MIjn eerste 1!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

MIjn eerste 1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 18:26

Gisteren had ik ook weer eens een wedstrijd, mijn 2e in de L2. De vorige keer was het heel goed gegaan, 154 en 161 punten, dus ik was benieuwd wat het deze keer zou brengen.
Het begon al lekker, Duvel was hardstikke druk op stal, met uitmesten, met poetsen en met vlechten. Toen ben ik hem eerst thuis maar eens een half uur gaan rijden, om hem alvast een beetje zijn ei kwijt te laten raken. Toen wilde hij al weinig anders doen dan galopperen, hij was echt superdruk.
Toen wilde meneer de trailer niet in, hebben we ook nog bijna een half uur staan etteren. Extreme duivel In de trailer had hij ook niet bepaald rustig gestaan, hij kwam er zeiknat uit. Toen kon hij niet stilstaan toen ik zijn beenbeschermers er af ging halen, hij bleef maar rondjes lopen.
En met losrijden was het weinig beter als met het rijden thuis, scheef lopen, galopperen en niet rustig willen blijven.
En toen begon dan mijn eerste proef...
De deur ging dicht en hij schoot er alweer vandoor. En toen ik net begonnen was, liep er in de stal een kind heel hard te gillen, hup, daar ging hij weer, in volle galop. Hij bleef wel op de hoefslag, ik kon hem ook wel een figuur insturen, maar hij deed dat dus wel met zijn kop tussen de dakbalken en in volle galop. Toen ik net weer met een netjes stuk bezig was, hielden ze in de kantine prijsuitreiking, net toen ik langs het raam reed sprong er een meisje blij op dat ze eerste was geworden. Gevolg: ik vloog weer in volle galop weg. En later komt er nog iemand door de stallen heen rennen, net op het moment dat ik aan moest springen in galop. Ja, hoor, weer een crosspartijtje van Duvel Extreme duivel
Nou, een heel wisselvallige proef, waarbij ik zelf inzette op rond de 140 punten.
Toen even een poging gedaan tot rustig blijven stappen, niet te veel doen, alleen maar rustig blijven zelf.
En toen mijn tweede proef. Godzijdank was het rustiger op stal (en werd Duvel waarschijnlijk moe van dat geren Knipoog )want nu bleef hij wel bij me en kon ik iets beter laten zien hoe ik normaal met hem rijd. Ik heb wel iets passiever gereden dan wat ik normaal met hem rijd en dat waren dan ook wat bemerkingen op mijn protocol, maar over die proef was ik toch wel tevreden zelf.
En toen moest Duvel de trailer weer in. Wonder boven wonder lukte dat vrijwel meteen, maar toen begon hij heel erg te stampen en te etteren. Dus Atie heeft hem maar gelijk naar huis gebracht, terwijl ik op de prijsuitreiking wachtte.
De schade viel nog alles mee, de eerste proef 146 punten, dus alweer 6 meer dan ik me op in had gesteld, en de tweede proef 160 punten en de eerste prijs. *LOL* En in mijn eerste proef had ik dus een keer een 1 staan Lips are sealed Dat was toen hij wegspurtte door die prijsuitreiking. Ik moest daarna bij B afwenden, X volte tien meter rechts en dat deden we dus echt in volle galop, met zijn hoofd bijna hoger dan het mijne. Verder vond ik trouwens wel, dat de jury (mevr. Stehouwer) netjes gejureerd had. In mijn eerste proef had ik toch ook nog drie 7-s, voor stukken dat hij wel netjes rond liep en in draf...
Al met al toch niet voor niks geweest.
Wel vermoeiend trouwens, zo'n dag.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:49

Netjes hoor, ondanks alle drukte een winstpunt en een eerste prijs behalen! En ach, hij had duidelijk z`n dag niet. En jij kan er weer van leren! Succes met je volgende wedstrijden Lachen

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:55

gefeliciteerd hoor! gelukkig was hij in de 2de proef niet zo gespannen meer! en kon je lekker rijden, gefelciteerd met je wintspunt ook en je had iig nog 6 punten hoger in de eerste proef dan verwacht!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:58

Sommige paarden voelen gewoon aan dat ze op wedstrijd gaan!Gefeliciteerd!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:49

Oh wat ga ik je hiermee pesten Haha!. Marije die een 1 gehaald heeft, ik lig helemaal dubbel Haha! Haha! . Foei toch, dat kun je toch niet maken Haha! .

Jammer dat Duvel de eerste proef zo druk was, maar denk maar zo hij had er ook voor kunnen zorgen dat je hele protocol met één liniaalstreep werd ingevuld Extreme duivel . Ik vind je punten voor de eerste proef echt nog meevallen, zoals je het beschrijft en daar kan ik me wel wat bij voorstellen, heb je hem dan tussen de spurten door wel netjes kunnen rijden.

Gefeliciteerd met je 1e prijs en je winstpunt in de tweede proef. Dat geeft je toch een goed gevoel na zo'n vliegshow, als Duvel zo zijn best doet kun je het hem vast wel vergeven dat ie even uit zijn dak is gegaan op het verkeerde moment.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 23:10

Ik lag zelf ook helemaal dubbel hoor simoon! Het was het eerste wat ik zag toen ik mijn protocol terugkreeg. Ik lag echt helemaal in een deuk.
Mevr. Stehouwer was toch wel lekker bezig, ze had bij iemand op het protocol laten zetten: niet zagen, als je dat wilt, moet je maar in een timmerfabriek gaan werken! (paard wilde niet achterwaarts, schijnt).
En je hoeft me er niet mee te pesten, ik ben er zelfs trots op! (Althans, dat ik ondanks die 1 toch nog 146 punten had, want met Estor had ik zonder 1-en wel eens lagere punten Lachen )

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 00:10

Een jury met gevoel voor humor . Ga je dit protocol nou inlijsten Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:24

Gefeliciteerd! Gaat goed dan in de L2!!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:34

Wie noemt zijn paard dan ook Duvel Haha!

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 21:16

Marja schreef:
Wie noemt zijn paard dan ook Duvel Haha!

Tja, dat was niet echt mijn keuze, zo heette hij nou eenmaal al.
Maar ik moet zeggen, die naam past wel bij hem, hoor! Dat zie je maar weer aan deze wedstrijd. Verder is hij (meestal) wel heel lief en werkwillig. Ach, een paard mag van mij ook best zijn dag eens niet hebben.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 54 bezoekers