Paard valt van 22 meter hoge brug in Zweden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Paard valt van 22 meter hoge brug in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-20 19:23

*De Hoefslag
Algemeen
Afbeelding
Foto: FEI

Donderdagavond is in Zweden een ernstig verkeersongeluk gebeurd waarbij een paard van een 22 meter hoge brug in het water viel.

Op de Stora Hammarsund-brug in het zuiden van Närke schoot een paardentrailer los, nadat het voertuig in botsing was gekomen met een andere auto. Van de trailer was weinig over en ooggetuigen zagen het paard in het water vallen. De bestuurder van de tegemoetkomende auto raakte verder als enige gewond.

Mårten Eriksson, technisch manager in de gemeente Askersund: “Ik wil de informatie verspreiden dat een dood paard ergens in het water ligt. Anders kan het een onaangename verrassing zijn voor degene die het vindt.”


Jolliegirl

Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:34

Ik hoop toch zo dat het beestje op slag dood was...

Wat een trieste gebeurtenis.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 16-06-20 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:35

Verschrikkelijk ongeval.. Y;(

Everything will be alright.

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:36

Y;( Jeetje wat heftig zeg!

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:36

Wat een verschrikkelijk ongeval zeg, dat moet vreselijk zijn geweest voor alle betrokkenen :( hopelijk wordt het paard snel gevonden

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:00

Jeetje wat een verschrikkelijk ongeluk. Ik heb daar weleens nachtmerries over. Ook met de auto ofzo, dat je van zo’n brug afrijdt. Ik heb een keer een filmpje gezien van een vrachtwagen die een aanrijding kreeg en zo over de vangrail van de brug ging. Brrrrr.
En dit zal je paard dan maar zijn, ik zou een mega trauma hebben denk ik.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:01

Allemachtig, wat een nachtmerrie voor paard en baasje(s) :n

*pum*

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:49

Jolliegirl schreef:
Ik hoop toch zo dat het beestje op slag dood was...

Wat een trieste gebeurtenis.

Inderdaad .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:55

bigone schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik hoop toch zo dat het beestje op slag dood was...

Wat een trieste gebeurtenis.

Inderdaad .

De oppervlaktespanning van water maakt de hardheid vergelijkbaar met beton, dus vanaf zo'n hoogte is bewusteloos en verdronken of meteen dood waarschijnlijk.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:55

Ah bah zeg, gadver,
Hopelijk heeft het paard er niet teveel van meegemaakt...

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Paard valt van 22 meter hoge brug in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:53

Jeetje.. wat een nachtmerrie zeg !! Vreselijk..

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:08

tamary schreef:
De oppervlaktespanning van water maakt de hardheid vergelijkbaar met beton, dus vanaf zo'n hoogte is bewusteloos en verdronken of meteen dood waarschijnlijk.


Bij een meter of 20 kan je nog best goed in water vallen, helemaal als het golvend water is.
Hopelijk heeft het beestje niet hoeven lijden, vreselijk bizar ongeluk.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Shalimar

Berichten: 1505
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Paard valt van 22 meter hoge brug in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:10

Gruwelijk.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:57

Suzanne F. schreef:
Jeetje wat een verschrikkelijk ongeluk. Ik heb daar weleens nachtmerries over. Ook met de auto ofzo, dat je van zo’n brug afrijdt. Ik heb een keer een filmpje gezien van een vrachtwagen die een aanrijding kreeg en zo over de vangrail van de brug ging. Brrrrr.
En dit zal je paard dan maar zijn, ik zou een mega trauma hebben denk ik.

Een paar jaar geleden is zoiets gebeurd met een Engelse band, ook in Zweden. Na een optreden midden in de nacht 25 meter naar beneden gevallen, met de auto van een brug af. De chauffeur was overigens nuchter, 'gewoon' een stom ongeluk. Ik hoorde het diezelfde ochtend en krijg nog steeds de rillingen als ik eraan terugdenk. ;(

https://www.theguardian.com/uk-news/201 ... quest-told

Ik herinner me nu ook zoiets van een Nederlandse vrachtwagenchauffeur, die in een file op een brug uit zijn cabine stapte, volgens mij om te kijken of hij hulp kon verlenen bij een ongeluk. Er zat alleen een gleuf in die brug (en weer krijg ik de rillingen als ik dit zo typ).

Het zal je maar gebeuren, of je zou het maar zien gebeuren met een mens of een paard. Brr, wat een nachtmerrie. :\

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:18

Karin schreef:
Een paar jaar geleden is zoiets gebeurd met een Engelse band, ook in Zweden. Na een optreden midden in de nacht 25 meter naar beneden gevallen, met de auto van een brug af. De chauffeur was overigens nuchter, 'gewoon' een stom ongeluk. Ik hoorde het diezelfde ochtend en krijg nog steeds de rillingen als ik eraan terugdenk. ;(

https://www.theguardian.com/uk-news/201 ... quest-told


Viola Beach ;( ;( ;(

Korter.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:41

Mand schreef:
Viola Beach ;( ;( ;(

Viola Beach idd. Ik zet hun muziek nog weleens op. Een raar idee, vijf jonge mensen die om een afschuwelijke reden niet meer zijn thuisgekomen.

Ik ben geen liefhebber van bruggen (overigens ook niet van tunnels) maar het lukt me gelukkig om dat los te laten op de weg. Je moet ook wel, anders kom je nergens. Ik ben nooit bang in het verkeer, ook niet met een trailer, maar zo'n bericht doet me wel beseffen dat het niet vanzelfsprekend is dat altijd alles goed gaat.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Paard valt van 22 meter hoge brug in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 05:17

Jaaaaaaaren geleden eens met mijn eerste paardje uitgegeleden op een bruggetje, vreselijk!
Heb er nog steeds een soort van trauma van, stap dus bij een brug ook echt af!

Rillingen over mijn rug bij het lezen van dit bericht

pmarena

Berichten: 47933
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard valt van 22 meter hoge brug in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 06:37

Jeetje wat een nachtmerrie zeg, je paard zal zo weg floepen, wat een ellende :(:)

Net van die band gelezen maar dat is wel een apart verhaal zeg als je dat zo leest, toch wel iets heel anders..... Brug open, staat een file. Ze sluiten eerst aan maar besluiten dan langs de wachtende auto's te gaan :? Door 2 barrières heen om dan uiteindelijk naar beneden te vallen.... raar verhaal zeg.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 07:39

Natuurlijk is dat met die band 'iets heel anders'. Geen situatie is hetzelfde. Zelf vind ik het iig niet zo gek dat ik meteen die beelden voor ogen had: vanaf een hoge brug in Zweden te water geraakt en je zult maar ooggetuige zijn geweest. Meer dan dat bedoelde ik er ook niet mee. :-)

Het klopt dat het een vreemd verhaal is. Helaas ook niet na te gaan wat daar nou echt precies is gebeurd. De conclusie is getrokken op basis van o.a. getuigenverklaringen. Ik hoop zelf iig nooit getuige te zijn van zo'n gebeurtenis.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


pmarena

Berichten: 47933
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard valt van 22 meter hoge brug in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:11

Ik kan me ook best voorstellen dat het lastig te bevatten is, als je zo iets naar beneden ziet floepen...

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard valt van 22 meter hoge brug in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:54

Mijn god wat verschrikkelijk zeg!

Ik l*l niet met de wind mee nee...

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Paard valt van 22 meter hoge brug in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:39

verschrikkelijk Y;( Y;(

https://milavpphotography.mypixieset.com/
Instagram @hannover.biko of @milavp.photographynew :)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:41

pmarena schreef:
Ik kan me ook best voorstellen dat het lastig te bevatten is, als je zo iets naar beneden ziet floepen...

Ja, dat is wat ik bedoel: 'Wat gaat daar nou de diepte in?' Ik kan me voorstellen dat zoiets nauwelijks te bevatten is en dat je dat beeld niet makkelijk meer van je netvlies krijgt.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

AnoniemAAtje
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-05-20

Re: Paard valt van 22 meter hoge brug in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:21

ach wat vreselijk.....
heftig... |(

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:38

Jee wat verschrikkelijk |(

Toch vraag ik me af of een paard zo'n val niet toch kan overleven. Ik moest meteen denken aan de 'diving horse' acts die vroeger bestonden: https://en.wikipedia.org/wiki/Diving_horse
Deze waren ook vaak 20 meter hoog.
Ergens hoop ik dat het dier in het pikkedonker gewoon zonder verwondingen snel de oever heeft bereikt en lekker ergens staat te grazen..

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Facebook, rosak, StonedRomy, Vagabondo en 7 bezoekers