Minipulse of Ice Vibe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Minipulse of Ice Vibe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 08:07

Ik heb de peesblessure van mijn paard vanaf het begin behandeld met de Minipulse. Nu zou ik eigenlijk willen overstappen op de Ice Vibe, maar is dat wel verstandig? Heeft de Ice Vibe dezelfde kracht als de Minipulse? Wie heeft ervaring met één van de twee en natuurlijk liefst met beide! Ik ben benieuwd...

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:04

Ik heb nu beide en ben deze week gestart met de behandeling op advies van de da. Wat dat betreft kan ik er nog weinig over zeggen.
Heb jij inmiddels resultaat?

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:07

Ik heb ervaring met de IceVibes. Minipulse ken ik niet, ga ik even op googlen zo!

Op aanraden van mijn DA gebruik ik de IceVibes op vibratiestand 2 voor de diepe buiger peesblessure van mijn merrie. Het been is niet dikker geworden sinds gebruik, juist wat geslonken. Half juli heb ik de volgende echo, ben benieuwd of er significant verschil te zien valt (gat is al opgevuld met nieuw weefsel, maar dit moet sterk worden). Die stand duurt 20min, en het coolpack laat ik er 30min omzitten. Dus 10min zonder trillingen.

Qua kracht: Als ze aanstaan op stand 2 en ik bovenaan mijn merrie haar been voel, voel ik het helemaal doortrillen.

Edit: Even snel gegoogled op minipulse, naast de bizarre aankoopprijs (€1600), zou het voor mij geen optie zijn omdat ik persé moet koelen na een training. Daarbij heb ik de IceVibes nu gekocht met de intentie om ze hierna preventief te blijven gebruiken.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Minipulse of Ice Vibe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:23

Ik gebruik de icevibes na een wedstrijd. Ik haal er wel de coolpacks uit na 10 min, want dan zijn die gesmolten en warm, en dan laat ik de icevibes nog even doortrillen zonder coolpacks.
Mijn paarden hebben nog nooit dikke benen gehad op wedstrijden. Onze wedstrijden duren verschillende dagen, en het paard staat dan constant op stal als ze niet moeten werken.
Ik gebruik ze wel in combinatie met de back-on-track rustbandages. Die zijn ook super.

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Minipulse of Ice Vibe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:38

Ik mag ze (Ice Vibes) in t stadium waar ik nu zit met een peesblessure (check ligament) niet gebruiken. Ik doe na t koelen met water wel de ice packs nog even om. Maar ze blijven niet lang koud helaas.

Ik dacht dat trillen niet mocht zonder Ice packs?

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Minipulse of Ice Vibe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:12

Leggen jullie de icepacks wel in de vriezer dan? Als ik ze terugleg in de vriezer na 30min om het been en ze onder m'n oksel draag omdat ik m'n handen vol heb, vind ik ze toch nog koud :+

Trillen zonder packs wordt afgeraden inderdaad.

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Minipulse of Ice Vibe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:44

Ja Ice packs liggen in de vriezer tot ik naar stal ga. Eer ze om gaan Ben je dus gauw een half uur verder. Neem ze mee in een koeltas. Maar toch zijn ze zo ontdooit en dit zijn nieuwe.. de oude die ik geleend had waren nog sneller ontdooit

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Minipulse of Ice Vibe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:51

Ik gebruik enkel de ice vibes voor peesblessure. Nu wil ik voor mijn andere paard ze meenemen, maar hoe houd ik ze gekoeld. Heb een vriestas geprobeerd,maar dan zijn ze toch niet koud genoeg meer.

Dacht dat ze een speciale tas hebben, heeft iemand die?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Minipulse of Ice Vibe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:16

Hier zijn de ice vibes ook snel ontdooit. Ik vind het niet mega koelen maar ze in het gebruik wel fijn.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Minipulse of Ice Vibe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:52

Ahh ja dat scheelt als ze mee moeten nog. Ik heb ze op stal waar mijn paard staat in de vriezer liggen.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Minipulse of Ice Vibe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:15

Mijn paard heeft sinds 2,5 week een peesblessure aan het check ligament.
Ik gebruik van QHP de cooling beenbeschermer. Heb mijn paard thuis staan dus haal hem zo uit de vriezer. Ik gebruik heb 2x per dag.

Heb gister de minipulse besteld (huur), dus zal mij benieuwen hoe deze gaat bevallen.
Met kortingscode van € 50 dus nu voor € 100 voor een maand huur.

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:28

HarmanyL schreef:
Ja Ice packs liggen in de vriezer tot ik naar stal ga. Eer ze om gaan Ben je dus gauw een half uur verder. Neem ze mee in een koeltas. Maar toch zijn ze zo ontdooit en dit zijn nieuwe.. de oude die ik geleend had waren nog sneller ontdooit


En als je er extra bevroren koelelementen tussen/bij doet?

Maar wij hebben ze ook gebruikt, waarbij het vaak ook een half uur duurde voor ze om gingen en dan waren ze na afloop toch nog goed koud.

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:29

JoycexEnya schreef:
Ik gebruik enkel de ice vibes voor peesblessure. Nu wil ik voor mijn andere paard ze meenemen, maar hoe houd ik ze gekoeld. Heb een vriestas geprobeerd,maar dan zijn ze toch niet koud genoeg meer.

Dacht dat ze een speciale tas hebben, heeft iemand die?



Extra koelelementen er bij/tussen doen

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:20

Ik ben benieuwd hoe het met jullie paarden is en het gebruik van de minipulse en/of de Ice-Vibes?

Wij zijn afgelopen week weer in de kliniek geweest en hebben groen licht om ohz te gaan stappen en rustig op te gaan bouwen.
Ik gebruik nog steeds de minipulse en wil deze op advies van de arts gaan afbouwen. Ik wil dan de Ice-Vibes ervoor in de plaats gaan gebruiken maar krijg wisselende adviezen.

Hoe gaat het bij jullie en wat gebruiken jullie nog?

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Minipulse of Ice Vibe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:42

Ik heb de minipulse voor 2 maanden gebruikt. Na 6 weken had ik de eerste scan en het gat was al helemaal opgevuld. De kliniek vond het toen te vroeg om al te gaan beginnen met rijden dus moest ik nog 6 weken zo doorgaan. Ik gebruikte de minipulse 2x per dag en de laatste week heb ik hem 1x per dag gebruikt.

We zijn nu alweer 20 minuten aan het draven en het gaat nog steeds goed gelukkig. Ik gebruik zelf niets meer.