik heb er een zadel op die is aangemeten door de zadelmaker. Wellicht moet er toch een ander zadel op.

Het blijft lastig. Wellicht zullen er mensen zijn die het dom vinden dat hij niet gekeurd is maargoed zo’n bekend paard durfde ik het wel aan. Mocht hij toch iets hebben kom ik daar ook wel uit met de vorige eigenaar :j

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:41

Oh jeej Linsey niet leuk :( hoop dat er niks ergs met hem is. Dat je hem niet gekeurd hebt is je eigen keuze.

Mijn motivatie komt heel erg doordat het op stal even niet lekker liep voor mezelf. Lastige situaties, nu geen last van hoor. Maar er komen nu dingen aan het licht waar ik een andere keus had gemaakt had ik dat van tevoren geweten.

Maar heb voorgenomen Hidde niet meer te verhuizen, dan naar huis. Wij zijn aan het zoeken naar een huis met ruimte waar pony’s aan huis kunnen staan. Dan ben ik gewoon eigen baas. Het is hier in de buurt lastig om een goede pensionstal te vinden voor shetlanders en laat staan menners.

Wel heerlijk 13 km in de benen vanmorgen! Afgelopen zondag ook heerlijk 16 km gereden met iemand uit de buurt met shetlander voor de wagen. Leren kennen via bokt en was heel erg gezellig!
Afbeelding

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:37

Balen zeg Jenny! Maar wel leuk opzoek naar een huis met stallen. Is dat in jullie omgeving een beetje te betalen?

Hier in Noord-Holland mag je ongeveer eerst wel aankomen met een miljoen euro :=

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:06

Haha ja echt zo hè :')
Al zou ik het ook niet perse willen op dit moment (paarden aan huis), altijd oppas zoeken als je weg wil enzo. Nooit een dagje over kunnen slaan. Het klinkt allemaal erg romantisch hoor, maar heb ze zelf jaren in eigen beheer gehad aan huis en het was vooral veel ‘zorgen’ in plaats van rijden. Het heeft ook zeker voordelen hoor, lekker alles op je eigen manier doen qua voeding/huisvesting. Maar op volpension vind ik wel heel erg relaxt momenteel.
Wel balen dat het niet helemaal gaat zoals je wilt nu op stal. Dat is gewoon super vervelend.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:39

Ik vind volpension ook heerlijk. Alleen zo jammer van het geld wat je elke maand weg kiepert.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:38

Ja dat is zo :j
Het heeft allemaal voor- en nadelen.

Voorlopig heb ik “gelukkig” alleen Willem op volpension staan, Simp staat nu nog bij z’n mams en gaat daarna de opfok in.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:57

Volpension is inderdaad ook heerlijk! Ik sta nu doe het zelf en dat vind ik echt zo fijn. Het is voor mij 4 min fietsen en kan zelf bepalen hoeveel ze te eten krijgen, dat vind ik toch wel erg belangrijk voldoende ruwvoer, eigenlijk gewoon onbeperkt :j

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:11

Oh ja dat is zeker te betalen hier in de buurt :) voor 400.000 heb je al heel wat! Maar wel lastig in onze buurt. Want we willen echt niet verder dan straal van 15 km van ons dorp af wonen.

Ja zeker vervelend! Gelukkig voel ik me er al wel beter bij.

Iedereen fijn weekend! Mijn weekend is helaas om. Ik ga nu aan het werk :))

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:22

Aan huis hebben is heerlijk, alleen heeft het ook zo z'n nadelen en de kosten hiervan worden vaak onderschat.
Met momenten zou ik ze liever in pension hebben staan, maar dan ben ik failliet met 4 paarden. :')

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:43

Ik sta nu op een doe-het-zelf stal dus heb gelukkig wel ervaring met het ‘zelf houden’. Moet praktisch alles zelf doen. Dus voor ons is de keus snel gemaakt :) we willen het camper bedrijf verder uitbouwen dus zouden graag meer ruimte hebben.

Aan huis zou ik er nog een pony bij kopen, dan wil ik heet graag veulentjes fokken. Dus kijken rustig verder rond :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers