[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:18

Wat een rust straalt Hervey uit zeg echt super om te zien! En wat fijn dat je dat vertrouwen begint te voelen dat is echt goud waard joh.

Hier in omgeving Eindhoven is er een paddock paradise die netjes is aangelegd en met veel faciliteiten dat kost je ongeveer 300 voor een paard, pony of shet. Helaas schijnt de verzorging daar wat te wensen over te laten ondanks het bedrag. :+ Een andere basic paddock paradise a 210 voor een paard. Last but not least de zeer basic plek waar er klusjes gedaan moeten worden zit volgensmij rond de 150.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:03

Bij ons in de randstad is het vaak tussen de 250 en de 350, afhankelijk van de luxe en de hoeveelheid werk je zelf bij moet dragen. Soms heb je idd veel goedkoper maar dan mis je ook wel bepaalde dingen, of juist veel duurder waar alles extreem goed is geregeld.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 18:15

Oke, dank je wel!
Het is nog niet zeker, maar als wij weer naar NL komen, dan willen we liever niet in de Randstad wonen dus prijzen zullen hopelijk ietsje goedkoper liggen :) Alhoewel. Nu betaal ik ook 200 voor stalling, dan nog 60 voor hooi en 20 voor zaagsel (pond). Dus dat is ook ruim 300 euro per maand haha.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:53

Groot gelijk! De randstad is alles behalve ideaal voor paarden helaas haha
Mijn ervaring is wel dat je voor de mooie PN plekjes (die meer bieden dan een schuil op een wei) redelijk hetzelfde betaald door heel Nederland. Dus ik vrees dat je er financieel niet heel erg op vooruit gaat :')

Hoewel het natuurlijk in Nederland wel veel makkelijker is om gelijkgestemden te vinden wat denk ik wel fijn gaat zijn voor jou en Harvey :j

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:01

Ik denk dat je idd al snel rond de 300 uit komt, als je west, midden, oost zit, centraal zeg maar. Noordelijker en zuidelijker durf ik niet te zeggen en Noord Holland ligt volgens mij ook rond dat tarief tegenwoordig. Maar zal echt per plek verschillend zijn. Je kent mijn plekje, wij zitten ook op 300.


Ik vind Harvey er echt ontzettend goed uitzien, zo'n relaxte en blije blik!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 11:38

Dank jullie wel :) ik zal het wel op 300 houden, kan het altijd nog meevallen.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 14:11

Beugeldraaiers en kaakriempje zijn binnen :) Jammer genoeg krijg ik het kaakriempje alleen niet goed passend, zit precies op de rand van zn wang, ook als ik ‘m hoger of lager schuif. Weet ook niet zo goed hoe strak die precies moet. Hij was hooi aan het eten terwijl ik het aanpastte dus ik liet genoeg ruimte vrij voor het kauwen, maar toch...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 14:26

Vanmorgen klein half uurtje in de grote weides en tussen de schapen gereden. Zo opgestapt, zonder grondwerk oid. Ik voelde zelf eerst wat spanning omdat m’n dochter beetje onrustig was en er werden twee schoten gelost bij de buren (op fazanten of konijnen denk ik?), maar ik kan inmiddels een stuk beter mezelf weer aarden. Vroeger dacht ik dat ik dat ook kon, maar het is nu toch echt anders :o
Harvey reageerde daar ook goed op en ging opgezadeld gewoon lekker z’n hooi eten. Dochter getroost en daarna haar even drie rondjes op Harf laten stappen, toen was ze helemaal de oude weer. Ze wilde graag mee lopen om foto’s te maken en daar zeggen we geen nee tegen :D


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kan niet wachten tot mn rijschoenen (Timberlands) binnen zijn :')

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 18:59

Dekje van Nuumed is binnen gekomen maar helaas te kort, zadel ligt bovenop de witte schapenwol kraag. Helaas pindakaas!

Ondertussen heb ik zijn achterhoeven opgemeten voor een setje hoefschoenen zodat we langer de weg op kunnen zonder dat ie teveel ineens afdraagt. Dus tweedehands Equine Fusions zijn onderweg :j

En een foto van vandaag: gelongeerd met balkjes en een sprong, ook in galop. Hij deed super zijn best. Lekker uitgestapt tussen de schapen in de grote wei en daarna al zijn benen koud afgespoten. Het was warm vandaag!

Afbeelding

Vrijdag rijles!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 12:43

Hmm, ik dacht dat zn toplijn aan het komen was, maar nu ik zo deze foto van vandaag bekijk... valt best tegen :(:)


Afbeelding

Vandaag iig 2km langs de weg gewandeld. Helaas geen buitenrij pad dichtbij, daarvoor moeten we eerst 5km links of rechts vanaf de stal, over de weg (zonder fietspaden of stoep). Dus dat oefenen we wandelend eerst natuurlijk. Deden we best vaak al (korte stukken) maar toen mijn dochter niet maar naar school en met mij naar de paarden ging, kon dat niet echt meer dus afgelopen 6 weken zijn we amper op de weg geweest. Sinds deze week kan het weer dus vandaag weer opgepakt. Heel veel autos tegengekomen die op eentje na allemaal afremde, maar dat maakt hem niet zoveel uit. Hij vind nauwe paadjes met hoge struiken en huizen wat spannender, grote ogen en wat harder ademenen, maar nog steeds heel braaf :j

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 15:34

Afbeelding

Vandaag een uur les gehad en aan mijn zit gewerkt, vooral mijn been houding, en ook gekeken naar heuvel op en af en hoe ik het beste kan zitten/bewegen zonder hem in de weg te zitten. Dit was ons uitzicht <3 wat hebben we toch een mooi plekje!
Die twee witte puntjes is de schoorsteen van het huis naast stal. Zo hoog is de heuvel dus ongeveer

Na de les nog even een ontspannen ritje gemaakt in de weides tussen de schapen, ik had het gevoel dag hij al een tijdje z’n adem in hield tijdens de les (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen), dus na de les even lekker losjes en vlot gestapt, daarna de heuvel op gedraafd en toen heeft ‘ie zeker 5 keer moeten briezen, als het niet meer was :j heerlijk! Verderop weer lekker gedraafd, later wat laten grazen, verder stappen en na een poosje afgestegen en samen verder gewandeld terug naar stal. Bijna anderhalf uur gereden!

Morgen physio en dan even een weekje oid niet rijden. Hij heeft het geweldig gedaan afgelopen week, heb geloof ik 3 of 4x gereden, en wil er geen misbruik van maken. Komende week krijgt hij vrij of alleen even weer lekker samen wandelen.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:13

Oh wat een heerlijke update weer, en dat uitzicht :wow:

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 21:39

Cera_D schreef:
Oh wat een heerlijke update weer, en dat uitzicht :wow:


Thanks :)

Vandaag was de physio er weer en ze was onder de indruk van de positieve veranderingen.
Ze is afgelopen paar maanden zeker vier keer geweest en ze zei vergeleken met vorige keren, dat hij echt goed opknapt. Yes!

Zijn schouders waren een STUK losser en soepeler zei ze en liet ze ook zien, verschil was duidelijk! Voorheen deed hij redelijk boos als ze zijn schouders behandelde en nu niet _/-\o_ Ze doet haar vingers dus tussen de spier en bot om te kijken hoe strak het is. Nu kon ze het zo losjes vastpakken, andere keren lukte dat totaal niet en vond Harvey het ook echt niet leuk. Nu gaf hij geen reactie!

Zijn hamstrings waren ondanks meer werk ook soepel. Ze zei: hij is een soort paard waarbij ze snel strak staan en dat dat nu ondanks meer werk niet zo was was een fijn teken. En ze merkte een heel groot verschil in de abdominal muscle (spier tussen flank en ribbenkast?), voorheen was daar een deuk maar nu voelde ze stevigheid/tegendruk en was het netjes opgevuld. Z’n gluten waren ook gevulder en losser, en het naar voren rekken van z’n achterbenen onder z’n buik door ging makkelijker dan de vorige afspraken.

Op de rug en ruggengraat afdeling was hij rechts heel stabiel en reageerde totaal niet op haar behandeling. Links helaas we nog wel wat. Je zag echt zijn rugspieren links van de ruggengraat af en toe flikkeren als ze de triggerpoints daar behandelde. Hij reageerde alleen niet lelijk daarop, voorheen gaf hij vaak een heel boze blik, maar vandaag dus niet.

Een weekje vrij van rijden en longeren vond ze een goed plan en we hebben speciale bandjes te leen gekregen voor om de koten van zijn achterbenen, deze hebben kleine kettinkjes die bewegen over zijn kroonrand en hoef en zenuwen triggeren waardoor ze de achterbenen beter gebruiken. Die ga ik om doen tijdens wandelingen die we gaan maken.

Voor de behandeling hebben we even naar zijn stap en draf gekeken en ze vond hem al grotere/wijdere stappen maken dan een paar maanden geleden, vooral met de voorhand, maar met de achterhand is hij nog wat kort. Met die bandjes om echter zet hij zijn achterbenen veel verder eronder neer.

Dus, al met al een fijne check up weer, ben er blij mee :))


Afbeelding


Deze foto is van vanavond, mijn dochter zegt Harf gedag met een knuffel om z’n gezicht heen, is hij heel blij mee tijdens het eten :=. En ze heeft zichzelf aangekleed, please let daar niet op :+ af en toe krijgen we wel eens een zak kinderkleding van vrienden, wat totaal niet mijn smaak is, maar ideaal voor vies worden op stal :+

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:42

Wat fijn dat de afspraak zo goed is gegaan! Ik heb inmiddels ook een racepaard gekocht <3

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 13:24

O wat leuk Sintara! Weet je haar/zijn racenaam ook, dan zoek ik dr op, ben wel benieuwd <3

Harvey heeft lekker paar dagen niks hoeven doen (gelukkig, want het weer was vreselijk!) maar vandaag hebben we een wandeling op de weg gemaakt, bijna 2km. We zijn autos', een busje, motor en wielrenner tegen gekomen en hij deed het natuurlijk super. Gebruik nu ook niet meer de clicker met wortels als iemand ons passeert. Hij is gewoon super chill wat dat betreft, en kijkt meer op van koeien, schapen of plastic tassen, dan als wat er op de weg aankomt :+

Heb ook de dierenarts gebeld voor rontgenfoto's, ze gaan me zo terug bellen.
We zitten stiekem na te denken om terug naar NL te verhuizen namelijk.

(vanwege Covid19 zijn de grenzen van het eiland dicht. Dit maakt het werk in het buitenland voor mijn man heel lastig (zijn base en kantoor is wel op het eiland). Hij is al 6 weken weg, en we weten niet wanneer hij toestemming krijgt om het eiland terug op te komen. Ondertussen mag onze familie ook niet komen omdat de grenzen dicht zijn. En als ik familie op zoek mag ik dus ook niet terug het eiland op. Je mag het eiland namelijk wel af, maar niet op).

En omdat Harvey geen goeie reiziger is en ik zoveel bloed zweet en tranen in ons heb gestopt, weet ik niet zo goed wat ik met hem moet doen als wij echt besluiten terug naar NL te willen: meenemen, verkopen of tja...

- Meenemen geeft misschien een trauma, een ongeluk of stressvole start in NL, het is hele lange reis inclusief twee bootreizen, en duur ook. Maar dan kunnen we als alles goed gaat, wel vollop verder bouwen aan ons, en het buitenrijden in NL is veel leuker :D
- Verkopen op het eiland is best lastig omdat er weinig mensen zijn die de mindset hebben die Harvey nodig heeft. Aanbod is gewoon erg laag. En ik ben bang dat hij doorverkocht wordt of in verkeerde handen komt. Maar voor hetzelde geldt vinden we wél een goed baasje, who knows (ik heb onze fysio en tandarts gevraagd een oog open te houden voor dit, zij ontmoeten veel paardeneigenaren en komen op veel stallen en ze kennen Harvey ook etc.)
- Verkopen in Engeland is lastig omdat de grenzen dicht zijn dus potentiele goeie baasjes kunnen niet langskomen om ons te ontmoeten.
- Optie 4 is in laten slapen, om bovenstaande nadelen te voorkomen ;(

En vanwege al dit, wil ik dus rontgen laten maken, dan heb ik een beter beeld en kan ik waarschijnlijk een betere beslissing maken....

Dit komt waarschijnlijk even als een klapt in het gezicht voor lezers, maar is al een paar weken in ons hoofd aan het spelen hoor. Het leven op een eiland is opeens best wel lastig vanwege Corona, zeker als manlief wereldwijd werkt. Normaal werkt hij 2 weken en is dan 2 weken thuis. Maar dat thuis is nu dus niet omdat de grenzen dicht zijn, en voorlopig dicht blijven, dus hij mag niet thuis komen.
Stel dat hij wel toestemming krijgt om thuis te komen, dan moet hij 2 weken in isolatie, en ik en onze dochter ook! Dan kan ik dus twee weken niet werken en onze dochter niet naar school. En dat zou dan iedere x zijn als hij terug komt van werk |o

Dus anyhow, daar ben ik al een poosje druk mee. Heb ook al naar transport opties gekeken en heb denk ik een transport bedrijf gevonden die vanuit Nederland ons kan ophalen bij de ferry in Liverpool.

Hopelijk belt de dierenarts gauw terug zodat we een afspraak kunnen maken voor de rontgen.

We kijken ook elke dag naar nieuwsupdates over de grensen, maar dat blijft nog erg vaag en gaat ook langzaam. De nieuwe updat is dat misschien de grenzen binnenkort open gaan tussen landen waar Covid19 weg is (het eiland is namelijk eindelijk vrij van corona, en dat willen ze graag zo houden, logisch).
Maar in de persconferentie zeiden ze ook dat de grenzen nooit open open zullen gaan. Dit gaat in stapjes.

En wie weet wat er gebeurd als er een tweede wave komt %)
Het is momenteel allemaal best lastig

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:05

O wat een heftige update, hoop dat alles snel duidelijk voor je wordt zodat je de beslissingen kan nemen die voor jou en Harvey de juiste zullen zijn. Courage.

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:18

Oef jeetje.... Wat een impact... Gewoon niet naar huis naar je gezin kunnen :\

Ik kan me goed voorstellen dat jullie uit praktische overwegingen nadenken over terug gaan naar Nederland.
Maar voor het hebben van een paard wel grote impact. Transport is duur, maar ze weten vaak wel wat ze doen met paarden transport dus hoewel de hele reis best impact heeft denk ik dat het goed zou moeten kunnen komen. Maar ik ken Harvey niet.
Je andere overwegingen begrijp ik ook heel erg goed
Veel wijsheid toegewenst!!!

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:01

Poeh dat is wel een heftige situatie zeg.. Zonder dat je het van tevoren weet is dat ook lastig op te vangen lijkt me. Veel sterkte!
En ik zal Mel dr echte naam even in een pbtje zetten ;)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 18:43

Het is zeker lastig...

Harvey heb ik natuurlijk wel eerder vervoerd, zeg maar trailer ritjes van max een uur. Maar hij kwam altijd zwetend en trillerig de trailer uit, tijdens de rit ook flink hinniken en wat stresspoep. Dit is wel allemaal iets minder als er andere paarden bij staan...

Heb zojuist twee dierenarts praktijken gesproken. Onze eigen praktijk heeft helaas niet sterk genoege appartuur voor rontgen van de rug, helaas is dat nou net de arts die ons al jaren helpt en ons goed kent. De andere dierenarts heeft wel goede apparatuur, digitaal ook, maar is voor ons dus onbekend. Medical history wordt nu dus van de ene naar de andere gestuurd.
De schatting voor 9 rontgenfoto’s is bijna £500 :(:) Zeg maar 3 foto’s van elke voorvoet, en 3 van de plek bij zn rug...

To be continued!

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 00:02

Jeetje! Das schrikken. Ik lees al vanaf het begin mee dus schrik wel van je plannen en twijfels. Als meelezer zeg ik uiteraard meenemen die knappe Harvey! Maar jij weet zelf wat het beste voor jullie en voor Harvey is.
Het lijkt me zeker geen leven zo op het eiland als niemand er even op mag dus snap heel goed dat je terug wilt komen.
Lastige keuzes maar ik zou toch echt alle opties voor meenemen goed onderzoeken want daar worden jullie beide waarschijnlijk wel zo gelukkig van. Inmiddels zijn jullie een heerlijk team en daar hebben jullie hard voor gewerkt. Zou Harvey zijn maatje meegaan? Dan heeft ie onderweg al een steuntje naast hem natuurlijk. Misschien helpen wat rustgevende kruiden ook wel bij een lange rit. Daarna uiteraard goed bijkomen hier in nederland.
Succes met de lastige keuzes en duimen dat je man snel weer het land in mag.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 14:15

Bedankt allemaal.

Ik zou hem heel graag willen meenemen als we besluiten te verhuizen :(:) :j For his sake wil ik eigenlijk niet eens verhuizen!

Komende paar weken krijg ik vast meer antwoorden. Fingers crossed

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:36

Ik duim voor een goede afloop voor jullie, wat dat dan ook mag zijn :+:
Grote beslissingen zijn altijd lastig, zeker als je met zo veel dingen rekening moet houden. Maar ik weet zeker dat de juiste beslissing vanzelf komt zodra je wat meer duidelijkheid hebt :j

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:44

Lastige keuze... Transport met een grote vrachtwagen is vaak wel comfortabeler dan met de trailer. Ik ken natuurlijk je paard niet en weet ook niet hoelang hij over de reis doet, maar het kan misschien meevallen.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 16:04

Jessix schreef:
Lastige keuze... Transport met een grote vrachtwagen is vaak wel comfortabeler dan met de trailer. Ik ken natuurlijk je paard niet en weet ook niet hoelang hij over de reis doet, maar het kan misschien meevallen.


Daar had ik nog niet bij stilgestaan en dat zal best zo zijn inderdaad, dank je!

We hebben momenteel nog geen concreet nieuws, behalve dat de grenzen waarschijnlijk binnenkort open gaan voor eilanders alleen (dus niet voor verkeer van buitenaf), dus dan kunnen we in ieder geval op vakantie in Nederland met de zekerheid dat we ook terug mogen komen. Mijn man die in het buitenland is momenteel heeft vooralsnog geen toestemming van het eiland om terug te komen, dus dat zou betekenen dat we elkaar bijvoorbeeld dan in Nederland kunnen ontmoeten en vakantie kunnen houden. Daarna gaat hij dan weer door met vliegen en ik terug naar het eiland en 14 dagen isoleren :list:
Verhuizen zou ik dus nog wel steeds willen, want dit is dus ook niet heel handig :=

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 21:11

Vanmorgen hebben Harvey en ik weer eens gereden. Vrijdag was de laatste keer.
Paar dagen dus stil gestaan ivm vies weer maar het was vandaag dus droog :D Alleen wel heel klam. Nadat we wat hadden los gereden zijn we de heuvel opgegaan en hebben we ook wat gedraafd. We werden alleen wel geplaagd door de horzels op een gegeven moment omdat Harvey warm werd (en donker is) dus uit frustratie had hij het tempo er wat meer in, plus, dan houden de horzels je minder goed bij :Y) Ik heb drie keer de one rein stop gebruikt omdat hij gewoon niet heel goed meer op me reageerde als ik langzamer wilde in draf, en ook niet makkelijk te stoppen was in galop :') Ik snap ook wel dat de connectie wat ruis had omdat de horzels hem afleidde dus dat geeft niks. Hij deed z’n best :(:) en onze one rein stop is nou niet bepaald spectaculair, het is eigenlijk gewoon hem in een krappe bocht sturen en dan gaat hij vrij snel terug in stap en halt. En eigenlijk vond ik het wel prima, zo’n rit die iets minder relaxt en perfect is. Dat is ook belangrijk om mee te leren omgaan :)

Paar fotootjes van vanavond vlak na het uit de wei halen. ‘s Nachts staan ze op het kale stukje met open stallen en hooinetten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding